Op naar Florida! Tips?

26-01-2023 20:44 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen naar Florida, waarschijnlijk eind maart/begin april. Het plan is een rondreis vanaf Miami of Orlando en voornamelijk in het zuidelijke deel.

Een rondje google levert al wat leuke uitjes/excursies op maar ik ben benieuwd of jullie misschien leuke tips hebben die net iets minder bekend zijn.

Maar ook de keuzes, Universal Studio's of Disney? Welke steden zijn leuk, restaurant tips, noem maar op!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Wij waren naar Key West. Erg mooi en aan het eind gezellig. Ook het Key deer gezien. Hoelang en hoe gaan jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij vonden het Kennedy Space Centre erg leuk. In Orlando zijn veel pretparken en dat is met kinderen wel geslaagd. Hou wel rekening met forse prijzen, het is een stuk duurder dan de Nederlandse pretparken.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
26-01-2023 20:56
Leuk! Wij waren naar Key West. Erg mooi en aan het eind gezellig. Ook het Key deer gezien. Hoelang en hoe gaan jullie?
Is het de moeite waard om de hele route tot aan Key West te rijden of heb je het met een gedeelte ook wel gezien?

Plan is 2,5 week met een huurauto. We zijn met zn 2, geen kinderen met nog rekening mee te houden :)
mitly wijzigde dit bericht op 26-01-2023 21:09
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Adamus schreef:
26-01-2023 21:01
Wij vonden het Kennedy Space Centre erg leuk. In Orlando zijn veel pretparken en dat is met kinderen wel geslaagd. Hou wel rekening met forse prijzen, het is een stuk duurder dan de Nederlandse pretparken.
Ja, van die prijzen schrok ik toch een beetje :P Maar we zijn al even niet echt op zo'n soort vakantie geweest en nu heb ik toch zoiets van, als we er dan toch zijn, dan maar gelijk goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het plaatsje aan het einde van Key West is echt wel leuk, zeker ‘s avonds gezellig. Maar wel een heel stuk rijden.

Zo’n propellerboot op de Everglades vond ik gaaf, gewoon ter plekke regelen en instappen maar.

Disney (Magic Kingdom) vond ik een enorme afknapper! Entree is duur ($125) en ik vond het een stuk kleiner dan Disney in Parijs. Misschien zijn alle parken bij elkaar wel groter, maar dat zijn aparte parken.

Kennedy Space Center vond ik wel leuk.

Reisje Florida was wel geinig. Maar als enorme reisfanaat vond ik het ok. De natuurparken van west Amerika zijn veel indrukwekkender.
Alle reacties Link kopieren Quote
Key west, Kennedy Space center, Tampa (historische wijk met trammetje).
Er gaat een snelle boot van fort myers naar Key west. Het is prima te met een retourtje.
Ik zou voor universal kiezen qua park (Disney zit ook in Parijs)
Alle reacties Link kopieren Quote
essychan schreef:
26-01-2023 21:18

Reisje Florida was wel geinig. Maar als enorme reisfanaat vond ik het ok. De natuurparken van west Amerika zijn veel indrukwekkender.
Deze staan zeker ook nog op ons "ooit, een keer"-lijstje

De reden om nu naar Florida te gaan is o.a. door de vele pretparken (achtbanen!). Hier kiezen we voor omdat er nu nog geen kinderen zijn. Naar mijn idee zou een roadtrip aan de westkust ook wel met kinderen kunnen toch, maar misschien zit ik er wel helemaal naast..
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je geen kinderen hebt zou ik de pretparken overslaan eerlijk gezegd. Helemaal omdat Maart/April de drukste maanden zijn voor de pretparken in Florida (ivm met de koude winters en schoolvakanties rond die tijd...). Als je toch gaat zorg dat je fast lane passes neemt anders kom je echt nergens in. Kennedy center is interessanter.

Florida keys is de verzameling kleine eilandjes verbonden met elkaar en Key West is het meest zuidelijke eilandje, en de plaats heet ook Key West. Key West vanaf Miami is ongeveer 3,5/4 uur met de auto. Met een dag of 2 heb je het allemaal wel gezien daar.

Als je niet naar Miami Beach wil (of juist wel) kun je ook naar Fort Lauderdale of Boca Raton. Wat minder toeristisch.
De Everglades!

En een nachtje in een Disney hotel zodat je 's ochtends wafels in de vorm van Mickey Mouse kan eten :-D
Adamus schreef:
26-01-2023 21:01
Wij vonden het Kennedy Space Centre erg leuk. In Orlando zijn veel pretparken en dat is met kinderen wel geslaagd. Hou wel rekening met forse prijzen, het is een stuk duurder dan de Nederlandse pretparken.
Mijn tip: neem een goedgevulde portemonnee mee ;-)

Sowieso zijn de prijzen nu fors in Amerika, de dollar staat er niet best voor en huurauto’s zijn onbetaalbaar geworden.
Wij wilden ook gaan (wel ander gedeelte en maandje later) kostenplaatje 2 personen €13.000 voor 3 weken. Exact zelfde reis (zelfde route, hotels, auto) 2 jaar geleden €5000. Helaas toen moeten annuleren vanwege stomme C (na 3x verzetten). Echt heel zuur, de hoge prijs heeft ervoor gekozen dat we dus niet gaan, ook een beetje uit principe. Ik weiger het driedubbele voor dezelfde reis te betalen.

Geen tips voor Florida want daar ben ik nog niet geweest. Wil jullie wel alvast veel voorpret en plezier wensen! Amerika is fantastisch!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gooischevrouw schreef:
26-01-2023 21:44

Sowieso zijn de prijzen nu fors in Amerika, de dollar staat er niet best voor en huurauto’s zijn onbetaalbaar geworden.
De euro staat toch relatief juist heel gunstig op dit moment?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mitly schreef:
26-01-2023 21:28
Deze staan zeker ook nog op ons "ooit, een keer"-lijstje

De reden om nu naar Florida te gaan is o.a. door de vele pretparken (achtbanen!). Hier kiezen we voor omdat er nu nog geen kinderen zijn. Naar mijn idee zou een roadtrip aan de westkust ook wel met kinderen kunnen toch, maar misschien zit ik er wel helemaal naast..
Als ik kon kiezen dan zou ik ook naar een andere regio gaan, maar als het jullie om de specifieke Orlando pretparken gaat, dan is het natuurlijk prima! USA is altijd cool ;)
Ben in Universal Studio's geweest (stel, zonder kinderen) en we vinden het een dikke vette aanrader! Inderdaad prijzig, maar het park is ook wel van een ander kaliber dan wat je in Nederland hebt. Wij vonden het geld dubbel en dwars waard.
staples399 schreef:
26-01-2023 21:29
Als je geen kinderen hebt zou ik de pretparken overslaan eerlijk gezegd. Helemaal omdat Maart/April de drukste maanden zijn voor de pretparken in Florida (ivm met de koude winters en schoolvakanties rond die tijd...). Als je toch gaat zorg dat je fast lane passes neemt anders kom je echt nergens in. Kennedy center is interessanter.

Florida keys is de verzameling kleine eilandjes verbonden met elkaar en Key West is het meest zuidelijke eilandje, en de plaats heet ook Key West. Key West vanaf Miami is ongeveer 3,5/4 uur met de auto. Met een dag of 2 heb je het allemaal wel gezien daar.

Als je niet naar Miami Beach wil (of juist wel) kun je ook naar Fort Lauderdale of Boca Raton. Wat minder toeristisch.
Want pretparken zijn alleen voor kinderen? Juist zonder kinderen is het heerlijk, je kunt overal in waar je wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt je prima vermaken als volwassene in de pretparken, zeker in Orlando. Aan de andere kant vind je natuurlijk overal in de VS grote pretparken, daar hoef je niet per sé voor naar het vlakke Florida.

Het is maar wat je wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoel je dit jaar maart/ april? Of volgend jaar? Dan zou ik eerst maar eens checken of er nog een (betaalbaar) plek is in een vliegtuig die kant op.
Bij navraag in een reisbureau, kregen wij het advies om een jaar (!) van te voren alles te plannen/ boeken mochten we naar Amerika willen. Wij gaan dan wel met z'n vieren, maar toch.
O en qua tip: het Epcot center vond ik ook echt hartstikke leuk! En alligators spotten langs de weg, heel spannend! En Key West is prachtig. En ook het NASA Kennedy Space Center is de moeite waard.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mitly schreef:
26-01-2023 21:05
Is het de moeite waard om de hele route tot aan Key West te rijden of heb je het met een gedeelte ook wel gezien?

Plan is 2,5 week met een huurauto. We zijn met zn 2, geen kinderen met nog rekening mee te houden :)
Wij vonden de weg naar Key West maar grote armoede. Veel troep langs de weg, en hele stukken kijk je alleen tegen heggen/struiken aan. Veel afval (zal wel door de orkanen komen), veel armoedige huizen. Key West is leuk, duur en veel toeristen. En op de terugweg bijna de hele route naar biven in de fike gestaan. Als je zonder kunt zou ik die 3 a 4 dagen aan wat anders besteden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kennedy space center is absoluut een aanrader, indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kelly Park boven Orlando. Een tube huren en dan lekker in de tube het kristalheldere riviertje af dobberen. Diertjes spotten onderweg zoals otters. Super leuk ook voor de kids.

Cristal Rivers. Glazen kano huren en naar Tree Sisters Spring kanoën om de manatees in het water te zien. Of een gewone boot tour doen, maar kies wel een bedrijf wat de manatees met rust laat en op afstand blijft.

Over de schiereilanden links en rechts van de kust rijden. Prachtige huizen, veel dolfijnen gezien. Lekker gezwommen, hagelwitte stranden en niet super druk zoals bijv in Miami. De route over de A1A vonden wij prachtig, was midden in het vlinderseizoen en o-ver-al waren vlinders te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Key West zelf was leuk, maar ik zou de rit (vanuit Miami) ernaartoe niet meer doen. Wij vonden het maar saai.
Miami Beach is leuk om eens te kijken. Wij zijn er al een aantal keer geweest. Tampa is ook een leuke stad. Everglades is ook mooi.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
26-01-2023 21:53
De euro staat toch relatief juist heel gunstig op dit moment?
Ja, op het moment wel.
In the end, it is what it is.
Absoluut Universal. Wat ik verrassend leuk vond was het Kennedy Space Centre. Natuurlijk een tour met een airboat over de Everglades.
staples399 schreef:
26-01-2023 21:29
Als je geen kinderen hebt zou ik de pretparken overslaan eerlijk gezegd.
Een pretpark is zonder kinderen pas echt leuk. En nog leuker als iedereen zijn kinderen thuis laat :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Miami vond ik de saaiste stad ever. De architectuur van Miami Beach is bij vlagen mooi maar heb je ook snel gezien.

De everglades is een leuke dagtrip. Met zo’n boot natuurlijk.

Ik was er net na de opening maar het Harry Potter park is nog enorm uitgebreid nadien. Als je een fan bent wel een echte must.

Disney vond ik echt voor kleine kinderen. De space mountain stelde niks voor vergeleken bij Parijs. Je moest overal je tas mee in nemen (dus er gaat niks echt hard of over de kop zoals in universal).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven