naar parijs .. tips?

06-10-2010 15:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn 13 jarige dochter weekendje parijs doen. Buiten de standaard bezienswaardigheden wat moeten we echt niet missen (gelet op een 13e jarige natuurlijk)..

tips zijn van harte welkom :-)
Spreek je een beetje Frans? Er is een reeks boekjes 'Paris est a nous', allemaal rond een thema - chocola, massage, kunst, bio, vintage....., erg leuk.

Op zondag is de expresweg langs de Seine afgesloten voor auto's en kun je daar skeeleren (wel een hoop gesleep......) of met de vélib fietsen.

Eten bij Chartier is leuk, niet omdat het eten zo geweldig is, maar het gebouw is mooi en de bediening klassiek. Ook heel betaalbaar.

En ik denk dat ze Musée Jacquemart André ook wel leuk kan vinden, is een oude stadsvilla aan de Boulevard Haussmann. Ze hebben een goede audiotour.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Poldervrouw,

De catacomben zijn leuk; een knekelhuis onder de grond, best indrukwekkend voor meiden van die leeftijd. Verder is het misschien leuk om te lunchen in een van de vele bar-tabac's in de stad; hier komen de parijzenaars zelf hun lunch gebruiken. Rond 13.00 uur een drukte van belang, interieur ziet er vaak niet uit, maar het is wel echt Parijs! Leuk is ook om bovenop de Tour Montparnasse over de stad uit te kijken. Le Marais (waaronder de Joodse wijk) is ook zeer sfeervol opm doorheen te wandelen. Veel leuke eettentjes en boetieks! Als je langer dan 4 dagen gaat en veel verschillende dingen wilt zien, kun je het beste een weekabonnement op de metro nemen, een zgn. carte orange. Heb je wel een pasfoto voor nodig.

Veel plezier in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven