Op nachtelijk avontuur: ideeën nodig!

14-11-2019 23:09 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriend voor zijn verjaardag een bonnenboekje gegeven met allemaal leuke dingen erin om te doen. Een ervan is: 'We gaan op nachtelijk avontuur'.

Mijn idee is om bijvoorbeeld te starten met een drankje in de kroeg en daarna een soort speurtocht/spelletjes te doen. De vraag is alleen: wat voor spelletjes?!
Misschien kan ik zelf wel een tas meenemen met iets lekkers erin dat we ergens in een park gaan picknicken midden in de nacht.. (ja, ik weet het, het is niet voor iedereen, maar ik ben creatief en gek dus dat kan allemaal :) ). Een spooktocht of iets is niet van toepassing want mijn vriend houdt niet van horror :P .

Aanvullingen zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Peachesandpotatoes schreef:
14-11-2019 23:09
De vraag is alleen: wat voor spelletjes?
Vriend als in partner?
Ik denk dat hij wat spannender zaken verwacht bij een nachtelijk avontuur :hihi:
Been there, done that, got the T-shirt.
Sterren kijken?
Een vluggertje in het park?
Alle reacties Link kopieren
We zijn 28 en 37. Misschien niet de leeftijd die je verwacht :) .

Sex hebben we genoeg en we zijn niet zo van de buitensex :P

Sterren kijken stond ook al op het lijstje maar goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Inbreken.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Plofkraak.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
14-11-2019 23:23
Plofkraak.
OEH dat is wel erg spannend..... MAAR ik denk niet dat hij bij nachtelijk avontuur aan een nachtje in de cel denkt. Misschien.
Ik had je aan de hand van je ideeën eerlijk gezegd ingeschat als op z'n hoogst 18 jaar. Ik vind het niet gek maar kinderachtig.

Hoe kom je erbij om een cadeau te geven waar je je nog geen voorstelling bij kunt maken? Dat is niet creatief maar onhandig. En hoe maak je van een speurtocht een avontuur?

Ik denk meer aan skinny-dipping of aan het voorgestelde vluggertje in een bos. Maar daar hebben wij geen bon voor nodig. Dat gebeurt spontaan.
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
14-11-2019 23:39
Ik had je aan de hand van je ideeën eerlijk gezegd ingeschat als op z'n hoogst 18 jaar. Ik vind het niet gek maar kinderachtig.

Hoe kom je erbij om een cadeau te geven waar je je nog geen voorstelling bij kunt maken? Dat is niet creatief maar onhandig. En hoe maak je van een speurtocht een avontuur?

Ik denk meer aan skinny-dipping of aan het voorgestelde vluggertje in een bos. Maar daar hebben wij geen bon voor nodig. Dat gebeurt spontaan.
Mijn vriend vond een persoonlijk cadeau met 37 bonnen afgestemd op wat hij leuk vind niet kinderachtig, maar doordacht, spontaan en vooral een feestje. Er zijn 37 cadeaus waar hij een jaar de tijd voor heeft. Dit nachtelijke avontuur staat nog niet gepland en als het zo ver is komt het allemaal wel goed. Ik doe nu gewoon ideeën op.

Een speurtocht waarbij je bijv. telkens iets nieuws vind of waarbij hij een opdracht uit moet voeren is wel een avontuur. Veel plezier met jouw spontane vluggertjes!
Peachesandpotatoes schreef:
14-11-2019 23:47
Mijn vriend vond een persoonlijk cadeau met 37 bonnen afgestemd op wat hij leuk vind niet kinderachtig, maar doordacht, spontaan en vooral een feestje. Er zijn 37 cadeaus waar hij een jaar de tijd voor heeft. Dit nachtelijke avontuur staat nog niet gepland en als het zo ver is komt het allemaal wel goed. Ik doe nu gewoon ideeën op.

Een speurtocht waarbij je bijv. telkens iets nieuws vind of waarbij hij een opdracht uit moet voeren is wel een avontuur. Veel plezier met jouw spontane vluggertjes!
Je komt beledigd over.

Vind je het echt raar dat iemand verbaasd op kijkt als je een 'cadeau' geeft waarvan jij zelf niet eens weet wat het is?
En... als de bonnen zijn afgestemd op wat hij leuk vindt, dan weet je ook wat hij bij een nachtelijk avontuur verwacht en wat je moet doen. Dan snap ik je vraag dus niet omdat je het antwoord al hebt.
Zoek een mooie natuurwandeling uit en doe die bij volle maan. Wel even checken of je na zonsondergang daar ook mag komen.
Ergens een tag zetten? Is wel strafbaar!
geocaching?
MevrKakel schreef:
14-11-2019 23:55
Je komt beledigd over.

Vind je het echt raar dat iemand verbaasd op kijkt als je een 'cadeau' geeft waarvan jij zelf niet eens weet wat het is?
En... als de bonnen zijn afgestemd op wat hij leuk vindt, dan weet je ook wat hij bij een nachtelijk avontuur verwacht en wat je moet doen. Dan snap ik je vraag dus niet omdat je het antwoord al hebt.
Ik vind niet dat ze beledigd overkomt. Ik vind wel dat jij zeurt.

Een nachtelijke avontuur kan van alles zijn, maar ik zou denken dat je zoiets juist niet moet plannen. Dus niet: we gaan om 3 uur snachts wat eten in een park, maar meer we zien wel waar we uitkomen.

Ik vind het trouwens een leuk kado.
Peachesandpotatoes schreef:
14-11-2019 23:47
Mijn vriend vond een persoonlijk cadeau met 37 bonnen afgestemd op wat hij leuk vind niet kinderachtig, maar doordacht, spontaan en vooral een feestje. Er zijn 37 cadeaus waar hij een jaar de tijd voor heeft. Dit nachtelijke avontuur staat nog niet gepland en als het zo ver is komt het allemaal wel goed. Ik doe nu gewoon ideeën op.

Een speurtocht waarbij je bijv. telkens iets nieuws vind of waarbij hij een opdracht uit moet voeren is wel een avontuur. Veel plezier met jouw spontane vluggertjes!
Ik hoop dat je humor hebt want ik wilde even delen dat ik heel hard moest lachen nu ik lees dat je vriend het als persoonlijk cadeau ziet.
'in te vullen naar wat X leuk vindt' is het meest algemene wat je kunt geven. :rofl:
safrat schreef:
15-11-2019 00:50
Ik vind niet dat ze beledigd overkomt. Ik vind wel dat jij zeurt.

Een nachtelijke avontuur kan van alles zijn, maar ik zou denken dat je zoiets juist niet moet plannen. Dus niet: we gaan om 3 uur snachts wat eten in een park, maar meer we zien wel waar we uitkomen.

Ik vind het trouwens een leuk kado.
Zij wil tips om het te kunnen plannen. Dus het is niet meer van alles.
Ik vind het ook prima dat jij vindt dat ik zeur. 'k Slaap er niet minder om gelukkig.
MevrKakel schreef:
15-11-2019 00:50
Ik hoop dat je humor hebt want ik wilde even delen dat ik heel hard moest lachen nu ik lees dat je vriend het als persoonlijk cadeau ziet.
'in te vullen naar wat X leuk vindt' is het meest algemene wat je kunt geven. :rofl:
Ze heeft er 36 zelf bedacht en vraagt om tips voor de 37e bon. Wat is daar algemeen aan?
Woon je in de buurt van Utrecht? Daar kan je in de zomer bij nachten die volle maan hebben, a nachts een kano huren en door de grachten en rondom utrecht kanoën. Echt heel leuk om te doen. (Maar nu een beetje koud)
Of je kan naar de museumnacht. Volgend jaar dan, want die is net geweest.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk kado om te krijgen: er is over nagedacht, tijd in geïnvesteerd en met liefde gegeven.
Zoveel beter dan voor honderden euro’s iets online te bestellen.
conversation = awareness
Bij verschillende boswachters kun je nachttochten maken. Kijk https://www.staatsbosbeheer.nl/activite ... d+en+nacht

Het aanbod wordt geregeld vernieuwd ook. Im andere seizoenen is er ook vleermuizen spotten ed. Kijk wel even wat je precies boekt, want sommige excursies zijn meer op kinderen gericht dan anderen.
MevrKakel schreef:
14-11-2019 23:55
Je komt beledigd over.

Vind je het echt raar dat iemand verbaasd op kijkt als je een 'cadeau' geeft waarvan jij zelf niet eens weet wat het is?
En... als de bonnen zijn afgestemd op wat hij leuk vindt, dan weet je ook wat hij bij een nachtelijk avontuur verwacht en wat je moet doen. Dan snap ik je vraag dus niet omdat je het antwoord al hebt.
Goh gek ja dat iemand het niet leuk vindt kinderachtig genoemd te worden.
Vluggertjes in het openbaar vind ik trouwens totaal onorigineel en ranzig.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
15-11-2019 05:25
Goh gek ja dat iemand het niet leuk vindt kinderachtig genoemd te worden.
Vluggertjes in het openbaar vind ik trouwens totaal onorigineel en ranzig.
Inderdaad.
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
15-11-2019 00:50
Ik vind niet dat ze beledigd overkomt. Ik vind wel dat jij zeurt.

Een nachtelijke avontuur kan van alles zijn, maar ik zou denken dat je zoiets juist niet moet plannen. Dus niet: we gaan om 3 uur snachts wat eten in een park, maar meer we zien wel waar we uitkomen.

Ik vind het trouwens een leuk kado.
Ik vind ook dat je zeurt. Waarom moet je zo nodig negatief doen over wat zij leuk vinden?

TO, ik ken iemand die naar van die verlaten, vervallen huizen gaat in de middle of nowhere (bos meestal), dat is
ook spannend. Ik weet er het fijne niet van, maar misschien is zoiets ook wel leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven