parijs en eurodisney
zondag 12 september 2010 om 11:11
In de meivakantie is ons gezin uitgenodigd om een paar dagen naar Frankrijk te komen ivm het 45 jarig huwelijk van mijn ouders. Onwijs leuk natuurlijk! Nou heb ik een man met een onverklaarbare weerstand tegen Frankrijk en zijn we er eigenlijk nog nooit geweest, Onze kinderen (dan 10 en 8)willen erg graag een keer naar de Eiffeltoren en mij lijkt het een goede mogelijkheid om te combineren (we rijden namelijk over Parijs). Nu komt bij mij het idee opborrelen om een aantal dagen bij mijn ouders te blijven (dag of 5?) en dan op de heen-of terugweg even in Parijs te blijven. Misschien 1 of 2 dagen stad ontdekken en 1 dag Eurodisney ofzo. Weet iemand of Eurodisney de moeite is voor 1 dag (ik heb eigenlijk geen zin om daar 3 dagen rond te banjeren) en is het dan logisch om een hotel/appartement centraal in Parijs te zoeken zodat je het OV kan gebruiken ipv de auto? Heeft er iemand een leuke tip voor zo`n plekje, want ik zie even door de bomen het bos niet meer.... Even voor de duidelijkheid: ik heb nog zeeën van tijd, het is pas voor de meivakantie, maar ben dol op voorpret èn vakantie
zondag 12 september 2010 om 11:24
zondag 12 september 2010 om 11:25
Voor Disney heb je echt minimaal twee dagen nodig, vind ik. En voor Parijs ook! Het is zonde als je dat wilt afraffelen. Je gaat er toch al heen, waarom dan niet één dagje langer? Dat kan je man toch wel aan?
Qua accomodaties kan je alle kanten op. Ik zou net buiten de ring van Parijs gaan zitten. Dan kan je makkelijk de stad in met het OV, maar ook Disney is goed bereikbaar. Je kan er ook voor kiezen om in Marne La Vallée te gaan zitten. Dat is dichtbij Disney, Parijs is ook aan te reizen met de trein en het stikt er van de hotels.
Veel plezier, het is echt de moeite waard!
Qua accomodaties kan je alle kanten op. Ik zou net buiten de ring van Parijs gaan zitten. Dan kan je makkelijk de stad in met het OV, maar ook Disney is goed bereikbaar. Je kan er ook voor kiezen om in Marne La Vallée te gaan zitten. Dat is dichtbij Disney, Parijs is ook aan te reizen met de trein en het stikt er van de hotels.
Veel plezier, het is echt de moeite waard!
zondag 12 september 2010 om 11:28
Er gaat een metro die stopt voor de deur van DisneyLand. Diezelfde metro gaat ook naar het Centrum van Parijs. Toen ik jaren geleden met mijn ouders ben gegaan hebben zij een hotel geboekt in een van de voorsteden van Parijs waar zij gemakkelijk met de auto konden komen en konden parkeren.
Vervolgens zaten we twee haltes af van EuroDisney en ongeveer een half uurtje van centrum Parijs.
Toen ik gegaan ben bestond het moviepark nog niet. Als je een dag wilt zou ik (evt in overleg met de kinderen) een park uitkiezen en daar een dag besteden. Beter een ding goed, dan twee dagen half. Wij zijn ook een dag geweest met mijn ouders, en dat was prima te doen, hebben alles gezien en gedaan wat wij wilden. We hadden de kaarten wel al van te voren gekocht en stonden bij de ingang vanaf het moment dat de hekken opengingen.
Vervolgens zaten we twee haltes af van EuroDisney en ongeveer een half uurtje van centrum Parijs.
Toen ik gegaan ben bestond het moviepark nog niet. Als je een dag wilt zou ik (evt in overleg met de kinderen) een park uitkiezen en daar een dag besteden. Beter een ding goed, dan twee dagen half. Wij zijn ook een dag geweest met mijn ouders, en dat was prima te doen, hebben alles gezien en gedaan wat wij wilden. We hadden de kaarten wel al van te voren gekocht en stonden bij de ingang vanaf het moment dat de hekken opengingen.
Ik wil ook een motto
zondag 12 september 2010 om 11:29
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 12 september 2010 @ 11:25:
Voor Disney heb je echt minimaal twee dagen nodig, vind ik. En voor Parijs ook! Het is zonde als je dat wilt afraffelen. Je gaat er toch al heen, waarom dan niet één dagje langer? Dat kan je man toch wel aan?
Veel plezier, het is echt de moeite waard!Jaaa, daar zaten wij dus! Was echt prima te doen!!!!
Veel plezier, het is echt de moeite waard!Jaaa, daar zaten wij dus! Was echt prima te doen!!!!
Ik wil ook een motto
zondag 12 september 2010 om 11:31
De hotels van Disney zelf vind ik geen aanrader. Tenzij je geld genoeg hebt om in de duurdere hotels te gaan zitten. Ik heb van vrienden begrepen dat er namelijk wel mooie tussen zitten. Santa Fé was in ieder geval verschrikkelijk. Kamer met smerige vlekken op de vloer, ontbijt waar je een half uur in de rij moest gaan staan (bij late aankomst waren er alleen maar belachelijk vroege ontbijt tijden vrij zoals 7.30 uur). En het ontbijt stelde weinig voor. Kortom: je kan beter voor minder geld in een mooier hotel gaan zitten net van Disney af.
zondag 12 september 2010 om 11:41
zondag 12 september 2010 om 12:57
Bentetje, ik zou ook proberen om er toch meerdere dagen naartoe te gaan. Zeker in de meivakantie is het met drukte vrijwel onmogelijk om in 1 dag alles te zien. Wij hebben in de kerstvakantie in het Radisson Blu hotel gezeten. Op zich prima, alleen de pendelbusdienst was ronduit slecht. Bus ging 1 x p u en dan moest je je plekje bevechten omdat er meer mensen mee wilden dan er plaatsen waren. Kan er nu nog boos om worden dat ze ons met een baby letterlijk in de sneeuw hebben laten staan! Maar on topic: als je het wilt combineren met een of meerdere dagen parijs dan zou ik eerder een hotel zoeken dat bij een metro-verbinding zit. Kun je beide kanten op. Bijvoorbeeld in Marne la vallee, zoals hier al werd gesuggereerd.
zondag 12 september 2010 om 13:02
Margheritaa, op zich klinkt het als een aardige aanbieding ja. Check wel even goed of er entree tot beide parken bij zit voor alle dagen. Relatief betaal je voor een disney-hotel (waar santa fe de goedkoopste/ simpelste van is) meer dan voor een gelijkwaardig of beter hotel van een andere keten, zoals Radisson Blu (let wel op de pendelbusvoorzieningen...
) of explorers hotel (ben ik een paar jaar geleden geweest, was echt keurig).
zondag 12 september 2010 om 13:35
quote:Margheritaa schreef op 12 september 2010 @ 12:43:
Ik heb ook even gekeken en een arrangement gevonden voor 1 volwassen en 2 kinderen voor 3 nachten en 2 dagen incl busreis voor 351 euro. Volgens mij betrof dit santa fee. Weten de kenners onder ons of dit prijzig is of niet?
Vind ik reuze meevallen.
Ik heb pas geleden gekeken voor het Disney hotel (is dan ook wel weer de duurste) Voor 2 nachten met 2 volwassenen en 2 baby's was ik 866 kwijt en het is ook nog een stuk goedkoper omdat kinderen tot 6 gratis of me korting zijn.
Ik heb ook even gekeken en een arrangement gevonden voor 1 volwassen en 2 kinderen voor 3 nachten en 2 dagen incl busreis voor 351 euro. Volgens mij betrof dit santa fee. Weten de kenners onder ons of dit prijzig is of niet?
Vind ik reuze meevallen.
Ik heb pas geleden gekeken voor het Disney hotel (is dan ook wel weer de duurste) Voor 2 nachten met 2 volwassenen en 2 baby's was ik 866 kwijt en het is ook nog een stuk goedkoper omdat kinderen tot 6 gratis of me korting zijn.