Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
poldervrouw schreef:
30-01-2018 13:38
En dan vind ik dat dus pas echt duur voor weekje Nederland
Ja, maar wij geven liever nu wat meer uit aan een weekje vakantie in een fijn huis aan zee, dan dat we drie weken ergens in het buitenland zouden zitten.

Het zijn allemaal keuzes. Het zou ook veel goedkoper kunnen. Wij kiezen hier bewust voor, omdat we deze zomer een baby hebben van een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Bestemming:Thailand
Periode: december 2016
Duur : 25 dagen
Personen: 2
Route: Bangkok , Ayutthaya , Chiang mai , koh lanta , Khao sok, Khao yai, Kanchanaburi , Bangkok
Geboekt bij: zelf geboekt

Vluchten: Eva air 690 pp. Upgrade elite klasse kado gehad
Vervoer: 300 ong.. trein en minivans en her en der een bus.
Accomodaties: 400
Eten/drinken: 400
Extra: 400 excursies en privé trek
Totaal gehele reis: 2900 voor 2

Bestemming: China
Periode: mei/juni 2017
Duur : 31 dagen
Personen: 1
Route: Hongkong , Macau , Beijing , xi’an, zhangjiajie, kunming, guiling, yangshuo, shenzen, hong kong, Macau
Geboekt bij: zelf geboekt

Vluchten: emirates 580
Vervoer: 150 binnenlandse vluchten 100 trein en taxi’s en 25 bus / metro
Accomodaties: 250
Eten/drinken: 375
Extra: 100
Totaal gehele reis: ong 1300


Bestemming: macau / hong kong
Periode: zomer 2017
Duur : 23 dagen
Personen: 4
Route: Via Dubai naar hong kong
Geboekt bij: ticket bmair

Vluchten: 0
Vervoer: 50
Accomodaties: 100 (citytrip hong kong )
Eten/drinken: 1000
Extra: 350
Totaal gehele reis: ik schat 1500. Ik weet niet meer exact wat we uitgegeven hebben . Ticket en hotel waren niet voor onze rekening


Bestemming: Canada
Periode: augustus 2018
Duur : 4 weken
Personen: 2
Route: West Canada Calgary - Vancouver
Geboekt bij: tioga tours

Vluchten: KLM 1800 incl extra bagage en premium comfort klasse upgrade
Vervoer: autohuur 1300
Accomodaties: 1000
Eten/drinken: ?
Extra: 1000
Totaal gehele reis: ik schat op 7000€ alles inclusief

2017 was bizar reisjaar :). Ook nog 5 dagen Praag gedaan, was goedkoop tripje

2018 gaat ook in boeken als reisjaar . Buiten Canada ga ik in juni nog weekje weg met man en mijn moeder en in december ga ik met man ( en heeel misschien komen de kinderen ook die kant op)
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
30-01-2018 11:32
Sparen :idee:
Dan lukt het wel.
Dat is het maximale wat ik elk jaar kan sparen helaas
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
30-01-2018 13:17
Bestemming: Indonesië (Sumatra) en Maleisisch schiereiland
Periode: mei
Duur : 31 dagen
Personen: 1
Route: Medan, Berastagi, Tobameer, Bukit Lawang, Medan, Penang, Taiping, Kuala Lumpur.
Geboekt bij: nvt.

Vluchten: AMS - KUL voor 475 euro + twee losse vluchten van/naar Medan voor samen 65 euro
Vervoer: 75 euro
Accommodaties: 350 euro
Eten/drinken: 300
Extra: hooguit 10 euro (geen excursies, paar kleine musea)
Totaal gehele reis: 1275 euro
dat is wel erg goedkoop, bewust erg low budget of is het daar echt zo goedkoop?
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
30-01-2018 12:11
Ik vind het ook heel knap dat iedereen dat weet/daar overzichten van heeft. Wij hebben al best veel verre reizen gemaakt met de kinderen, maar echt geen idee van de precieze kosten. Ik weet natuurlijk telkens wat de tickets gekost hebben, maar daar stopt het. De logies enzo opgeteld weet ik al niet... Houden jullie dat allemaal bij in een excel? En met vooraf geplande budgetten en zo?
bij mij is het beetje natte vingerwerk en 1 reis is net geboekt dus dat weet ik wel zo`n beetje, de andere vond ik de gegevens terug in mijn mail hahaha!
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Australië
Periode: April/mei
Duur : 4 weken
Personen: 1
Route: Sydney - Cairns - Alice Springs - Melbourne
Geboekt bij: Travelessence

€ 5.500 = heen en terugvlucht inclusief 3 binnenlandse vluchten, accommodaties, 2x 3-daagse excursie en 2x 1-daagse excursie.
€ 1.500 = eten/drinken, extra's en een parachutesprong.
Totaal gehele reis: € 7.000
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
30-01-2018 13:56
bij mij is het beetje natte vingerwerk en 1 reis is net geboekt dus dat weet ik wel zo`n beetje, de andere vond ik de gegevens terug in mijn mail hahaha!
Ja, op die manier kan ik het misschien ook wel terugvinden. Maar dan nog weet ik niet meer wat we ter plekke hebben uitgegeven. Volgens mij zal Japan vorig jaar iets van 8.000 geweest zijn en was VS het jaar ervoor 10.000, in die grootorde. Drie weken, met z'n vieren (kinderen zijn ondertussen 10 en net 13 dus die krijgen een eigen kamer- dat maakt het wel duurder. Toen ze kleutertjes waren gingen we voor 6.000 euro in hoogseizoen naar Maleisië/Singapore/Borneo). Dat lukt nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
30-01-2018 13:55
dat is wel erg goedkoop, bewust erg low budget of is het daar echt zo goedkoop?
Indonesië buiten het hoogseizoen (juli/augustus) is enorm goedkoop. Omdat ik vrij langzaam heb gereisd op Sumatra (vier plaatsen in drie weken), kon ik makkelijk forse korting krijgen bij overnachtingsadressen. Ik had niks geboekt van te voren, dus overal een beetje onderhandelen over de prijs. Dan kwam ik vaak uit op 10/15 euro voor een hotelkamer of complete bungalow, gewoon met warm water enzo. Dit was echt nog niet rock bottom goedkoop, maar het kan zeker ook duurder en luxer.

Eten en drinken is in beide landen echt heel goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Is Thailand zo voordelig? €400 voor 25 dagen eten, dat is €16,00 per dag voor 2 personen voor ontbijt , lunch diner en drankjes? Idem voor accomodatie? Ben echt benieuwd hoe je dit gedaan hebt? [/list]
poldervrouw schreef:
30-01-2018 13:44
Bestemming:Thailand
Periode: december 2016
Duur : 25 dagen
Personen: 2
Route: Bangkok , Ayutthaya , Chiang mai , koh lanta , Khao sok, Khao yai, Kanchanaburi , Bangkok
Geboekt bij: zelf geboekt

Vluchten: Eva air 690 pp. Upgrade elite klasse kado gehad
Vervoer: 300 ong.. trein en minivans en her en der een bus.
Accomodaties: 400
Eten/drinken: 400
Extra: 400 excursies en privé trek
Totaal gehele reis: 2900 voor 2

Bestemming: China
Periode: mei/juni 2017
Duur : 31 dagen
Personen: 1
Route: Hongkong , Macau , Beijing , xi’an, zhangjiajie, kunming, guiling, yangshuo, shenzen, hong kong, Macau
Geboekt bij: zelf geboekt

Vluchten: emirates 580
Vervoer: 150 binnenlandse vluchten 100 trein en taxi’s en 25 bus / metro
Accomodaties: 250
Eten/drinken: 375
Extra: 100
Totaal gehele reis: ong 1300


Bestemming: macau / hong kong
Periode: zomer 2017
Duur : 23 dagen
Personen: 4
Route: Via Dubai naar hong kong
Geboekt bij: ticket bmair

Vluchten: 0
Vervoer: 50
Accomodaties: 100 (citytrip hong kong )
Eten/drinken: 1000
Extra: 350
Totaal gehele reis: ik schat 1500. Ik weet niet meer exact wat we uitgegeven hebben . Ticket en hotel waren niet voor onze rekening


Bestemming: Canada
Periode: augustus 2018
Duur : 4 weken
Personen: 2
Route: West Canada Calgary - Vancouver
Geboekt bij: tioga tours

Vluchten: KLM 1800 incl extra bagage en premium comfort klasse upgrade
Vervoer: autohuur 1300
Accomodaties: 1000
Eten/drinken: ?
Extra: 1000
Totaal gehele reis: ik schat op 7000€ alles inclusief

2017 was bizar reisjaar :). Ook nog 5 dagen Praag gedaan, was goedkoop tripje

2018 gaat ook in boeken als reisjaar . Buiten Canada ga ik in juni nog weekje weg met man en mijn moeder en in december ga ik met man ( en heeel misschien komen de kinderen ook die kant op)
Alle reacties Link kopieren
Titanic40 schreef:
30-01-2018 14:06
Is Thailand zo voordelig? €400 voor 25 dagen eten, dat is €16,00 per dag voor 2 personen voor ontbijt , lunch diner en drankjes? Idem voor accomodatie? Ben echt benieuwd hoe je dit gedaan hebt? [/list]
Het kan wel maar ik kom er ruim boven. Komt voornamelijk bij ons door drank ;-) (eten is inderdaad spotgoedkoop) en accommodatie, wij kiezen juist luxere hotels die dan naar onze maatstaf nog goedkoop zijn, meestal rond de 75,- p.n.
Hanaa schreef:
30-01-2018 13:47
Dat is het maximale wat ik elk jaar kan sparen helaas
Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoevaak je ver op vakantie gaat? Ik spaar liever een extra jaar voor een vakantie die ik echt heel leuk vind, inplaats van elk jaar toch nog een redelijk bedrag uit te geven aan een strandvakantie in Europa waar ik veel minder plezier van heb. Als tegenhanger van mijn dure vakantie 1 1/2 jaar geleden ben ik vorig jaar een weekje naar een camping in Frankrijk geweest en dit jaar weer, waar mijn hele vakantie dan zo’n €350 per persoon is. Zo kan ik dan weer lekker verder sparen voor een grote vakantie.
the4ofus schreef:
30-01-2018 14:04
Ja, op die manier kan ik het misschien ook wel terugvinden. Maar dan nog weet ik niet meer wat we ter plekke hebben uitgegeven. Volgens mij zal Japan vorig jaar iets van 8.000 geweest zijn en was VS het jaar ervoor 10.000, in die grootorde. Drie weken, met z'n vieren (kinderen zijn ondertussen 10 en net 13 dus die krijgen een eigen kamer- dat maakt het wel duurder. Toen ze kleutertjes waren gingen we voor 6.000 euro in hoogseizoen naar Maleisië/Singapore/Borneo). Dat lukt nu niet meer.
Leuk! Kan ik vast gaan lange -termijn- sparen, haha! Wij willen over een jaar of 4 ook beginnen met verdere reizen met ons gezin van 4 :flirting:

Ik vind het nog niet tegenvallen die 6000 euro.
Bestemming: Zuid-Korea
Periode: September
Duur : 17 dagen
Personen: 2
Route: Seoul, Yeosu, Hadong, Busan, Gyeongju, temple stay, Seoul
Geboekt bij: Koning Aap

Vluchten: 2000 (3 dagen voor vertrek geboekt)
Vervoer: Vliegtuig, bus
Accomodaties: Rondreis van te voren geboekt, normaal 2500, voor ons gratis.
Eten/drinken: 1000
Extra:
Totaal gehele reis: 3000

We hebben de reis gratis gehad van vrienden die zelf zouden gaan, maar door ziekte niet konden gaan. Kregen geen geld terug, maar mochten wel de reis overzetten.
Hebben dus alleen ticket (normaal stuk goedkoper natuurlijk) en eten/zakgeld betaald.

Mooie ervaring, nooit op het lijstje gehad en geen spijt dat we zijn gegaan.
Bestemming: Zuid-Westen USA
Periode: Augustus
Duur : 24 dagen
Personen: 4
Route: SF, Monterey, LA, GC, Page, Bryce, LV, Yosemite.. Globaal dan.. ;-)
Geboekt bij: Tioga Tours

Vluchten en camper, hotel bij begin en einde reis, Early bird pakket: 8000

Accomodaties: Kampeerplekken: rond de 750 euro denk ik?
Eten/drinken: 1200
Extra: Helicoptertour: 1000, diverse entreekosten, shoppen etc: 2000
Totaal gehele reis:13000

Dit was onze eerste reis, de volgende keer gaan we alles zelf regelen zonder tussenpersoon. Ik denk dat dat ons veel kan schelen.
Alle reacties Link kopieren
Maleisie/Borneo, 23 dagen, juli/augustus 2017
Route: Singapore , legoland Maleisie (Johor Bahru), Borneo (Sarawak), Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Perhentian Islands, Singapore.
2 volwassenen, 2 kinderen
Tickets Amsterdam -Singapore 2200 euro
3 binnenlandse vluchten 200 euro
21 nachten hotel 1600 euro
2 dagen legoland 200 euro
Eten, drinken, vervoer , uitstapjes etc 1000

Alles samen ongeveer 5200 euro, met name vanwege alles zelf boeken en goedkope tickets en goedkoop uiteten ( 14 euro voor 4 personen gemiddeld per diner inclusief drankje en toetje)

Volgend jaar willen we met de camper door West USA maar dan komen we bijna op het dubbele uit denk ik
eva1977 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 14:24
1.69% gewijzigd
Bestemming: amerika zuid westen
Periode: juli-aug
Duur : 19
Personen: 4
Route: LA sequioa DV Zion Capitol Reef Moab MV Kingman palm springs LA
Geboekt bij: zelf geregeld

Vluchten:2300
Vervoer: 650
Accomodaties: ongeveer 1900
Eten/drinken: 150 pd totaal
Extra: schat zo'n 700 euro
Totaal gehele reis: 8500 euro ongeveer
Bestemming: Guatemala
Periode: Augustus
Duur : 2 weken
Personen: 4
Route:
Geboekt bij: Weet niet meer

Vluchten: 3500
Vervoer: Vliegtuig
Accomodaties: Gratis, we verbleven bij vrienden
Eten/drinken/extra: 1500

Totaal gehele reis: 5000
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
30-01-2018 14:10
Het kan wel maar ik kom er ruim boven. Komt voornamelijk bij ons door drank ;-) (eten is inderdaad spotgoedkoop) en accommodatie, wij kiezen juist luxere hotels die dan naar onze maatstaf nog goedkoop zijn, meestal rond de 75,- p.n.
€75,00 per nacht, dat klinkt mij ook bekender in de oren. Waar slaap je dan voor €16,00 per nacht met 2 personen?
Alle reacties Link kopieren
Titanic40 schreef:
30-01-2018 14:25
€75,00 per nacht, dat klinkt mij ook bekender in de oren. Waar slaap je dan voor €16,00 per nacht met 2 personen?
in een hostel denk ik?
Alle reacties Link kopieren
the4ofus schreef:
30-01-2018 12:11
Ik vind het ook heel knap dat iedereen dat weet/daar overzichten van heeft. Wij hebben al best veel verre reizen gemaakt met de kinderen, maar echt geen idee van de precieze kosten. Ik weet natuurlijk telkens wat de tickets gekost hebben, maar daar stopt het. De logies enzo opgeteld weet ik al niet... Houden jullie dat allemaal bij in een excel? En met vooraf geplande budgetten en zo?
Ik houd alles bij in Excel, Vind ik gewoon leuk en het is handig om te kijken welk budget er nodig is.
Titanic40 schreef:
30-01-2018 14:25
€75,00 per nacht, dat klinkt mij ook bekender in de oren. Waar slaap je dan voor €16,00 per nacht met 2 personen?
In Thailand heb je voor dat bedrag in veel gebieden wel een eenvoudige tweepersoonskamer.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
30-01-2018 14:30
in een hostel denk ik?
al hoewel, ik heb ooit wel geslapen in een guesthouse voor ongeveer 20,- met 2 personen en dat was op zich prima. tegenwoordig ga ik echter voor de luxere hotels met zwembad en vaak perfectie ligging, daar betaal je uiteraard voor.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
30-01-2018 14:43
In Thailand heb je voor dat bedrag in veel gebieden wel een eenvoudige tweepersoonskamer.
inderdaad even rond geneusd op Bookign.com en dat bedrag kan prima, zijn echter wel hotels/ guestrooms die ik niet zou verkiezen maar dat is persoonlijk. Budget technisch klopt het inderdaad
the4ofus schreef:
30-01-2018 12:11
Ik vind het ook heel knap dat iedereen dat weet/daar overzichten van heeft. Wij hebben al best veel verre reizen gemaakt met de kinderen, maar echt geen idee van de precieze kosten. Ik weet natuurlijk telkens wat de tickets gekost hebben, maar daar stopt het. De logies enzo opgeteld weet ik al niet... Houden jullie dat allemaal bij in een excel? En met vooraf geplande budgetten en zo?
Nou ik heb wel een budget voordat ik dingen ga boeken. De grote dingen weet ik wel, en ook of ik binnen budget ben gebleven.

Ik vind het niet fijn om niet te weten wat ik wel of niet uitgeef. Het maakt dan voor mij niet uit of ik wel of niet genoeg geld heb.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
30-01-2018 14:15
Leuk! Kan ik vast gaan lange -termijn- sparen, haha! Wij willen over een jaar of 4 ook beginnen met verdere reizen met ons gezin van 4 :flirting:

Ik vind het nog niet tegenvallen die 6000 euro.
Nee, maar die 6.000 euro was wel met heel, heel veel geluk. Toen had ik tickets naar KL in juli voor minder dan 400 euro. Die heb ik sindsdien nooit meer zien passeren. En met Airasia vlogen we van de ene kant van Borneo naar de andere voor 12 euro per persoon. Dat was goedkoper dan de bus (die prijs heb ik overigens nog wel opnieuw gezien).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven