Ov chipkaart
dinsdag 7 januari 2020 om 22:17
Huh? Waarom niet?
Met OV-chipkaart is het wrsch een stuk goedkoper en die 7,50 heb je dan snel terugverdiend.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 7 januari 2020 om 22:19
Is 3,50 de standaardprijs voor een willekeurige rit of de precieze prijs van jouw rit?
Reis je daarnaast vaker met het OV?
Heb je een auto?
Toch allemaal dingen die meewegen in mijn besluit.
Mijn busrit kost meestal maar een euro maar een ritkaart is duurder, dus als je dat ook hebt zou ik zeker een chipkaart aanschaffen. Altijd makkelijk om te hebben vind ik. (Maar ik heb geen auto)
Reis je daarnaast vaker met het OV?
Heb je een auto?
Toch allemaal dingen die meewegen in mijn besluit.
Mijn busrit kost meestal maar een euro maar een ritkaart is duurder, dus als je dat ook hebt zou ik zeker een chipkaart aanschaffen. Altijd makkelijk om te hebben vind ik. (Maar ik heb geen auto)
dinsdag 7 januari 2020 om 22:20
Inderdaad. Ik zou ook voor een Ov-kaart gaan. Losse kaartjes zijn veel duurder als met een OV. Op de site van 9292ov kun je precies zien wat je reis met een ov-kaart kost en dan heb je het zo uitgerekend.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:20
Omdat je ook saldo op je pas moet hebben. Ik weet niet hoeveel borg er vanaf gaat in de bus(sen) van TO, maar hier is het 8 euro per rit.
En je krijgt het resterende bedrag natuurlijk terug, maar dan alsnog..
Nee, ik denk echt niet dat je hiervoor een ov-kaart voor hoeft aan te schaffen.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:24
dinsdag 7 januari 2020 om 22:25
dinsdag 7 januari 2020 om 22:27
2x per maand x 5 jaar he. Als je dan bvb normaliter 1,60 zou betalen nu 3,50, dan vind ik dat wel de moeite waard ja.Kwebbeltje91 schreef: ↑07-01-2020 22:26Maar ja, voor die 2 keer in de maand? Als het nu 2 keer per week was, zou ik het zeker overwegen.
(ook meteen handig als je een keer met de trein wilt trouwens, die is zonder OV-kaart ook 1 euro per kaartje duurder)
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 22:33
17.80% gewijzigd
dinsdag 7 januari 2020 om 22:30
Ik zou voor een anonieme OV chip gaan als het niet heel ver is. OV chip kaart kost geloof ik 7,50 en je moet er saldo op zetten maar hier kun je in de bus alleen enkeltjes kopen voor 3,95 per keer. Dus als je dan heen en terug moet met de bus kost je dan 2x 3,95.
Saldo kun je als je kaart verloopt terug vragen d.m.v, een formulier.
Mijn moeder heeft een anonieme kaart zodat ze gebruik kan maken van de meereiskorting als we eens een dagje weg gaan met de trein. Een ritje en je hebt de kaart eruit.
Saldo kun je als je kaart verloopt terug vragen d.m.v, een formulier.
Mijn moeder heeft een anonieme kaart zodat ze gebruik kan maken van de meereiskorting als we eens een dagje weg gaan met de trein. Een ritje en je hebt de kaart eruit.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:31
Ik heb geen auto, wel een tweeling die het leuk vinden om allebei een andere kant op te gaan als ik een kaartje pin bij de chauffeur. Niet altijd even leuk.
Het gaat 90% van de tijd om korte ritjes in eigen woonplaats. Als het echt te slecht weer is om te fietsen, of ik gewoon geen zin heb.
Heel enkele keer ga ik met de trein naar een vriendin, treinreis is dan ongeveer 2 uur enkele reis
Het gaat 90% van de tijd om korte ritjes in eigen woonplaats. Als het echt te slecht weer is om te fietsen, of ik gewoon geen zin heb.
Heel enkele keer ga ik met de trein naar een vriendin, treinreis is dan ongeveer 2 uur enkele reis
dinsdag 7 januari 2020 om 22:32
3,50 enkele reis. Ik neem aan dat ze ook terug moet, dus 7 euro.Kwebbeltje91 schreef: ↑07-01-2020 22:26Maar ja, voor die 2 keer in de maand? Als het nu 2 keer per week was, zou ik het zeker overwegen.
Dat 2x per maand, 14 euro dus.
Ik heb even in mijn eigen stad gekeken, daar is van het ene puntje naar het andere puntje ca 2,50 met OV-chipkaart.
Per rit dus 1 euro goedkoper.
Dat is 4 euro per maand.
Toch leuk.
Maybe success just isn't your thing.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:33
daar kwam ik ook opSolomio schreef: ↑07-01-2020 22:323,50 enkele reis. Ik neem aan dat ze ook terug moet, dus 7 euro.
Dat 2x per maand, 14 euro dus.
Ik heb even in mijn eigen stad gekeken, daar is van het ene puntje naar het andere puntje ca 2,50 met OV-chipkaart.
Per rit dus 1 euro goedkoper.
Dat is 4 euro per maand.
Toch leuk.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:33
dinsdag 7 januari 2020 om 22:39
Als je geen kortingsproduct wil (bijv daluren, leeftijd) dan kun je goed uit met een anonieme kaart. Die kan dan ook door anderen gebruikt worden.
Mijn ouders gebruiken bijv thuis nooit ov, maar als ze hier zijn wel in de stad, dus dan kan een anonieme kaart van ons gebruikt worden. Dochter heeft een persoonlijke kaart, want dan lager tarief voor kinderen.
Mijn ouders gebruiken bijv thuis nooit ov, maar als ze hier zijn wel in de stad, dus dan kan een anonieme kaart van ons gebruikt worden. Dochter heeft een persoonlijke kaart, want dan lager tarief voor kinderen.
dinsdag 7 januari 2020 om 22:42
In dat geval zeg ik doen
Bedenk me trouwens dat het niet uitmaakt of ik 5 haltes met de bus ga of 8, ik ben standaard dat bedrag kwijt.
De ritprijs aangegeven op de site van 9292 geeft een ander bedrag weer dan ik daadwerkelijk in de bus betaal. Dat zou dan de prijs zijn die je betaalt met een chipkaart?
Ik wil er dan gewoon een bedrag opzetten van 50,- ben ik voorlopig klaar;)