Ov chipkaart
dinsdag 7 januari 2020 om 22:57
Je hebt trouwens technisch gezien die 7,50 nooit eruit, want die ben je gewoon kwijt voor de kaart. Jij betaalt nu gewoon iedere keer een algemene buskaart ipv de ritprijs, dus je bent sowieso een dief van je portemonnee.
(Een OV kaart is 5 jaar geldig, als jij iedere maand 2 x heen en 2 keer terug gaat kost je dat 3 cent per rit.)
(Een OV kaart is 5 jaar geldig, als jij iedere maand 2 x heen en 2 keer terug gaat kost je dat 3 cent per rit.)
dinsdag 7 januari 2020 om 23:24
Tip: kijk voor deze reizen eens op Spoordeelwinkel.nl. Is een site van de NS waarop allerlei uitjes worden aangeboden. Vrijwel altijd is daarbij een dag treinen naar een station naar keuze en terug voor 19 euro. Met twee uur afstand zit je daar met een los kaartje en ook met je chipkaart vèr boven.
(Nog goedkoper zijn de dagkaarten van AH, Kruidvat, Hema, maar die zijn niet altijd verkrijgbaar...)
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
woensdag 8 januari 2020 om 00:01
Ik zou een anonieme OV kaart/pas kopen. Dan kun je die pas ook eventueel nog door een ander laten gebruiken.
Zo'n pas is 7,50 met een geldigheidsduur van 5 jaar
(is 60 maanden, dus maar 0.125 eurocent per maand).
Als je nu 2 x per maand reist en je betaalt zowel heen en terug apart, dan is het al voordeliger voor jou als de rit met OV kaart 4 eurocent goedkoper (12,5 cent gedeeld door 4) is dan dat losse kaartje ad 3,50 euro.
Op de site van GVB, RET, HTM kun je vaak ook de ritprijs terugvinden.
Zo'n pas is 7,50 met een geldigheidsduur van 5 jaar
(is 60 maanden, dus maar 0.125 eurocent per maand).
Als je nu 2 x per maand reist en je betaalt zowel heen en terug apart, dan is het al voordeliger voor jou als de rit met OV kaart 4 eurocent goedkoper (12,5 cent gedeeld door 4) is dan dat losse kaartje ad 3,50 euro.
Op de site van GVB, RET, HTM kun je vaak ook de ritprijs terugvinden.
woensdag 8 januari 2020 om 00:23
Ik zou een gepersonaliseerde pas kopen met automatisch opladen.
Hoef je nooit op te letten of je wel voldoende saldo op de kaart hebt staan.
Automatisch opladen kan al vanaf 10 euro per keer. Dus als je er een tijdje geen gebruik van maakt dan zit er niet een groot bedrag aan saldo op die kaart.
En als je toch eens een keer een heel lang en duur stuk met de trein reist dan laadt hij gewoon automatisch 2x 10 of 3x 10 euro achter elkaar op.
Hoef je nooit op te letten of je wel voldoende saldo op de kaart hebt staan.
Automatisch opladen kan al vanaf 10 euro per keer. Dus als je er een tijdje geen gebruik van maakt dan zit er niet een groot bedrag aan saldo op die kaart.
En als je toch eens een keer een heel lang en duur stuk met de trein reist dan laadt hij gewoon automatisch 2x 10 of 3x 10 euro achter elkaar op.
woensdag 8 januari 2020 om 00:33
Ik heb een ovkaart met reizen op rekening. Kan je gewoon kopen, kost ook 7,50 aanschaf. Grote voordeel is dat je er geen saldo op hoeft te zetten, maar 1x per maand een rekening krijgt. Geen gedoe dus met opladen, nooit stress of je de rit kan betalen (behalve dan die rekening eind van de maand
) ik vind het ideaal! Ik reis veel met ov, zelfs steeds meer omdat het makkelijker is geworden zo. Heb geen auto standaard ter beschikking.
woensdag 8 januari 2020 om 01:44
Een ov chip aanschaffen. Soms zijn er aanbiedingen of staat er al tegoed op. Ik zou voor een persoonlijke gaan, kun je eventueel automatisch opladen opzetten zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.
Je zal toch ook wel eens naar een grote stad gaan oid? Dan is het ook makkelijker dan een los kaartje én goedkoper.
Ook de treinkaart kan er op mocht je eens met de trein gaan. Echt handiger dan met zo'n enorm papier te moeten wapperen voor zo'n poortje.
Je zal toch ook wel eens naar een grote stad gaan oid? Dan is het ook makkelijker dan een los kaartje én goedkoper.
Ook de treinkaart kan er op mocht je eens met de trein gaan. Echt handiger dan met zo'n enorm papier te moeten wapperen voor zo'n poortje.
woensdag 8 januari 2020 om 07:22
Ik ga niet zo vaak met de bus, maar het is gewoon een stuk makkelijker om alleen maar je chipkaart voor het ding te houden. Ik heb een persoonlijke kaart.
Mijn kinderen hebben ook een persoonlijke kaart. Destijds konden ze voor 1 cent per jaar mee met de trein als ze een eigen kaart hadden. Ook in de bus is het handig.
Mijn kinderen hebben ook een persoonlijke kaart. Destijds konden ze voor 1 cent per jaar mee met de trein als ze een eigen kaart hadden. Ook in de bus is het handig.
woensdag 8 januari 2020 om 08:03
Toevallig moest ik een dag of wat geleden eenmalig met de bus mee (ruim 20 jaar niet in de bus gezeten!!!).
Na enig puzzelen besloten een e-ticket te nemen voor het retourtje. De reis was even duur als wanneer ik een anonieme chipkaart gebruikt zou hebben.
Je moet er wel even de tijd voor nemen en een printer standby hebben.
Na enig puzzelen besloten een e-ticket te nemen voor het retourtje. De reis was even duur als wanneer ik een anonieme chipkaart gebruikt zou hebben.
woensdag 8 januari 2020 om 08:12
Beter.Laat schreef: ↑08-01-2020 08:03Toevallig moest ik een dag of wat geleden eenmalig met de bus mee (ruim 20 jaar niet in de bus gezeten!!!).
Een e-ticket kun je toch ook op je telefoon laten zien?
woensdag 8 januari 2020 om 08:14
Tis dus ofwel 0,125 euro per maand, óf 12,5 (euro)cent per maand.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 8 januari 2020 om 08:42
Als je ouders ouder zijn dan 65, reizen zij ook voor een lager tarief.Mugske schreef: ↑07-01-2020 22:39Als je geen kortingsproduct wil (bijv daluren, leeftijd) dan kun je goed uit met een anonieme kaart. Die kan dan ook door anderen gebruikt worden.
Mijn ouders gebruiken bijv thuis nooit ov, maar als ze hier zijn wel in de stad, dus dan kan een anonieme kaart van ons gebruikt worden. Dochter heeft een persoonlijke kaart, want dan lager tarief voor kinderen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 8 januari 2020 om 08:50
Jaaaa, maar dan moet je wel een smartphone hebben en die heeft deze eigenwijze dame niet....
woensdag 8 januari 2020 om 08:57
TO, om een goede vergelijking te kunnen maken, moet je op de website van 9292 opzoeken wat het exacte tarief is wanneer je met een ov-chipkaart reist. Daarmee kun je aan het rekenen.
Door de bank genomen is reizen met een ov-chipkaart voordeliger dan een kaartje bij de chauffeur kopen. Uitzonderingen daargelaten.
Door de bank genomen is reizen met een ov-chipkaart voordeliger dan een kaartje bij de chauffeur kopen. Uitzonderingen daargelaten.
woensdag 8 januari 2020 om 08:58
Dit staat anders op de site van 9292:
Standaard korting bij bus, tram en metro
Ben je ouder dan 65 en reis je met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo? Dan reis je altijd met een korting van 34%. Deze korting wordt automatisch verrekend als je in- en uitcheckt tijdens je reis. Deze korting gaat in vanaf de dag dat je 65 bent geworden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 8 januari 2020 om 08:59
Belle73 schreef: ↑08-01-2020 08:58Dit staat anders op de site van 9292:
Standaard korting bij bus, tram en metro
Ben je ouder dan 65 en reis je met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo? Dan reis je altijd met een korting van 34%. Deze korting wordt automatisch verrekend als je in- en uitcheckt tijdens je reis. Deze korting gaat in vanaf de dag dat je 65 bent geworden.
Ik had het al weggehaald
woensdag 8 januari 2020 om 09:02
Landelijk krijg je als senior altijd 34% korting. Dat is standaard, wat vroegahhh de rode strippenkaart was.
Er zijn ov-bedrijven die daarbovenop nog extra kortingsopties aanbieden.
https://9292.nl/nieuws/voordeel/senioren-korting-ov
Edit, sorry je had het zelf al aangepast zie ik.