Overzicht kosten verre reizen

30-01-2018 09:44 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het leek mij leuk om een algemeen topic te openen met een overzicht van de uitgaven/kosten voor verre bestemmingen. . Alles buiten Europa.
Op die manier kunnen we een beetje inzicht krijgen bij elkaar in wat een verre reis kost. Kan misschien makkelijk zijn om een afweging te maken bij het bepalen van een volgende bestemming.

En natuurlijk ligt het voor de hand dat de één meer uitgeeft aan bijv. eten/drinken omdat de één kiest voor een foodcourt/kraampje en de ander alleen maar restaurants. Maar voor een globale indruk.
Jullie snappen vast wel wat ik bedoel!

Met dit een beetje als uitgangspunt:
Bestemming:
Periode:
Duur :
Personen:
Route:
Geboekt bij:

Vluchten:
Vervoer:
Accomodaties:
Eten/drinken:
Extra:
Totaal gehele reis:
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:37
4.97% gewijzigd
Oh en voor diegene die in Florida gaan rondtrekken: persoonlijk vond ik Sanibel Island de mooiste bestemming.
Verblijf was overigens veel goedkoper als we het vooraf vanuit Nederland geboekt hadden. Wij zijn op de bonnefooi gegaan. De Nederlandse prijzen lagen vaak stukken lager dan de lokale dagprijzen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoor!

Wij doen ook van alles hoor: met eigen caravan op vakantie in Nederland, stacaravan huren in Frankrijk/Italië, nachtje hotel Nederland, bungalow op een vakantiepark Denemarken, vliegvakantie Europa, en zo eens in de paar jaar dus een verre bestemming. Leuk juist, die afwisseling!
@Lady_Vintage & @Moiren, ja zijn 12 dagen naar de pretparken geweest, 1 dag Kennedy space Center en 2 dagen naar het strand. Pretparken waren de reden dat we naar Orlando gingen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zo krijg je een beetje inzicht wat het zou kunnen kosten.

Bestemming: Amerika
Periode: september
Duur : 29 dagen
Personen: 2
Route: Denver, Yellowstone en alle parken ruim er omheen
Geboekt bij: motel 6, best western, britisch Airways (nooit meer)

Ik weet niet meer precies hoeveel alles apart was.
Vluchten: 1200 euro Schiphol, Londen, Denver en terug.
Vervoer: bij sunnycars
Accomodaties: Motel 6 (erg goed) en best western
Eten/drinken: veel uit de magnetron en lokaal
Extra: amarican most beatiful
Totaal gehele reis: 6000 euro
Alle reacties Link kopieren
Bestemming: Zuid-west USA
Periode: voorjaar 2016
Duur : 4 weken
Personen: 2 personen
Geboekt bij: Vlucht en Camper bij WTC, rest zelf.

Vlucht + camper: 3500,-
Vervoer: 1000,- (nog paar dagen cabrio-huur + benzine voor de hele tijd)
Accomodaties: 1100,- (22 nachten kamperen, 6 nachten hotel)
Eten/drinken: 900,- (voornamelijk zelf gekookt)
Extra: 1200,-
Totaal gehele reis: een kleine 8000,-
framboos1990 schreef:
30-01-2018 10:57
@Lady_Vintage & @Moiren, ja zijn 12 dagen naar de pretparken geweest, 1 dag Kennedy space Center en 2 dagen naar het strand. Pretparken waren de reden dat we naar Orlando gingen.
Hier net zo en dit voorjaar weer. Ik twijfel of ik niet wat cultureler moet doen en een paar dagen rond moet rijden :proud:

En heb jij nog goede tips?
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
30-01-2018 10:35
Ja, wat is dat toch op dit forum, mensen zijn altijd zo fel tegen andere mensen die ergens veel geld aan uitgeven.
Inderdaad. Elke keer weer in die slachtofferrol kruipen. Verschrikkelijk irritant. “Ik kan het niet betalen, dus dan gun ik het een ander ook niet?”
Ikzelf geef mijn geld dan weer graag uit aan mode/schoonheidsproducten. Bakken ellende krijg je over je heen. Wat is dat toch? Jaloezie wordt ontkend, maar wat is het dan?
Ik zou het zelf dan weer nooit uitgeven aan een verre, dure reis, maar vind het wel leuk om te lezen dat anderen daar dan weer van kunnen genieten.
impala schreef:
30-01-2018 10:18
Kartonnen doos en een deken?
Neuh. Vraag me niet hoe, maar ik vond een hostel voor 65 euro voor 10 dagen. Was nog best te doen ook :-D
impala schreef:
30-01-2018 10:18
Kartonnen doos en een deken?
Neuh. Vraag me niet hoe, maar ik vond een hostel voor 65 euro voor 10 dagen. Was nog best te doen ook :-D
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
30-01-2018 10:48
Nog niet geboekt!
Bestemming: Johannesburg, Rustenburg en Kaapstad
Periode: april
Duur : 14 of 21 dagen
Personen: 1
Route: Amsterdam - Johannesburg (retour), Johannesburg - Rustenburg met de auto, binnenlandse vlucht naar Kaapstad (retour)
Geboekt bij: KLM

Vluchten: 650
Visum: 0
Vervoer: 0
Accomodaties: 0
Eten/drinken: 0
Extra: circa €200
Totaal gehele reis: 850 :)


Daarnaast ben ik dit jaar nog uitgenodigd in Perth en ergens in Ierland. Beiden alleen vlucht en extra's. ;-D
Kaapstad in april?
Je weet van de watercrisis en 'Day Zero' ?

https://www.foodlog.nl/artikel/day-zero ... -water-op/
.
Alle reacties Link kopieren
Klubnika schreef:
30-01-2018 11:10
Neuh. Vraag me niet hoe, maar ik vond een hostel voor 65 euro voor 10 dagen. Was nog best te doen ook :-D
Zo zeg, dat is wel bizar goedkoop. Nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig geworden. Heb je een linkje misschien?
.
impala schreef:
30-01-2018 11:14
Kaapstad in april?
Je weet van de watercrisis en 'Day Zero' ?

https://www.foodlog.nl/artikel/day-zero ... -water-op/
I know! Ik kan Kaapstad nog altijd skippen, maar dat zie ik dan wel. Ik ga op bezoek bij vrienden, dus hoe mijn schema eruit komt te zien, dat zie ik dan wel ;-)
8102 schreef:
30-01-2018 09:59
Of wat andere fout doen.
Even 10000 euro uitgeven voor een vakantie tegen een seizoencamping voor een paar honderd euro naast het strand.
Ik geef de voorkeur aan het laatste. Kinderen zijn waarschijnlijk net zo blij.
Ik zou niet blij worden van zo'n camping, ook niet toen ik kind was.
Gaaf juist als je ouders je meenemen naar Amerika!

Een midsize SUV is overigens wel erg klein voor 4 personen en hun bagage.
Moiren’ schreef:
30-01-2018 11:00
Hier net zo en dit voorjaar weer. Ik twijfel of ik niet wat cultureler moet doen en een paar dagen rond moet rijden :proud:

En heb jij nog goede tips?
St. Augustine vond ik wel de moeite waard. Oudste stadje van de USA met Portugese invloeden. En Crystal River vond ik tof, heb daar met manatees gesnorkeld en geairboat.
Bestemming: Nederlandse kust
Periode: Zomer, hoogseizoen
Duur: Een week
Personen: Gezin van vier

Reiskosten: 100 euro (bezine)
Huur van het huisje: 1200
Eten/drinken: 3x 100= 300 (uit eten) 5x 50= 250 (lunch) + 3x50 (boodschappen) = 150
= 700
Uitstapjes: 3x 50= 150

Ruwe schatting: 1900, dus zeg zo'n 2000 euro voor een weekje vakantie aan zee in Nederland in het hoogseizoen (zomer).
anoniem_360289 wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:31
14.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een bedragen. Ik kan maar max 1000 euro opzij zetten voor een vakantie voor mij en mijn twee kinderen (en dan zit ik al ver boven mijn budget). Als er dan iets tegen zit veel minder. En dan kan ik niet eens in het hoogseizoen of tijdens schoolvakanties gaan.
Deze maand voor het eerst met de kinderen een paar daagjes naar Malaga geweest.
Tickets: 220
Transport naar luchthavens: 60
Verblijf: 250
Eten en drinken: 150
Totaal: 680

Meer zit er niet in voor ons dit jaar want de rest vh budget is voor de zomervakantie om gewoon hier en daar een dagje ergens heen te gaan
hanaa wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:32
7.18% gewijzigd
Even nieuwsgierig, Noor is in jouw beleving aan zee een verre reis voor jou?
Hanaa schreef:
30-01-2018 11:30
Wat een bedragen. Ik kan maar max 1000 euro opzij zetten voor een vakantie voor mij en mijn twee kinderen (en dan zit ik al ver boven mijn budget). Als er dan iets tegen zit veel minder. En dan kan ik niet eens in het hoogseizoen of tijdens schoolvakanties gaan.
Deze maand voor het eerst met de kinderen een paar daagjes naar Malaga geweest.
Tickets: 220
Transport naar luchthavens: 60
Verblijf: 250
Eten en drinken: 150
Totaal: 680

Meer zit er niet in voor ons dit jaar want de rest vh budget is voor de zomervakantie om gewoon hier en daar een dagje ergens heen te gaan
Sparen :idee:
Dan lukt het wel.
GenieInABottle schreef:
30-01-2018 11:31
Even nieuwsgierig, Noor is in jouw beleving aan zee een verre reis voor jou?
Haha!! Nee, absoluut niet. Maar ik dacht dat het wel leuk was om ook de meer eenvoudige vakanties te vergelijken ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-01-2018 11:25
Ik zou niet blij worden van zo'n camping, ook niet toen ik kind was.
Gaaf juist als je ouders je meenemen naar Amerika!

Een midsize SUV is overigens wel erg klein voor 4 personen en hun bagage.
Klopt. Op de luchthaven hebben we uiteindelijk toch een upgrade genomen naar een Full Size SUV, maar geen idee meer wat we daarvoor bijbetaald hebben.
Die vette grote bak voorzien van álle luxe droeg overigens aanzienlijk bij aan het genot van de vakantie, dus dat wordt 'm de volgende keer gewoon weer :proud:

Tips voor Florida:
Boot huren bij Cape Coral/Ft Myers en genieten van de enorm luxe villa's aan het water en dolfijnen spotten. Hoewel zelf niet aan toegekomen schijnt tube varen in Kelly Park ook leuk te zijn.Op zaterdagavond naar Old Town, uitgaansgelegenheid met kermis en oude auto's. Daytona Beach kan ook leuk zijn begreep ik. Kijk op www.allesamerika.com voor vele meer tips. Fijne website.
N00R85 schreef:
30-01-2018 11:32
Haha!! Nee, absoluut niet. Maar ik dacht dat het wel leuk was om ook de meer eenvoudige vakanties te vergelijken ;-D
Op zich wel, persoonlijk vind ik het wel fijn om hier alleen de verre bestemmingen te zien. Maar ja, wat is ver ;-)
Alle reacties Link kopieren
Laten we zeggen: alles buiten Europa. Ook in de openingspost aangepast.
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 30-01-2018 11:38
31.48% gewijzigd
Als onze kinderen groter zijn lijkt het me ook gaaf om naar verre bestemmingen te gaan. Ik denk dat dat leuk wordt vanaf dat de jongste een jaartje of 6 is.

Tot die tijd vermaken we ons met het gezin prima dichterbij huis en maken we de verre reizen los van de kinderen.
Ik ben heel slecht in bijhouden wat alles kost. Ben afgelopen herfst naar de USA geweest op een ticket van ca. 500 en een midsize SUV voor ca. 750, motels tussen de 60 en 100 dollar per nacht, nog 8 dagen gratis gelogeerd bij vrienden. Div activiteiten en pretparken, uit eten, walmart, benzine (4500 mile gereden), souvenirs. Nee geen idee wat t totaal betreft...

Dit voorjaar 3 weken Thailand/Laos
Ticket BKK gratis
Ticket Chiang Mai 50 euro
4 dagen hotel Chiang Mai 156 euro
En rest aan vluchten en hotels moet ik nog boeken.
Hanaa schreef:
30-01-2018 11:30
Wat een bedragen. Ik kan maar max 1000 euro opzij zetten voor een vakantie voor mij en mijn twee kinderen (en dan zit ik al ver boven mijn budget). Als er dan iets tegen zit veel minder. En dan kan ik niet eens in het hoogseizoen of tijdens schoolvakanties gaan.
Deze maand voor het eerst met de kinderen een paar daagjes naar Malaga geweest.
Tickets: 220
Transport naar luchthavens: 60
Verblijf: 250
Eten en drinken: 150
Totaal: 680

Meer zit er niet in voor ons dit jaar want de rest vh budget is voor de zomervakantie om gewoon hier en daar een dagje ergens heen te gaan
Ik weet niet of dit je interesse heeft. Zelf wil ik deze zomer een paar weken gaan rondtrekken in Zweden. Ik doe dat via workaway. Er zijn projecten over de hele wereld.
Hier en daar een dagje is volgens mij ook best prijzig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven