Pop-up tent Decathlon

28-07-2019 21:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met de 3pers pop up tentjes van Decathlon?

Ik wil een tentje aanschaffen wat ik in mn eentje op kan zetten en af kan breken om 1 a 2 nachten te kamperen met mn dochter van 4.
Been there, done that, got the T-shirt.
Andersom schreef:
29-07-2019 08:47
Je kunt toch gewoon de instructies lezen en volgen?

Uhh ja, maar dan nog. Op een gegeven moment is alles verbogen dus weg ermee!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij kamperen altijd met 2 personen in een 3 persoonstentje, dan heb je voldoende ruimte. Wij hebben zelf een iets zwaarder model, die je met stokken in elkaar moet zetten, maar ik zie op de campings de pop up-tentjes ook prima voldoen.

De verhalen over gedoe met in elkaar zetten ken ik niet zo: de meeste mensen, die ik zie hebben de tent binnen 10 min in de zak.
Heb je ook eens aan een opblaasbare tent gedacht? Die kan je ook in je eentje opzetten.
Ja, maar daar heb ik van bekenden slechte ervaringen over gehoord. Ik heb meer vertrouwen in een pop up.

Ik heb alleen nog nooit een tentje van de decathlon gehad. Ik heb echt een hekel aan lekkende tenten dus ik zocht reviews.
De verschillende tenten staan uitgestald bij de Decathlon, dus dan kun je direct zien hoe groot / ruim ze zijn.

Ik vind ze erg praktisch, wel laag. Voor 1 of 2 nachten vind ik dat wel oké, ga ik langer of verwachten ze veel regen (waarbij je meer in de tent blijft), dan neem ik liever mijn grotere opblaasbare tent mee. Beide kunnen regenbuien prima aan, maar dan heb ik iets meer bewegingsruimte :-)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Andersom schreef:
29-07-2019 08:00
Hoe weet je dat? Jij bent dan toch al weg?

Ik zie dat trouwens zelden hoor, bijna iedereen die zo'n tentje heeft vouwt dat ding in een paar minuten weer in de zak. De eerste generatie was misschien wat lastig met alleen de beschrijving erbij maar nu met filmpjes en de met kleurtjes gemerkte stukken die je naar elkaar moet vouwen is het echt simpel.
Uur of anderhalf uur totdat ik weg ben gereden naar NL zijn zij dus al lang en breed hun minuuttentje ingepakt zouden moeten hebben. En er bestaat zoiets als appen en telefoon tegenwoordig.

Ik dan weer teveel. Inderdaad zie je best veel mensen op de camping dus nog moeten kijken op een filmpje hoe ze hun pop-up tent weer op moeten vouwen. :bonk:
Met een beetje geluk hebben ze dat thuis al eens uitgeprobeerd, maar met een beetje pech zijn op de camping al lang weer vergeten hoe dat ook alweer moest.
Het is net zoiets als tentzakken bij een gewone tent die voor veel mensen standaard te klein worden gemaakt. Omdat ze hun tent dus niet op de juist wijze inpakken.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 06:40
7.32% gewijzigd
Nouschi schreef:
29-07-2019 08:02
Is toch gewoon leedvermaak. Tjong jonge. Ik heb ook weleens staan een uur staan stuntelen op een Spaanse camping met zo'n ding. Is uiteindelijk in de kliko op de camping beland. Eens maar nooit weer. Klotedingen!
Dan bood ik mijn hulp eerst niet aan hoor.
Hoop dat je inmiddels een goede andere tent hebt gevonden.
evaq schreef:
29-07-2019 08:41
Oud filmpje, oud model Quechua. De huidige modellen hebben een klik- en aantrek-systeem waardoor invouwen makkelijker is geworden.
Dat is dan een stuk verbeterd
meaki schreef:
29-07-2019 10:53
Heb je ook eens aan een opblaasbare tent gedacht? Die kan je ook in je eentje opzetten.
Zijn ook leuk, tot het opblaassysteem niet meer werkt. Dan wordt je er in je eentje met kind echt niet blij van. En ken verschillende mensen bij wie dat het geval is. Overigens werd het bij allen netjes opgelost. Maar is wel balen.
Tijdschriftenverslindster schreef:
30-07-2019 00:06
Uur of anderhalf uur totdat ik weg ben gereden naar NL zijn zij dus al lang en breed hun minuuttentje ingepakt zouden moeten hebben. En er bestaat zoiets als appen en telefoon tegenwoordig.

Ik dan weer teveel. Inderdaad zie je best veel mensen op de camping dus nog moeten kijken op een filmpje hoe ze hun pop-up tent weer op moeten vouwen. :bonk:
Met een beetje geluk hebben ze dat thuis al eens uitgeprobeerd, maar met een beetje pech zijn op de camping al lang weer vergeten hoe dat ook alweer moest.
Het is net zoiets als tentzakken bij een gewone tent die voor veel mensen standaard te klein worden gemaakt. Omdat ze hun tent dus niet op de juist wijze inpakken.

Je kent die mensen zo goed dat je ze gaat bellen of appen maat niet even helpen? Bijzonder!

Maar verder ben jij een topkampeerder hoor! Jij kunt wel je tent op de JUISTE WIJZE inpakken zodat hij in de zak past. Wel eens bedacht dat mensen die tent expres zo inpakken dat hij niet in de zak past, omdat hij dan beter in de auto past?
Help dan gewoon even mee ipv leedvermaak te hebben.

Kan me niet voorstellen dat ze dat afwijzen als ze er zelf mee aan het stuntelen zijn.
I'm not lazy
malibu82 schreef:
30-07-2019 08:14
Help dan gewoon even mee ipv leedvermaak te hebben.

Kan me niet voorstellen dat ze dat afwijzen als ze er zelf mee aan het stuntelen zijn.

Dit dus. Wij hebben een vouwwagen. Als wij aankomen gaan mensen er ook wel eens duidelijk, stiekem goed voor zitten om te kijken hoe we dat nou gaan doen. Nou hebben wij een snel-opzetter, dus in twintig/vijfentwintig minuten staat dat ding. Is de stroom aangesloten, liggen de bedden goed, staat de kindertent, en zitten we aan de borrel/thee of wat dan ook. Weinig lol te beleven voor de toeschouwers want we krijgen ook geen ruzie. Dat vind ik dan wel weer leedvermaak. Hebben ze zich voorbereid op een uurtje leedvermaak valt er niks te zien.
Ik snap dat hele leedvermaak sowieso niet. Ik weet eigenlijk niet anders dan dat mensen even hulp aanbieden als ze anderen zien worstelen.

Onze vouwwagen zal er ook wel als een worsteling uitzien, maar dat is gewoon een oude Alpenkreuzer en daar moet je gewoon geheel in de Oostbloktraditie rustig de tijd voor nemen, al is het maar om de 976 haringen, die de grond in moeten (sneller dan in een halve dag is het ons in al die jaren nog niet gelukt 😀).

Mijn vriend is geweldig in het opvouwen van popuptentjes, dus die heeft al heel vaak mensen meegeholpen.
Ik heb hem gekocht (2sec 3XL) en getest.
Opzetten inc haringen duurt langer dan afbreken. Er zit een systeem met gespen aan en kleurcodering. Supersimpel en ruim tentje.
Apatura schreef:
01-08-2019 23:38
Opzetten inc haringen duurt langer dan afbreken. Er zit een systeem met gespen aan en kleurcodering. Supersimpel en ruim tentje.
Veel kampeerplezier!
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ik heb ook veel tentjes opgevouwen als ik mensen zag stuntelen. Ik ben helemaal geen kampeerder, dus vond t best cool dat ik dat zo hop voor elkaar kreeg, dat moet ik er eerlijk bijzeggen.
Cum non tum age
Apatura schreef:
01-08-2019 23:38
Ah, leuk! En welke: de gewoon 3pXL, of de Air, of de extra-donkere?
evaq schreef:
03-08-2019 15:55
Ah, leuk! En welke: de gewoon 3pXL, of de Air, of de extra-donkere?
De Fresh&black. Met de lage luikjes waait hij prima door. Ben heel tevreden tot nu toe.
Apatura schreef:
03-08-2019 18:10
De Fresh&black. Met de lage luikjes waait hij prima door. Ben heel tevreden tot nu toe.

Mijn 3P-XL Air ligt al weer in de auto om te gaan kamperen. Opzetten duurt bij mij kort: 4 haringen, en klaar. Plus 2 haringen als ik de scheerlijnen voor de luchtluiken wil opzetten.

En invouwen is dankzij de gele en oranje gespen, en aanrijgkoort, prima te doen.
Apatura schreef:
03-08-2019 18:10

Mijn 3P-XL Air ligt al weer in de auto om te gaan kamperen. Opzetten duurt bij mij kort: 4 haringen, en klaar. Plus 2 haringen als ik de scheerlijnen voor de luchtluiken wil opzetten.

En invouwen is dankzij de gele en oranje gespen, en aanrijgkoort, prima te doen.
Ik heb hem nu heel braaf met 9 haringen staan. Anders ben ik bang dat mn kleuter over de drempel struikelt.

Ik heb ook 2 self inflateble matjes van de decathlon. Ben benieuwd hoe ik daar op slaap.

Ik ben iig 1000% aan t genieten :heart: en ga vaker een nachtje weg plannen.
Heel veel plezier :)
I'm not lazy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven