nederland voor buitenlanders

11-03-2011 15:26 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

volgend weekend krijg ik iemand uit een ander land op bezoek en natuurlijk wil ik dan iets van nederland laten zien. Qua tijd is er geen probleem maar wat zouden jullie nou echt leuk vinden? De standaard dingen als madurodam vind ik wel leuk, maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets echt leuks!

Dus aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen?
De Efteling!
Dan begint het met de vraag waar je woont.

't is namelijk onzin om als je in Zeeland woont, de afsluitdijk te gaan bekijken...

Of om vanuit Paesens-Moddergat naar het drielandenpunt toe te gaan..

Wat ook handig is om te weten, waar die persoon (is het een man of een vrouw) interesse voor heeft.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wandelen bij Kinderdijk, rondje (per boot) in delft, Rotterdam of Amsterdam

Visje eten in Volendam en foto in klederdracht. Zaanse schans
Efteling!
Hoe oud is de persoon die op bezoek komt?

Ik denk niet dat een jong iemand op een bezoekje aan Volendam, Marken of Madurodam zit te wachten.

Amsterdam is altijd goed, bij jong en oud. Kun je daar altijd nog zien wat je gaat doen.
Efteling? Misschien is die "iemand" wel 60 en heeft hij/zij een gruwelijke hekel aan pretparken

Amsterdam is zowiezo een beleving voor buitenlanders. Of ga wadlopen.
Openlucht museum in Arnhem? Paling eten in Harderwijk? Echt hollands allemaal...
Amsterdam
Giethoorn
Urk of Volendam,

Paleis het Loo

Keukenhof

Rijksmuseum

Anne Frank huis

drielandenpunt

Friese meren

Hanzesteden zoals Groningen, Deventer
De Efteling?! Als iemand dat voor mij zou regelen zou ik echt een kutdag hebben. Verder, al naar gelang waar je woont; Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Zwolle, Maastricht, Breda, Utrecht, Haarlem. Beetje rondlopen door het oude centrum, lekker lunchen, stukje varen als dat kan. Maar goed, mss vind jouw gast dit weer het toppunt van niks aan.

Oh ja, als hij/zij van bier houdt en wellicht Heineken helemaal geweldig vindt (voor veel buitenlanders is Heineken een heel exclusief merk) dan is de Heineken Experience in A'dam een aanrader. Ben ik een paar weken geleden met buitenlandse gasten geweest en ze vonden het erg leuk (en gingen na afloop helemaal los in de bijbehorende winkel en sloegen van alles in met het Heineken logo )
Typisch Hollands? Polders en waterwerken! Op naar Kinderdijk dus, leuk voor jong én oud en daarna naar Dordrecht, als je kneuterig wil of Rotterdam als je juist modernistisch icm wereldhaven wil zien.

Oh ja, en de Efteling is natuurlijk best leuk, maar een pretpark is natuurlijk niet typisch Nederlands, onder het Anton Pieck-sausje blifjt het gewoon een achtbaan zoals die over de hele wereld te vinden zijn.
anoniem_59773 wijzigde dit bericht op 11-03-2011 15:53
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Veluwe, met het jachthuis en het Kroller Moller. Kunnen ze ook leuk en lekker fietsen.

Laat dat stomme Amsterdam nou eens links liggen, Utrecht heeft ook grachten en Den Bosch is veel leuker.

Heineken Experience is ook echt me-ga suf (en Heineken is niet lekker).
quote:SeptemberGirl schreef op 11 maart 2011 @ 15:53:

Veluwe, met het jachthuis en het Kroller Moller. Kunnen ze ook leuk en lekker fietsen.

Laat dat stomme Amsterdam nou eens links liggen, Utrecht heeft ook grachten en Den Bosch is veel leuker.

Heineken Experience is ook echt me-ga suf (en Heineken is niet lekker).

Den Bosch leuker dan Amsterdam? Voor bejaarden misschien.

Ik durf te wedden dat iedereen Amsterdam leuk vindt, je kunt daar alsnog kiezen he. Ga je een rondvaart doen, Anne Frankhuis, Museum, de Dam bezoeken of winkelen? Keuze genoeg.
Molens > Kinderdijk. Ook redelijk in de buurt van de Biesbosch, kan je rondvaart doen.

Openluchtmuseum in Arnhem is erg leuk.

Zaanse Schans

Dagje Amsterdam is natuurlijk leuk. Madurodam ook. Efteling zou ik niet zo snel doen, ook al is 't een geweldig pretpark.

En wanneer gaat de Keukenhof open? (ben ik zelf nog nooit geweest trouwens, maar wel typisch Nederlands natuurlijk)
Hier regelmatig buitenlandse bezoekers, maar ik zorg meestal van tevoren voor wat folders e.d. en laat ze dan zelf kiezen.

Amsterdam doet het meestal (alleen) goed bij jongeren, maar die hoef je weer niet mee te nemen naar de Keukenhof. En pretparken zijn niet specifiek Nederlands.

Ouderen vinden de orchideeënhoeve in Luttelgeest vaak leuk, jongeren punteren in Giethoorn.

Verder kijk ik naar de specifieke interesses van die persoon.
O ja, en in welke talen de informatie wordt aangeboden. Als de betreffende taal in het museum niet wordt gecommuniceerd, heeft de bezoeker het snel bekeken.

Schrik niet van het hoge tempo van de meeste Canadezen en Amerikanen. Die hebben de Keukenhof in anderhalf uur gezien.
quote:[message=8634643,noline]SeptemberGirl schreef op 11

Heineken Experience is ook echt me-ga suf (en Heineken is niet lekker).Daar dachten onze gasten heel anders over, zij vonden het geweldig en Heineken heerlijk. Zelf vind ik Heineken ook niet lekker.
quote:Zanne schreef op 11 maart 2011 @ 15:55:

[...]

Den Bosch leuker dan Amsterdam? Voor bejaarden misschien.

Ik durf te wedden dat iedereen Amsterdam leuk vindt, je kunt daar alsnog kiezen he. Ga je een rondvaart doen, Anne Frankhuis, Museum, de Dam bezoeken of winkelen? Keuze genoeg.

Nederland is wel meer dan alleen Amsterdam hoor. En dat krijgen bezoekers niet zo vaak mee. Zij zien het centrum van Amsterdam, en denken dat ze daarmee NL hebben gezien. Dat vind ik zo schraal. Dus, advies van mij (wonende te amsterdam overigens): doe een dagje amsterdam, rondvaartboot en alle andere clichés, en wijk dan uit naar de rest van NL.

Den Bosch is hartstikke leuk.
Apenheul? Er zijn net gorilla's geboren...
Koffieshop niet vergeten......dat zullen ze niet meer meemaken in t buitenland hoe typerend t ook is hahahaha
quote:kiss86 schreef op 11 maart 2011 @ 16:24:

Koffieshop niet vergeten......dat zullen ze niet meer meemaken in t buitenland hoe typerend t ook is hahahahaWat is er nou interessant aan een coffeeshop? Een stel idioten dat zich stoned zit te roken. Big deal.....
quote:SeptemberGirl schreef op 11 maart 2011 @ 16:07:

[...]

Nederland is wel meer dan alleen Amsterdam hoor. En dat krijgen bezoekers niet zo vaak mee. Zij zien het centrum van Amsterdam, en denken dat ze daarmee NL hebben gezien. Dat vind ik zo schraal. Dus, advies van mij (wonende te amsterdam overigens): doe een dagje amsterdam, rondvaartboot en alle andere clichés, en wijk dan uit naar de rest van NL.

Den Bosch is hartstikke leuk.

Helemaal met je eens Septembergirl! En als je dan toch naar Den Bosch zou gaan, dan zou ik geen rondvaart in A'dam doen, maar een rondvaart over de Binnendieze in Den Bosch. Veeeeeeel leuker! Weet alleen niet of ze die ook in het Engels aanbieden.

Als je in Den Bosch bent, moet je ook zeker naar de Sint Jan. Zeker als je gast uit Amerika o.i.d. komt, zullen ze zwaar onder de indruk zijn van dit mooie voorbeeld van gothiek en hij is nu op z'n mooist, de restauratie is na jaren en jaren afgerond.
Een waddeneiland, Maastricht, 3 landenpunt, veluwe, Giethoorn, Familie Bofkont (daar mag je varkens en koeien aaien op een soort van dierenopvangboerderij), gratis lunchconcert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven