Openbaar vervoer in Parijs

02-12-2011 16:41 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan eind deze maand 5 dagen naar Parijs, helemaal zin in! Alleen de voorpret is al leuk, we hebben al een hele lijst met dingen die we graag willen zien. In Parijs is alles het best te doen met openbaar vervoer, maar daar kom ik dus niet helemaal uit.

Concreet:

we komen per vliegtuig (Charles de Gaulle) aan en moeten naar het centrum en willen het liefst een openbaar vervoerkaart waarmee we de hele stad door kunnen met metro en bus. Volgens mij is een 'Paris Visite' wel geschikt, of niet? Maar wat is nu handig qua zones? En kom je met de kaart dan ook weer bij het vliegveld? Heeft iemand ervaring met OV en Parijs gedurende een aantal dagen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
quote:poldervrouw schreef op 02 december 2011 @ 16:58:

[...]

dat is echt heel duur als je 5 dagen in parijs bent.. Dan is paris visite echt veel voordeliger en je krijgt nog wat kortingen her en der.. WIj hebben oa korting gebruikt bij de Arc de Triomphe..ah oke want mijn moeder heeft ooit een weekend kaartje aangeschaft, dat was echt 10 euro duurder dan losse kaartjes, maar voor meerdere dage is het misschien wel goedkoper
veel plezier iig!
heel veel dingen zijn ook te lopen trouwens (ik woon er zelf) maar dat ligt eraan of je daar zin in hebt uiteraard. Vind het vaak wel leuker om sommige stukjes te lopen dan onder de grond te zitten zeg maar ;)
Volgens mij hadden wij een kaart voor 3 zones. En we zijn overal gekomen waar we wilden, dus dat kan je nog uitzoeken of je met een kaart voor 3 zones voldoende hebt. En dan moet je waarschijnlijk wel de trein vanaf het vliegveld apart doen omdat dat verder weg zit.
Ik vond de Paris Visite heel erg handig alleen werd ik op een gegeven moment gek van alle poortjes(door zo'n draai beugel, poortje open duwen, tas half klem tussen de beugel.) en dat kaartje is zo klein dus ik dacht die raak ik zo kwijt, wat wel meeviel.

Met die kaart krijg je trouwens ook korting op bepaalde dingen.
Wij zijn een tijdje geleden ook met het vliegtuig naar Parijs geweest en hebben de Paris Visite voor 5 dagen bij het reisbureau erbij besteld. Vanaf het vliegveld met de Roissy bus rechtstreeks naar het centrum (Opera geloof ik), zonder tussenstops. Was superhandig. Je moet wel even opletten dat je de goede bus neemt.
Ik haal een Paris Visitekaart er niet uit, losse kaartjes (een carnet van 10 stuks) zijn veel goedkoper. Plus een los metrokaartje naar het vliegveld natuurlijk.

Tegenwoordig doe ik in Parijs zoveel mogelijk met de bus ipv de metro, dan zie je onderweg nog eens wat en je hoeft ook niet al die trappen te lopen. De buslijnen zijn net zo handig als de metro, je moet alleen ff een goede kaart hebben. En die kan je krijgen bij de metrostations! Vraag bij het loket om een ´plan avec les lignes de bus´.
.
Koop een mobilis ipv paris visite!!! Is paar euro goedkoper

Paris visite is duurder en zo verdienen ze ook lekker aan toeristen

En op het moment is er kerstmarkt op de champs elysee, erg leuk!

Maar er is geoeg te doen
En op die mobilis kun je ook onbeperkt op metro bus en trein reizen.En wat ben je daarvoor kwijt? Welk hotelletje heb je Jarek?
Wat disney1 zegt! Die kerstmarkt is echt heel leuk. De etalages van Printemps (Saint-Lazare) zijn ook super!! En er is ook een kerstmarkt in La Défense.
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 december 2011 @ 23:47:

En op die mobilis kun je ook onbeperkt op metro bus en trein reizen.En wat ben je daarvoor kwijt? Welk hotelletje heb je Jarek?

Ja is gewoon hetzelfde principe als paris visite, maar dan paar euro goedkoper ;) Ik geloof ¤2

Mobilis

Zones 1-2-3-4-5 en 6

Zone 1-5 is ¤ 14,zone 1-3 ¤9

Of bv een pass navigoo voor een week aanschaffen

Maar doe de kerstmarkt op de champs elysee niet in het weekend Je kan geen stap zetten :S
Ik ben een tijd geleden in Parijs geweest en ik ben op diverse plekken geweest door het openbaar vervoer te pakken. Voor elk ritje dat ik maakte, betaalde ik ¤ 1,50. Ik kreeg een kaartje die ik in de gleuf van een zogeheten tourniquet en kon doorlopen naar de tram, metro of RER-metro. Het metrosysteem is zeer duidelijk en nog op de eerste dag had ik het hele systeem al door.

Voor de bezienswaardigheden is Parijs beslist een aanrader, en kan ik iedereen aanbevelen!
World of Warcraft: Legion
Welk hotel kunnen jullie aanbevelen? De laatste keer dat ik in Parijs ben geweest was vanuit het hotel in Disneyland nl.
http://www.ratp.fr/fr/rat ... ous-les-titres-et-tarifs/

http://parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven