Ouderwets inchecken?

19-07-2016 22:59 50 berichten
Ik heb vluchten geboekt via eDreams (tip van hier) bij Alitalia. Nu lees ik overal over online inchecken en zelf je boarding pass printen. De laatste keer dat ik vloog, paar jaar geleden, heb ik nog gewoon bij de balie ingecheckt. Mag je ook gewoon nog ouderwets inchecken of kost dat tegenwoordig geld? We moeten ook onze bagage inchecken.

Ik heb geen printer dus zelf mijn boarding kaart printen gaat hem ook niet worden.
Tvp. Zit met hetzelfde probleem hier
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan nog gewoon. Geen zorgen. Ga wel ruim op tijd van huis.
The owls are not what they seem
quote:Rusticaa schreef op 19 juli 2016 @ 23:06:

Tvp. Zit met hetzelfde probleem hierIk was helemaal blij met 'eindelijk' een reactie, is het een tvp. Hopelijk komt er snel iemand ons geruststellen.
Meestal kun je ook op het vliegveld nog je boardingpas printen als je online bent ingecheckt. Aan de balie inchecken kost in ieder geval geen geld, je staat hooguit wat langer in de rij dan wanneer je alleen je bagage moet afgeven.
Ja dat kan.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 juli 2016 @ 23:07:

[...]

Ik was helemaal blij met 'eindelijk' een reactie, is het een tvp. Hopelijk komt er snel iemand ons geruststellen.Sorry
De boarding pass kan je ook op je smartphone zetten, hoef je niet te printen. Je kunt ook altijd nog een boarding pass op het vliegveld printen. En voor bagage heb je drop off punten op het vliegveld. Of het geld kost hangt af van de luchtvaartmaatschappij. Zal op hun website staan.
Natuurlijk kan je nog ouderwets inchecken! Geen zorgen maken.
Life is short. Eat dessert first.
Ik check ook altijd 'ouderwets' in. 3 maanden geleden laatste keer
Volgens mij kan dat gewoon hoor! Wij hadden voor onze terugreis ook geen printer tot onze beschikking. Ik helemaal in de stress :-) Via de iPhone konden we wel mobiel inchecken, je weet wel, dat je je code op je schermpje krijgt. Maar bij de balie kregen we alsnog boarding passes die voor ons werden uitgeprint.
't Is al met al een heel gedoe
Jahoor kan gewoon
Ja hoor dat kan nog gewoon! Je kan gewoon naar het vliegveld gaan, daar staat aangegeven welke incheck balies voor jouw vlucht zijn en daar kan je dan in de rij staan, inchecken en je bagage afgeven. Ik kan me totaal niet voorstellen dat dat de komende jaren weg zal gaan, dus maak je geen zorgen!
Ik las namelijk ook ergens dat sommige luchtvaartmaatschappijen 70 euro toeslag rekenen als je je boarding pass niet hebt geprint. Nu is Alitalia natuurlijk geen discounter maar ik vind het allemaal maar lastig uitvinden hoe of wat.

Ik lijk wel bejaard, vroeger kreeg je fijn je tickets thuisgestuurd in zo'n langwerpig mapje. Heerlijk overzichtelijk en duidelijk was dat.
quote:MinkeDeWit schreef op 19 juli 2016 @ 23:12:

Ik las namelijk ook ergens dat sommige luchtvaartmaatschappijen 70 euro toeslag rekenen als je je boarding pass niet hebt geprint. Nu is Alitalia natuurlijk geen discounter maar ik vind het allemaal maar lastig uitvinden hoe of wat.

Ik lijk wel bejaard, vroeger kreeg je fijn je tickets thuisgestuurd in zo'n langwerpig mapje. Heerlijk overzichtelijk en duidelijk was dat.Ja heerlijk was dat he? Daar verlangde ik ook naar terug toen we tevergeefs zochten naar internetwinkels met printers.
't Is al met al een heel gedoe
Je kunt nog gewoon op het vliegveld inchecken. Nadeel van pas inchecken op het vliegtuig is dat je tegen die tijd vaak minder keuze hebt mbt je stoel en misschien dus niet meer naast iemand kan zitten als je met meerdere personen reist.

Inchecken op het vliegveld is meestal niet meer bij een "dame achter een balie", maar via een rij automaten die in de vertrekhal staan. Zorg dat je je ticket confirmatiecode bij de hand hebt (meestal 6 letters/cijfers) en je paspoort. Dan rustig lezen wat er op het scherm staat, op de knop drukken en dan komt de boarding pass vanzelf uit de automaat. Bij vragen is er altijd iemand die je kan helpen. Terwijl je dit doet kun je meteen je koffer inchecken.

In principe kost inchecken op het vliegveld niets extras al kan dit anders zijn voor budget maatschappijen. 1e koffer, max 20kg is ook nog meestal gratis (hoewel niet meer bij sommige maatschappijen op sommige vluchten). 2e koffer kost geld tenzij je een echte frequent flyer bent.

Omdat je aangeeft al een paar jaar niet gevlogen te hebben:

- Zorg dat je ruim van de voren op het vliegveld bent. Rijen bij paspoortcontrole and security kunnen heeeeeel lang zijn afhankelijk van dag en tijdstip.

- regels voor handbagage nakijken ( maat & gewicht, vloeistoffen, batterijen) Men wordt steeds stricter.

Fijne reis!

Ik lijk wel bejaard, vroeger kreeg je fijn je tickets thuisgestuurd in zo'n langwerpig mapje. Heerlijk overzichtelijk en duidelijk was dat.

Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik check vanuit huis altijd via internet in, maar op de terugweg meestal niet.

Maar anders bel/mail je de klantenservice van Alitalia toch even?
Alle overige documenten heb ik op mijn werk kunnen printen maar inchecken moet twee dagen van tevoren en er is echt niemand die dan nog werkt en het even kan printen. Nou ja, er werkt vast wel iemand maar die durf ik dan niet te vragen om voor mij 'illegaal' privé te printen
quote:America schreef op 19 juli 2016 @ 23:17:

Je kunt nog gewoon op het vliegveld inchecken. Nadeel van pas inchecken op het vliegtuig is dat je tegen die tijd vaak minder keuze hebt mbt je stoel en misschien dus niet meer naast iemand kan zitten als je met meerdere personen reist.

Inchecken op het vliegveld is meestal niet meer bij een "dame achter een balie", maar via een rij automaten die in de vertrekhal staan. Zorg dat je je ticket confirmatiecode bij de hand hebt (meestal 6 letters/cijfers) en je paspoort. Dan rustig lezen wat er op het scherm staat, op de knop drukken en dan komt de boarding pass vanzelf uit de automaat. Bij vragen is er altijd iemand die je kan helpen. Terwijl je dit doet kun je meteen je koffer inchecken.

In principe kost inchecken op het vliegveld niets extras al kan dit anders zijn voor budget maatschappijen. 1e koffer, max 20kg is ook nog meestal gratis (hoewel niet meer bij sommige maatschappijen op sommige vluchten). 2e koffer kost geld tenzij je een echte frequent flyer bent.

Omdat je aangeeft al een paar jaar niet gevlogen te hebben:

- Zorg dat je ruim van de voren op het vliegveld bent. Rijen bij paspoortcontrole and security kunnen heeeeeel lang zijn afhankelijk van dag en tijdstip.

- regels voor handbagage nakijken ( maat & gewicht, vloeistoffen, batterijen) Men wordt steeds stricter.

Fijne reis!We zijn met zijn drieën. Zouden ze twee minderjarigen apart van hun moeder zetten? Nou ja, dat is niet zo erg. Lekker rustig

Ik lijk wel bejaard, vroeger kreeg je fijn je tickets thuisgestuurd in zo'n langwerpig mapje. Heerlijk overzichtelijk en duidelijk was dat.Klopt bij Ryan air moet jezelf inchecken en je boardingpas uitprinten of downloaden op je mobiel. Anders vragen ze een toeslag. Dan moet je naar een andere balie, de boel laten uitprintende vervolgens opnieuw in de rij gaan staan om je koffer af te geven.

Doet een reisbureau dat dan ook niet meer ?

Autovakanties gaan hier op de bonnefooi, maar vliegvakanties (niet vaak) hebben we nog steeds via Globe gedaan, helaas zit die niet meer aan de A-weg in Groningen. Daar zaten fijne mensen. Gelukkig zijn er nog een paar reisbureaus over, maar het wordt snel minder.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:MinkeDeWit schreef op 19 juli 2016 @ 23:20:

[...]

We zijn met zijn drieën. Zouden ze twee minderjarigen apart van hun moeder zetten? Nou ja, dat is niet zo erg. Lekker rustig

Ik weet natuurlijk niet hoe je gezinssituatie is, maar op het vliegveld kan het handig zijn om een uittreksel uit het gezagsregister bij je te hebben, of een verklaring dat je kinderen daarin niet voorkomen. Als de andere ouder ook gezag heeft moet die toestemming geven om te mogen vliegen. Uittreksel van het gezagsregister kun je telefonisch aanvragen bij de rechtbank en is gratis. Het is een landelijk register, dus je hoeft niet persé de rechtbank te bellen waar de geboorteplaats van je kind onder valt. Kinderen die geboren zijn in Goes kunnen ook worden nagetrokken door de rechtbank van Assen of Zwolle.

https://www.rijksoverheid ... arige-naar-het-buitenland
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Op de website van Alitalia vind ik alleen maar informatie over online inchecken. En alle reizigers moeten hun boardingpass op hun eigen telefoon opslaan. Hoe doe je dat als je geen telefoon hebt?

Jullie weten dus zeker dat die balies er nog zijn?
quote:Snoesje666 schreef op 19 juli 2016 @ 23:54:

[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe je gezinssituatie is, maar op het vliegveld kan het handig zijn om een uittreksel uit het gezagsregister bij je te hebben, of een verklaring dat je kinderen daarin niet voorkomen. Als de andere ouder ook gezag heeft moet die toestemming geven om te mogen vliegen. Uittreksel van het gezagsregister kun je telefonisch aanvragen bij de rechtbank en is gratis. Het is een landelijk register, dus je hoeft niet persé de rechtbank te bellen waar de geboorteplaats van je kind onder valt. Kinderen die geboren zijn in Goes kunnen ook worden nagetrokken door de rechtbank van Assen of Zwolle.

https://www.rijksoverheid ... arige-naar-het-buitenlandVoor de jongste is vorig jaar het gezag geregeld. Ik maak dus wel een toestemmingsformuliertje voor haar vader. En oudste is 17, die kan ik echt niet meer ontvoeren
Waarom bel/mail je ze niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven