Ontspannen weekend - met OV

02-09-2012 15:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin november willen ik en partner een lang weekend (4-5 dagen) weg. We zijn na veel drukte op het werk allebei echt aan ontspanning toe Het liefste nemen we de trein vanuit NL (omgeving randstad) ergens heen op zo'n max. 4 uur reizen van deur tot deur (liever niet vliegen dit keer).

Wie heeft er een leuke tip wat betreft een fijne ontspannen bestemming die (redelijk) goed bereikbaar is met OV? Graag zouden we naar een fijn hotel gaan (met wat ontspanningsfaciliteiten), in een rustige omgeving met mooie natuur. Het mag ook een leuk klein stadje zijn in NL, Belgie, Duitsland...Geen Centre Parcs of ander vakantiepark maar gewoon een fijn hotel om even de drukte te ontvluchten

Iemand een idee? Alvast bedankt!
Edit: ik kan niet lezen
http://www.specialhotels.nl/landelijk-gelegen
Kijk eens bij weekendjeweg punt nl. Zij hebben speciale treinarrangementen waarbij de treinkaartjes gratis zijn en de hotels in de buurt liggen van het station.
Lille in Frankrijk is een leuk stadje
Trein naar Den Helder nemen, dan de boot naar Texel.

In november is het daar rustig genoeg denk ik.

Verder:

Leuke stadjes in N-H:

Schagen, Enkhuizen, Edam o.a.
Valkenswaard... wellness weekend.

chateau du Lac (is in belgie.. dat is echt rust en genieten, natuurvakantie)
Bedankt voor alle tips!!

Lille klinkt inderdaad goed, nooit geweest! Weet je daar een leuk hotel moenie85?

Vraagnietomjemening, is Chateau du Lac met OV te bereiken?
Als jullie ook over een weekendje stad nadenken: ik vond Brugge zelf erg leuk!
Ik zou met de ICE naar Frankfurt gaan. Vanuit daar kan je alle kanten op.

http://www.bahn.de/regio_ ... _Schloesser_in_Hessen.pdf

Ticket voor de ICE zou ik ook op www.bahn.de boeken (dat kan wel in het Nederlands). De Hispeed is vaak vele malen duurder. Vooral als je van tevoren weet waar je heen gaat.
Brugge en Frankfurt ook super leuk maar daar niet al te lang geleden geweest...wat zijn nog andere leuke steden in Duitsland (behalve Frankfurt en Keulen)??

Sta voor alles open, ook stedentripjes, zo lang de stad maar niet te groot is!
Marburg is niet al te groot. Daar ben ik een keer geweest als uitwisselingsstudent. Je kon er heerlijk wandelen...erg ontspannend... en het heeft een supermooie binnenstad met kasteel. Ik sliep toen in het studentendorf dus helaas geen ervaring met hotels. We hebben ook een keer een fiets gehuurd om naar een ander kasteel te fietsen. Was best een inspanning maar de moeite waard. Heb even op de lokale zender gezocht naar een filmpje.

http://www.hr-online.de/w ... key=44906568&rubrik=43782

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven