New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Leuk vooruitzicht voor degene die binnenkort gaan!

Ik mag niet klagen hoor want volgende week om deze tijd ongeveer land ik op Aruba
Hoi,

ik ga in mei weg naar New York met een gehandicapten groeps reis, ik verblijf in Queens. Ik heb er zoooo zin in en tel de dagen af. Ik heb al een paspoort en credit card geregeld. Ook een goede koffer aangeschaft. Ik ben erg benieuwd naar de zweer en het gevoel.
Wij zitten ook in Queens, ik geloof 2 haltes van midtown Manhattan. Nog twee weken!

Esta is inmiddels geregeld, kreeg niet meteen een melding dat het gelukt was, vandaag gecheckt en we mogen erin Er stond bij dat ik het niet uit hoefde te printen en meenemen, maar doe het toch maar wel, just to be sure...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Leuk! Iemand nog tips voor betaalbare hotelletjes/appartementen, schroom je niet om ze hier te droppen.
Ik ga meedoen aan de Oranje Trophy 2014. Misschien is dat een leuk idee voor als je New York wilt zien en verder! Eindigt in Rio de Janeiro op het WK! (http://www.oranjetrophy.nl/2014/route.php)
Heeft iemand wel eens een laptop meegenomen naar de VS in de ruimbagage? Iemand vertelde me dat dat niet mocht, maar ik kan dat nergens vinden. Misschien heeft iemand hier er ervaring mee?
Heb je haar weer. Sorry voor nog een vraag aan de kennerts maar is Queens Boulevard een beetje te doen qua veiligheid? Vind het echt moeilijk om iets betaalbaars te vinden, daar heb ik met andere stedentrips nooit last van gehad.
Murdoch, wij zij net terug en zaten in het Verve hotel in 29th street, dat is vlakbij Queens Boulevard. Heb er geen gekke dingen gezien en het hotel was prima en, naar New Yorkse begrippen, niet heel duur.

Linkje op Google Maps:

Hotel
Bedankt voor je bericht. Ik heb een hotel geboekt precies om de hoek van het jouwe, dat moet dus wel goedkomen nu.
Ah mooi! Wij vonden het echt prima daar. Jammer dat we alweer terug zijn.... Wanneer ga je?
Zondag. Zal van tevoren dit topic nog even doorlezen op tips, ik heb een LP gekocht maar volgens mij is er veel teveel te zien. Is er nog iets wat ik moet reserveren? Ik las dat over de boot naar Ellis Island bijv. Het vrijheidsbeeld beklimmen gaat me dan weer iets te ver. Ik denk dat ik het ga negeren, dat is een veel grotere uitdaging. De hele tijd stuurs een andere kant op kijken.
Ellis Island was dicht toen wij er vorige week waren, vanwege Sandy. Ik denk dat dat nog steeds zo is. Vrijheidsbeeld is ook gesloten.

Tenement Museum is een aanrader, die hebben diverse tours en moet je vooraf boeken anders zijn ze vol. Wij hadden de Hard Times tour.

Als je van jazz houdt is de jazz tour door Harlem een aanrader, wel duur: 100 dollar p.p.

Aanrader is the High Line, is een oude spoorlijn waar een park van is gemaakt. Ook leuk om te doen: de kabelbaan vanaf Roosevelt Island naar Manhattan. Metro station is makkelijk bereikbaar vanaf je hotel, is 1 halte.

Ook handig om te doen als je Top of the Rock op wilt is kaarten vooraf kopen. Wij waren er vrijdagavond, toen was de wachttijd 2 uur. We zijn toen weggegaan en hebben zaterdag overdag online kaarten gekocht voor zaterdagavond. Je kunt dan bv naar binnen tussen 20.35 en 20.50 uur, dan hoef je niet in de rij te staan. Je mag onbeperkt boven blijven. Empire state building zal dat ook wel mogelijk zijn.

9/11 memorial moet je ook vooraf boeken als je daarheen wilt.

Veel plezier vast!
Ja, de high line is leuk!!

En vlak daarbij Chelsea Market, met allemaal verschillende winkeltjes in een oude koekjes fabriek.

Ik vond pier 17 ook leuk.

En in het zuiden van Brooklyn; Coney Island. Wel echt vergane glorie, maar zo herkenbaar uit alle films enzo. Nathan's hotdogs zit daar en alle bekende achtbanen enzo.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Hoe was het, Murdoch?
Leuke tips! Zet even een krabbel hier, kan ik t makkelijk terugvinden
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Geen idee of iemand het in deze 40 pagina's al een keer geroepen heeft, maar ik boek mijn hotels altijd via Priceline.com

Wij zaten in New York midden in Soho in het Holiday Inn voor 80 dollar per nacht!! Bizarre prijs en een supergoed hotel.

Het vergt alleen wel even wat uitleg: je moet op de site naar Bid now gaan (dus niet bovenin meteen al je data en zo invullen maar in het blokje daaronder op Name your own price of zoiets klikken.

Daarna kan je een zone selecteren waar je wilt zitten en het aantal sterren. En dan kan je een bod doen

Je weet niet welk hotel je gaat krijgen maar er zijn sites waar je kunt uitvinden welke hotels het zouden kunnen zijn. Over het algemeen zijn het goede hotels zoals Hilton, Mariott, Holiday Inn, Double Tree etc.

Soms kan het weken duren voor je een bod indient dat geaccepteerd wordt, soms lukt het je in 1 keer. Je mag maar 1 keer in de 24 uur bieden...maar als je bod niet geaccepteerd wordt mag je nog een keer bieden als je iets aan je bod veranderd (dus bijv. nog een sterrenlevel toevoegen of een andere wijk erbij). Maar wil je dus per se in die ene wijk en alleen 4 sterren, dan kan je dus maar 1 keer bieden per dag.

Heeft ons al zoveel goedkope overnachtingen opgeleverd in wereldsteden :-)
Oh ja www.hotwire.com is een soortgelijk concept alleen hoef je daar niet te bieden. De prijzen staan er al en je weet pas welk hotel je krijgt als je geboekt hebt
Het was geweldig (hebben er zelfs 4 dagen aan vastgeplakt). Heb het Guggenheim, Metropolitan (twee keer!), Whitney en MOMA gezien (tip: NIET naar die laatste gaan op de gratis vrijdagavond, mén wat een veemarkt). De High Line is prachtig, echr bizar hoe je van iets lelijks en onwenselijks een esthetische belevenis kan maken, daar kunnen veel stadsplannerts wat van leren. En ik voelde me erg thuis op Coney Island, tussen de luidruchtige getatoeëerde bejaarden die zaten te zonnen en bier te slempen. Brighton Beach, verderop aan de boulevard is ook leuk, een Russische enclave. En Queens was cute. En St Marks Place. En Washington Square Park. En ... en ... en... ik wil terug.

De volgende keer ga ik ook met Priceline boeken (gouden tip!), en dan wil ik een hotel in Greenwich of East Village.
Vorige week 5 dagen in New York geweest, wat een geweldige stad is het toch ook. Heb daar op de fiets door manhattan gefietst. We

hadden een fietstocht geboekt via baja bikes en een gids heeft ons de highlights van de stad laten zien. Eigenlijk wel een must do als je in new york bent om door de stad te gaan fietsen.
Eigenlijk zou iedereen die een hotel of appartement op een leuke plek voor een goede prijs had dat even hier moeten zetten, dan kunnen we een lijstje maken.
Zal ik dan maar de eerste zijn Janna-?

Ik ben vorige zomer hier geweest met een vriendin voor een weekje. Het interieur is dan wel een beetje outdated, maar voor de rest prima betaalbare accomodatie in Barcelona!
Oh, ik bedoelde eigenlijk in New York, maar ik wil ook nog wel een keer naar Barcelona
Wij zaten in het Verve hotel in Queens, prijs viel mee, en met de metro zaten we zo in Manhattan. Ik geloof dat we zo'n 500 dollar voor 4 nachten hebben betaald.
@Janna-, Ik wist het niet zeker, want je zei "plek", maar Barcelona is echt een aanrader, zo een heerlijke stad voor een stedentrip!
Ik ben een beetje aan het speuren wat ik allemaal wil zien maar ik vraag me af hoeveel jullie gemiddeld voor de hele reis betalen? En hoelang gaan jullie dan?

Een los ticket boeken en los hotels boeken is dat voordeliger?

Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven