Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
---
Ik heb nog nooit zo'n HEMA worst gehad, is dat vreemd?

Weer kon hier trouwens ook wel veel slechter! Maar ja, het is nog altijd geen Suriname of Trinidad... Ik moet mezelf echt blijven inprenten dat ik hier maar 1 jaar zit voor het goede doel, namelijk de rest van mijn leven niet meer zo'n winter te hoeven doorstaan. Eigenlijk was dat vorig jaar al mijn plan, maar toen wilde ik weer studeren, grrrr :-) Gelukkig wel mijn examen gehaald vandaag.

MajMaj, ik moet lachen om zo'n concerten, lekker dan als er altijd wat misgaat haha. Succes met je lessen volgende week!

Fijn weekend allemaal!
Looola, is niet vreemd hoor, dat je nog nooit een HEMA rookworst hebt gehad. Ook niet gaan proberen, ze zijn verslavend, en zijn z'on beetje het vetste wat er is.

Nog steeds geen kaarten trouwens.

Ze zijn ook behoorlijk aan de prijs....Rond de 80pond.

Jullie ook allemaal fijn weekend.
Hier gaat het net zo mis bij concerten en in het cafe...altijd is na een uur het bier al op! Dan haalt de eigenaar zijn gammele Datsun van stal (in Europa heten die auto's al sinds midden jaren '80 Nissan, maar hier rijden nog vele stokoude Datsuns) om naar de supermarkt te rijden...volgeladen met kratten lauw bier, zodat de achterklep niet dicht kan, komt ie al toeterend weer terug, klanten blij! Nou ja, nadat die kratten eerst een kwartier in de megavriezer gestaan hebben dan, om koud te worden.

Of de band komt uren te laat pas opdagen, of de stroom valt langdurig uit...zo hebben we weleens een akoestische sessie bij kaarslicht gehad, geweldig!

Boerenkool met worst lust ik helemaal niet, dat vind ik net naar leeggelopen batterijen smaken. Ahum.
Leeggelopen batterijen? Haha, die is grappig.

Ik ben wel dol op stampot. Heb ooit eens poging gedaan omdat ik Amerika te maken, voor het gast gezin waar ik toen woonde. Was net soep. Beetje mislukt dus.

Ik heb geen kaarten kunnen krijgen! Echt balen. Er zijn meer dan een miljoen kaarten verkocht! Ze hebben weer een of ander wereldrecord daar mee gebroken.

Maar er treed nog een andere band uit mijn jeugd op, Suede, mischien daar maar kaartjes voor zien te bemachtigen.

Philein, ben je al thuis? (mag ik toch hopen van wel, anders is het wel een erg lange vlucht)

Ik hoop dat alles een beetje oke verlopen is. Vind het zo moeilijk om hier iets over te zeggen. De beslissing is genomen, zelfs al uitgevoerd, dus ik wil niet blijven hammeren op het verleden! (maar het afscheid zal moeilijk geweest zijn).

Nu op naar de toekomst! Succes.
Hallo, zijn jullie allemaal van een heerlijke zaterdagavond aan het genieten?

Ik niet, ik heb mijn avond in het ziekenhuis door gebracht.

Ik ga een abonnement nemen, want ik zit er zo vaak!

Na mijn ingreep aan de baarmoeder, spot ik, is normaal. Echter, nu bloedde ik wel heel erg. Zo erg dat ik iedere 5 minuten een schoon maandverband in moest doen. En zelfs dat was niet genoeg. Ik bloedde echt gigantisch. En op een gegeven moment zaten er dikke proppen in!

Toen werd ik toch wel een beetje bang. Ik geef eerlijk toe dat ik aan miskraam dacht.

Dus ik richting ziekenhuis, onderweg kom ik een politie man tegen, die me in zijn politiewagen zet en met gillende sirenes naar het ziekenhuis brengt (weer een avontuur erbij!)

Dokters hebben allemaal onderzoeken gedaan, niks gevonden, bloeden is ook gestopt. Ben niet zwanger en was geen miskraam.

Wat het wel was? Geen idee. Ik ga maandag mijn gynacoloog bellen, want dit is niet normaal.

En op zulke momenten mis je dus je moeder. Maar die zat helaas te ver weg.

Gelukkig wel vriendinnen in de buurt.

Nou, dat was me het avondje wel weer.

Ik duik nu mijn bedje in.
Lieve VG, wat erg en wat zul je geschrokken zijn! Kan me goed voorstellen dat je je dan alleen voelt op zo'n moment.

Wat lief dat de agent je hielp zeg.

Ik ben blij te lezen dat het niet direct iets ernstigs was, hopelijk blijft dat ook zo.

Hier gaat het ok. Gek om thuis te zijn. Enerzijds bizar, anderzijds gewoon vertrouwd.

Veel liefs en sterkte.
Welcome back in good, old Nederland, lieve Philein..bizar, maar gewoon vertrouwd is een prachtige omschrijving, want zo voelt het echt (ik heb het in 2002 ook meegemaakt en had best veel last van een reversed culture shock toen, dus als je erover wilt praten...ben je van harte welkom) Veel succes bij alles in het herfstige Nederland!

En ai, Vivgirl, wat een verhaal, hoe is het nu met je? Ik blijf erbij dat jij echt heel jong bent voor dit soort klachten...ik kreeg zelf op mijn 38e voor het eerst een heftige (menstruele) bloeding die maar niet overging, waarmee ik op de Eerste Hulp belandde..dat is toen goed verholpen met een kuur Primolut, maar sindsdien, ik blijf maar heftig bloeden in cyclussen van 21-24 dagen...

Morgen zou ik dus weer een tour naar de bergen doen, maar heb afgezegd omdat ik het fysiek dus niet trek, dankzij de duizeligheid van die bloedingen! Heb je nu al last van The Change? vroeg mijn cheffin (50) aan mij (42)...de overgang bedoelt ze, weetjewel.

Dus ik heb maar eens een query op internet gedaan, waar de serieuze gynaecologensites het er o.a.op houden dat moderne vrouwen, die maar een of twee kinderen krijgen (of nul) meer klachten hebben als onze zusters uit het Stenen Tijdperk, die constant of zwanger waren, of een baby aan de borst hadden. Zij hadden namelijk in heel hun leven maar ongeveer 40 menstruaties en wij moderne vrouwen wel 400!

Dus wij hebben veel meer klachten, van endometriose tot borstkanker. Nu overweeg ik een gang naar de huisarts, om een Mirenaspiraal te vragen, ik heb al 20 jaar een koperspiraal, maar het weefsel in de baarmoeder schijnt tot rust te komen van de Mirena, als je de artsen mag geloven.

Aan de andere kant, werden mensen in het stenen tijdperk maar 32 ofzo en gingen ze dood aan een abces in hun kaak, of complicaties bij de bevalling...iets waar je in deze verlichte tijden gelukkig niet meer voor hoeft te vrezen.

Anyhow, heel veel sterkte, lieve Vivagirl!
Haai allemaal!

Ben ik weer even.Weer veel bij te lezen!

VG: Laat je 's even heel goed onderzoeken! Das niet normaal hoor.....ik snap goed dat je je rot schrikt... Hug en sterkte maandag.

Heidelberg wat heeerlijk shoppen in de Franse super, een van mijn hobby's,hoewel het jaaren geleden is...ik vind het paradijsjes!

Is P al in NL? Ben erg benieuwd hoe het met haar gaat.

Idd maandag de 8e is de operatie van mijn moeder.Ze slikt nu medicijnen die een soort chemo van binnenuit zijn....troep joh.Maar goed dat moet dan toch....Ze heeft [nog] geen bijwerkingen, en houdt zich hartstikke goed!

Ik heb 6 dagen hard gewerkt,het was hier herfstvakantie, en dus megadruk in de lunchroom, maar wel leuk natuurlijk. En mijn eerst kleine salarisje is binnen! Yes!

Keb zoo'n zin om the shoppen...maar stel het toch maar even uit..

Tja , en verder heb ik het vooral''s avonds heel moeilijk....alleen op mijn kamertje...K heb hartstikke lieve vriendinnen die er voor me zijn, maar ik mis mijn leventje daar gewoon.....en ja mijn vriend ook. Wat kun je je dan alleen voelen bah. Vooral ook zonder lichamelijk contact jakkes...geen knuffels niks...

Zolang ik werk gaat het prima, en hoef ik niet 'na te denken' maar dan thuis.....nee das niks.

Lieve meiden ik weet niet of jullie iets aan Halloween doen,ik vond het vorig jaar fantastisch in de US, die hele sfeer. Maar goed als jullie iets doen heeel veel plezier en nog een heel fijne zondag! Liefs X
Come fly with me on a jetplane
SD en Pino, zouden jullie de naam even aan kunnen passen in jullie stukje?

Philein is inmiddels weer in Nederland.

Met mij gaat het goed hoor. Ben gewoon heel erg geschrokken. Ik vind dit niet normaal en wil graag weten wat het was. Komt dit door de ingreep? Was dit een ongesteldheid?

Het was echt een bloedbad, kan er nu wel om lachen gelukkig.

En jouw verhaal SD, daar zit zeker wel wat in.

Ik ben vroeger aan de pil geweest, nu niks. Nooit kinderen gehad en die staan ook niet op planning voor de toekomst.

Mijn moeder heeft ook een hele erge overgang gehad, is er mee in het ziekenhuis beland.

Ik ga afspraak maken met gyn en hopelijk kan zij mij weer vertellen.

Pino, sterkte voor jou en je moeder. Wij denken aan jullie hoor.

Ik ga lekker rustig aan doen vandaag.
Vivagirl, wat een verhaal, dat is schrikken zeg!! Gelukkig voel je je alweer wat beter, maar ik hoop dat ze erachter komen wat dat nou eigenlijk was.

Goede verklaring van SD inderdaad :-)

Pino, veel sterkte met je moeder!

Philein, welcome home!
hoe is het met iedereen hier? Ik zal morgen even teruglezen om te kijken wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd.

Ik zit nog steeds in Peru, en heb nu eindelijk het welbegeerde DNI (soort van sofinummer). Mag nu eindelijk legaal werken, al werk ik inmiddels nog steeds niet.

Dinsdag ga ik wel met een canadeese vriendin hier naar een engels instituut, waar ze naarstig op zoek zijn naar leraren. Het klinkt allemaal veelbelovend qua salaris, werktijden en cursussen om te leren lesgeven e.d. Maar het is maar altijd even afwachten.

Over een paar weekjes ga ik lekker een maandje naar NL (sinterklaas tot nieuwjaar), man blijft hier omdat het te veel rompslomp is met visum e.d. Maar die heeft hier natuurlijk ook gewoon zijn famillie dus vermaakt zich denk ik wel.

We hebben inmiddels wel besloten dat we in de toekomst naar NL willen. Of dat dan voor altijd zal zijn weet ik niet maar het is gewoon lastig om hier echt iets op te bouwen. Alhoewel ik nu perfect gelukkig ben zie ik mezelf niet de rest van mijn leven in deze levensstijl. Ik wil vooral graag iets met mijn studie doen en daar zijn hier vrijwel geen mogelijkheden voor. Wellicht zullen we ooit terug gaan met een kapitaal om ier iets op te zetten.

Begin 2012 is het dus de bedoeling dat we naar NL gaan, ik ga dan werk zoeken en de MVV zsm aanvragen. Maargoed dat is allemaal nog ver weg.
wordt er trouwens waar jullie wonen halloween gevierd? Hier komen er geen kinderen langs de deur maar we gaan zo wel naar een feest toe.

Ik heb het idee dat iedere feestdag (ook enorm onbenullige) wordt gebruikt om alcohol te drinken.

Ik moet soms wel lachen om de mensen hier, zo hadden de buren vorige week een verjaardag op zaterdag. Ik hoorde dus de hele nacht al "que vive el santo!". De volgende dag om 7 uur s'avonds!!! hoorde ik dus nog steeds "que vive el santo!".

Dat kan je je in NL toch niet voorstellen, dat een verjaardag van een vrouw van in de 50 2 dagen non-stop duurt.
Ja, dat is gewooneen strak staaltje Latino/ en Caribische cultuur....dikke kans, dat die mensen amper een cent te makken hebben, dus...maar wel helemaal losgaan dan he?

Ik wil het volgende lied graag voordragen als Outsiderslied, het Spaanse gypsie nummer Naci en Alamo, uit de film Vengo...speciaal met Philein en Pino in gedachten, of iedereen die recent gereisd heeft, eigenlijk..

http://www.youtube.com/watch?v=12HzOZgjZkk

'no tengo lugar, no tengo paisaje, aun no tengo patria' betekent zoiets als ik heb geen plek, geen landschap, zelfs geen vaderland...

Maar dat moet je wel luchtig zien, natuurlijk...het genre is Flamenco...
He Avianflu, leuk om even weer van je te horen.

Dus plannen om in de toekomst weer naar Nederland te verhuizen.

Moeilijk he, als je partner uit een ander land komt, je zult altijd tussen 2 landen in zitten, en 1 partner zal altijd zijn of haar familie missen.

Hier zijn wel Halloween feestje, maar kinderen komen niet aan de deur.

Ik moet om 4 uur bij de gyn zijn!
Wat lief,dat nummer SD! Toepasselijk,zo voelt het wel ja....luchtig hoor...hihi. Lief van je! X
Come fly with me on a jetplane
Ben bij de gyn geweest en alles zag er goed uit.

Heb antibiotice mee gekregen, de wond zag er een beetje ontstoken uit.

Wat het nu precies geweest, kon de gyn ook niet zeggen. Mischien een gesprongen adertje.......

Het zal wel.

Alles is nu goed in ieder geval.
----
He MajMaj, ja klopt, op z'on moment wil je niks liever dan je moeder bij je hebben. En mijn moeder wilde niks liever dan naar mij toe.

Moeilijk soms. Maar het hoort erbij.

En wat je zegt over dat je schoonfamilie zomaar bij je op de stoep staat, daar zou ik ook echt niet tegen kunnen!

Volgens mij is het wel typisch Nederlands, om van te voren te bellen en afspraken te maken, maar er valt ook wat voor te zeggen. Ik zit wat dat betreft hetzelfde in elkaar als jij.

In Macedonie gaat dat ook veel makkelijker. Iedereen komt bij iedereen, op de meest rare tijdstippen. En er is altijd eten en drinken.

En vriendin van mij gaat naar London verhuizen en ik heb dus aangeboden dat ze wel bij mij mag logeren. Het is ook echt een goeie vriendin, dat is het probleem niet.

Maar aan de andere kant zie ik er nu ook al tegen op om totaal geen privacy te hebben!!!!!!!

Ik hoop maar dat ze snel een baan en woonruimte vindt, want zo groot woon ik niet.
Hello!

Goede vrienden en bekenden mogen bij mij altijd komen zonder afspraak. Helaas staat schoonmoeder ook vaak voor de deur...was vroeger nog erger! Ik ga ook nooit bij haar spontaan op bezoek, ik zie ze zo al vaak genoeg.

Misschien was je ongesteld vivagirl en door de opgezwollen/ontstoken baarmoederhals heeft het bloed zich verzameld en kwam dan opeens er met een golf uit. Hopelijk ben je snel weer beter!! Heeft ze nog wat gezegd over de cyste?

Avianflu, leuk dat je er weer bent, wat is MVV zsm?

MrsChocolatePitbull, heb je nu meer tijd nu de EXPO voorbij is?

Sahara_desert jammer dat ik niet alles kan verstaan uit het lied, maar het wel erg mooi!

Pino, ik wens je het allerbeste voor jou en je moeder!

Philein, veel succes met je sollicitatie!!

Er is trouwens een leuk liedje over worst van de HEMA kennen jullie dat?

http://www.youtube.com/watch?v=rD_Iql_d6gg
Lieve VG, blij te lezen dat je je weer ok voelt, alhoewel de klachten natuurlijk vaag blijven he? Blijf het goed in de gaten houden, zou ik zeggen.

En gezellig dat die vriendin komt, tijdelijk is prima toch. Als er maar een deadline is, niet dat ze maandenlang bij jou blijft zitten, zou ik ook niet willen kunnen.

Pino, wat goed dat ook jij bezig bent met je draai te vinden in 't Hollandsche. Is niet gemakkelijk he? Voel je je wel weer thuis?

Als je eens behoefte hebt aan wat herkenning, mail me dan gerust op phileinviva@gmail.com. En natuurlijk wens ik je ook veel sterkte mbt de situatie met je moeder, is niet niks.

Heidel, gaat het verder goed met jou?

Avianflu, pittige beslissing om samen voor NL te gaan, dat zal geen gemakkelijke procedure worden. Veel succes!

Maj, hoe was het lesgeven, viel het allemaal mee?

SD, ga je naar de huisarts of ben je er nog niet over uit? Hoe is het trouwens met de huizenjacht, nog bezig met zoeken?

Enne, dank je wel voor het liedje dat je plaatstem lief

Ik heb goed nieuws: ben aangenomen voor de studie, máár moet nog wel een test doen. Ben er niet zo heel huiverig voor, maar toch spannend. Hopelijk weet ik deze week of alles echt doorgaat of niet.

Nu lig ik nog lekker in bed. Merk dat het allemaal nog erg vreemd voelt hier en doe het dan ook rustig aan verder.

Contact met vriend is er en ik mis hem ontzettend.
Zeker goed nieuws Philein!

Hier is alles okido, we zijn bezig met de naaimachine, maar het vlot niet zo.
VG, gelukkig goed nieuws!

Avianflu, spannend dat jullie in de toekomst naar Nederland gaan... Dat wordt vast en zeker nog een heel gedoe. Moeilijke keuzes altijd, zoiets.

Philein, gefeliciteerd dat je bent aangenomen voor de opleiding, alvast veel succes. Hoelang duurt de opleiding? Hopelijk krijg je niet te veel last van 'heimwee' :-)

MajMaj, hoe ging het lesgeven?

Hier gaat het wel ok, ik merk dat mijn winterdepressie alweer in de startblokken staat. Blegh, dit is niet mijn land, maar dat wist ik vantevoren al. Even volhouden, 25% van dit studiejaar is al succesvol afgerond.
Philein, gefeliciteerd! Dat is echt super goed nieuws!

En je hebt dus gewoon contact met je vriend en natuurlijk mis je je vriend ontzettend! Dat snap ik heel goed. Kan daar ook niks opbeurends over zeggen, want dat gaat niet over

Looola, winterdepressies ken ik ook. Depressie vind ik wel een wat een sterk woord, maar gewoon moe en lusteloos.

Vorig jaar was eigenlijk mijn eerste volledige winter in 12 jaar! Andere jaren altijd in het buitenland gezeten. Ik heb die winter overleefd, dus deze zal ook wel goed komen.

Het is hier op het moment totaal niet koud, graadje of 16C zelfs. Maar het is gewoon zo grauw en om 4 uur al donker.

Daar vind ik nou niks aan! Oke, als je nou lekker bij je vriendje op de bank kon kruipen, dan was het een ander verhaal....

Heidel, hoe gaat het met de naaimachine?
De naaimachine is weer in de kast!

Op een of andere manier kwamen er steeds knossels. Dochterlief vond het ook niet meer leuk. Ik al helemaal niet, dat gepiel. Broeken zijn gerepareerd en het jasje voor haar beer ging ook nog net. Toen was ik het echt beu.

Ik hou ook helemaal niet van de winter. Leuk dat we het met elkaar eens zijn! Ik heb zon nodig. Hier is het 11° en bewolkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven