parkeren Amsterdam Arena

05-02-2011 19:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik met mijn zus en moeder een dagje naar Amsterdam. Normaal gaan we dan met de auto tot de Amsterdam Arena en parkeren dan daar de auto. Dan gaan we verder met het openbaar vervoer, zo'n P&R combi (parkeren en 2 tramkaartjes voor 6 euro). Wij komen niet uit de randstad en hebben (nog) geen ov-chipkaart nodig, en ik vroeg me af of we nu nog steeds zonder ov-chipkaart met de tram kunnen reizen. Weet iemand of de oude regeling nog bestaat en of we dan nog 1 kaartje kunnen bijkopen, of moeten we echt zo'n ov-kaart aanschaffen?
Ik neem aan dat je nu gewoon 2 ov chipkaartjes krijgt voor eenmalig gebruik.

Als je op de site kijkt van parkeren amsterdam dan bestaat de regeling nog steeds.
Voila

Het kost dus nu 8 eur, maar dat is natuurlijk nog geen geld voor Amsterdam en je krijgt die P+R-chipkaart daar en hoeft geen eigen OV chip te hebben.
http://www.parkeren-amsterdam.com/transferium-arena
Vandaag bij Transferium Westraven in Utrecht (ook p&r) geweest en gewoon mn kaartje net als voor de invoering van de ovchipkaart kunnen gebruiken voor de tram e.d.

Kaartje heb ik ook nog mocht je daar nieuwsgierig naar zijn.

Edit: geen idee of A'dam wel een ovchipkaart heeft doorgevoerd voor de p&r.
Vorig jaar nog gedaan, net een paar dagen na de invoering van de ovchipkaart. We kregen gewoon een ovchipkaart en dat werkte ook veel beter dan die tramkaartjes vond ik. Die vergat ik altijd te stempelen.
Ah, bedankt dames!

Dan gaan we weer gewoon in de Arena parkeren en hoef ik me niet druk te maken dat het allemaal veel ingewikkelder is
wel even opletten of er geen evenement in de arena is want dan werkt het volgens mij niet.
Ook met evenement hoor, met evenement in de hmh althans wel.

Hebben wij vorig jaar gedaan; voor concert in de hmh eerst de stad in.
668, the neighbour of the Beast
quote:ramiaatje schreef op 05 februari 2011 @ 21:04:

wel even opletten of er geen evenement in de arena is want dan werkt het volgens mij niet.

Hmm, dat is een goeie. Ik zal zo eens kijken, volgens mij is dat alleen als er iets in de Arena zelf is dat het dan niet kan.

Nog bedankt voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven