Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vorige week 8 dagen naar Japan geweest; Tokyo en Kyoto.

Ticket, hotel, treinpas, eten en drinken voor 1 persoon: 1500€
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Zuid Afrika
Periode: zomer 2017 (zomer in ZA)
Duur : 3.5 weken
Personen: 2
Route: Johannesburg-Kruger-Johannesburg-Kaapstad-Gardenroute
Geboekt bij: zelf

Vluchten: 1000 via BA
Vervoer: huurauto, trein en binnenlandsevlucht: auto 369,-, trein 45€ pp (Johannesburg-Kaapstad) en binnenlandse vlucht 120€ voor 2 pers
Accomodaties: 850,- voor 19 overnachtingen (nachttrein en paar dagen bij bekende)
Eten/drinken: 40€per dag
Extra: 500 (entree kruger, Kabelbaan Tafelberg, brandstof, tol)
Totaal gehele reis: € 3.900 met 2 volwassenen
Ik mag ook weer:

Bestemming: Thailand
Periode: Maart
Duur : 17 dagen
Personen: 1
Route: Phuket - Khao Lak - Similan Islands - Koh Lanta - Phuket
Geboekt bij: Booking.com / cheaptickets.nl

Vluchten: 640 euro
Vervoer: ik gok 100 euro
Accomodaties: 460 euro
Liveaboard duiken: 850 euro (1 week all inclusive uitgezonderd bier)
Eten/drinken: 200 euro
Extra: 200 euro
Totaal gehele reis: zo'n 2500 euro
Alle reacties Link kopieren
Puzzlenien schreef:
26-02-2019 11:47
Bestemming: Zuid Afrika
Periode: zomer 2017 (zomer in ZA)
Duur : 3.5 weken
Personen: 2
Route: Johannesburg-Kruger-Johannesburg-Kaapstad-Gardenroute
Geboekt bij: zelf

Vluchten: 1000 via BA
Vervoer: huurauto, trein en binnenlandsevlucht: auto 369,-, trein 45€ pp (Johannesburg-Kaapstad) en binnenlandse vlucht 120€ voor 2 pers
Accomodaties: 850,- voor 19 overnachtingen (nachttrein en paar dagen bij bekende)
Eten/drinken: 40€per dag
Extra: 500 (entree kruger, Kabelbaan Tafelberg, brandstof, tol)
Totaal gehele reis: € 3.900 met 2 volwassenen
Is dat zo goedkoop daar het eten dat het voor 40€ per dag kan voor 2 personen?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-02-2019 18:45
Is dat zo goedkoop daar het eten dat het voor 40€ per dag kan voor 2 personen?
Ja als je beetje kijkt waar je gaat eten wel ja. Ontbijt hadden we er telkens bij zitten. Dit is een gemiddelde qua kosten maar uit eten savonds voor 20,- was prima te doen.
We zijn 1 avond heel uitgebreid en luxe uit eten geweest en toen waren we 60,- euro kwijt incl cocktails en wijn.
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Colombia
Periode: juli/augustus
Duur: 26 dagen
Personen: 4 (2 volwassenen, 2 tieners)
Route: Brussel-Madrid-Bogota-Medellin (en dezelfde weg terug)
Geboekt bij: mezelf (Skyscanner, Booking.com, Hostelworld)

Vluchten: 2246 euro
Vervoer: 1000 euro (ongeveer 500 euro aan taxi's en bussen en 500 euro aan 3x een binnenlandse vlucht)
Accomodaties: 1885 euro (hotelletjes en hostels)
Eten/drinken: ongeveer 1650 euro
Extra: ongeveer 800 euro aan activiteiten (paardrijden, tours, parken, etc.)
Totaal gehele reis: 7532 euro
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: New York
Periode: maart (carnavalsvakantie)
Duur: 5 dagen (4 nachten en 1 nachtvlucht)
Personen: 2
Route: Dusseldorf - JFK
Geboekt bij: Vakantiediscounter

Pakketreis (vluchten en hotel): 640 per persoon (dit kon voor 620 maar we hebben 20 eu pp bijbetaald om een luxere kamer te hebben)
Vervoer: subwaypas a 33$ per persoon
Eten/drinken: ongeveer 400$ schat ik ongeveer, inclusief fooien
Extra: ongeveer 400$ aan souvenirs, shoppen (merkkleding daar goedkoop) en sightseeing
Totaal gehele reis: ongeveer 2500 euro.
Alle reacties Link kopieren
4 weken Japan. Vliegtickets, geslapen in goede hostels, vervoer per bus of per trein, eten in goedkope restaurants of kant en klaar gerechten uit de supermarkt, uitjes naar bijvoorbeeld Disney, Universal Stduio's, Koyasan tempel en kookles. 1 persoon.

Route: Tokyo - Fujikawaguchiko - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Koyasan - Osaka - Nara - Tokyo.

Totale reis ongeveer 3000 euro.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
runningmonster schreef:
30-01-2018 20:20
Leuk topic dit. Ik hou kosten altijd bij in excel dus hierbij:


Bestemming: Mexico
Periode: 15/7 tm 8/8/17
Duur : 25 dagen
Personen: 4
Route: Cancun-Isla Holbox-Chitzen Itza-Merida-Uxmal-Campeche-San Cristobal de las Casa-Palenque-Tulum
Geboekt bij: alles zelf geregeld

Vluchten: 3229 euro
Vervoer: autohuur 675 euro
Benzine: 200
Accomodaties: 2120 euro
Eten/drinken: 3000
Extra: 800
Totaal gehele reis: 10024

Nergens op bespaard en fantastische reis gehad!
Hoe was Mexico qua prijzen daar? En heb je je veilig gevoeld? Gaan wij ook heen, vandaar :)
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Israël
Periode: Maart 2019 (carnavalsvakantie)
Duur: 7 nachten
Personen: 2
Route: Amsterdam - Tel Aviv - Jeruzalem en dagtochtjes naar Bethlehem en Dode Zee
Geboekt bij: lowcostairlines en booking.com

Vluchten: 350€
Accomodaties: 850€
Eten/drinken: 500€
Extra: dagtocht 200€ voor 2 personen
Totaal gehele reis: 1900€

Wij vonden Israël een vrij duur land
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar waren we effectief rond de 5000 kwijt voor Maleisië, wanneer ik het bedrag ervan aftrek dat we thuis ook uitgeven aan boodschappen (zo reken ik de echte meerkost altijd)
Dit jaar Thailand gepland in augustus van 2 tot 20/8
4 personen, 3 volwassen tarief en 1 van 10
Tickets 2800
Overnachting neem ik 35 per nacht
Vervoer : ik schat een 400
Kom op een 4000 zonder eten.
Gezien de lage leefkost daar denk ik niet dat we veel meer gaan kwijt zijn dan een week eten en leven in België dus ik reken het niet mee. Anders wil man niet meer mee :)
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Minionette: wij willen volgend jaar misschien naar Thailand; als ik naar acco's kijk kom ik al gauw op 80-100 euro per nacht. Heb je voorbeelden van acco's voor 35 euro?
Eva1977 schreef:
22-05-2019 16:55
Minionette: wij willen volgend jaar misschien naar Thailand; als ik naar acco's kijk kom ik al gauw op 80-100 euro per nacht. Heb je voorbeelden van acco's voor 35 euro?
Waar kijk je dan in hemelsnaam naar? Kijk op booking.com bijvoorbeeld en je ziet echt veel goedkopere opties, makkelijk. Natuurlijk kan je het ook wel duur maken, maar je kan ook prima in een keurig hotel zitten voor 35 per nacht.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
22-05-2019 16:55
Minionette: wij willen volgend jaar misschien naar Thailand; als ik naar acco's kijk kom ik al gauw op 80-100 euro per nacht. Heb je voorbeelden van acco's voor 35 euro?
Ja hoor massa op booking.com en agoda of airbnb... criteria ingeven en sorteren op prijs.
Het is wat je wil, wij kiezen vaak voor appartementen of meer eenvoudige hotels. Vorig jaar Maleisië was ook niet zo duur en altijd super mooie ruime appartementen gehad.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Bv, deze is iets duurder, 112 voor 2 nachten voor 4 personen dus 2 kamers. Bangkok is duurder dan noorden.
http://www.booking.com/Share-r4Wov2
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
22-05-2019 16:55
Minionette: wij willen volgend jaar misschien naar Thailand; als ik naar acco's kijk kom ik al gauw op 80-100 euro per nacht. Heb je voorbeelden van acco's voor 35 euro?
Hey Eva, je hebt de smaak van verre reizen te pakken hè!
Leuk hoor. Vorig jaar Maleisië, nu USA en dan wellicht Thailand op de planning, heerlijk vooruitzicht !
Mijn man krijg ik echt niet zo gek om elk jaar zover weg te gaan (helaas)....die vindt dit jaar onze verre reis prima en kijkt er ook erg naar uit hoor, maar dan volgend jaar wel weer met de eigen caravan......(maar ik zou wel willen hoor.....en dan staat Thailand ook hoog op mijn lijstje. Ik hoop dus stiekem in 2021 !)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad wel gezocht op acco's op het strand; dat vonden we in Maleisie zo gaaf. Hutje op het strand. Niet luxe, maar de ervaring is zo geweldig. Die vind ik niet voor 35 euro.
@mamaonbekend: Maleisie is alweer 2 jaar geleden! Dit jaar USA ja, maar voor dat geld kunnen we 2x naar Maleisie....
Vorig jaar naar Frankrijk geweest (stacaravan), was niet goedkoper dan Maleisie. Dan is de keus voor Azie snel gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
minionette schreef:
22-05-2019 17:35
Ja hoor massa op booking.com en agoda of airbnb... criteria ingeven en sorteren op prijs.
Het is wat je wil, wij kiezen vaak voor appartementen of meer eenvoudige hotels. Vorig jaar Maleisië was ook niet zo duur en altijd super mooie ruime appartementen gehad.
Ja klopt, Maleisie zijn we ook geweest. Was 5500 euro voor ons vieren voor ruim 3 weken. Ga eens 3 weken in een stacaravan in Frankrijk, ben je dat alles bij elkaar ook kwijt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
22-05-2019 16:55
Minionette: wij willen volgend jaar misschien naar Thailand; als ik naar acco's kijk kom ik al gauw op 80-100 euro per nacht. Heb je voorbeelden van acco's voor 35 euro?
Bijv. Awana house in Chiang Mai
Lamphu House in Bangkok
Triple P Home vlakbij Khao Yai (even vergeten hoe het heet)

Duurder dan 50 euro pn heb ik niet geslapen.. Altijd prive sanitair, airco of ventilator en fatsoenlijke bedden.Nooit ontbijt en soms zwembad
Eva1977 schreef:
22-05-2019 19:19
Ik heb inderdaad wel gezocht op acco's op het strand; dat vonden we in Maleisie zo gaaf. Hutje op het strand. Niet luxe, maar de ervaring is zo geweldig. Die vind ik niet voor 35 euro.
Waar in Thailand wil je heen dan? Want ik had in januari dit jaar nog een hutje op het strand in Tonsai voor 8 euro per nacht... Maar dat was inderdaad zeker niet luxe.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
22-05-2019 20:53
Waar in Thailand wil je heen dan? Want ik had in januari dit jaar nog een hutje op het strand in Tonsai voor 8 euro per nacht... Maar dat was inderdaad zeker niet luxe.
Bangkok, Kanchanaburi, Khao Sok,Koh Phangan, Koh Tao (of 2 andere eilanden waar je mooi kan snorkelen en bountystranden hebt en het goed toeven is in juli.
Hoeven niet altijd luxe hotels, maar een zwembad is een must; of pal op het strand.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best goedkoop. Ik wil met de kids over een paar jaar ook naar zuid Thailand maar had gerekend op 10k
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
23-05-2019 13:10
Ik vind het best goedkoop. Ik wil met de kids over een paar jaar ook naar zuid Thailand maar had gerekend op 10k
Daarvoor kan je 2 maal gaan haha.
Als je genoeg hebt aan gewone guesthouses kan het echt goedkoop.
Wij zitten aan 2800 tickets voor 4 en dat kan goedkoper denk ik als je vroeger boekt.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Net geboekt voor 2020

Bestemming: Canada
Periode: mei, 4 weken
Aantal personen: 2
Geboekt bij: GoCanada
Camper + vliegtickets + hotel overnachting aankomst/vertrek 2600 euro.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent er vroeg bij poldervrouw!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven