Naar de Noorse Poolcirkel

07-11-2016 18:13 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik in een hoera-stemming. Ik schijn er maar niet los van te komen. De hele dag loop ik al met een grote glimlach op mijn gezicht. Natuurfotografie is mijn passie, zeker in combinatie met reizen. En nu deed de mogelijkheid zich voor om in januari een week naar de Noorse poolcirkel te gaan. Ik heb een week fotoreis geboekt waar de focus ligt op het fotograferen van de walvissen en orca's. Vier dagen gaan we met ribs de zee op (met drijfpakken als kleding) . Maar ook zullen we veel naturfotografie (hopelijk noorderlicht) schieten. Wat zal ik aan kleding / hulpmiddelen meenemen.

Ik denk laagjes. Maar waar moet ik nu specifiek aan denken? Er komt nog een bijeenkomst, maar die is niet op korte termijn. Jullie nog goede ideeën?

(Schoot mij net nog binnen, Go-pro op mijn hoofd , check!!)
Supergaaf!

Kijk hier eens:

https://www.lapland.nl/alles-over-lapland/kledingadvies
Ik ga een soortgelijke reis maken in januari en neem mijn winterkleding mee, skibroek en skijas, bontlaarzen, thermo ondergoed/broek/sokken en fleecetrui. Vorig jaar had ik nog een extra legging aan en extra trui. Handschoenen, muts, oorwarmers en sjaal. En warmtepacks maar ik ben dan ook een extreme kou kleum.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Extra accu en tasje m accu en camera op je lijf te dragen. Isolatiedeken hebben wij mee, just in case.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Neem ook een vette crème als Vaseline of Purol mee.
Wauw! Wat gaaf.. (ja; jaloers..hahahaha)
Geen tips trouwens..
Star, thanks. Ik ga kijken wat ze aanraden. Goeie tip
karen, ik zie bij jou ook dus laagjes. Zit te denken bij de laagjes aan warmte, isoleren, windstoppend, regenstoppend. Die oorwarmers en warmtepacks zijn een goede tip. Zeker die laatste voor het fotograferen. Dikke handschoenen gaat niet werken. Niet voor het instellen en afdrukken. Daar zal ik toch wat dunnetjes moeten dragen denk ik. Misschien dan als optie onder de dikke.

Camera op mijn lichaam gaat hem niet worden. Lens is een beetje een teletoeter :-)
Goede schoenen, goede winterjas, sneeuwbroek, goede muts en handschoenen. Oh en zorg voor schoenen met goed grip, want verwacht minimaal een meter sneeuw

Dikke handschoenen zijn niet perse beter. Ik heb dunne handschoenen van peak performance. Ze kosten wel wat maar zijn dun genoeg om alles ermee te kunnen.
Warmtepacks had ik mee voor in mijn handschoenen, maar niet gebruikt, zelfs niet voor de kinderen.
Star, waar is de vette crème specifiek voor ? Handen, gezicht, lippen ? Of moet ik gewoon alles invetten wat in contact staat met de kou. Klinkt wel logisch
Handcrème! Die ga je zeker nodig hebben vanwege de kou. Daar krijg je zulke droge handen van.
quote:heritage schreef op 07 november 2016 @ 18:32:

Star, waar is de vette crème specifiek voor ? Handen, gezicht, lippen ? Of moet ik gewoon alles invetten wat in contact staat met de kou. Klinkt wel logischGezicht en lippen. Handcrème zou ik apart doen.
Sowieso fijne thermo-onderkleding, zou ff paar merken/maten enzo passen, vind ze zelf niet allemaal fijn zitten. En dan denk ik laagjes? Je bent sneller koud omdat je stilzit, heb alleen ervaring met wintersport en kou, maar daar zal het wat erger zijn. Als je je aankleed doe dat binnen als je warm bent, inclusief muts, handschoenen en oorwarmers, doe je dat buiten dan ben je een deel van je warmte alweer kwijt.

Off topic: mogen wij de foto's zien?
Philae, ik heb wel snowboots van de wintersport. Zit er aan te denken om die idd. Mee te nemen (naast wintersportoorden). Daar heb ik wel een goede grip mee. Die handschoenen is wel iets om in te investeren. Ben echt een koukleum op de handen. Heb eens twee vingers licht bevroren gehad op wintersport. Heeft maanden geduurd eer dat het zenuwgevoel weer terug was.
Ik draag hier ook snowboots en dat is wel aan te raden met een flinke laag sneeuw. Die handschoenen kostte rond de 45 euro maar ze zijn goed warm en wel lekker dun zodat ik gewoon alles nog kan doen met handschoenen aan.
Wat tof! Ik zou ook kijken hoe je de extra accu's meeneemt, door de kou lopen ze snel leeg namelijk. Had ik halverwege Noorwegen al last van en waar jij heengaat is het nog kouder neem ik aan.

Zag laatst van die vingerloze handschoenen met een kapje erover heen. Super handig. Soort van handschoen, met een want bovenkantje. Heb alleen geen idee waar je ze koopt!
Wat gaaf. Jaloers!
Come fly with me on a jetplane
Handschoenen

To deze handschoenen heb ik.
Wild-rose, ik was niet van plan om mij buiten aan te kleden., brrrrr. Verschillende merken passen is een goede tip. Denk zelf themokleding is themokleding (even los van de kwaliteit), maar het moet ook lekker zitten natuurlijk. Verwacht het wel de hele week te moeten dragen (aan het eind van de week recht op zetten :-) )
Ligt er denk ik ook aan waar je naar toe gaat. Wij zijn vorige winter naar Tromso geweest. Echt heel gaaf. Maar het was daar niet echt koud. Sommige gebieden in Lapland zijn kouder dan anderen. Wij hebben het zelfs een aantal keren warm gehad. Wel heb je goede snowboots nodig, en thermo ondergoed. Er is veel sneeuw en op de wegen en stoepen veel ijs.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Philae, zie zien er inderdaad niet dik uit. Het moet wel handelbaar blijven. Blijft een goed merk hè ?

Ben er ook erg fan van. Ik houd het in gedachten
Pluispower. Dit batterijen is wel een dingetje denk ik. Heb er drie liggen. Misschien moet ik er nog meer meenemen. Ik verwacht veel te schieten. Vaak schiet ik op een dag al twee batterijen weg. Zeker met de kou loopt het sneller weg.

Ps. Man vraagt net wat ik voor mijn verjaardag wil hebben..... ehhh extra batterijen
Pino, ja wat heerlijk hè . Die glimlach gaat maar niet van mijn gezicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven