Nacht op schiphol

27-08-2011 10:05 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kort:

In januari ga ik een week naar de Dominicaanse Republiek (Samana) om eens echt te ontspannen. Ik ben namelijk al zeker 3 jaar niet meer op vakantie geweest. Ik heb er ook al heel erg veel zin in, maar heb een probleempje...

Ik moet voor vertrek al om 8 uur op schiphol zijn. Dit is een zondag, dus het lukt mij niet om vanaf het noorden op tijd op schiphol te zijn met de trein. Nou dacht ik er over om op de zaterdagavond voor het vertrek de laatste trein te nemen zodat ik om half 1 op schiphol ben. Ik vroeg me alleen af of je je wel een nacht kan bezighouden op schiphol, of is het gewoon niet zo verstandig om alleen te doen?
Semper ubi sub ubi
Je kunt dan nog niet inchecken, dus hangt rond in de vertrekhal. Ik denk dat veel restaurants etc dan niet open zijn, alleen de burger king ofzo.

Waarom neem je niet een hotel vlak bij Schiphol, en laat je daar al je vakantie beginnen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle winkels gaan dicht op Plaza.

De burgerking is open en de starbucks meestal ook wel.

Verder weinig te doen!

Misschien kan je een hotel overnachting nemen?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Niks te doen daar snachts, je kan dan beter een hotelletje pakken. Of vragen of iemand je met de auto kan brengen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik geloof niet dat je op die tijd nog door de douane mag en Schiphol wordt 's nachts voor de douane in de gaten gehouden om zwervers te weren. Veilig is het wel, maar niet echt leuk. En je bent al gebroken nog voor je gaat vliegen! Je kunt beter even kijken of je een hotel kunt boeken voor een nachtje, dat is bijv in Hoofddorp niet zo duur en vaak hebben ze dan shuttles naar Schiphol.
Hotelletje nemen! alles is dan dicht. CitizenM zit op loopafstand. Hebben wij ook een keer overnacht en was prima. Daar kun je je wel een hele avond vermaken (gratis films op de kamer)
Dat hotelletje is ook mijn plan B. Ik wil sowieso een creditcard nemen voor de vakantie en daar kan ik dan ook het hotel wel mee boeken.

Mijn moeder had ook al aangeboden om me naar schiphol te brengen, maar zij moet ook nog een uur rijden naar mijn woonplaats, dus dat zou ik teveel moeite voor haar vinden.
Semper ubi sub ubi
Je kent niemand in de randstad waar je bij zou kunnen slapen een nachtje?

Of reis dat uur naar je moeder op zaterdag en dan rijdt zij?

Of inderdaad gewoon hotelletje, je hebt hotels voor 10 euro per nacht daar en dan kunnen ze je ook naar schiphol brengen.
Ik vertrek maandag om dezelfde tijd naar hurricane Irene, ik bedoel naar de Oostkust van de US

Ik heb een hotel overnachting geboekt in 1 van de Schiphol hotels. Ik reis met kinderen, dus slenteren over de luchthaven leek me geen goed idee.
quote:Flashy schreef op 27 augustus 2011 @ 10:11:

Hotelletje nemen! alles is dan dicht. CitizenM zit op loopafstand. Hebben wij ook een keer overnacht en was prima. Daar kun je je wel een hele avond vermaken (gratis films op de kamer)Goeie tip. Deze is betaalbaar. Wel op tijd boeken, want hij zit zo vol. Ik kon er niet meer terecht.
@rozenstruikje

Bel vantevoren even! Grote kans dat je vlucht wordt uitgesteld :(
quote:moirijke schreef op 27 augustus 2011 @ 10:17:

Of inderdaad gewoon hotelletje, je hebt hotels voor 10 euro per nacht daar en dan kunnen ze je ook naar schiphol brengen.

Huh?? in de buurt van Schiphol?

Volgens mij betaal je voor de daklozenopvang van het Leger des Heils al bijna dat bedrag..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nummerzoveel schreef op 27 augustus 2011 @ 10:21:

@rozenstruikje

Bel vantevoren even! Grote kans dat je vlucht wordt uitgesteld :(Het is inmiddels niet spannend meer voor mij. Ik ga naar Florida. Veel luchthavens zijn gesloten, maar Florida is nu veilig. Ik vlieg over Detroit en verwacht daar ook geen problemen. Behalve veel vetragingen :S
TO, momenteel is er een proef gaande met een busshuttle vanuit het Noorden naar Schiphol, speciaal opgezet voor de periode dat er geen trein rijdt. Het blijkt een doorslaand succes te zijn, dus wellicht gaat het project gewoon door en kun je dus met de bus naar Schiphol.

http://www.vandaag.nl/schiphol/nieuws/l ... jft-rijden
Ik heb net even gekeken en het Citizen M lijkt me wel een leuk en makkelijk hotel. Dank je voor de tip Flashy!

Maar een hotel voor 10 euro vind je niet vlakbij Schiphol. Ik zie prijzen vanaf 85 euro voor de datum dat ik daar wil overnachten.
Semper ubi sub ubi
Hotel is denk ik het meest comfortabel.

Anders is dit misschien een optie:

Schipholbus

Kom je nog aan rond 3.40 uur, maar kun je misschien onderweg nog wat slapen. Het is in ieder geval goedkoper dan een schipholtaxi...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
@astrape

Detroit en Florida lijken idd veilig te zijn. Veel plezier!
ik heb een keer uit nood (was uit in amsterdam, laatste trein gemist) de nacht op schiphol doorgebracht. Geen reet aan hoor. Ik kon nog wel koffie halen ergens en het was veilig en warm (tenminste warmer dan de straat in januari), maar verder is alles dicht en er is niks te doen.

Je kunt niet eens lekker op een bankje liggen want die zijn zou vormgegeven dat liggen niet gaat. Ik zou dus ook voor een hotel gaan.
quote:Ikbenanoniem schreef op 27 augustus 2011 @ 10:24:

TO, momenteel is er een proef gaande met een busshuttle vanuit het Noorden naar Schiphol, speciaal opgezet voor de periode dat er geen trein rijdt. Het blijkt een doorslaand succes te zijn, dus wellicht gaat het project gewoon door en kun je dus met de bus naar Schiphol.

http://www.vandaag.nl/schiphol/nieuws/l ... -rijdenDie dus
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb drenthe tours inmiddels ook al gemaild met meer informatie over de Schipholbus. Het is nu weekend, dus ik zal vast niet voor maandag antwoord krijgen, maar ik heb ook nog geen creditcard, dus kan ook nog geen hotel boeken.

Bedankt voor alle tips!
Semper ubi sub ubi
quote:himalaya schreef op 27 augustus 2011 @ 10:22:

[...]

Huh?? in de buurt van Schiphol?

Volgens mij betaal je voor de daklozenopvang van het Leger des Heils al bijna dat bedrag..Vriendinnetje van mij had dat gevonden toen ze eigenlijk bij mij zou logeren, maar ik toen toch niet thuis was. Geen idee dus waar en wat, maar volgens haar bestond het.
Huh nummerzoveel, jij reageert hier op mij terwijl ik hier helemaal geen reactie heb geplaatst.
Het was aan mij gericht denk ik

Dank je wel nummer
Denk ik ook, ik zat net met nummer even op een ander topic. Maar fijne vakantie hoor!

Je kan overigens ook naar vd valk, die hebben een busje rijden naar Schiphol.
quote:malibu82 schreef op 27 augustus 2011 @ 10:26:

Hotel is denk ik het meest comfortabel.

Anders is dit misschien een optie:

Schipholbus

Kom je nog aan rond 3.40 uur, maar kun je misschien onderweg nog wat slapen. Het is in ieder geval goedkoper dan een schipholtaxi...Dit dacht ik dus ook! Daarnaast kan je ook gebruik maken van stayoke hotel. In Amsterdam vlakbij het station zit er er 1. Heb daar ook eens geslapen voor 30 euro per nacht. Kan je er een dagje Adam aan plakken wellicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven