Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk, mijn topic weer in beeld!

Ik ben ook benieuwd of prijzen erg zijn gestegen.
Hier hopelijk volgend jaar weer een verre reis, dit jaar voor de zomer durfden we nog niet aan wegens Corona. Of misschien met de kerst naar de zon, dat zou nog eventueel kunnen. Maar dat wordt dan misschien eerder een verblijf op Curaçao/iets ander tropisch dan echt een rondreis.

Ik volg jullie weer even!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, wij willen ook een verre reis maken al twijfelen wij nog met of zonder kinderen te gaan. Onze kinderen zijn nog vrij jong.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
19-02-2022 11:13
Ik lees mee. Willen graag komende herfst naar New York. Heb het idee dat accomodaties nu flink duurder zijn (ook binnen Europa trouwens).
Valt wel mee. Nog steeds erg rustig in Manhattan en veel lege kamers. Maar ja je boekt dan ook heel ver vooraf als je nu boekt voor herfst.
Alle reacties Link kopieren
Zie dit topic toevallig weer. Wij gingen in 2020 (opnieuw) naar de VS. Natuurlijk niet doorgegaan, maar nu weer alles opnieuw geboekt voor komende zomer.
Ik had destijds in 2020 ook al veel gepland en mijn ervaring is dat de prijzen voor logies en huurauto's waanzinnig gestegen zijn. Een airbnb die ik in 2020 staan had, is verdubbeld in prijs, bv. Hotels zijn over het algemeen ook duurder geworden. Voor sommige plekken ga ik echt wachten tot we er zijn, in de hoop dat last minute alles toch nog wat zakt.
Voor huurauto's moet je ook heel erg goed zoeken. Duurder zijn ze sowieso, maar als je niet oplet, zijn ook die verdubbeld (denk meer dan 2000 euro voor een auto voor 3 weken in een rondje, dus zonder dat er drop off kosten bijkomen).
Die huurauto's is overigens geen Amerikaans fenomeen: die worden op vele plaatsen duurder omdat er wereldwijd een tekort is aan nieuwe auto's door alle leveringsproblemen (oa door een gebrek aan chips)
Vliegtickets zijn dan wel weer redelijk gelijk gebleven van prijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven