paar vraagjes
zondag 12 augustus 2012 om 20:53
We hebben net te horen gekregen van onze reisbegeleider dat er in ons hotel waar we bijna naartoe gaan in mallorca heel erg gestolen word door de schoonmakers.
Ik heb natuurlijk een slot op de koffer maar is het verstandig om daar de pinpas in te bewaren? Of breken ze echt de koffer los terwijl je een slot hebt? En de id kaart, moet ik die altijd bij mij houden?
Volgende vraag; We hebben een all inclusive hotel en gaan 8 dagen, elke dag wel uit en misschien nog een keer naar een waterpark. Hoe veel geld heb ik ongeveer nodig voor die 8 dagen? Drinken en eten hoeven we niet te betalen.
Ik heb natuurlijk een slot op de koffer maar is het verstandig om daar de pinpas in te bewaren? Of breken ze echt de koffer los terwijl je een slot hebt? En de id kaart, moet ik die altijd bij mij houden?
Volgende vraag; We hebben een all inclusive hotel en gaan 8 dagen, elke dag wel uit en misschien nog een keer naar een waterpark. Hoe veel geld heb ik ongeveer nodig voor die 8 dagen? Drinken en eten hoeven we niet te betalen.
zondag 12 augustus 2012 om 20:58
Ze hebben niks aan je pinpas zonder pincode.
En hoe moeten wij nu weten wat jouw avonden uit kosten? Drink je een cola in Roemenië of shotjes in een hippe club op Ibiza?
Vraag om een kamer met kluis of een kluis bij de receptie. Kost je misschien een paar centen, maar dan kun je daar je spullen in bewaren.
En je bent verplicht om je te kunnen legitimeren, ook in het buitenland, dus ja, je ID kaart zul je moeten meenemen.
En hoe moeten wij nu weten wat jouw avonden uit kosten? Drink je een cola in Roemenië of shotjes in een hippe club op Ibiza?
Vraag om een kamer met kluis of een kluis bij de receptie. Kost je misschien een paar centen, maar dan kun je daar je spullen in bewaren.
En je bent verplicht om je te kunnen legitimeren, ook in het buitenland, dus ja, je ID kaart zul je moeten meenemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 12 augustus 2012 om 20:58
zondag 12 augustus 2012 om 21:00
Overigens zou ik niet weten waarom je zonder pinpas en zonder ID op pad zou willen. Ook daar kun je met pin betalen en ook daar zou je je moeten kunnen legitimeren.
Ik heb dus in mijn portemonnee die ik altijd bij me heb zowel de pinpas als mijn ID en mijn zorgpas zitten. Dan kan me zogezgd niets gebeuren.
Ik heb dus in mijn portemonnee die ik altijd bij me heb zowel de pinpas als mijn ID en mijn zorgpas zitten. Dan kan me zogezgd niets gebeuren.
zondag 12 augustus 2012 om 21:01
Nou, als mijn reisbegeleider dat zou vertellen dan zou ze mij er ook bij vertellen dat ik kosteloos mag annuleren! (En anders zorg ik er wel voor dat ze dat zegt!) Precies, dien een klacht in bij de reisorganisatie en zeg dat je niet naar dat hotel wilt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 12 augustus 2012 om 21:04
quote:Jorina schreef op 12 augustus 2012 @ 20:58:
Ik zou iig een melding maken bij de reisorganisatie. Weten zij dat hun personeel dit soort verhalen tegen gasten houdt? Of zij zijn ook op de hoogte dat ze mensen naar een plek sturen waar door hotelpersoneel word gestolen.
Vreem verhaal, vind dat je er vrij laconiek onder bent.Vind ik ook een heel raar verhaal. Welk hotel accepteert en tolereert in vredesnaam stelend personeel? En dat in een land met een giga werkloosheid waar het integere personeel voor het oprapen zou moeten liggen!
Ik zou iig een melding maken bij de reisorganisatie. Weten zij dat hun personeel dit soort verhalen tegen gasten houdt? Of zij zijn ook op de hoogte dat ze mensen naar een plek sturen waar door hotelpersoneel word gestolen.
Vreem verhaal, vind dat je er vrij laconiek onder bent.Vind ik ook een heel raar verhaal. Welk hotel accepteert en tolereert in vredesnaam stelend personeel? En dat in een land met een giga werkloosheid waar het integere personeel voor het oprapen zou moeten liggen!
zondag 12 augustus 2012 om 21:04
We gaan wel naar het hotel en een kluis huren kan inderdaad daar.
Ik weet niet of hun weten of het personeel steelt maar als wij daar iets van gaan merken dan doen we zeker aangifte daar.
Dus de id kaart, pinpas en zorgpas kan ik het beste altijd in mijn portomonee houden?
Zou ik aan 250 euro genoeg hebben voor 8 dagen?
Ik weet niet of hun weten of het personeel steelt maar als wij daar iets van gaan merken dan doen we zeker aangifte daar.
Dus de id kaart, pinpas en zorgpas kan ik het beste altijd in mijn portomonee houden?
zondag 12 augustus 2012 om 21:07
zondag 12 augustus 2012 om 21:16
quote:himalaya schreef op 12 augustus 2012 @ 20:58:
in Frankrijk hoef je alleen maar dat ding door het apparaat te halen (zonder code). Daar ben je dus het haasje als ze hem rollen.
Hoe dat in Spanje/ Mallorca is weet ik niet.
in Frankrijk hoef je alleen maar dat ding door het apparaat te halen (zonder code). Daar ben je dus het haasje als ze hem rollen.
Hoe dat in Spanje/ Mallorca is weet ik niet.
zondag 12 augustus 2012 om 21:17
quote:bloem55 schreef op 12 augustus 2012 @ 21:04:
Dat is ruim dertig euro per dag. Voor mij zou het genoeg zijn, ik ben geen shopper enzo. Maar ik akn me voorstellen dat het voor andere mensen mss wat magertjes is ?
Ik zou gokken op 50euro pd. En wat je eventueel over hebt is mooi meegenomen
Dat is ruim dertig euro per dag. Voor mij zou het genoeg zijn, ik ben geen shopper enzo. Maar ik akn me voorstellen dat het voor andere mensen mss wat magertjes is ?
Ik zou gokken op 50euro pd. En wat je eventueel over hebt is mooi meegenomen
zondag 12 augustus 2012 om 21:38
zondag 12 augustus 2012 om 21:40
Zorgpas trouwens gewoon bij je houden in je portemonnee. Je hebt hem vooral nodig als je zorg nodig hebt en dus in een zhs oid beland. Dan is het niet zo handig om hem in je hotel in je koffer te hebben liggen.
En neem kopietjes mee van je paspoort/ID kaart voor het geval ze wel geslolen worden. Bewaar die kopietjes dus op een andere plaats dan het origineel.
Maar vooral: Veel plezier en maak je niet te druk! Je hebt vakantie
En neem kopietjes mee van je paspoort/ID kaart voor het geval ze wel geslolen worden. Bewaar die kopietjes dus op een andere plaats dan het origineel.
Maar vooral: Veel plezier en maak je niet te druk! Je hebt vakantie
zondag 12 augustus 2012 om 22:04
Die pasjes houd je toch gewoon bij je? Je moet je in ieder land te allen tijde kunnen legitimeren, Nederland was het laatste land waar deze verplichting een paar jaar geleden werd ingevoerd, een pinpas moet je nooit ergens achterlaten, tenzij je een goed kluisje op je kamer hebt maar ook dat weet je nooit 100 % zeker.
verba volant, scripta manent.