Oostenrijk of Zwitserland (in zomer)

01-03-2009 22:04 16 berichten
We willen dit jaar graag een van deze twee landen bezoeken voor een week. Alleen weet ik niet wat nou mooier is. We willen voornamelijk genieten van de natuur. En het liefst een bestemming aan een meer.



Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Uhm, mag ik ook over Italie tippen? Mijn favoriete vakantiebestemming is St. Ulrich in de Dolomieten. Ligt boven Bolzano (als in 'omhoog, de bergen in'). Het is er ruig, rustig en italiaans (incl. de koffie en pizza's). Ben erg enthousiast over camping Seiser Alm in Seis (wow, wát een sanitair!)!

Ik ben ook in Oostenrijk en Zwitserland geweest. Zwitserland is ruiger dan Oostenrijk. Maar ik vond de mensen daar erg onaardig, alles was duur en het eten was slecht.

Goede vakantie alvast!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze zomer naar Oostenrijk. Ik vind het een heel mooi land. Wij gaan naar Karinthië, een deel met veel meren en bergen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren in Zwitserland gewoond en vond de mensen daar juist erg aardig. Plus een prachtig land.( Maar dat is Oostenrijk ook.) Aan het 4 Woudstedenmeer is het erg mooi. Of bij Montreux aan het meer van Geneve.



Veel plezier met uitzoeken!
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik hebben een paar jaar geleden twee weken met de tent door Zwitserland gereisd. Ik vond het er prachtig en heel afwisselend. Zo hebben we op een camping gestaan in de buurt van de Aletsch-gletsjer (enorm de moeite waard!), maar zijn we ook doorgereden naar het Italiaanse deel van Zwitserland. Daar zit je ineens in een lekker klimaat met heerlijk eten. Aanrader: de stad Bellinzona met z'n drie forten... Tenslotte nog een camping gehad in de buurt van Luzern voor een superleuk stedentripje! Ik vond Zwitserland bovendien behoorlijk betaalbaar met hele vriendelijke mensen.
Ik ga zelf naar het Italiaans-talige deel van Zwitserland op vakantie deze zomer. De Zwitserse VVV heeft een mooie website waar je heel veel informatie vindt: www.myswitzerland.com
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de afgelopen 15 jaar ook wel een keer of 6 in Zwitserland geweest. Ook 2 keer in Oostenrijk trouwens.



Zwitserland is een erg mooi vakantie land en wat vooral opvalt, zijn de ultiem schone straten en geen grafitti ofzo. De mensen zijn aardig en beleefd en zien Nederlanders liever komen dan Duitsers. We hebben 3 jaar achter elkaar op camping Rhone gezeten in Gampel. Ideaal, je rijd de auto-trein uit bij Kandersteg en nadat je naar beneden bent gereden in het Rhone-dal, dan ben je er al. Trouwens kan je ook, als je de auto-trein uitrijd naar links (voor je gevoel terug) om het schitterende Lotschental te bezichtigen. Het is er redelijk stil kwa toerisme en het is er puur, geen grote hotels, cafe's en terrasjes, maar alles heel klein en minimalistisch. En een mooi bergmeer om lekker aan te picknicken eventueel.



Ook erg mooi is het om naar Zermatt te gaan en via de tandratbaan naar Gornergrat te gaan. Een erg erg mooi uitzicht heb je daar over de bergtoppen van het Alpengebied.



*Moet het natuurlijk wel mooi helder weer zijn natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaringen met Karintie en Vierwoudenstedenmeer. De mensen zijn er vrij gereserveerd maar niet onaardig.
Alle reacties Link kopieren
Zwitserland is ruiger qua natuur dan Oostenrijk. Aanrader is Wallis. Wat Isa26 ook zegt; het Aletch gebied is zeker de moeite waard. Ook Zermatt kun je bezoeken voor een dagje. Vandaaruit Wallis is het ook makkelijk om naar Italie te gaan.
Thanks voor alle tips. Zwitserland lijkt populairder. Landal heeft een park aan het Vierwoudenstedenmeer, dus dat zou misschien wel een optie zijn. En die site van Zwitserland ga ik nu even bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf al bijna 20 jaar in de buurt vam Luzern. Als mijn familie komt, vinden ze het héérlijk hier: niet zo goedkoop, maar allemaal de moeite waard! En trouwens, steeds meer Nederlanders ontdekken Zwitserland!



Prettige vakantie!

"Uf widerluege"! (Zwitsers voor: "tot ziens"!)



Lionqueenie
Alle reacties Link kopieren
Heee Suikervrij, hier ook een echte Zwitserland-fan. Meerdere malen heen geweest om te gaan bergwandelen. Genieten!!



Dit is onze favoriete camping bij 2 meren!

http://www.campinghobby.ch



Ik ga dit jaar weer, maar we willen een huttentocht maken en ik weet nog niet in welk gedeelte we dat gaan doen.



Ik zag hier ook een tip over de Dolomieten en dat is zeker een aanrader! Ze praten daar Duits en eten Italiaans. Best of both worlds!
Alle reacties Link kopieren
Gruezi! Nog een Zwitserland fanaat hier. Ben in Graubunden en Wallis geweest en komende zomer wederom naar Wallis. Dat het duur is gaat eigenlijk niet meer op sinds de rest van Europa aan de Euro vastzit en Zwitserland nog steeds de eigen valuta heeft; dat prijsverschil is dus behoorlijk rechtgetrokken. Ik vind de mensen erg aardig, geen negatieve ervaringen. Aangezien wij meestal in de bergen zitten heb ik geen tips voor accommodaties aan de meren. Breng in ieder geval een bezoekje aan Wallis met mooi weer; het is daar zo schitterend! De Aletschgletsjer, met de trein naar Zermatt en verder naar de Gornergrad, de eeuwige sneeuw boven Saas Fee, super! Heb er nu alweer zin in. Voordeel van Wallis is ook nog dat de zonkans erg groot is aangezien het aan de zuidkant van het massief ligt.

In ieder geval heel veel plezier en mooi weer gewenst!
Ik kan nog steeds niet kiezen. Wil dit jaar eigenlijk de hele vakantie in een hotel (heel druk jaar achter de rug, en ik wil 2 weken lang geen reet uitvoeren aan koken, huishouden etc)

Maar ik wil ook aan een meer. Had al naar Landal gekeken, maar dat ziet er zo kindvriendelijk uit. Ik bedoel dus, ben bang dat ik de hele vakantie gillende kids om me heen heb. Nog tips voor een fijn hotel aan een meer?
Wij hebben ooit in 'n kleinschalig pension gezeten aan de Wörtherssee (Karinthie) maar geen idee meer hoe dat heette.

Elke ochtend perfect ontbijt met verse kaiserbroodjes, verse zelfgemaakte jam en gekookte eitjes.



Waarom zou je eigenlijk in 't hoogseizoen gaan? Vermijd de vakantiedrukte en ga in juni of september.
We gaaan ook in juni ;-)!

Als je nou nog even goed nadenkt hoe dat pension heette!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven