Parc Asterix nabij Parijs

05-07-2011 14:03 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Volgende maand gaan we met onze twee dochters (5 & 7) twee weken naar de Champagne streek in Frankrijk. Omdat we op een redelijke rijafstand zitten van Parijs hebben we bedacht dat het leuk is om naar Parc Asterix te gaan.

Kent iemand hier dit park en wat zijn jullie ervaringen (zowel positief als negatief)?

Uiteraard zijn andere ideeën altijd welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ben er ooit geweest (al wel weer 6 jaar geleden) en ik vond het een heel leuk park.

Veel attracties, rustiger dan Disney en leuk gethematiseerd.
Ik vind het leuker dan Disney!
Toen mijn kinderen nog de leeftijd hadden, inmiddels toch wel een jaar of 10 geleden, zijn we er 3x geweest. Zij vonden het geweldig. Ook voor kleinere kinderen zijn er voldoende attracties.
Ik vond het helemaal geweldig toen ik kind was (helaas te lang geleden om hier nuttige onderbouwing aan toe te voegen). Maar wij hadden ook ALLE albums
hihi ik ook ruim 20 jaar geleden keertje geweest...enige wat ik me nog kan herinneren was dat die filmpjes in een treintje allemaal in het frans waren hahahaha : (geloof dat wij er heen gingen omdat disneyland te duur was ofzo)
Wat fijn om te lezen dat iedereen enthousiast is!!

Wij hebben niet zo'n zin in dat drukke Disney gedoe (en ook de belachelijke prijzen spelen een rol) maar de kinderen vinden een pretpark wel erg leuk.

We gaan het gewoon proberen. Misschien een hotelletje in de buurt nemen, en dan ook nog een dagje van Parijs genieten.
zelf niet geweest , maar familie afgelopen zomer wel (dit zijn disney fans) .. ze vonden het ontzettend leuk. Een keurig verzorgd park, meer dan voldoende te beleven en prijs vriendelijk..
Park Asterix is echt grandioos. Ben er met de kinderen verschillende keren geweest. Wij vonden het leuker dan Disney.

Het park is geheel in de asterix en obelix stijl. Alles is aangepast.

Er is op het park een heel grote ehbo-post, hoewel ik het beter kan omschrijven als klein ziekenhuisje. De daar aanwezigen bleken echt arts te zijn. Het zit zelfs zo verstopt dat je het niet eens merkt. Voor ons was het paar jaar terug heel handig dat het er was.

Zowel voor grote als kleinere kinderen is er volop. Bij iedere heel grote attractie is ook een kinderattractie voor de wachtenden kinderen die nog niet in de grote mogen of er gewoon nog niet in willen.

De prijs vind ik aan de dure kant. Het is toch 49,- euro voor 1 dag.

Heel veel plezier als je gaat.
quote:roodbloem schreef op 05 juli 2011 @ 15:41:

De prijs vind ik aan de dure kant. Het is toch 49,- euro voor 1 dag.

.

Als je na een bepaalde tijd komt ( dacht 15uur ofzo) betaal je dacht ik maar ¤20

Althans dat was 3 jaar geleden zo...

VInd het op zich een leuk park.

Leuke attracties.

Alleen de medewerkers zagen er niet zo geinteresseerd uit.
Hoi Disney,

dank voor je aanvulling, was ik helemaal vergeten.

Als je later op de middag komt, is het 19 euro, dat is het ook als je alleen de winkels wilt bezoeken. Al krijg je dan wel een oppasser mee zodat je niet meer heel het park doorgaat.

Overigens ... als je beetje goed je best doet in het frans mag je ook gratis met een oppas de winkels in

Ik krijg het park niet in 3u gezien.

Voor die 19 euro is het in ieder geval wel sfeer proeven.
Als kind eens geweest en het is een van mijn leukste pretpark ervaringen gebleven. Heel relaxedte sfeer en vol met entertainment. Doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven