New York, Niagara Falls en...?

05-11-2019 09:11 31 berichten
In augustus willen wij met onze dochter van dan 8 een week of 2 naar Amerika. New York komt qua kosten voor de vliegreis het beste uit en daar willen we ook al lange tijd eens naartoe! Nu ben ik pas 2x in Amerika geweest (rondje westkust en een citytrip naar Las Vegas) en mijn man 1x (rondje westkust). Ik weet dus niet wat handig is. We willen eerst een dag of 5/6 in NY doorbrengen en dan een auto huren en doorrijden naar de Niagara watervallen. Dit is ruim 600km en we willen daarin het liefst een overnachting. Bij de Niagara watervallen hebben we aan 1 dag wel genoeg, daarna willen we door naar...tja, waarheen? Ik zat zelf te denken aan Washington, aangezien dat niet zo ver van NY af ligt. Maar is dat echt een leuke stad om te bezoeken? Ik kom niet verder dan het witte huis, capitool, Lincoln memorial en het Washington monument. Is dit leuk voor onze dochter? Ik betwijfel het :) maar wat dan wel? We hebben dan nog een dag of 5 over vanaf de Niagara watervallen. Is er misschien nog een leuk pretpark of waterpark in die omgeving tussen de watervallen en NY? Of zeggen jullie, Washington moet je echt doen! Een dag of 2 natuur mag ook, met mogelijk een leuke trail om te wandelen. We zijn aan de westkust ook in yosemite geweest en dat vonden we prachtig. Geen idee of er een natuurpark in de omgeving ligt daar.

Voor New York zelf heb ik al een leuk lijstje met dingen die voor dochter ook echt wel leuk zijn! Central Park (zoo?), Empire State Building, met de boot naar het Vrijheidsbeeld, met de kabelbaan naar Roosevelt island, uiteraard de Disney store en FAO Schwarz bezoeken en de naked cowboy (is die er nog?) op Times Square vind ze vast ook prachtig :D
Maar wat is de makkelijkste manier van transport in NY? De metro? En we willen dus ook een auto huren op een gegeven moment, wat is daarvoor de handigste plek? Neem niet aan dat er een autoverhuur midden in Manhattan zit ergens :) hoop dat ik hier wat antwoorden ga krijgen op deze vragen.

Ik heb dit ook op allesamerika geplaatst, maar misschien krijg ik hier nog leuke andere tips :)
Alle reacties Link kopieren
Boston een optie?
Is een geweldige stad!
patchouli_ schreef:
05-11-2019 09:28
Boston een optie?
Is een geweldige stad!
Zou kunnen, maar wat is daar te doen dat echt leuk is? Ik ken de stad niet echt en heb natuurlijk ook met dochter te maken die al door NY moet slenteren :mrgreen: weet niet of ze nog een stad met bezichtigingen die vooral leuk zijn voor ons trekt.
Washington is prachtig, Boston ook. Wij hebben in twee weken een rondje Washington (daar vlogen we op), New York, Boston, Montréal, Quebec. Nigara Falls, Pennsylvania (Amish), Washington gedaan. Zes dagen New York zou ik echt veel te veel vinden.
Uber toeristisch maar ik zou in New York een hop on, hop off bus pakken. Met de metro mis je in mijn ogen de helft van de stad omdat je je ondergronds verplaatst.
Wij hebben het meeste lopend gedaan, maar ik kan me indenken dat dat niet echt een optie is voor een kind van 8.
patchouli_ schreef:
05-11-2019 09:28
Boston een optie?
Is een geweldige stad!
Eens! En dan lekker door naar Cape cod.
Ik zou inderdaad naar Boston gaan. Vergeet onderweg vanaf de Niagara Falls ook niet bij de Ben & Jerry's Factory te stoppen. Voor natuur kun je nog wat verder naar boven: Acadia National Park (Maine). Leuk kamperen met dochter, zwemmen, mooie trails. Terug op weg naar NY ga je naar Cape Cod (hierboven ook al genoemd): walewatching en strand. Dagje Martha's Vineyard ook leuk. Rij terug naar NY via de Hamptons - best leuk om te zien waar filmsterren hun villa's hebben.

Washington is ook leuk. Maar in augustus is de temperatuur (en vooral luchtvochtigheid) in het noorden een stuk aangenamer.

Waterparken zitten overal, gewoon even zoeken op je route.
dubbelvla schreef:
05-11-2019 09:40
Uber toeristisch maar ik zou in New York een hop on, hop off bus pakken. Met de metro mis je in mijn ogen de helft van de stad omdat je je ondergronds verplaatst.
Wij hebben het meeste lopend gedaan, maar ik kan me indenken dat dat niet echt een optie is voor een kind van 8.
Of met Uber: even de app downloaden. Niets duurder met zijn drieën dan openbaar vervoer. En erg handig.
Leuk voor kinderen: Boston common is een heerlijk park om te vertoeven. Je vindt daar ook de ducklins, een beeld van een erg leuk kinderboek wat je aan kan schaffen (make way For the ducklins)
Het museum of fine arts is heel toegankelijk voor kinderen.
De highlights van Boston kun je wandelend af, het is een vrij compacte stad. Ze noemen het wel de walking city.
Het heeft een spectaculair aquarium.
En wat je niet mag missen is een tripje de zee op om bultrugwalvissen te zien ❤️
Waarom niet wat natuurparken toevoegen ipv steden?
lise1985 schreef:
05-11-2019 09:38
Washington is prachtig, Boston ook. Wij hebben in twee weken een rondje Washington (daar vlogen we op), New York, Boston, Montréal, Quebec. Nigara Falls, Pennsylvania (Amish), Washington gedaan. Zes dagen New York zou ik echt veel te veel vinden.
Leuk rondje, maar wel veel!

Zelf zou ik wel een weekje in Washington door kunnen brengen, terwijl ik voor de Niagara Falls een hele dag echt teveel vind.
redbulletje schreef:
05-11-2019 10:01
Waarom niet wat natuurparken toevoegen ipv steden?
Er staat ook natuurparken. Ik heb geen idee wat daar ligt en wat leuk is, dus kom maar op met de ideeën :)
Washington is juist met kinderen erg leuk! De meeste musea zijn gratis en ook de dierentuin valt daaronder.

Je zou ook kunnen denken aan Gettysburg en Watkins Glenn (Finger lakes). Amish country zou ik zelf overslaan, je komt onderweg genoeg Amish onderweg tegen.
Cape cod is ook leuk. Een bezoek aan Martha’s Vineyard is een leuke dagtrip.

Je hebt inderdaad genoeg aan 1 dag bij de Niagara falls. Gettysburg idem.

In New York kun je veel lopend doen, als jullie kind dat trekt natuurlijk.
We’re all mad here
Washington is echt wel leuk. Ze hebben daar ook heel veel musea en het grootste gedeelte daarvan is gratis. Niet elk museum is interessant voor kinderen, maar er zitten wel een paar leuke tussen.

Houd er rekening mee dat de Niagara Falls echt massatoerisme betekend. Het is eigenlijk maar een heel klein stadje eromheen en busladingen toeristen (vooral veel Aziaten) worden daar per dag los gelaten. Ik vond het echt vies tegenvallen.

Wat nog een leuke stad is, en maar op 1,5 uur van NY ligt, is Philadelphia. Een stad met veel historie maar ook modern.
lise1985 schreef:
05-11-2019 09:38
Hoeveel dagen zou voldoende zijn dan? We zijn er beide nog nooit geweest en hebben natuurlijk dochter bij.
Canada gaan we sowieso niet heen nu, dus montreal en quebec worden het niet. We willen ook niet al te veel in de auto zitten ivm dochter.
prinses30 schreef:
05-11-2019 09:54
Ik zou inderdaad naar Boston gaan. Vergeet onderweg vanaf de Niagara Falls ook niet bij de Ben & Jerry's Factory te stoppen. Voor natuur kun je nog wat verder naar boven: Acadia National Park (Maine). Leuk kamperen met dochter, zwemmen, mooie trails. Terug op weg naar NY ga je naar Cape Cod (hierboven ook al genoemd): walewatching en strand. Dagje Martha's Vineyard ook leuk. Rij terug naar NY via de Hamptons - best leuk om te zien waar filmsterren hun villa's hebben.

Washington is ook leuk. Maar in augustus is de temperatuur (en vooral luchtvochtigheid) in het noorden een stuk aangenamer.

Waterparken zitten overal, gewoon even zoeken op je route.
Strand klinkt ook al goed! Cape cod lijkt me erg leuk. Wat is Martha’s vineyard?
Tiswa schreef:
05-11-2019 10:53
Washington is echt wel leuk. Ze hebben daar ook heel veel musea en het grootste gedeelte daarvan is gratis. Niet elk museum is interessant voor kinderen, maar er zitten wel een paar leuke tussen.

Houd er rekening mee dat de Niagara Falls echt massatoerisme betekend. Het is eigenlijk maar een heel klein stadje eromheen en busladingen toeristen (vooral veel Aziaten) worden daar per dag los gelaten. Ik vond het echt vies tegenvallen.
Ik sluit me hier compleet bij aan!! Niagara falls raad ik echt af, wat aan aanfluiting was dat zeg (ik was in canada). Exht tegengevallen. Er viel aan de canadese kant weinig te beleven en ook vond ik het gedrag van de aziaten ronduit asociaal
Marta's Vineyard is een eiland ten zuiden van Cape Cod. Het is een schattig plaatsje en je kunt je er wel een dag vermaken. De film Yaws is daar ook opgenomen. Ook kun je er zwemmen in de zee wat wellicht voor dochter leuk is.
Niagara Falls kan druk zijn in augustus. Ik ben er in de lente geweest en het viel me mee. Zorg gewoon dat je er vroeg bent als je met de boot naar de watervallen wilt.
We’re all mad here
Ik vond Washington wel leuk, maar het is niet echt op je route. Misschien dat ik met een kind in die leeftijd (en als ik genoeg geld heb) op en neer zou vliegen naar Orlando en die Niagra falls laat zitten.

Kun je beter een andere keer naar Argentinië en dan naar de Iguazu Falls. Dát zijn pas watervallen. Niagra vond ik mwah.
MarvelousMrsMaisel schreef:
05-11-2019 18:00
Ik vond Washington wel leuk, maar het is niet echt op je route. Misschien dat ik met een kind in die leeftijd (en als ik genoeg geld heb) op en neer zou vliegen naar Orlando en die Niagra falls laat zitten.

Kun je beter een andere keer naar Argentinië en dan naar de Iguazu Falls. Dát zijn pas watervallen. Niagra vond ik mwah.
Florida is nu sowieso geen optie. Te duur en daar willen we een andere keer langer heen ivm pretparken en waterparken die we willen doen. En dan moet dochter groter zijn en meer durven, want die kunnen we nu nog niet alleen laten wachten als wij in een achtbaan willen. Is niet handig.
Argentinië gaan we sowieso nooit heen. Trekt ons totaal niet.
Ik vond Washington DC en Boston heel leuk. Bij Washington DC kan je naar Mount Vernon gaan, een oude plantage waar je nu rond kan kijken en waar voor kinderen ook activiteiten zijn volgens mij.

Ik denk dat je Niagara Falls beter een keer kan doen als je al in de buurt bent, bijvoorbeeld vanaf Toronto. Vanaf NYC is het echt te ver voor 1 dagje en meer tijd heb je er niet nodig. Ik vond het wel heel gaaf trouwens.

Qua nationale parken ken ik ook alleen die aan de andere kust. Dus kan er niks over zeggen.
Niagara Falls
Niagara on the lake
Boston en Salem
Adirondacks national park
Coney islands in New York
Je kunt ook via een overstap in IJsland naar New York vliegen en daar heel veel mooie watervallen bekijken ;-) Scheelt je een enorme rit, haha.
Autohuur in New York is erg duur, dus je kunt ook overwegen om de trein naar Boston te nemen. De kust is erg mooi, richting Acadia NP.
Ik zou zelf de oostkust; New England bezoeken.
Geweldig daar.. Mijn favoriete deel van USA.
Martha's Vineyard, Nantucket, Boston, Salem is ook leuk.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven