Oystercard Londen
maandag 9 januari 2012 om 13:44
Wij gaan ieder voorjaar 5 dagen naar Londen.
Tot nu toe kochten we steeds papieren travel cards via het reisbureau.
Iemand op dit forum wees me er op dat een prepaid oystercard goedkoper uitvalt.
Een paar vragen hierover:
Kan ik deze bij aankomst op London City Airport aanschaffen?
Hoeveel tegoed zal ik ongeveer nodig hebben voor 5 dagen, inclusief heen- en terugreis naar City Airport ?
Is de oystercard ook geldig op de DLR?
Tegoed bijladen kan op ieder metrostation, tegen contact geld.
Wisselen deze automaten?
Kun je het tegoed ook opladen aan het loket?
Aan het eind van je bezoek kun je het niet-gebruikte tegoed contant terugvragen. Kan dat overal?
Tot nu toe kochten we steeds papieren travel cards via het reisbureau.
Iemand op dit forum wees me er op dat een prepaid oystercard goedkoper uitvalt.
Een paar vragen hierover:
Kan ik deze bij aankomst op London City Airport aanschaffen?
Hoeveel tegoed zal ik ongeveer nodig hebben voor 5 dagen, inclusief heen- en terugreis naar City Airport ?
Is de oystercard ook geldig op de DLR?
Tegoed bijladen kan op ieder metrostation, tegen contact geld.
Wisselen deze automaten?
Kun je het tegoed ook opladen aan het loket?
Aan het eind van je bezoek kun je het niet-gebruikte tegoed contant terugvragen. Kan dat overal?
maandag 9 januari 2012 om 13:55
Hallo Amarna,
Oyster is zeker goedkoper en voordeliger.
Want je betaald per rit.
Er zijn dagen bij dat je toch minder gebruikt van de underground en dan ben je zeker goedkoper uit.
Je kan de kaart kopen op het station bij London City.
Aanschaf van de kaart is £3, en dat krijg je terug als je kaart inleverd, met eventueel tegoed.
Hoeveel tegoed je nodig hebt weet ik niet, want ik weet niet hoeveel je de kaart gaat gebruiken. Maar begin met £20 en je kunt er altijd meer op zetten, kan op ieder station.
DLR is er ook bij ingebreden, zelfde als de bus en overground.
De automaten geven wisselgeld, maar er is ook een loket (bij het loket minimaal £5 opwaarderen). Je kunt ook gewoon met de pin betalen.
Ik hoop dat ik je vragen beatwoord heb.
Oyster is zeker goedkoper en voordeliger.
Want je betaald per rit.
Er zijn dagen bij dat je toch minder gebruikt van de underground en dan ben je zeker goedkoper uit.
Je kan de kaart kopen op het station bij London City.
Aanschaf van de kaart is £3, en dat krijg je terug als je kaart inleverd, met eventueel tegoed.
Hoeveel tegoed je nodig hebt weet ik niet, want ik weet niet hoeveel je de kaart gaat gebruiken. Maar begin met £20 en je kunt er altijd meer op zetten, kan op ieder station.
DLR is er ook bij ingebreden, zelfde als de bus en overground.
De automaten geven wisselgeld, maar er is ook een loket (bij het loket minimaal £5 opwaarderen). Je kunt ook gewoon met de pin betalen.
Ik hoop dat ik je vragen beatwoord heb.
maandag 9 januari 2012 om 14:27
Veel plezier!
Je kunt trouwens ook opwaarderen bij 'corner shops', die kleine winkeltjes die magazines en sigaretten verkopen.
Soms makkelijk als je op de bus wilt stappen en niet meer genoeg credit hebt (in de bus kun je niet opwaarderen).
Die winkels hebben een sticker van de oyster op hun raam, zo kun je ze herkennen.
Je kunt trouwens ook opwaarderen bij 'corner shops', die kleine winkeltjes die magazines en sigaretten verkopen.
Soms makkelijk als je op de bus wilt stappen en niet meer genoeg credit hebt (in de bus kun je niet opwaarderen).
Die winkels hebben een sticker van de oyster op hun raam, zo kun je ze herkennen.
zondag 5 februari 2012 om 09:48
Nog één vraag:
In NL moet je in de bus in- maar ook uitchecken.
Als ik het me goed herinner, is dat in Londen niet nodig? Alleen inchecken bij de chauffeur? Kan me niet herinneren dat er bij de uitgang ook zo'n in/uitcheck ding was.
Ik bestel binnenkort Oystercards met 20 pond die ik naar NL laat sturen, want vorig jaar stond er op City airport een erg lange rij bij het loket.
In NL moet je in de bus in- maar ook uitchecken.
Als ik het me goed herinner, is dat in Londen niet nodig? Alleen inchecken bij de chauffeur? Kan me niet herinneren dat er bij de uitgang ook zo'n in/uitcheck ding was.
Ik bestel binnenkort Oystercards met 20 pond die ik naar NL laat sturen, want vorig jaar stond er op City airport een erg lange rij bij het loket.
maandag 6 februari 2012 om 07:04
Hoi amama,
Wij hebben 2 jaar in London gestudeerd en gaan jaarlijks wel een paar keer terug, geweldige stad!
Je hoeft bij de bus idd alleen maar in te checken. Voor de tube moet je natuurlijk wel in- en uitchecken.
Je kan de kaart trouwens ook bij de 'offie' (off licence) opwaarderen. Dat zijn die nachtwinkels/ supermarkten (die altijd open zijn). Ze zitten letterlijk overal.
Heel veel plezier!
Wij hebben 2 jaar in London gestudeerd en gaan jaarlijks wel een paar keer terug, geweldige stad!
Je hoeft bij de bus idd alleen maar in te checken. Voor de tube moet je natuurlijk wel in- en uitchecken.
Je kan de kaart trouwens ook bij de 'offie' (off licence) opwaarderen. Dat zijn die nachtwinkels/ supermarkten (die altijd open zijn). Ze zitten letterlijk overal.
Heel veel plezier!
maandag 6 februari 2012 om 09:14