New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Wauw miccie, dat klinkt heel gaaf allemaal! Fijn dat je zo hebt genoten
Klinkt goed zeg!!! Ik wil ook heel graag weer, maar niet in de winter
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ben ook net terug. Met drie (volwassen) kids, hartstikke leuk. Wow inderdaad wat een vibe. Ik woon zelf in een grote Canadese stad (Calgary) maar dat is nu een dorp in vergelijking

We hebben drie musea bezocht: The Met, Mus. of Nat. History, en de MoMA. De eerste was mijn favoriet. Verder alles gedaan met de bus, beviel prima, al helemaal omdat ik grotendeels in een rolstoel zit, alles was prima aangepast. Verder ons hoofddoel: The Phantom op Broadway. Geweldig, we zaten derde rij in het midden, mooier/beter had het niet gekund.

Winkelen was ook leuk, al die zgn flagship stores, ongelofelijk. FAO Schwartz, enorme grote Toys'rus op Time Square, echt enorm wat is alles groot.

Geweldig hotel, The Row, om de hoek van Broadway.

Het was super, dit gaan we vaker doen, vlgde keer met man!

Vond trouwens october een prachtige maand om naar NY te reizen, niet te koud, niet te heet, super.
Optimist tot in de kist!
quote:GreetBilspleet schreef op 20 oktober 2014 @ 20:37:

Wauw miccie, dat klinkt heel gaaf allemaal! Fijn dat je zo hebt genoten Dank je, ik heb er heel erg van genoten.
Upperdepup!

Ik heb de afgelopen 2 dagen besteed aan het doorlezen van alle pagina's hier en inmiddels al een hele lijst gemaakt, want... afgelopen weekend heb ik tickets geboekt! Ik wil al zooo lang naar New York en volgend jaar april gaat het eindelijk gebeuren. Door al jullie verhalen super veel zin! Ga samen met manlief.

Het was even zoeken naar een goedkope directe vlucht maar die heb ik gevonden, voor 424 euro vanuit Brussel! Nu nog op zoek naar een plek om te overnachten. De hotels die in dit topic genoemd worden heb ik allemaal al opgezocht, maar wat een prijzen!! Meer dan 1000 euro voor 7 nachten! Daarom ben ik inmiddels ook aan het mailen met wat mensen via Airbnb. Lijkt me ook wel superleuk om bij een local te verblijven die je nog wat tips kan geven en hopelijk ook een klein beetje het gevoel krijgen van 'wonen' in New York door in een echt New Yorks appartement te verblijven!

Ik heb inmiddels een lijstje gemaakt met vanalles wat er te doen en te zien is, moet nog wel gaan uitzoeken welke dingen mij dan ook echt leuk lijken. Sowieso gaan we naar wedstrijden van The Knicks (basketbal) en The Mets (honkbal), daar hebben we de vliegtickets op afgestemd Ik heb alvast wat vragen voor jullie. Want ik lees dat een aantal van jullie schrijven over een Jazz Tour in Harlem en een fietstour. Beide lijken me fantastisch. Maar hebben jullie dan echt een georganiseerd iets geboekt of zijn jullie zelf op pad gegaan? Zelf fietsen lijkt me nog wel te doen (huur een fiets en pak je plattegrond en gaan) maar hoe zit dat met Jazz clubs in Harlem? Hoe weet je waar naartoe te gaan?

Ik hoop ook nog op een goede insider tip voor een hippe club of rooftopbar. Ik heb de tips van dit forum al wel opgeschreven, maar zijn dat niet juist de toeristische plekken? En iemand ervaring met een soort 'film-locaties-tour'? Dus niet specifiek satc ofzo maar gewoon algemeen dat je op filmlocaties van verschillende films komt? Ik heb al wel via Google iets gevonden, maar ben nog niet overtuigd.
Leuke plannen!

Wij zijn toen op zoek gegaan naar het gebouw uit Friends en van de Cosby show. De adressen kan je via Google wel vinden. En verder is heel Manhattan herkenbaar uit films:-)
Er schiet me net nog een vraag binnen. Ik lees echt overal over fietsen in Central Park op zondag. Straks zit het park op zondag helemaal vol met viva-forummers Waarom de zondag en niet een andere dag?
Omdat de zondag autovrij is in het park en dan is het leuker fietsen. Je mag nl niet op de wandelpaden fietsen(tenminste 4 jaar geleden mocht dat niet).
Ja als iemand dé goedkope maar leuke hotel/appartement/airbnb tip heeft, graag! Of als idd de tickets opeens heel goedkoop zijn!

Ik wil echt graag weer, maar ook weer geen kapitaal armer zijn daarna...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven