Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
@dreamer: welke camping zijn jullie geweest? Was er geen sauna om op te warmen als het zo klerekoud was?

En wat de ZON en warmte betreft, die mogen onderhand wel eens onze kant op komen.
quote:moppetoet schreef op 14 maart 2010 @ 22:06:

Upperdepup.

En hebben jullie alweer vakantieplannen ?Twee en een halve week montalivet net deze week geboekt en bevestigd. Ik heb er zo'n zin in!
quote:tilalia2 schreef op 10 mei 2010 @ 21:53:

[...]

Twee en een halve week montalivet net deze week geboekt en bevestigd. Ik heb er zo'n zin in!

Dat kan ik me goed voorstellen, met de koude van dit moment.

Had ook bijna geboekt voor CHM Montalivet maar toch maar weer gekozen voor CHM René Oltra. Kreeg op de naturistenbeurs afgelopen december nog zelfs een persoolijk kaartje van Francois Teulie (directeur commercial) die recht zou geven op 5% korting, maar de bereikbaarheid per ov deed mij toch voor Oltra kiezen. Maar misschien moet ik het toch gewoon eens proberen.

quote:kevin8 schreef op 02 mei 2010 @ 19:05:

@Moppetoet, ik kan me niet voorstellen dat er in Augustus helemaal geen plek meer is, zeker op het eerste stuk van Allées als I,J,K,L en M, niet ver van de ingang. Ik kan me wel voorstellen dat je wellicht niet te dicht bij L'Agora wilt zitten, maar aan de andere kant zal moppekind daar wel weer sneller aanspraak vinden lijkt mij. Ikzelf heb ook verschillende jaren in die hoek van de camping gestaan nadat ik laat was met boeken of zelfs een keer op de bonnefooi ging. (Bij de ingang hing zelfs een bord "camping complet") En het is mij altijd heel goed bevallen.

@Costello: Ik ben benieuwd hoe het geweest is. Van de winkeltjes vermoed ik dat de Coccinelle in Port Ambonne wel al open zal zijn. De Spar en de Vival zullen wellicht nog wel gesloten zijn. In Agde kun je het goedkoopst boodschappen doen bij de ED supermarkt (magasins-ed) welke gelieerd is aan de Carrefour groep en zoiets is als de vroegere Basismarkt in ons land. Bij de boulangerie daar heb je de lekkerste croissants en er schuin tegenover is de grote Intermarché.

We hebben gevraagd naar mogelijke plaatsen op de J (staan veel kennissen), maar geen reactie meer gekregen. Wel een verzoek om een voorschot te storten, maar niet met een plaatsnummervermelding erbij.

We hadden aangegeven dat we na 29-04 een tijdje niet meer bereikbaar waren, dus als ze op 30-04 een mailtje sturen moeten ze niet gek kijken dat we niet direct reageren.

Ik heb nu ook iets van "we gaan wel op de bonnefooi", voor mijn part naar klerencampings.
@Moppetoet: kom niet zo gereserveerd reargeren, er zal vast nog wel een plaatsje zijn voor jullie!!!!
Alle reacties Link kopieren
Met de zoekfunctie kom ik niet ver op dit moment...

Heeft iemand ervaring met Hotel Vera in Spanje?

Wij willen daar in juli (midden in het hoogseizoen) met z'n tweeën een weekje heen. Zonder kinderen.

Iemand daar recent nog geweest?
@Doris01: Hotel Vera is dat bij het bekende Vera Playa?

Als er hier niemand ervaring mee heeft, zou je wellicht op een specifiek naturismeforum kunnen kijken.
Vera Playa? Daar hebben mijn schoonouders jaren overwinterd. Van wat ze vertelden, zijn het voornamelijk heel erg oude mensen. In de winter dan
Er schijnen ook veel Britten naar Vera Playa te gaan, maar in hartje hoogseizoen zouden er wel weer meer jongere mensen komen las ik onlangs op een ander forum.

En voor wie anders een andere verre bestemming in gedachten had, die kan Turkije alvast weer wegstrepen:

nudistenhotel Turkije alweer dicht
Dat er in de omgeving van Vera niet veel te beleven valt, maakt mij niet zo uit. Dat er in de winter veel ouderen overwinteren ook niet, ik ga in juli.

Er zijn ook appartementen begrijp ik. Zal er nog eens goed over nadenken.

Bedankt voor jullie reacties.
Wij gaan begin juni met een camper naar o.a. Cap dagde.

Ik lees hier over bepaalde allees van de camping.

Moppetoet, of iemand anders, kun je mij vertellen wat de leukste plekken zijn?

Wij hebben niet gereserveerd, weten ook niet wanneer we er precies zijn.
quote:kevin8 schreef op 10 mei 2010 @ 15:21:

@dreamer: welke camping zijn jullie geweest? Was er geen sauna om op te warmen als het zo klerekoud was?

En wat de ZON en warmte betreft, die mogen onderhand wel eens onze kant op komen.

Jawel, maar we waren op familiebezoek (m'n ouders staan er) dan duik je natuurlijk niet direct de sauna in Heb ze een paar maanden niet gezien, omdat zij (wel) lekker op een camping in Zuid Spanje stonden.

Het is zó tijd voor warm weer!!!!
Later is nu
Vandaag trouwens een artikel bij ons in de krant, dat 80% van de mensen niets tegen naturisme heeft, maar een bijna evenzogroot percentage naturisme gelijkstelt aan exhibitionisme. Daarom moeten, volgens de naturistenbond, mensen er meer voor uit gaan komen dat ze naturist zijn.

Ik vertel het trouwens vaak in de loop van het gesprek met wiedanook wel. Maakt me niet zoveel uit.
Later is nu
quote:waterfee schreef op 18 mei 2010 @ 21:25:

Wij gaan begin juni met een camper naar o.a. Cap dagde.

Ik lees hier over bepaalde allees van de camping.

Moppetoet, of iemand anders, kun je mij vertellen wat de leukste plekken zijn?

Wij hebben niet gereserveerd, weten ook niet wanneer we er precies zijn.

Als jullie in juni (of zelfs nog begin juli) bij de camping komen, verwacht ik dat er nog wel plaats is. Wat de camper betreft kun je over het algemeen (is natuurlijk altijd afhankelijk van de grootte, ik heb zelfs wel eens vlak bij een camper gestaan die zo groot als een vrachtwagen was) beter kiezen voor Allées Mer, Plage, O, N en J, K, L en M het eerste deel (grofweg t/m nr. 25) maar uiteindelijk moet je overal wel terecht kunnen. Alleen heb je hier wat meer bewegingsruimte om de camper gemakkelijk op z'n plek te zetten. Enkele allées waaronder B en H evenals een paar verticale allées/wegen zijn geasfalteerd de rest is goed verharde zandweg. Ikzelf zou als eerste kiezen voor allée Mer (nrs. 2 t/m +/- 55) en allée Plage (nrs. 50 t/m +/- 70), want dan zit je èn dicht bij het strand èn niet al te ver van de ingang èn, en zeker zo belangrijk voor vele Nederlanders, dichtbij de betere sanitaire voorzieningen (waaronder ook gewone closetpotten ipv. hurktoiletten elders op de camping).

Verder niet vergeten dat er dit jaar in Cap d'Agde allerlei festiviteiten zijn in het kader van 40 jaar Cap d'Agde met oa. op 21 juni een muziekfeest (fete de la musique), op 19 en 20 juni een wijnevenement (Vino Cap) en op 6 juni een corso.

Nou alvast heel veel vakantieplezier, laat weten hoe het geweest is en wellicht heeft Moppetoet ook nog wat tips.
Hallo allemaal!

Ik zoek leuke naturistencampings in Frankrijk en hoop op jullie tips. Vorig jaar zijn we spontaan in Euronat beland aan de Atlantische kust in Frankrijk. Een enorm vakantiedorp, veel te groot naar onze mening, maar toch heel relaxt voor een paar dagen (we zijn 3 dagen gebleven). Dit was voor het eerst, wel hadden we al regelmatig naaktstranden bezocht.

Ook dit jaar gaan we op de bonnefooi naar Frankrijk en verwachten we uiteindelijk ergens aan de Cote d'Azur (of in elk geval de Middellandse Zee) uit te komen. Het lijkt me heerlijk om een paar dagen op een naturistencamping direct aan het strand te zitten. Wie heeft tips? Ik lees zo nu en dan mee hier en hoor Cap d'agde vaak vallen, dat is zo'n enorm vakantiedorp geloof ik. Zijn alle naturistencampings zo?

Tips voor leuke plekken om naartoe te gaan met naaktstranden in de buurt zijn anders ook welkom. Zo zaten wij 2 jaar geleden in Pramousquier vlakbij Le Lavandou waar een redelijk rustig en klein naakstrand zat. Maar om direct aan het strand te zitten en ewoon overal naakt te kunnen rondlopen is toch relaxter, makkelijker en fijner.
Dank je, Kevin.

Al die namen en nummers, pffff.

Voor Nostradame, wij zijn op Serignan Plage geweest, ligt op 20 minuutjes ten westen van Cap dágde.

Dit heeft een mooi strand direct aan de camping en s morgens is het welness gedeelte voor de bloterikken.

Het is er ook overzichtelijk en met een leuk centrumgedeelte.

Bestaat eigenlijk uit 2 gescheiden delen, voor badpakkengasten en dus de naturisten.
@nostradame: Let wel goed op, want volgens mij zijn er 2 naturistencampings in Sérignan Plage. Op een iets mindere dag voor het strand is een bezoekje aan het nabij gelegen Sérignan ook aan te bevelen. Zo heb ik eens paar jaar terug heel lekker en gezellig gegeten bij een pleintje onder de platanen. Sérignan Plage is minder zo massaal als Cap d'Agde maar zeker goed te doen als je wat meer van kleinschalig houd. Ik zal van het weekend nog wat tips geven.

Kreeg trouwens vandaag de nieuwe Uit binnen, het blad van de NFN (naturistenfederatie).

Wat trouwens ook een aanrader is aan de Middelandse zee kust is île de Levant aan de Côte de Azur.
Dank voor jullie tips tot zover! Meer zeker welkom.

Grappig; we hebben dat eiland zien liggen toen we in Pramousquier waren. Geen idee gehad dat het een naturisteneiland is

Ik heb deze vraag hier op dit topic gesteld om persoonlijke ervaringen te horen, en dat is een groot voordeel van Google. wie heeft er wel eens op Euronat in Grayan l'Hopital gestaan? Wij waren daar dus vorig jaar een paar dagen en het was onze eerste keer op een naaktcamping (naakstranden hadden we al wel vaker bezocht). Ik zoe nu een referentiekader en ben benieuwd hoe jullie deze camping dit vakantiedorp beoordelen ten opzichte van andere naturistencampings/-vakantiedorpen.
Geen ervaring met naturistendorpen hier, wij zijn rasechte tentkrampeerders.

Met een grote camper word je waarschijnlijk op de O geplaatst, campers met een normaal formaat (volkswagenbusje) kunnen overal wel terecht.

Ik probeer een linkje naar de "platte grond" te plakken.

http://www.chm-reneoltra.fr/htm_nl/plan.html

De bruine rechthoekjes op B, H en L zijn oude toilethokken (tenzij ze afgelopen jaar vernieuwd zijn), steeds een aantal hurktoiletten en één invalidentoilet. De plekken daar omheen hebben onze voorkeur niet.

Op Mer staan nieuwe douchehokken, van de categorie FANTASTISCH. De douches bij H41/I48 zijn de lekkerste, wel oud, maar met een volle straal.

Elke plek heeft water en elektriciteit (bij de prijs inbegrepen. Soms moet je even iemand anders zijn waterslang afkoppelen, er zijn mensen die "bij afwezigheid" een extra kraantje in bezit nemen, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd, ik vind de sfeer heerlijk relaxt.

Weet iemand of je op "La Clapère" moet reserveren in het hoogseizoen ? Het is weliswaar niet aan zee, maar wel heel erg mooi.

http://www.clapere.com/nl

Iemand vroeg naar de Cote d'Azur.

Ik plak een link van de NFN.

http://www.nfn.nl/wereld/ ... rovence_alpes_cote_d_azur

Direct aan zee vind je niets, maar wij hebben ooit op "La Haute Garduère" gestaan, een rustig terrein destijds, wel mooi, vlakbij parfumstad Grasse.

http://www.lahautegarduere.fr

Ook Village Origan was leuk, maar voor ons ook erg lang geleden, toen heette het nog Club Origan.

http://www.origan-village.com
Sérignan was onze kennismaking met naturistentereinen, lang lang geleden. Er zat toen en hek tussen het kledinggedeelte en het blootgedeelte, wij stonden vlak bij dat hek.

Vervolgens bleek dat dat hek om 18:00 uur open werd gezet, zodat de gasten van het kledingdeel naar het restaurant e.d. konden. We vonden dat erg vervelend.

Geen idee hoe het nu is.
Moppetoet, wij stonden vorig jaar op La Clapere, weliswaar in juni maar toen was het erg rustig. Of je voor het hoogseizoen moet reserveren weet ik dus niet. De camping is mooi, je kunt bloot een hele rondwandeling maken rondom de camping met prachtige vergezichten. Wij vonden het wel een nadeel dat de camping snel in de bewolking ligt. Aan de kust was het dan nog prachtig weer maar terug reed je zo de bewolking in, waardoor het op de camping echt een stuk frisser was.
La Clapère is inderdaad een heerlijk terrein, in het juiste seizoen valt het fruit gestoofd op je tent. Zalige pruimen gegeten, leuk zwembad.

Lang geleden dat we er waren, twee of drie keer geweest, maar het was elke keer leuk.

Moppeman denkt nu aan Corsica, op de bonnefooi. Vliegtuig boeken en een ruime auto huren, en kijken waar we terechtkomen. Trekkerstentje mee. Eens kijken of dat past met zijn drieën.
quote:moppetoet schreef op 23 mei 2010 @ 22:32:

La Clapère is inderdaad een heerlijk terrein, in het juiste seizoen valt het fruit gestoofd op je tent. Zalige pruimen gegeten, leuk zwembad.

Lang geleden dat we er waren, twee of drie keer geweest, maar het was elke keer leuk.

Moppeman denkt nu aan Corsica, op de bonnefooi. Vliegtuig boeken en een ruime auto huren, en kijken waar we terechtkomen. Trekkerstentje mee. Eens kijken of dat past met zijn drieën.

Aha: Dus geen Languedoc (clapère/Oltra etc.) maar Riva Bella, Bagheera, La Chiappa...

Ik hoor van mensen goede reacties over Corsica, maar heb zelf nog ervaring. Ben wel benieuwd ernaar.

En wat CHM Oltra betreft, inderdaad de sanitaire voorzieningen op Allée Mer zijn het beste, alleen gaat mijn voorkeur altijd uit naar het eerste gebouwtje ipv. het tweede gebouwtje achterin op Allée mer omdat daar ook iedereen naartoe gaat die van of naar het strand loopt en het daardoor vaak veel drukker is. Als ik het me goed herinner was er ook een sanitair/douche gebouwtje meer rechts achterin de camping helemaal gerenoveerd. Iemand had me ook verteld dat de meest oude gebouwtjes uiteindelijk allemaal gerenoveerd/vernieuwd worden. Jammer dat jullie niet komen.
quote:nostradame schreef op 21 mei 2010 @ 17:33:

Dank voor jullie tips tot zover! Meer zeker welkom.

Grappig; we hebben dat eiland zien liggen toen we in Pramousquier waren. Geen idee gehad dat het een naturisteneiland is

Ik heb deze vraag hier op dit topic gesteld om persoonlijke ervaringen te horen, en dat is een groot voordeel van Google. wie heeft er wel eens op Euronat in Grayan l'Hopital gestaan? Wij waren daar dus vorig jaar een paar dagen en het was onze eerste keer op een naaktcamping (naakstranden hadden we al wel vaker bezocht). Ik zoe nu een referentiekader en ben benieuwd hoe jullie deze camping dit vakantiedorp beoordelen ten opzichte van andere naturistencampings/-vakantiedorpen.

Ik ben vroeger wel op bezoek geweest op Euronat, maar ik vond het te 'massaal'. Dat klinkt gek voor iemand die op Monta staat, maar Monta is echt kneuteriger dan Euronat.

CHM Monta ligt op 15 min rijden van euronat af, heeft ook eigen stranden maar mist - en dat vind ik vrij essentieel - de enorme 'snelweg' in het midden van het park naar het strand toe.

De hele streek heeft dezelfde geweldige stranden en dezelfde geweldige keuken (in Grayan kan je zoooo lekker eten ) maar er zijn maar twee naturistencampings met directe toegang naar het strand, dat zijn euronat en monta. Ik cvind Mobnta veel leuker.

Voelt ook als tweede thuis: ik weet daar de weg, in die hele streek, heb bij wijze van na de boot bij verdon geen kaart meer nodig, ik weet de lekkere restaurantjes en voel me er echt heel erg thuis.

Was vorig jaar wel grappig: we hadden de anwb genegeerd en waren dus toch in het weekend gaan rijden. Na twee dagen uit de hel in de auto stonden we in de fucking klote file voor de pont bij Le Verdon, MK moest plassen en Jommetje washet zat, dus terwijl Lief in de file bleef gingen wij op jacht naar een wc en een ijsje. MK helemaal verbaasd. "Maar mama, je weet hier de weg toch niet? En vinden we papa dan wel? En waarom heb je geen kaart bij je?"

In al die kleine fuckdurpjes weet ik de weg, en dat voelt zo goed Op Monta zelf ook, al vind ik het wel echt jammer dat het steeds meer vakantioepark wordt dan camping. Als je er wilt kamperen, moet je vragen om een plaats op Les Ajoncs, dat heeft nog de echte surfdude-hippie-kampeer-sfeer.
Lijkt mij ook heel spannend hoor, maar ik vraag me af bij de mannen, als ze een mooie vrouw zien en opgewonden worden, ziet iedereen dat meteen, en staat hij letterlijk voor paal, toch??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven