Praag, tips graag!
vrijdag 26 oktober 2012 om 19:48
Ik vond het heerlijk om door praag te slenteren. Het is een vrij kleine stad dus dat ging prima voor mij was het hoogtepunt de nieuwe stad en dan vooral de overblijfselen uit het communisme. Maar de oude stad was ook mooi, dat is haast een openluchtmuseum...
Ik zou misschien een boottochtje doen, was leuk om vanuit dat perspectief te kijken. Als je wat langer bent zou ik een middagje in het 'stadspark' hangen. De leukste eetplekkes vond ik in de buurt van de karlsbrug in de "kronkelstraatjes" in de nieuwe stad.
Ik zou misschien een boottochtje doen, was leuk om vanuit dat perspectief te kijken. Als je wat langer bent zou ik een middagje in het 'stadspark' hangen. De leukste eetplekkes vond ik in de buurt van de karlsbrug in de "kronkelstraatjes" in de nieuwe stad.
vrijdag 26 oktober 2012 om 19:56
Met het treintje omhoog naar uitzichttoren bij Petrin; naar beneden lopen, halverwege zit een erg leuk restaurantje met fantastisch uitzicht over de stad en erg lekkere bruchetta´s.
Krizikov fontana - waterorgel met muziek aan noorkant van stad boven centrum.
Terrasjes aan het water aan westkant van karelsbrug
Krizikov fontana - waterorgel met muziek aan noorkant van stad boven centrum.
Terrasjes aan het water aan westkant van karelsbrug
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:01
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:22
Het Strahovklooster en dan vooral de bibliotheek. Prachtig! Ook leuk biertjes drinken daar in de buurt. Daarnaast de oude Joodse begraafplaats, de Burcht - aanrader is de wisseling van de wacht - en natuurlijk de Karelsbrug. In de Joodse buurt kun je erg fijn shoppen en eten. In cafe Cuba kun je lekkere cocktails drinken. Vind Praag super! En ideaal dat bijna alle bezienswaardigheden op loopafstand van elkaar zijn. Als je tijd hebt om ook een dagje de stad te verlaten is concentratiekamp Theresienstadt een aanrader. Heel indrukwekkend!
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:51
quote:nettel schreef op 26 oktober 2012 @ 19:48:
Ik vond het heerlijk om door praag te slenteren. Het is een vrij kleine stad dus dat ging prima voor mij was het hoogtepunt de nieuwe stad en dan vooral de overblijfselen uit het communisme. Maar de oude stad was ook mooi, dat is haast een openluchtmuseum...
Ik zou misschien een boottochtje doen, was leuk om vanuit dat perspectief te kijken. Als je wat langer bent zou ik een middagje in het 'stadspark' hangen. De leukste eetplekkes vond ik in de buurt van de karlsbrug in de "kronkelstraatjes" in de nieuwe stad.Nettel, ik kijk er van op, dat jij Praag, een kleine stad vindt.
Ik vond het heerlijk om door praag te slenteren. Het is een vrij kleine stad dus dat ging prima voor mij was het hoogtepunt de nieuwe stad en dan vooral de overblijfselen uit het communisme. Maar de oude stad was ook mooi, dat is haast een openluchtmuseum...
Ik zou misschien een boottochtje doen, was leuk om vanuit dat perspectief te kijken. Als je wat langer bent zou ik een middagje in het 'stadspark' hangen. De leukste eetplekkes vond ik in de buurt van de karlsbrug in de "kronkelstraatjes" in de nieuwe stad.Nettel, ik kijk er van op, dat jij Praag, een kleine stad vindt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
vrijdag 26 oktober 2012 om 21:11
In vergelijking met andere hoofdsteden zoals bijvoorbeeld rome barcelona london, ik ben in praag een paar dagen geweest en heb alles gelopen (wel pijnlijke kuiten ). Dat kan niet in rome, daar is de metro wel heel handig.
Maar voor de omvang was er wel heel veel te zien, na rome is het mijn favourite stad
Maar voor de omvang was er wel heel veel te zien, na rome is het mijn favourite stad