Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
2 weken reizen rondom Issyk Koel meer in Kirgizie met twee volwassenen en drie kinderen van 10, 8 en 5 jaar op de bonnefooi:

Vliegtickets retour Düsseldorf-Almaty met Air Baltic via Riga: 1100

Nachtbus Almaty (Kazachstan) naar Cholpon Ata (Kirgizie): 50 euro (10 pp)

Accommodaties in Cholpon Ata, Karakol, Bokonbaevo en Bishkek: 535 euro ( Karakol en Bokonbaevo in yurts)

Excursies: 190 euro

Vervoer met prive taxi's/minibusjes: 150

Eten/boodschappen: 200

Totaal: 2225 euro
Alle reacties Link kopieren
5 dagen naar Nizjni Novgorod (Rusland):

267,53 hotel. 5 overnachtingen zonder ontbijt.
266,46 visum met hulp bij aanvraag.
543,57 vlucht.
255,95 overige kosten als zakgeld, souvenirs, eten.

Totaal 1333,51.

Alles is zelf door mij georganiseerd.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Had je er niet een paar dagen achter kunnen plakken Hans? De kosten voor de vlucht en visum vind ik behoorlijk duur voor maar 5 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Brazilië
Periode: augustus
Duur : 3 weken
Personen: 2 volw + 2 kinderen
Route: Sao Paulo - Iguazu - Sao Paulo - Paraty - Ilha Grande - Rio
Geboekt bij: zelf gepland, hotels via Booking

Vluchten: 3400 euro + 500 euro H/T Iguazu => had goedkoper gekund, als ik vroeger geboekt had

Vervoer: taxi's (ongeveer 600 euro in totaal, waarvan 300 voor een de rit SP- Paraty), minibus (150 euro) en boten (150 euro) => gekozen voor gemak: op- en afhalen van deur tot deur

Accommodaties: hotels met zwembad en speelruimte binnen en buiten voor de kinderen, gemiddeld 120 euro/nacht, 6 nachten bij vrienden

Eten/drinken: tussen de 40 en 150 euro/dag, altijd uit eten geweest behalve de dagen bij vrienden.

Extra: toegangsgelden, boottochten, souvenirs, ... : ongeveer 600 euro

reis- en annuleringsverzekering: 280 euro

Totaal gehele reis: 9000-10000 euro, had vast budgetvriendelijker gekund, maar we hadden een geweldige reis.
Alle reacties Link kopieren
Hier is ie weer Mamaonbekend :-)
Alle reacties Link kopieren
👍🏻 Leuk weer !
Jammer dat er nu weinig updates zijn gezien Corona..
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
16-11-2020 16:08
👍🏻 Leuk weer !
Jammer dat er nu weinig updates zijn gezien Corona..
Ik ben wel benieuwd wat de prijzen in 2021 gaan zijn. Vooralsnog zijn de vliegtickets voor verre reizen goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
16-11-2020 16:10
Ik ben wel benieuwd wat de prijzen in 2021 gaan zijn. Vooralsnog zijn de vliegtickets voor verre reizen goedkoop.
Ja, tickets zijn echt heel goedkoop. Wij hebben een reis naar Canada geboekt, met mogelijkheid tot gratis annuleren.
Camperhuur is in de tussentijd verdubbeld in prijs en een one way was toen wij boekten al niet meer beschikbaar (camper)
Ik heb het idee dat er toch veel mensen, net als wij, geboekt hebben onder de coronagarantie voorwaarden die veel aanbieders nu hanteren.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
16-11-2020 20:29
Ja, tickets zijn echt heel goedkoop. Wij hebben een reis naar Canada geboekt, met mogelijkheid tot gratis annuleren.
Camperhuur is in de tussentijd verdubbeld in prijs en een one way was toen wij boekten al niet meer beschikbaar (camper)
Ik heb het idee dat er toch veel mensen, net als wij, geboekt hebben onder de coronagarantie voorwaarden die veel aanbieders nu hanteren.
Wij hebben ook annuleerbaar geboekt naar de USA (ronde noord west met Yellowstone en Glacier), we hadden klm vouchers en idd garanties. Als het toch niet door kan gaan zien we het wel weer, fijn om iets in het vooruitzicht te hebben.
Voor Canada is het ook een uitdaging om campgrounds in nationale parken te boeken, toen wij in 2019 gingen heb ik echt op de dag dat de reservering slots open gingen achter de computer klaar gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
16-11-2020 22:06
Wij hebben ook annuleerbaar geboekt naar de USA (ronde noord west met Yellowstone en Glacier), we hadden klm vouchers en idd garanties. Als het toch niet door kan gaan zien we het wel weer, fijn om iets in het vooruitzicht te hebben.
Voor Canada is het ook een uitdaging om campgrounds in nationale parken te boeken, toen wij in 2019 gingen heb ik echt op de dag dat de reservering slots open gingen achter de computer klaar gezeten.
Yellowstone lijkt ons ook heel erg gaaf! Die reis staat ook op het verlanglijstje. Ik ga inderdaad op de dag dat de campings geboekt kunnen worden op de seconde klaar zitten. Zijn wel wat gewend , want een plekje bemachtigen in Yosemite en Zion was ook een uitdaging, maar gelukt!
Glacier nemen wij ook op in onze reis; moet alleen nog uitzoeken welke wegwerkzaamheden er in 2021 zijn (had ik iets over gelezen) en met de camper mag je niet over the going to the sun road , dus dat wordt de shuttle pakken (en dus vroeg op denk ik om wachtrijen voor te zijn)
In elk geval leuk om weer met een reis bezig te zijn; hopelijk kan het doorgaan; wij vertrekken eind juli.
Alle reacties Link kopieren
En om on topic te blijven, even het kostenplaatje:
3 weken camperhuur, 1 nacht hotel en 4 vliegtickets (2 volwassenen, 2 pubers) komt op 6000 euro. Hartje hoogseizoen.
Ik hoop het net als vorig jaar in de USA te redden met in totaal 10.000 euro.
Excursies die ik heb uitgezocht komen voor ons vieren op zo'n 1000 euro dus dan zou ik 3000 euro hebben voor benzine , campings en eten. Net te krap denk ik, maar ik doe mijn best; is een beetje een psychologische grens die 10.000 ;-)
hans66 schreef:
25-08-2019 02:34
5 dagen naar Nizjni Novgorod (Rusland):

267,53 hotel. 5 overnachtingen zonder ontbijt.
266,46 visum met hulp bij aanvraag.
543,57 vlucht.
255,95 overige kosten als zakgeld, souvenirs, eten.

Totaal 1333,51.

Alles is zelf door mij georganiseerd.
En hoeveel moest je betalen voor de vrouwen daar?
Wij zouden afgelopen zomer 2,5 week naar de oostkust van Amerika gaan. Zaterdag landen in NYC, daar hotel en vrijdag weer vertrekken voor een rondreis naar de niagara watervallen en via Rhode Island langs de kust weer terug naar NYC voor de terugvlucht. Met dochter van 8. We zouden zo rond de 10.000 kwijt gaan zijn inclusief eten, excursies, pretparken enz.
We hebben het nu opgeschoven naar 2022. Ik zie het komende zomer nog niet gebeuren dat we weer helemaal zorgeloos en zonder restricties kunnen genieten van NY. Zou onze eerste keer worden en daar wil ik wel echt optimaal van kunnen genieten dan. Al het geld hebben we alweer terug, voor tickets van klm en tickets voor de yankees, hotels waren annuleerbaar, auto was nog niet geregeld. Enige wat ik niet terug kreeg was de overnachting bij vliegveld in Brussel. Dat had mijn man zonder annulering geboekt, want dat scheelde een paar euro :facepalm:
Inmiddels vind ik 2022 ook wel prima klinken. Dochter is dan 10, scheelt weer qua opblijven ‘s avonds, jetlag wat beter kunnen handelen misschien. En iets om naar uit te kijken :rofl:
Waar en hoe hebben jullie annuleerbaar geboekt?
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
17-11-2020 12:15
Waar en hoe hebben jullie annuleerbaar geboekt?
Ik denk dat je de vraag niet aan mij stelt maar toch; o.a. tioga en Doeta bieden buren verlengde Corona annuleringsgarantie tot een week of 6 (geloof ik) voor vertrek.
Wij hebben zelf annuleerbare vliegtickets geboekt met onze vouchers, huurauto en accomodaties ook allemaal annuleerbaar tot kort voor vertrek.
Accomodaties en huurauto is vaak annuleerbaar. Van welke maatschappij heb jij de tickets. We willen namelijk liefst alles zelf regelen
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
17-11-2020 12:15
Waar en hoe hebben jullie annuleerbaar geboekt?
travelhome; annuleerbaar tot 6 weken voor vertrek bij code oranje of rood. Is het 6 wkn voor vertrek nog allemaal onzeker dan annuleren we.
En hoe zit het als je valk voor de vakantie zelf ziek wordt. Verkoudheid, griepklachten.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
17-11-2020 13:18
En hoe zit het als je valk voor de vakantie zelf ziek wordt. Verkoudheid, griepklachten.
Dat is nog niet bekend; dus mocht dat in juni (6 weken voor ons vertrek) nog onduidelijk zijn, dan annuleren we.
Eva1977 schreef:
17-11-2020 13:32
Dat is nog niet bekend; dus mocht dat in juni (6 weken voor ons vertrek) nog onduidelijk zijn, dan annuleren we.
Maar kan je ook gewoon annuleren zonder reden dan? Of alleen als het land oranje of rood is?
Want een land kan voor mij bijvoorbeeld best geel zijn, maar als je dan nog steeds met restricties zit zoals Max aantal mensen in een winkel, overal mondkapje op, restaurants moeten reserveren, dan zou ik zelf niet willen gaan nog. Dat is voor ons de reden dat we nu nog niets boeken. En ook met maatschappijen die nog failliet kunnen gaan binnen nu en de zomer.
wij gaan de natuur in met name. ik denk niet dat ik wandelingen door yellowstone met mondkapje moet doen. winkels in en restaurants in met mondkapje vind ik niet zo erg. Ik wil alleen niet dadelijk 3000 euro aan tickets kwijt zijn als 1 van ons opeens een kou heeft. als dan geld dat je met een negatieve test gewoon mag gaan dan biest het weer wat perpectief
We hadden voor afgelopen zomer een 3-weekse reis naar Costa Rica geboekt.
Nu twijfelen of we voor komende zomer zullen boeken of niet. Een privérondreis met huurauto, met name in de natuur, dus qua beperkingen zal het wel meevallen. Maar het blijft een risico en ik betwijfel dat we tegen die tijd gevaccineerd zullen zijn.
Kosten voor 4 pers incl vliegtickets, huurauto, overnachtingen met ontbijt en een paar keer avondeten rond de 10.000 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit nog steeds een interessant topic, dus bij deze een 'up'. Ben vooral heel benieuwd hoe de lijstjes er nu Post-corona uit gaan zien...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Willen graag komende herfst naar New York. Heb het idee dat accomodaties nu flink duurder zijn (ook binnen Europa trouwens).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd. Hier staat een safari in Afrika nog op de wish-list, maar durf voor dit jaar nog niet boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven