Openbare toiletten openbaar vervoer

27-08-2017 21:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen die het prikkelbare darm syndroom heef. Dit houdt in dat ik vaker naar de wc moet (de stoelgang bedoel ik) dan de gemiddelde mens. Mijn vraag is of iemand weet of er openbare toiletten zijn op de metrostations? Ik reis meestal via metrolijn C richting de terp, en stap uit bij Kralingse Zoom. Weet iemand of er ergens toiletten zijn?

Alvast bedankt.

mvg,

T
Als je op de website van de ns kijkt, kun je de voorzieningen per station zien. Meestal kun je dan ook meteen een plattegrond vinden van het station.

Ooh met de metro, heb ik geen idee. Maar meestal is er wel een treinstation in de buurt bij metrostations.
Hij rijdt niet per trein maar per metro.

Website van de RET maar even bekijken en anders even bellen.

Naar mijn beste weten zijn er geen toiletten op deze metrolijn.
https://www.ret.nl/home/reizen/stations ... eiten.html

Vul daar alle stations in waar via je reist, en je ziet alle faciliteiten (dus ook of ze toiletten hebben) per station.
Ik heb deze website voor je gezocht, jij gaat maar lekker zelf t per station uitpluizen.

Succes (en sterkte met je ziekte (of ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen)).
Hier kun je per station kijken wat de voorzieningen zijn: https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... tro-c.html
Metro's hebben helaas meestal geen wc's. De stations ook vaak niet, trein stations gelukkig vaak wel. Ze kosten alleen vaak wel €0,70 (belachelijk!) dus ik zou zorgen dat je altijd kleingeld bij je hebt. Je kan vooraf de stations googlen op naam + 'wc' of 'toiletten' er achteraan.
Is er geen app die openbare toiletten laat zien? Zoiets staat me bij.
Internagelaktisch
Je vermeldt je opstappunt niet. Op metrostation Beurs zijn toiletten.
Maaique schreef:
27-08-2017 21:25
Metro's hebben helaas meestal geen wc's. De stations ook vaak niet, trein stations gelukkig vaak wel. Ze kosten alleen vaak wel €0,70 (belachelijk!) dus ik zou zorgen dat je altijd kleingeld bij je hebt. Je kan vooraf de stations googlen op naam + 'wc' of 'toiletten' er achteraan.

http://www.hogenood.nu/index.php
Ik heb even gekeken en er is een app (HogeNood) die laat zien waar toiletten zijn bij je in de buurt :)
Internagelaktisch
Haha ik heb hem ook net gevonden in de app store idd!
Ik ga m sowieso ook even downloaden. Altijd handig.
Internagelaktisch
Bedankt allemaal voor de reacties! Inderdaad op de website staat dat er wc's zijn, zoals bij het Spijkenisse metrostation waar ik altijd opstap, echter is hier helemaal geen toilet, klopt dus helaas niets van :(. En over die app, ga ik zeker even downloaden! bedankt :), dit doet me goed
hulpzoeker schreef:
27-08-2017 21:53
Bedankt allemaal voor de reacties! Inderdaad op de website staat dat er wc's zijn, zoals bij het Spijkenisse metrostation waar ik altijd opstap, echter is hier helemaal geen toilet, klopt dus helaas niets van :(. En over die app, ga ik zeker even downloaden! bedankt :), dit doet me goed

En heb je daarover al de RET gebeld? Misschien zit het toilet wel wat verstopt of is het een fout op de website.
Als ik dat zou hebben en wist geen wc in de buurt dan zou ik gewoon bij een restaurant/eettentje vragen of je gebruik mag maken van het toilet omdat je hoge nood hebt. Er zullen er vast zijn die daar moeilijk over doen maar ik denk dat er ook een aantal zijn die het geen probleem vinden.
Beurs heeft inderdaad toiletten en ZP
Verder zitten er volgens mij verborgen toiletten op de perrons (vd personeelsleden)

Overigens hier ook PDS maar ik red het altijd wel. Waar stap je op en ga je er uit?
Maaique schreef:
27-08-2017 21:25
Jeetje, duur zeg
Ja helaas zit ik al om 6:50 's ochtends in het ov en is alles nog dicht. Maar inderdaad misschien op sommige stations zijn verborgen toiletten. Ik stap op bij Spijkenisse Metro centrum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven