Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-01-2018 11:37
Ik ben heel slecht in bijhouden wat alles kost. Ben afgelopen herfst naar de USA geweest op een ticket van ca. 500 en een midsize SUV voor ca. 750, motels tussen de 60 en 100 dollar per nacht, nog 8 dagen gratis gelogeerd bij vrienden. Div activiteiten en pretparken, uit eten, walmart, benzine (4500 mile gereden), souvenirs. Nee geen idee wat t totaal betreft...

Dit voorjaar 3 weken Thailand/Laos
Ticket BKK gratis
Ticket Chiang Mai 50 euro
4 dagen hotel Chiang Mai 156 euro
En rest aan vluchten en hotels moet ik nog boeken.
Gaaf Redbulletje! Thailand staat hoog op mijn lijstje voor een volgende bestemming (maar ook nog zoveel ander leuks).
Maarre.... ticket BKK gratis? Vanwege werk ofzo? Anders: doe mij die geheime tip :)
mamaonbekend schreef:
30-01-2018 11:40
Gaaf Redbulletje! Thailand staat hoog op mijn lijstje voor een volgende bestemming (maar ook nog zoveel ander leuks).
Maarre.... ticket BKK gratis? Vanwege werk ofzo? Anders: doe mij die geheime tip :)
Een kennis van mij won 2 vliegtickets en kon niemand uit haar kring meekrijgen. Ik ben nooit zo moeilijk als iemand mij 'n gratis ticket in de schoot werpt ;-D
Klubnika schreef:
30-01-2018 10:00
Bestemming: Moskou
Periode: augustus
Duur : 10 dagen
Personen: 1
Route: Amsterdam - Moskou
Geboekt bij: Expedia

Vluchten: 400
Visum: 100
Vervoer: x
Accomodaties: 65
Eten/drinken: 300
Extra: 200
Totaal gehele reis: 1065 :)
.
Wow, hoe houd je je accomodatie zo goedkoop? Hoor altijd dat in Moskou hotels erg duur zijn.
redbulletje schreef:
30-01-2018 11:42
Een kennis van mij won 2 vliegtickets en kon niemand uit haar kring meekrijgen. Ik ben nooit zo moeilijk als iemand mij 'n gratis ticket in de schoot werpt ;-D
Easy is toch jouw middle name als het om reizen gaat? :proud:
Ik vind het altijd leuk om te lezen waar je overal bent geweest en waar je naar toe gaat.
Doordat man en ik veel vliegen voor werk, kunnen wij bijna gratis vliegen als we daarbuiten eens weg willen. En doordat we veel contacten hebben over de hele wereld kunnen we vaak gratis slapen.

Mijn verre reizen zijn wat dat betreft niet zo boeiend qua kostenlijstje. Natuurlijk eet je wat vaker buiten de deur, maar verder kost het meestal niet zoveel extra.
GenieInABottle schreef:
30-01-2018 11:44
Easy is toch jouw middle name als het om reizen gaat? :proud:
Ik vind het altijd leuk om te lezen waar je overal bent geweest en waar je naar toe gaat.
Zolang de financien het maar toe blijven laten, met de reislust zit 't wel goed! ;-D
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
30-01-2018 11:32
Haha!! Nee, absoluut niet. Maar ik dacht dat het wel leuk was om ook de meer eenvoudige vakanties te vergelijken ;-D
Ik vind het wel een goede vergelijking want ik schrik hoe duur dat nog is in Nederland. Natuurlijk wel hoogseizoen maar jeetje zeg, ben blij dat ik (nog) geen kinderen heb en voorlopig lekker met 2 personen buiten het hoogseizoen kan. Voor onze eenvoudigere vakanties gaan we 2 weken naar Italië en zijn we dan ruim rond de 1500 kwijt.
Bestemming: Berlijn
Periode: najaar 2017
Duur : 4 dagen
Personen: 4 volwassenen (ik tel alleen mee wat ik en mijn man hebben uitgegeven)

Trein: 200
Vervoer: 2 fietsen gehuurd in totaal 40 euro
Accomodaties: 0
Eten/drinken: 160
Extra: 30
Totaal gehele reis: 430 euro voor ons samen

:rofl: Ik had verre niet eens gelezen. Maar Berlijn is voor ons al ver, want wij gaan (vanwege duurzaamheid) zelden op vakantie. Als de kinderen ouder zijn, willen we wel wat landen in Europa doen met de trein.
anoniem_63a1715f0c4db wijzigde dit bericht op 30-01-2018 17:48
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Mauritius
Periode: april 2018
Duur : 8 dagen
Personen: 2
Route: Hamburg-Mauritius
Geboekt bij: TUI

Vluchten: incl.
Vervoer: incl.
Accomodaties: incl.
Eten/drinken: incl.
Extra:
Totaal gehele reis: €3150
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Bestemming: Thailand
Periode: juli/augustus
Duur: 3 weken
Personen: 2 volwassenen, 1 tiener en 2 jongere kinderen
Route: Bangkok, Chiang Mai,SuraThani,Koh Tao,Chumpon, Bangkok
Geboekt: zelf
Vluchten: rechtstreeks Intercontinentaal en 2 binnenlandse

Wij trekken er een budget van €10.000 voor uit met alles erop en eraan.
N00R85 schreef:
30-01-2018 11:28
Bestemming: Nederlandse kust
Periode: Zomer, hoogseizoen
Duur: Een week
Personen: Gezin van vier

Reiskosten: 100 euro (bezine)
Huur van het huisje: 1200
Eten/drinken: 3x 100= 300 (uit eten) 5x 50= 250 (lunch) + 3x50 (boodschappen) = 150
= 700
Uitstapjes: 3x 50= 150

Ruwe schatting: 1900, dus zeg zo'n 2000 euro voor een weekje vakantie aan zee in Nederland in het hoogseizoen (zomer).
Ik vind dit juist een goede post. Bijna 2000 euro voor een week in NL!!
Verre reizen zijn relatief niet altijd duur, al ben je meestal natuurlijk wel flink veel geld kwijt.
Ik lees mee. Verschillende verre reizen gemaakt, waaronder ook een aantal met de kinderen. Maar ik heb geen precies overzicht van de kosten, deels ook bewust ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heel knap dat iedereen dat weet/daar overzichten van heeft. Wij hebben al best veel verre reizen gemaakt met de kinderen, maar echt geen idee van de precieze kosten. Ik weet natuurlijk telkens wat de tickets gekost hebben, maar daar stopt het. De logies enzo opgeteld weet ik al niet... Houden jullie dat allemaal bij in een excel? En met vooraf geplande budgetten en zo?
Ik vind een weekje NL ook duur. Wij hebben voor onze reis in Thailand overal 2 kamers of huisjes. Ivm leeftijdsverschil van de kinderen en zodat iedereen ook even een eigen plekje heeft. Wel eenvoudige acco’s (met zwembad)

Vorig jaar naar Spanje. Een huis met 3 slaapkamers, op loopafstand van zee inclusief tickets met zn vijven ook €4600,- kwijt en dan nog niets gegeten en ondernomen.
AnAppleADay schreef:
30-01-2018 11:48
Ik vind het wel een goede vergelijking want ik schrik hoe duur dat nog is in Nederland. Natuurlijk wel hoogseizoen maar jeetje zeg, ben blij dat ik (nog) geen kinderen heb en voorlopig lekker met 2 personen buiten het hoogseizoen kan. Voor onze eenvoudigere vakanties gaan we 2 weken naar Italië en zijn we dan ruim rond de 1500 kwijt.
Ja het is wel duur inderdaad, vooral de accommodatie. Nu moet ik wel zeggen dat wij bewust kiezen voor een alleenstaand huis met voldoende ruimte en faciliteiten, omdat we straks een baby hebben van een paar weken oud. Dan zitten we liever niet in een tentje.

Dus ja, alles heeft zijn prijs, maar we betalen het er graag voor, want we vinden de locatie erg mooi (direct in de duinen met veel rust en privacy). We kiezen hier dan liever voor dan naar Italië te gaan.
Winter 2017 - 21 dagen Thailand en Laos, sommige bedragen geschat want niet alles genoteerd:

Tickets (1x ica retour en 3x enkeltjes lokaal) - 1100
Hotels (20 nachten gemiddeld 35 per nacht) - 700
Uitstapjes (fietstocht, kookcursus) - 120
Eten en drinken (van street food met een biertje tot goede koffie en fruit) - 500
Verder vervoer (taxis, treinen, boot, busjes en fietshuur) - 120
Entrees - 50
Totaal ongeveer 2600 (excl zakgeld)

Ik geef relatief veel uit omdat ik alleen reis en in nette tweepersoonskamers slaap.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 13:09
1.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor een stacaravan op een luxe camping in het hoogseizoen betaal je voor 2 weken ook al gauw 2.500,=. En dan nog boodschappen (zelf koken doorgaans), benzine, tol, uitstapjes etc. Kom je toch ook wel richting de 3.000-3.500 euro.

Maar goed; dat is nog steeds niet de 10.000,= die we afgelopen jaar hebben uitgegeven. Dus om toch tussentijds wat te kunnen sparen wisselen wij het af.
Ik kan nu eenmaal niet élk jaar voor 10.000,= op vakantie. Helaas. Dat is wel heel bewust ervoor sparen. En andere jaren dus bewust een stuk goedkoper op vakantie om zo financiële ruimte te winnen voor een verre reis. Dit jaar ruim 3 weken met eigen caravan naar luxe campings voor nog geen 1.500,= (alleen plaatshuur, boodschappen etc. komt er nog bij).

De kosten voor de afgelopen Florida reis heb ik toevallig redelijk uitgesplitst opgeschreven inderdaad. En ik heb de factuur van de reisorganisatie natuurlijk ook nog waarop ik het terug kon lezen. En ik wil gewoon toch ook weten wat zo'n reis nu achteraf gezien in totaal gekost heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Afrika
Periode: oktober
Duur : 23 dagen
Personen: 2 volwassenen
Route: Düsseldorf-Kaapstad, Namibië, Botswana, Zimbabwe-Dusseldorf
Geboekt bij: reishuis.nl
Vluchten: Düsseldorf-Kaapstad, binnenlandse vlucht, Victoria-Düsseldorf 2000
Vervoer: vliegtuig, truck
Accomodaties: hotel, tent, hutjes, appartement 4600
Eten/drinken: inbegrepen
Extra: excursiepakket 2400
Fooi, persoonlijke kosten 500
Totaal gehele reis: 9.500
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Ecuador & Galapagos
Periode: maart
Duur : 3 weken
Personen: 2
Route: Quito - Banos - Cuenca - Guayaquil - Galapagos
Geboekt bij: Zelf alles geboekt

Vluchten: 2.500,-
Vervoer: 200,-
Accomodaties: 1.280,-
Eten/drinken: Nog geen idee, gok op 1.000,-
Extra: 1.350,- (excursies en entree Galapagos)
Totaal gehele reis: 6.330,-
Alle reacties Link kopieren
Klubnika schreef:
30-01-2018 11:10
Neuh. Vraag me niet hoe, maar ik vond een hostel voor 65 euro voor 10 dagen. Was nog best te doen ook :-D

Soms kun je mazzel hebben. Had laatst een hostel midden in het centrum van Madrid, was voor 4 nachten 100 euro. Op een grotere dorm en als ik veel eerder had geboekt, had ik er ook makkelijk een week kunnen overnachten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Indonesië (Sumatra) en Maleisisch schiereiland
Periode: mei
Duur : 31 dagen
Personen: 1
Route: Medan, Berastagi, Tobameer, Bukit Lawang, Medan, Penang, Taiping, Kuala Lumpur.
Geboekt bij: nvt.

Vluchten: AMS - KUL voor 475 euro + twee losse vluchten van/naar Medan voor samen 65 euro
Vervoer: 75 euro
Accommodaties: 350 euro
Eten/drinken: 300
Extra: hooguit 10 euro (geen excursies, paar kleine musea)
Totaal gehele reis: 1275 euro
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
30-01-2018 13:12
Soms kun je mazzel hebben. Had laatst een hostel midden in het centrum van Madrid, was voor 4 nachten 100 euro. Op een grotere dorm en als ik veel eerder had geboekt, had ik er ook makkelijk een week kunnen overnachten.
Ik ben ooit voor 60 euro van Barcelona naar Ibiza gevlogen, daar 3 nachten gebleven (appartement gedeeld met 5 vriendinnen) en weer terug naar BCN gevlogen. Was wel de eerste week dat het officiële Ibiza-seizoen was afgelopen maar we gingen toch niet voor de grote clubs.
Bestemming: Oost-Europa
Periode: Voorjaar
Duur : 3 weken
Personen: 1
Route: Van stad naar stad
Geboekt bij: Op de bonnefooi

Vluchten: 100 euro
Vervoer: 100 (liften, soms een trein)
Accomodaties: Hostels 10x21= 210
Eten/drinken: 20 p/d x 21= 420
Extra: 100
Totaal gehele reis: 930

Verhuur kamer: -500 euro.
930-500= 430

Even als vergelijking: op deze manier reisde ik als student. Het was vrijwel gratis, want eten moet je thuis natuurlijk ook die weken.
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Cape Coral in Zuid-West Florida
Periode febr/mrt
Duur 28 dagen
Personen: 2 (later komt nog 1 kind, meestal meer logees)
Route: Amsterdam, Atlanta, Fort Myers
Geboekt bij: KLM en VRBO

Vlucht: 1150
Vervoer: ruime SUV 800
Benzine: geen idee, voor auto goedkoop, voor boot stuk duurder
Accomodatie: 6000 incl 4 weken boot
Eten/drinken: geen idee, 2x per week uit eten, valt mee in Florida
Extra: Dit jaar boottrip van Fort Myers naar Key West 200, koop nooit souvenirs. Man koopt wel vaak kleding maar dat is niet duur, geen merkartikelen ofzo

Totale reis: 8150 plus eten en benzine

Als de kinderen beide komen of familie of vrienden wordt alleen eten wat duurder
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
30-01-2018 11:32
Haha!! Nee, absoluut niet. Maar ik dacht dat het wel leuk was om ook de meer eenvoudige vakanties te vergelijken ;-D
En dan vind ik dat dus pas echt duur voor weekje Nederland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven