Playa del carmen / Isla holbox mexico

20-12-2017 20:44 12 berichten
Hallo, ik ga eind januari 8 dagen met een vriendin mee naar Mexico. We zitten in plya del carmen en maken een uitstap naar Isla Holbox.
Ik ben benieuwd of er hier al mensen zijn geweest en of er nog leuke tips zijn.
Ik ga voor het eerst zo ver weg en lang van huis van mijn zoon (4jaar) dus vind het vreselijk spannend allemaal, vooral het vliegen.
Heb er op dit moment meer stress dan plezier van. Heb het gekregen om even bij te kunnen tanken. (Ben alleenstaand) anders had ik dit (deze vakantie) ook nooit kunnen doen. Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanuit Playa del Carmen een excursie gedaan naar Tulum en Coba, echt de moeite waard!

En zijn een dagje gaan snorkelen in Xel-Ha. Was inclusief eten en drinken de hele dag.
dolfje schreef:
20-12-2017 20:57
Wij hebben vanuit Playa del Carmen een excursie gedaan naar Tulum en Coba, echt de moeite waard!

En zijn een dagje gaan snorkelen in Xel-Ha. Was inclusief eten en drinken de hele dag.
Je bent me voor met deze info.
Ik zou eerder voor een van deze locaties gaan eigenlijk.
Eventueel nog de cenotes toevoegen als je richting Cobá gaat; zijn er genoeg langs de route.
20 jaar geleden was ik er voor het laatst. Ik ging richting Belize. Actuele informatie kan ik je niet mee helpen.
Als je op Holbox bent geweest wil je niet terug naar Carmen haha. Zo prachtig daar! Wij zijn op Holbox met een leuke bootexcursie meegeweest naar de lagune. Sushi eten is een echte aanrader! Dit kan bij het plein bij het restaurantje waar een bankje staat. De kreeft is daar ook erg lekker. Ook het sushirestaurant maakte ons blij. Als je vanaf het plein links richting zee loopt heb je een open bar met de lekkerste tortilla’s en in de volgende straat vind je een een hele leuke open lucht bar voor de avonden. Het is allemaal niet zo groot daar:)

Vanuit Carmen een tripje naar Akumal voor de schildpadden. Let op geef hier je geld niet uit aan een excursie. Met je eigen spullen kun je gewoon vrij het water in. Wel lief zijn voor de schildpadden :)

In Tulum hebben we ook nog in een grot gesnorkeld. Ook gaaf. Een cenote idd

Snap dat het spannend is om je kleine achter te laten. Een kokosnoot met een rietje en een hangmat helpen je vast de juiste modus te vinden ;)

Veel plezier!
Ik vond Playa eerlijk gezegd vreselijk, ik wist niet hoe snel ik er weg moest. Probeer zo ver mogelijk bij die strip vandaan te gaan zitten.
Isla Holbox is echter fantastisch, en je kunt ook de oversteek maken naar Cozumel. Op 20 minuten rijden zit Puerto Morelos, een veel rustiger dorp met mooi strand.
Ik ben zo'n 5 jaar geleden op Isla Holbox geweest en vond het een heerlijk eiland om te verblijven. Maar jullie gaan er maar een dagje heen begrijp ik. Er is niet super veel te doen, het is gewoon een heerlijke en rustige strandbestemming. Je kunt eventueel met een golfkarretje het eiland over crossen. Verder een leuk klein centrum met restaurantjes. En tussen mei en september kun je met walvishaaien zwemmen, maar daar heb jij helaas niets aan als je in januari gaat..

Ik neem aan dat je al geboekt hebt, maar anders zou ik zeggen, ga je hele vakantie naar Isla Holbox i.p.v. Playa del Carmen!
Playa del Carmen vond ik niet zoveel aan, is echt een toeristische plek. Voor oud & nieuw was t opzich wel weer leuk, met veel feestjes. Tulum daarentegen was prachtig! Zo een mooi strand, heerlijk. Wij hebben daar toen een paar nachtjes in een hutje op het strand geslapen. Is wel alweer 8 jaar geleden ongeveer.
Zo min mogelijk in playa del carmen blijven iig....vreselijk!

Bezoek ook tulum
Playa del carmen is super toeristisch, heel veel Amerikanen.
Tulum vond ik niet zo, strand is best ver weg van centrum en centrum is ook niet zo.
Holbox is best ver nog toch? Evt naar Isla Mujeres een optie? Is met de boot vanaf Cancun denk halfuurtje
Leuke vakantie! Isla Holbox is nog best een rit, maar leuk eilandje. Je kan excursies doen daar naar een vogeleilandje, leuk tochtje. Neem veel muggenspul mee, ben nog nooit zo erg geprikt als daar. Op het hoofdplein zit een pizzaria waar je heerlijke pizza met kreeft kan eten.
Verder is het leuk om een dagje naar Akumal te gaan, loop je het water in en kan je snorkelen met schildpadden. Je kan eventueel gewoon een snorkel kopen bij de Walmart in Playa del Carmen, is goedkoper als ter plekke huren en heb je de hele vakantie wat aan. Je kan er met een colectivo busje heen, vertrekt van straat 2 met avenida 15. Kost een paar peso en ze zetten je er bij de snelweg uit, dan een minuut of 10 lopen tot het strand.
Je kan ook een dagje naar Tulum gaan, prachtige brede stranden daar. Ook daar kan je met de bus heen en dan even een taxi tot het strand nemen. Ik vind de beach club Ana & Jose leuk, lekkere cocktails en snacks, mooi strand. Vermaak je je prima een dagje. Als je naar de maya ruines wil kan je naar Coba wat midden in de jungle ligt of naar Chichen Itza. Chichen is wel ongeveer 3 uur rijden. Vaak zijn er ook excursies waar je Coba combineert met Xel Ha, een aanrader. Xel Ha is een park waar je prachtig kan snorkelen en zwemmen. De entree is all inclusive, je krijgt je snorkel en handdoeken, er zijn een paar restaurants en overal barretjes en onbeperkt eten en drinken. De piña coladas daar zijn heerlijk :)
In welk hotel verblijven jullie in PLaya?
rianneplaya schreef:
22-12-2017 09:42
Leuke vakantie! Isla Holbox is nog best een rit, maar leuk eilandje. Je kan excursies doen daar naar een vogeleilandje, leuk tochtje. Neem veel muggenspul mee, ben nog nooit zo erg geprikt als daar. Op het hoofdplein zit een pizzaria waar je heerlijke pizza met kreeft kan eten.
Verder is het leuk om een dagje naar Akumal te gaan, loop je het water in en kan je snorkelen met schildpadden. Je kan eventueel gewoon een snorkel kopen bij de Walmart in Playa del Carmen, is goedkoper als ter plekke huren en heb je de hele vakantie wat aan. Je kan er met een colectivo busje heen, vertrekt van straat 2 met avenida 15. Kost een paar peso en ze zetten je er bij de snelweg uit, dan een minuut of 10 lopen tot het strand.
Je kan ook een dagje naar Tulum gaan, prachtige brede stranden daar. Ook daar kan je met de bus heen en dan even een taxi tot het strand nemen. Ik vind de beach club Ana & Jose leuk, lekkere cocktails en snacks, mooi strand. Vermaak je je prima een dagje. Als je naar de maya ruines wil kan je naar Coba wat midden in de jungle ligt of naar Chichen Itza. Chichen is wel ongeveer 3 uur rijden. Vaak zijn er ook excursies waar je Coba combineert met Xel Ha, een aanrader. Xel Ha is een park waar je prachtig kan snorkelen en zwemmen. De entree is all inclusive, je krijgt je snorkel en handdoeken, er zijn een paar restaurants en overal barretjes en onbeperkt eten en drinken. De piña coladas daar zijn heerlijk :)
In welk hotel verblijven jullie in PLaya?
Bedankt voor de reacties , Allleen loopt het toch wat anders, ivm vliegangst en mijn zoontje toch geannuleerd . Zag het niet meer zitten ondanks hoe mooi het daar is! Een week zo ver bij huis en de kleine vandaan lukt me helaas niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven