Munchen tips gevraagd

14-11-2011 19:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend ben ik op uitnodiging in Munchen. Heeft er iemand tips? Wat is niet te missen, waar zit de beste Konditorei met goddellijke taarten, misschien al een kerstmarkt, shopping mogelijkheden?

Alle tips zijn welkom!
Kerstmarkt zou je even moeten Googelen. Ik denk dat het net wel/net niet is nu.

München is een leuke stad. Vroeger op vakantie geweest en nu slapen we er vaak op doorreis naar Italië. Helaas alleen mooi weer zomervaringen dus aan mij heb je nu in het najaar niks. Als je tijd over hebt kan ik het Deutsches Museum aanraden, dat vond ik erg indrukwekkend. (Niet in één zin samen te vatten.)
http://www.muenchen.de/Ra ... e_Christkindlmaerkte.html

hm, ik vrees dat je net een weekje te vroeg bent voor de kerstmarkten

München is leuk, Englischer Garten (mooi park in de stad), leuke winkeltjes(in het centrum, niet moeilijk te vinden), lekker eten (schweinebraten met knödel, wel heel zwaar). Hm, maar weet niet echt meer waar allemaal precies.
Heb zelf ook zitten googlen en de kerstmarkt is inderdaad een week later. Had stille hoop dat er misschien iemsnd van het forum woont in Munchen :-) Eerdere tripjes hebben zo echt leuke adresjes opgeleverd.

Siroop en GDLT, vielen dank!
Ik heb net geboekt voor onze zomervakantie, maar daar heb je niets aan natuurlijk. Ik lees mee voor tips.
Jammer dat je net de Kerstmarkt mist! Hier staan nog wel wat bezienswaardigheden in Munchen op: http://www.holidaycheck.n ... nchen-ch_rt-oid_7697.html
Deutsches Museum is inderdaad erg leuk, voor ieder wat wils. En als je het niet erg vindt om Munchen uit te gaan, is Schloss Neuschanstein wel heel erg mooi.

En 's avonds natuurlijk eten en bier drinken bij het Hofbrauhaus.

Veel plezier!
Neuschwanstein is nog wel een heel eind rijden, bijna twee uur! Dat zou ik niet doen als je maar een paar dagen hebt. Zonde.
Denk niet dat het vliegtuig mij 2 uur verderop dropt Munchen ga ik lekker ontdekken en mocht ik echt superadresjes vinden dan plaats ik ze achteraf nog even.
Oh, ik zie 'm te laat....

Mogelijk lees je dit toch nog, anders voor de anderen, een shoppingtip.

Manefactum is een geweldige winkel. Ze hebben er van alles, van badjassen via speelgoed tot stopcontacten, maar alle producten die ze er hebben zijn mooi en simpel vormgegeven, vaak ook nieuwe uitvoeringen van ouderwetse dingen. Een soort Dille en Kamille, maar dan vééééééél uitgebreider en mooier (en ook duurder helaas).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven