Praag, tips graag!

26-10-2012 19:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij vertellen wat de must sees zijn in Praag.

En waar eten, drinken, uitgaan?

Tips graag!
Alle reacties Link kopieren
Absint is wel Praags
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heerlijk om door praag te slenteren. Het is een vrij kleine stad dus dat ging prima voor mij was het hoogtepunt de nieuwe stad en dan vooral de overblijfselen uit het communisme. Maar de oude stad was ook mooi, dat is haast een openluchtmuseum...



Ik zou misschien een boottochtje doen, was leuk om vanuit dat perspectief te kijken. Als je wat langer bent zou ik een middagje in het 'stadspark' hangen. De leukste eetplekkes vond ik in de buurt van de karlsbrug in de "kronkelstraatjes" in de nieuwe stad.
Alle reacties Link kopieren
-karelsbrug

-oude stadsplein

-sint-nicolaas kerk

-joodse wijk
Alle reacties Link kopieren
Ik vond trouwens de dierentuin helemaal fantastisch. Steenbokken in hun natuurlijke omgeving enzo. Daar is het Oostblok toch wel sterk in.
Alle reacties Link kopieren
Met het treintje omhoog naar uitzichttoren bij Petrin; naar beneden lopen, halverwege zit een erg leuk restaurantje met fantastisch uitzicht over de stad en erg lekkere bruchetta´s.

Krizikov fontana - waterorgel met muziek aan noorkant van stad boven centrum.

Terrasjes aan het water aan westkant van karelsbrug
Alle reacties Link kopieren
Absint haha, beter eerst rondlopen voor we ons daaraan wagen!

Alvast dank voor tips, heb r zin in!
Alle reacties Link kopieren
Praag, *zwijmelt weg*.

Ik ga mijn dochter vragen, die woont daar, er is zoveel moois te zien, kan het niet onthouden.

Kom er op terug.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Het Strahovklooster en dan vooral de bibliotheek. Prachtig! Ook leuk biertjes drinken daar in de buurt. Daarnaast de oude Joodse begraafplaats, de Burcht - aanrader is de wisseling van de wacht - en natuurlijk de Karelsbrug. In de Joodse buurt kun je erg fijn shoppen en eten. In cafe Cuba kun je lekkere cocktails drinken. Vind Praag super! En ideaal dat bijna alle bezienswaardigheden op loopafstand van elkaar zijn. Als je tijd hebt om ook een dagje de stad te verlaten is concentratiekamp Theresienstadt een aanrader. Heel indrukwekkend!
Alle reacties Link kopieren
Pilsner goulash en apfelstrudel bij Kolkovna

En eten bij Artisan
Alle reacties Link kopieren
quote:nettel schreef op 26 oktober 2012 @ 19:48:

Ik vond het heerlijk om door praag te slenteren. Het is een vrij kleine stad dus dat ging prima voor mij was het hoogtepunt de nieuwe stad en dan vooral de overblijfselen uit het communisme. Maar de oude stad was ook mooi, dat is haast een openluchtmuseum...



Ik zou misschien een boottochtje doen, was leuk om vanuit dat perspectief te kijken. Als je wat langer bent zou ik een middagje in het 'stadspark' hangen. De leukste eetplekkes vond ik in de buurt van de karlsbrug in de "kronkelstraatjes" in de nieuwe stad.Nettel, ik kijk er van op, dat jij Praag, een kleine stad vindt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
In vergelijking met andere hoofdsteden zoals bijvoorbeeld rome barcelona london, ik ben in praag een paar dagen geweest en heb alles gelopen (wel pijnlijke kuiten ). Dat kan niet in rome, daar is de metro wel heel handig.



Maar voor de omvang was er wel heel veel te zien, na rome is het mijn favourite stad
Alle reacties Link kopieren
Thanx! Kan niet wachten!

Moest net wel mn ticket voor veel geld laten veranderen, mijn liefje had het als verassing geregeld maar niet mijn juiste naam op ticket laten zetten (dus niet zoals in paspoort), beetje jammer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven