Openbaar vervoer in Parijs
vrijdag 2 december 2011 om 16:41
Wij gaan eind deze maand 5 dagen naar Parijs, helemaal zin in! Alleen de voorpret is al leuk, we hebben al een hele lijst met dingen die we graag willen zien. In Parijs is alles het best te doen met openbaar vervoer, maar daar kom ik dus niet helemaal uit.
Concreet:
we komen per vliegtuig (Charles de Gaulle) aan en moeten naar het centrum en willen het liefst een openbaar vervoerkaart waarmee we de hele stad door kunnen met metro en bus. Volgens mij is een 'Paris Visite' wel geschikt, of niet? Maar wat is nu handig qua zones? En kom je met de kaart dan ook weer bij het vliegveld? Heeft iemand ervaring met OV en Parijs gedurende een aantal dagen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Concreet:
we komen per vliegtuig (Charles de Gaulle) aan en moeten naar het centrum en willen het liefst een openbaar vervoerkaart waarmee we de hele stad door kunnen met metro en bus. Volgens mij is een 'Paris Visite' wel geschikt, of niet? Maar wat is nu handig qua zones? En kom je met de kaart dan ook weer bij het vliegveld? Heeft iemand ervaring met OV en Parijs gedurende een aantal dagen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
vrijdag 2 december 2011 om 17:19
quote:poldervrouw schreef op 02 december 2011 @ 16:58:
[...]
dat is echt heel duur als je 5 dagen in parijs bent.. Dan is paris visite echt veel voordeliger en je krijgt nog wat kortingen her en der.. WIj hebben oa korting gebruikt bij de Arc de Triomphe..ah oke want mijn moeder heeft ooit een weekend kaartje aangeschaft, dat was echt 10 euro duurder dan losse kaartjes, maar voor meerdere dage is het misschien wel goedkoper
[...]
dat is echt heel duur als je 5 dagen in parijs bent.. Dan is paris visite echt veel voordeliger en je krijgt nog wat kortingen her en der.. WIj hebben oa korting gebruikt bij de Arc de Triomphe..ah oke want mijn moeder heeft ooit een weekend kaartje aangeschaft, dat was echt 10 euro duurder dan losse kaartjes, maar voor meerdere dage is het misschien wel goedkoper
vrijdag 2 december 2011 om 17:24
vrijdag 2 december 2011 om 19:27
Ik vond de Paris Visite heel erg handig alleen werd ik op een gegeven moment gek van alle poortjes(door zo'n draai beugel, poortje open duwen, tas half klem tussen de beugel.) en dat kaartje is zo klein dus ik dacht die raak ik zo kwijt, wat wel meeviel.
Met die kaart krijg je trouwens ook korting op bepaalde dingen.
Met die kaart krijg je trouwens ook korting op bepaalde dingen.
vrijdag 2 december 2011 om 19:57
Wij zijn een tijdje geleden ook met het vliegtuig naar Parijs geweest en hebben de Paris Visite voor 5 dagen bij het reisbureau erbij besteld. Vanaf het vliegveld met de Roissy bus rechtstreeks naar het centrum (Opera geloof ik), zonder tussenstops. Was superhandig. Je moet wel even opletten dat je de goede bus neemt.
vrijdag 2 december 2011 om 22:38
Ik haal een Paris Visitekaart er niet uit, losse kaartjes (een carnet van 10 stuks) zijn veel goedkoper. Plus een los metrokaartje naar het vliegveld natuurlijk.
Tegenwoordig doe ik in Parijs zoveel mogelijk met de bus ipv de metro, dan zie je onderweg nog eens wat en je hoeft ook niet al die trappen te lopen. De buslijnen zijn net zo handig als de metro, je moet alleen ff een goede kaart hebben. En die kan je krijgen bij de metrostations! Vraag bij het loket om een ´plan avec les lignes de bus´.
Tegenwoordig doe ik in Parijs zoveel mogelijk met de bus ipv de metro, dan zie je onderweg nog eens wat en je hoeft ook niet al die trappen te lopen. De buslijnen zijn net zo handig als de metro, je moet alleen ff een goede kaart hebben. En die kan je krijgen bij de metrostations! Vraag bij het loket om een ´plan avec les lignes de bus´.
.
zondag 4 december 2011 om 06:01
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 december 2011 @ 23:47:
En op die mobilis kun je ook onbeperkt op metro bus en trein reizen.En wat ben je daarvoor kwijt? Welk hotelletje heb je Jarek?
Ja is gewoon hetzelfde principe als paris visite, maar dan paar euro goedkoper
Ik geloof ¤2
Mobilis
Zones 1-2-3-4-5 en 6
Zone 1-5 is ¤ 14,zone 1-3 ¤9
Of bv een pass navigoo voor een week aanschaffen
Maar doe de kerstmarkt op de champs elysee niet in het weekend Je kan geen stap zetten :S
En op die mobilis kun je ook onbeperkt op metro bus en trein reizen.En wat ben je daarvoor kwijt? Welk hotelletje heb je Jarek?
Ja is gewoon hetzelfde principe als paris visite, maar dan paar euro goedkoper
Mobilis
Zones 1-2-3-4-5 en 6
Zone 1-5 is ¤ 14,zone 1-3 ¤9
Of bv een pass navigoo voor een week aanschaffen
Maar doe de kerstmarkt op de champs elysee niet in het weekend Je kan geen stap zetten :S
zondag 4 december 2011 om 12:31
Ik ben een tijd geleden in Parijs geweest en ik ben op diverse plekken geweest door het openbaar vervoer te pakken. Voor elk ritje dat ik maakte, betaalde ik ¤ 1,50. Ik kreeg een kaartje die ik in de gleuf van een zogeheten tourniquet en kon doorlopen naar de tram, metro of RER-metro. Het metrosysteem is zeer duidelijk en nog op de eerste dag had ik het hele systeem al door.
Voor de bezienswaardigheden is Parijs beslist een aanrader, en kan ik iedereen aanbevelen!
Voor de bezienswaardigheden is Parijs beslist een aanrader, en kan ik iedereen aanbevelen!
World of Warcraft: Legion
zondag 4 december 2011 om 19:55
http://www.ratp.fr/fr/rat ... ous-les-titres-et-tarifs/
http://parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html
http://parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html