Pop-up tent Decathlon
zondag 28 juli 2019 om 21:24
Ja ik heb de quecha 3 pers xl. Fijne tent hoor. Het opzetten is heel simpel. Het terug in elkaar zetten vond ik lastiger, ook met het instructiefilmpje ernaast. Maar ik ben nooit zo handig met dit soort dingen. Ik heb uiteindelijk gewoon de tent in elkaar gevouwen en met touwtjes vast getrokken. Niet zo netjes, wel erg makkelijk ging het toen en zo pastte het ook prima nog in mijn auto. En het daarna terug opzetten ging net zo snel als de eerste keer, toen ie nog wel netjes in de verpakking zat.
zondag 28 juli 2019 om 21:26
Ik niet, maar heb het wel meerdere keren op de camping gezien dat iedereen zeiknat deze tent uit kwam na één regenbuitje. Zo lek als een mandje dus.
De meeste niet-pop-up kleine drie-persoonstenten kun je trouwens prima in je eentje opzetten. Dus zou uitkijken naar wat anders. Zou geen zin hebben in een lekkende tent.
De meeste niet-pop-up kleine drie-persoonstenten kun je trouwens prima in je eentje opzetten. Dus zou uitkijken naar wat anders. Zou geen zin hebben in een lekkende tent.
zondag 28 juli 2019 om 21:33
threelittleducks schreef: ↑28-07-2019 21:24Ja ik heb de quecha 3 pers xl. Fijne tent hoor. Het opzetten is heel simpel. Het terug in elkaar zetten vond ik lastiger, ook met het instructiefilmpje ernaast. Maar ik ben nooit zo handig met dit soort dingen. Ik heb uiteindelijk gewoon de tent in elkaar gevouwen en met touwtjes vast getrokken. Niet zo netjes, wel erg makkelijk ging het toen en zo pastte het ook prima nog in mijn auto. En het daarna terug opzetten ging net zo snel als de eerste keer, toen ie nog wel netjes in de verpakking zat.
Ik schreef het laatst al in een ander topic. Ik vind het altijd geweldig gratis entertainment om te zien hoe men die pop up tentjes poogt weer
op te vouwen.
https://www.youtube.com/watch?v=vtuYFfzDOGw
zondag 28 juli 2019 om 21:36
Nadeel van die pop up tentjes (vond ik) dat er amper ruimte was voor je bagage (als je er met 2 personen in ligt. Ook als het regent (en je dus binnen moet zitten) is de ruimte zeer maar dan ook echt zeer klein. Ik zou 4 tientjes meer uitgeven (net even gekeken wat zn pop up tent kost) omdat ik denk dat je daar op termijn veel en veel meer plezier van gaat hebben.
https://www.decathlon.nl/p/tent-4-perso ... mc=8378237
https://www.decathlon.nl/p/tent-4-perso ... mc=8378237
zondag 28 juli 2019 om 22:03
Dat is toch ook entertainmentTijdschriftenverslindster schreef: ↑28-07-2019 21:33Ik schreef het laatst al in een ander topic. Ik vind het altijd geweldig gratis entertainment om te zien hoe men die pop up tentjes poogt weer
op te vouwen.Zoiets als dit; alleen dan nog veel leuker.
Ik wil idd de 3xl zodat we wat meer ruimte hebben. Die heeft een mini (70cm) voortentje zodat schoenen niet buiten staan snachts.
Met 2 nachten en een auto mee heb ik niet veel bagageruimte nodig.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 28 juli 2019 om 22:24
Ik vind het fijne tenten. Je hebt nu die tenten die zwart van binnen zijn. Dat scheelt echt met wakker worden door het licht.
Neem wel altijd minimaal voor 1 persoon meer dan met hoeveel je bent. Wil je ook nog bagage kwijt neem dan nog 1 persoon meer.
Voor 2 nachtjes is die 3 persoons prima!
Gewoon vantevoren even oefenen met opvouwen. Ik had achter de caravan van mijn zus gestaan en daar moest elke morgen de tent weggehaald worden, je wordt dan erg snel handig met opvouwen.
Oefen het samen met een medewerker ook nog even een paar keer in de winkel.
Neem wel altijd minimaal voor 1 persoon meer dan met hoeveel je bent. Wil je ook nog bagage kwijt neem dan nog 1 persoon meer.
Voor 2 nachtjes is die 3 persoons prima!
Gewoon vantevoren even oefenen met opvouwen. Ik had achter de caravan van mijn zus gestaan en daar moest elke morgen de tent weggehaald worden, je wordt dan erg snel handig met opvouwen.
Oefen het samen met een medewerker ook nog even een paar keer in de winkel.
zondag 28 juli 2019 om 23:01
Ik snap nooit zo goed wat daar leuk aan is, iemand anders zien strugglen met een tent. Maarja ik ben dan ook geen kampeerderTijdschriftenverslindster schreef: ↑28-07-2019 21:33Ik schreef het laatst al in een ander topic. Ik vind het altijd geweldig gratis entertainment om te zien hoe men die pop up tentjes poogt weer
zondag 28 juli 2019 om 23:15
Prima tenten en ze kunnen een regenbui aan. Neem inderdaad wel een grotere versie. Ik heb eens met een vriendin in een 2-persoonstentje gekampeerd en toen er twee (smalle!) matjes in lagen was ie vol. De bagage hebben we bij gebrek aan andere ruimte maar onder het hoofd- en voeteneinde gepropt. Voelde me net een banaan
De Decathlon popup tenten zijn makkelijk op te zetten en ook wel weer in te pakken, maar probeer dat thuis eerst even uit.
De Decathlon popup tenten zijn makkelijk op te zetten en ook wel weer in te pakken, maar probeer dat thuis eerst even uit.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
maandag 29 juli 2019 om 00:24
Hier hebben mijn kinderen in geslapen afgelopen week toen ze aan het kamperen waren in de tuin. Heb geen luchtbedden oid dus er lagen 3 tuinkussens in, dekentje, berg knuffels en 3 kleine kinderen (2,3,4 jaar) en toen was hij al best vol.
Zou deze tent niet aanraden om echt in te kamperen, zeker niet met een klein kind en erbij gerekend dat je er savonds ook nog in moet zitten als je kind slaapt. Veel te klein.
Zou deze tent niet aanraden om echt in te kamperen, zeker niet met een klein kind en erbij gerekend dat je er savonds ook nog in moet zitten als je kind slaapt. Veel te klein.
maandag 29 juli 2019 om 01:13
Wij een 3 persoons opgooit-tent bij de Decatlon gekocht destijds, voor de kinderen. En voor mezelf om 1 of 2 nachten te kamperen. Veel gebruikt en na 7 jaar ging hij pas kapot. Dat was vorig jaar.
Een 3 persoons is geschikt v max 2 personen. Ook fijn om alleen in te liggen.
Is zeer goed waterdicht. Is daar ook op getest. Ik zag die tenten in Frankrijk de afgelopen jaren heel veel op campings.
Een tarpje erbij is wel handig, want bij regen kan het in de tent regenen als je eruit of erin gaat.
Of je moet snel de tent weer dicht doen.
Opvouwen moet je ff doorhebben.
De tent is niet zo hoog dus die hele dikke luchtbedden moet je er niet inleggen.
Een 3 persoons is geschikt v max 2 personen. Ook fijn om alleen in te liggen.
Is zeer goed waterdicht. Is daar ook op getest. Ik zag die tenten in Frankrijk de afgelopen jaren heel veel op campings.
Een tarpje erbij is wel handig, want bij regen kan het in de tent regenen als je eruit of erin gaat.
Of je moet snel de tent weer dicht doen.
Opvouwen moet je ff doorhebben.
De tent is niet zo hoog dus die hele dikke luchtbedden moet je er niet inleggen.
maandag 29 juli 2019 om 07:11
Nadat ze vol trots hebben aangekondigd dat je die tent binnen een minuutje weer opvouwt. Je merkt dat het niet lukt, ik al mijn hulp heb aangeboden dat vervolgens vriendelijk af wordt gewezen. Ik inmiddels mijn gewone kleine tunneltentje al schoongemaakt en opgevouwen in de auto heb liggen, afgerekend heb en afscheid genomen heb op de camping en weggereden ben richting Nederland, staan zij een uur of anderhalf uur later dus nog steeds hun tentje dat je in een minuut opgevouwen hebt, op te vouwen...
En dan ziet het er gewoon komisch uit als een tent die net een beetje opgevouwen is weer uitplopt tot tent. Net als bij het vullen van de Lamzac, voordat men de handigheidjes kent om zo'n ding op te blazen.
maandag 29 juli 2019 om 07:50
ja mooi he als ze die tenten niet opgevouwen krijgen 
Kinderen hebben beide een fresh and black en super tenten (vorige jaar gekocht) en deze tenten zijn nog makkelijke rop te vouwen tussendoor zet je ze al met klikjes vast (dus springt niet helemaal meer open dus nog makkelijker maar het is een bepaalde handeling als je dat weet zit in in 1 min in de tas
Kinderen hebben beide een fresh and black en super tenten (vorige jaar gekocht) en deze tenten zijn nog makkelijke rop te vouwen tussendoor zet je ze al met klikjes vast (dus springt niet helemaal meer open dus nog makkelijker maar het is een bepaalde handeling als je dat weet zit in in 1 min in de tas
maandag 29 juli 2019 om 07:55
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑28-07-2019 21:26Ik niet, maar heb het wel meerdere keren op de camping gezien dat iedereen zeiknat deze tent uit kwam na één regenbuitje. Zo lek als een mandje dus.
Dan doen die mensen iets niet goed hoor. Ik sta nu op een Franse campings, bijna alle pubers slapen in dit soort tentjes. Ook een jong Frans stel heeft er een. Eergisterenavond tot gistermorgen 20 uur regen gehad ook even wat storm erbij. Iedereen is droog gebleven op dat Franse stel na. Maar die tent stond ook erg slordig, dat kon je van te voren al zien aankomen. Zonder haringen, er leek een stok te missen, (hoe dan?) deden de rits van de voortent niet dicht. Tja.
Het zijnh gewoon kwalitatief erg goede tenten voor hun prijs.
maandag 29 juli 2019 om 08:00
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑29-07-2019 07:11Nadat ze vol trots hebben aangekondigd dat je die tent binnen een minuutje weer opvouwt. Je merkt dat het niet lukt, ik al mijn hulp heb aangeboden dat vervolgens vriendelijk af wordt gewezen. Ik inmiddels mijn gewone kleine tunneltentje al schoongemaakt en opgevouwen in de auto heb liggen, afgerekend heb en afscheid genomen heb op de camping en weggereden ben richting Nederland, staan zij een uur of anderhalf uur later dus nog steeds hun tentje dat je in een minuut opgevouwen hebt, op te vouwen...
En dan ziet het er gewoon komisch uit als een tent die net een beetje opgevouwen is weer uitplopt tot tent. Net als bij het vullen van de Lamzac, voordat men de handigheidjes kent om zo'n ding op te blazen.
Hoe weet je dat? Jij bent dan toch al weg?
Ik zie dat trouwens zelden hoor, bijna iedereen die zo'n tentje heeft vouwt dat ding in een paar minuten weer in de zak. De eerste generatie was misschien wat lastig met alleen de beschrijving erbij maar nu met filmpjes en de met kleurtjes gemerkte stukken die je naar elkaar moet vouwen is het echt simpel.
maandag 29 juli 2019 om 08:01
Quechuathreelittleducks schreef: ↑28-07-2019 21:29De quecha 3xl is erg regenproof. Zware regennachten overleefd. Wel had ik ook het grondzeil van Decathlon er onder gelegd toen.
Wij gaan volgend jaar op een camping staan in het voorseizoen. Wil dan voor dochter ook zo’n tentje erbij. We gaan wel voor zo’n fresh & black denk ik. Lijkt me erg prettig en het scheelt echt qua temperatuur ook. Ik ga denk ik voor een 3-persoons voor haar alleen. In jullie geval zou ik voor 4-persoons gaan.
maandag 29 juli 2019 om 08:02
Is toch gewoon leedvermaak. Tjong jonge. Ik heb ook weleens staan een uur staan stuntelen op een Spaanse camping met zo'n ding. Is uiteindelijk in de kliko op de camping beland. Eens maar nooit weer. Klotedingen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 juli 2019 om 08:41
Tijdschriftenverslindster schreef: ↑28-07-2019 21:33Ik schreef het laatst al in een ander topic. Ik vind het altijd geweldig gratis entertainment om te zien hoe men die pop up tentjes poogt weer
Oud filmpje, oud model Quechua. De huidige modellen hebben een klik- en aantrek-systeem waardoor invouwen makkelijker is geworden.
maandag 29 juli 2019 om 08:47
Ik heb vier verschilende Quechua-werptenten. Bevallen allemaal prima. Mijn recentste aankoop is de 3p XL Air:
- 3p is geschikt voor 2 personen met bagage
- XL betekent dat je een stukje voortent hebt waar je schoenen en wat andere buitenspullen kan zetten
- Air betekent dat je flappen open kan zetten zodat er meer lucht binnenkomt. Lekker in warme landen.
- Sinds een paar jaar hebben Quechua-werptenten een makkelijker opvouwsysteem. Thuis een paar keer rustig oefenen. Handleiding staat in de opberghoes.
Fijne tent! Opgevouwen neemt hij wel meer ruimte in beslag (diameter 1 meter?) in de auto, maar dat zie je wel in de winkel.
maandag 29 juli 2019 om 08:47
maandag 29 juli 2019 om 09:32
Deze wil ik idd voor gaan. Vooral die luchtflappen bij de grond staan me wel aan en fresh & black natuurlijk.evaq schreef: ↑29-07-2019 08:47Ik heb vier verschilende Quechua-werptenten. Bevallen allemaal prima. Mijn recentste aankoop is de 3p XL Air:
- 3p is geschikt voor 2 personen met bagage
- XL betekent dat je een stukje voortent hebt waar je schoenen en wat andere buitenspullen kan zetten
- Air betekent dat je flappen open kan zetten zodat er meer lucht binnenkomt. Lekker in warme landen.
- Sinds een paar jaar hebben Quechua-werptenten een makkelijker opvouwsysteem. Thuis een paar keer rustig oefenen. Handleiding staat in de opberghoes.
Fijne tent! Opgevouwen neemt hij wel meer ruimte in beslag (diameter 1 meter?) in de auto, maar dat zie je wel in de winkel.
Ik heb altijd veel gekampeerd maar pop up tentjes ken ik alleen als speeltentjes (en kites).
Van de week maar eens richting decathlon. Dank jullie voor de reacties.
Been there, done that, got the T-shirt.