Paar dagen Sydney

27-05-2012 06:15 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een grote kans dat ik midden augustus voor m'n studie een paar dagen naar Sydney ga. Ik zal niet zoveel tijd hebben om uitstapjes te maken, maar ik wil proberen om er in elk geval 1 volle dag voor te hebben. Hebben er mensen tips voor absolute must-sees? Ik ben er als kind een paar dagen geweest, maar ik herinner me vooral het aquarium :P En het Sydney operahuis herinner ik me, en een arboretum oid? Ook tips voor bijzondere eetplekjes zijn welkom! Bedankt! :)
Sorry geen tips alleen heel nieuwsgierig. Jij gaat ongeveer 22 uur helemaal naar de andere kant van de wereld vliegen en dan blijf je maar een paar dagen? Doe jij een MBA of zo?

Maar goed het zal niet anders kunnen. ;-)

Desalniettemin goede reis en veel plezier gewenst. Hoop dat de anderen wel goede tips hebben. :)
Inderdaad ver voor een stedentripje ;-) Geen tips hier helaas.
Ga in therapie!
Misschien woont/studeert TO in Zuid-Oost Azië of in de Pacific of in Nieuw Zeeland.
Da's waar :)
Ga in therapie!
Bondi beach?
http://www.sydney100.com/
Ga in therapie!
Bondi beach vond ik leuk, maar het is dan wel het 'koude' seizoen in Sydney (lees: overdag rond 17 graden).

Wil je perse in de stad blijven? De Blue Mountains vond ik zelf erg mooi.

*ben jaloers, zou zo weer in het vliegtuig stappen om terug te gaan*
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zou er 'n paar dagen aan vast plakken. Woon je in Australie eigenlijk? Anders zou ik er m'n hele vakantie in investeren om meer van 't land te zien dan alleen Sydney.

Zelf vond ik het gezellig in de omgeving van het park, opera house en harborbridge. Heerlijk om gewoon rond te hangen, op het gras te liggen en naar zo'n didgespeler te luisteren.

Je kunt 'n rondvluchtje doen met 'n watervliegtuigje, jetboaten, met de ferry naar Manly beach of naar de Zoo.
De volgende keer dat ik ga ga ik zeker de Bondi-Cougee walk doen (6 km). Dan start je dus in Bondi en kom je langs allerlei prachtige plekken zoals Mackenzies Point terwijl je de kust blijft volgen. Lekker op het strand liggen zit er toch niet in in augustus.

De afgelopen keer dat ik er was heb ik (vanaf Noord) over de Harbour Bridge naar het Opera House gelopen, vanaf daar de ferry naar een ander deel gepakt.

De CBD daar zou ik nu niet gauw weer heen gaan, maar als je wil winkelen dan moet je daar zijn.

Er zijn nog allemaal leuke wijken maar als je maar 1 dag hebt dan zou ik zelf voor het bovenstaande kiezen. Maar er zijn veel avontuurlijke dingen te doen, zoals Elninjoo al beschrijft, het is maar wat je wil. Je kan ook zwemmen met haaien bijvoorbeeld. Mocht je wat willen sightseeen dan is een ferry wel ideaal. En goedkoop bovendien!
Blue Mountains is idd ook gaaf, maar dat kost je wel 'n hele dag (was volgens mij bijna 2 uur met de trein) Wel de moeite waard!!

De ferry is idd 'n ideaal transportmiddel. Ben zelf ook nog naar 't Olympisch Stadion geweest, maar ik had dan ook dagen genoeg in Sydney. Maar mijn favoriete plek in de stad zelf was vanuit Cirular Quay (waar metro's aankomen en alle ferry's vertrekken) Dat zit centraal tussen harborbridge en opera house in en naast opera house begint het park met heeeeerlijk zacht verend gras. Heb daar af en toe lekker met 'n boekje en wat lekkers te eten liggen relaxen.
Ik vond de brug indrukwekkend, heb de bridge climb gedaan, echt super! De ferry's zijn ook leuk om gewoon een vaartochtje te maken, 's avonds bijvoorbeeld. Mooi om de stad bij nacht te zien. Blue Mountains zou ik niet doen als je er maar zo kort bent, als je meer tijd hebt wel de moeite waard. En de omgeving die elninjoo beschrijft is inderdaad leuk om gewoon een beetje rond te hangen, drankje erbij...
Bondi wordt vooral door toeristen zwaar overgewaardeerd. Er zijn tientallen mooie, leukere standen te vinden.

Geen idee of je een auto huurt, maar indien dat wel het geval is, dan jam ik je de northern beaches aanraden. Uiteraard Manly, maar ook oa Dee Why en Avalon zijn de moeite waard.

Manly kan je ook bereiken met het OV. De ferry en de snellere JetCat vanaf Circular Quay.

Blue Mountains zijn schitterend, maar dam heb je meer tijd nodig.
Superbedankt voor alle reacties, ik krijg er helemaal zin in :D Vooral die Bondi-Cougee walk klinkt gaaf, ik hou altijd wel van een wandeling om de omgeving te verkennen. En verder ook goede tips voor als ik een paar uurtjes tussendoor heb, bedankt! Weet iemand toevallig of je er ook goed kunt duiken? Ik heb m'n Padi Advanced.

Er is een conferentie daar waar ik waarschijnlijk heen ga - en ik zit niet in Nederland, maar vanuit de VS waar ik zit is het bijna net zo ver helaas :P Ik zou er inderdaad m'n zomervakantie van maken, maar... die gaat al op aan m'n bezoek aan Nederland :D Decadent, decadent, ik weet het :S
Kun je dan niet 'n paar weken onbetaald verlof nemen? Ik zou zéker bij het great barrier reef gaan snorkelen of duiken! Kan gewoon vanuit Sydney met 'n binnenlandse vlucht naar Cairns en daar 'n duiktrip doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven