NaarThailand en Australie, wie heeft dit ook gedaan?Veilig?
vrijdag 28 november 2008 om 09:48
Ik ga half januari naar Thailand voor enkele weken en daarna naar Australie. Ik vraag me uberhaupt af of ik wel naar Thailand moet gaan als ik de reisadviezen op Buitenlandse zaken lees...vind het toch wel een beetje eng.
Na Thailand willen we een week of 8 naar Australie, rondtrekken.
Wie heeft zo'n reis ook gemaakt en hoe beviel dat? Nog tips en tricks?
Na Thailand willen we een week of 8 naar Australie, rondtrekken.
Wie heeft zo'n reis ook gemaakt en hoe beviel dat? Nog tips en tricks?
vrijdag 28 november 2008 om 09:57
vrijdag 28 november 2008 om 09:58
Ik vraag me dat af omdat de toestand op de vliegvelden nu niet zo prettig is. Ik hoop dat die blokkades in januari toch wel weg zijn. Maar dat lijkt me wel.
Verder denk ik ook dat Thailand best veilig is, ik hoor het ook om me heen. Maak me alleen een beetje druk over die blokkades. Straks kunnen we niet eens gaan.
Verder denk ik ook dat Thailand best veilig is, ik hoor het ook om me heen. Maak me alleen een beetje druk over die blokkades. Straks kunnen we niet eens gaan.
vrijdag 28 november 2008 om 10:35
vrijdag 28 november 2008 om 12:18
Ik was in Oktober nog in Thailand, toen waren er ook al protesten in Thailand, vnl. in Bangkok, maar daar heb ik toen niets van gemerkt. Maar ik zat toen zelf wel in het zuiden en ben maar 1 halve dag in Bangkok geweest. De vliegvelden zijn in aug. ook al een keer bezet geweest, maar volgens mij waren het toen meer de toeristische vliegvelden, waaronder Phuket en Krabi. Ik zou de situatie gewoon goed in de gaten houden
anoniem_4590 wijzigde dit bericht op 28-11-2008 12:18
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
vrijdag 28 november 2008 om 14:28
Ben toevallig net 5 dagen terug uit Thailand (echt geluk gehad,zijn zondag teruggevlogen voor alle acties enzo), totaal niks gemerkt van situatie,ook niet in Bangkok, in het oude gedeelte,waar wij hebben overnacht (daar wordt wel verhoogde waakzaamheid gemeld,op site van ministerie van BuZa). Maar er is idd nog geen negatief reisadvies afgegeven.het is en blijft superveilig in het land, heb me geen seconde onveilig gevoeld,nergens niet,ook niet in Bangkok. Het is alleen wel balen dat het land nu gewoon niet bereikbaar is. Ik neem aan dat de regering deze situatie niet heel lang wil en kan laten voortduren, dit gaat grote consequenties hebben voor economie in het land (die draait vooral op toerisme). Ik hoop voor je dat er snel iets gebeurt, begreep wel dat de demonstranten erg koppig zijn en zelfs met hun leven willen "betalen" om er maar voor te zorgen dat de premier aftreedt. Maar die houdt ook voet bij stuk, maar ik hoop dat hij op een gegeven moment ook inziet dat hij het land hier meer slechts dan goeds mee brengt.Ik zou goed de situatie in de gaten blijven houden, helaas krijg je volgens mij de kosten van je ticket niet terug zolang geen negatief reisadvies is afgegeven. Maar dan bieden ze je wellicht een alternatief?Gewoon even contact opnemen met de vliegmaatschappij/reisorganisatie en wellicht informatiecentrum ministerie ofzo?
vrijdag 28 november 2008 om 15:31
Over reizen in Thailand kan ik je niets vertellen, maar ik zou er nu niet heen gaan. Even afwachten misschien?
Australie is en geweldig land om door te reizen, ik heb het 4 keer gedaan en hoop er weer snel heen te gaan. Hou wel rekening met de regentijd in het Noorden.
De Westkust is prachtig en minder touristisch, de Oostkust is ook mooi en touristich. Sydney en Perth vonden we super, Brisbane, Melbourne en Canberra minder.
Wanneer je van wandelen en natuur houdt moet je naar Tasmanie, prachtig!
Veel plezier!
Australie is en geweldig land om door te reizen, ik heb het 4 keer gedaan en hoop er weer snel heen te gaan. Hou wel rekening met de regentijd in het Noorden.
De Westkust is prachtig en minder touristisch, de Oostkust is ook mooi en touristich. Sydney en Perth vonden we super, Brisbane, Melbourne en Canberra minder.
Wanneer je van wandelen en natuur houdt moet je naar Tasmanie, prachtig!
Veel plezier!