Prijzen gestegen vakantie

15-01-2020 15:04 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met aan het oriënteren op een vakantie naar mexico in mei Hotel is van een keten en het is daar echt goed.
Alleen kost het hotel plm 700 euro duurder voor 2 volwassen en een kindje dan vorig jaar
Dit betekent dat je uitkomt op plm 5000 euro voor 16 dan 14 nachten prijs is incl koffers en iets meer beenruimte,
Ik vind het eigenlijk toch wel erg veel iemand aanbevelingen voor minder geld en een goede accommodatie
Wat wil je eraan doen? Zij mogen zoveel geld vragen als ze willen. En jij mag zelf weten of je wel of niet in hun hotel wil verblijven.

Je laatste zin begrijp ik niet..
Alles is duurder geworden, dus vakanties ook.
Laat ook maar..
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 15-01-2020 15:15
86.54% gewijzigd
yajes schreef:
15-01-2020 15:09
Wat wil je eraan doen? Zij mogen zoveel geld vragen als ze willen. En jij mag zelf weten of je wel of niet in hun hotel wil verblijven.

Je laatste zin begrijp ik niet..
Mijn vraag is of er mensen zijn die een fijn hotel weten voor minder geld
*2020* schreef:
15-01-2020 15:14
Zolang half Nederland in de maand januari een vakantie boekt verhogen zij de prijzen wel.
ooooo dus als je even wacht word het miss minder
En anders ga je op zoek naar een ander land wat wel betaalbaar is.
bibi70 schreef:
15-01-2020 15:16
ooooo dus als je even wacht word het miss minder

Of ze zitten vol.
Rechtstreeks bij het hotel gekeken?
Hoe oud is je kind? Het kan zijn dat de prijs flink omhoog is gegaan door de leeftijd van je kind.
Of gewoon omdat er meer vraag is.
Cheaptickets.nl en booking.com. Succes.
Elk jaar gaan de prijzen omhoog.
Als je nu nog een vakantie zoekt voor mei...dan ben je aan de late kant.
Mijn tip is....boek alles zo vroeg mogelijk...scheelt echt heel veel geld.

Ik ga eind april naarNew York. Alles al geboekt vorig jaar juni.
Had vorige week toevallig gekeken wat het nu zou kosten....hotel was totaal 850 euro duurder en de tickets 300 euro duurder per persoon!
valisa wijzigde dit bericht op 15-01-2020 15:33
2.39% gewijzigd
Wil je specifiek naar Mexico, of is een andere bestemming waar deze keten ook hotels geeft een optie?
Ik kan me voorstellen dat korter vliegen goedkoper is, maar als je echt graag in Mexico dingen wilt bezichtigen is dat geen optie natuurlijk.
Alles wordt duurder.
Hotel zit bijna vol
Vliegtuig bijna vol geboekt.
Vliegmaatschappij heeft prijzen omhoog gegooid.
Vliegvelden rekenen meer geld aan maatschappijen en die het doorberekenen.
Pakketreisaanbieder heeft minder goed onderhandeld over de prijs.
Je boekt in hoogseizoen.
Je boekt te laat of te vroeg.
Je cookies staan nog aan.
Je boekt bij duurdere aanbieder/website.
Je kind is ouder en dus duurder geworden.

Kan door van alles komen dat het duurder geworden is.....
valisa schreef:
15-01-2020 15:33
Elk jaar gaan de prijzen omhoog.
Als je nu nog een vakantie zoekt voor mei...dan ben je aan de late kant.
Mijn tip is....boek alles zo vroeg mogelijk...scheelt echt heel veel geld.

Ik ga eind april naarNew York. Alles al geboekt vorig jaar juni.
Had vorige week toevallig gekeken wat het nu zou kosten....hotel was totaal 850 euro duurder en de tickets 300 euro duurder per persoon!
Ik ga liever 2 of 3 dagen voor vertrek naar een reisbureau en kijk wat beschikbaar is. Ben van mening dat je dan goedkoper uit bent.
Je keuze is natuurlijk beperkter, maar vaak ook verrassender
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ze vraagt of iemand een goede accommodatie weet voor minder dan 5000 euro voor 14 dagen. Nul on topic antwoorden.
Sorry TO, ik weet het ook niet. Heb je al op Booking.com gekeken?
Is net geen €120,- p.p. per nacht, en daar zit het vervoer naar een ander werelddeel ook bij. Ik vind het wel meevallen... is het logies en ontbijt? Half pension? All inclusive?
MinkeDeWit schreef:
15-01-2020 16:02
Ze vraagt of iemand een goede accommodatie weet voor minder dan 5000 euro voor 14 dagen. Nul on topic antwoorden.

Je doet precies hetzelfde :biggrin:
Buiten dat ik geen zin heb om iemand anders vakantie te gaan zoeken is het ook wel erg weinig informatie om iets aan te bevelen.

Welke datum wil ze vertrekken in mei?, hoe oud is kind?, vanaf welke luchthaven vliegen?, moet er een zwembad bij zitten?, hoeveel sterren minimaal?, welke omgeving in Mexico?, hoever van strand af...?

Niemand met een glazen bol hier toch.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 16:11
3.78% gewijzigd
Probeer eens via Duitsland te kijken. Dit kan soms veel schelen. Via tui Duitsland of 12fly.de etc.
maar die prijs valt toch wel mee voor 14 dagen Mexico in een goed hotel? Ik betaal in ieder geval altijd meer voor dat soort vakanties.
Alleen kost het hotel plm 700 euro duurder....

Man man man.
MinkeDeWit schreef:
15-01-2020 16:02

Jouw post is net zo on topic als de mijne anders.
Heb je een pakketreis? Het kan in de kosten voor het vliegen liggen; alle Boeings 737 blijven wereldwijd aan de grond. Er is eenvoudigweg dus minder capaciteit om passagiers te vervoeren.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
MarvelousMrsMaisel schreef:
15-01-2020 18:57
Jouw post is net zo on topic als de mijne anders.
Er waren allemaal ‘alles is duurder geworden’ reacties, en dat was de vraag niet. Mijn antwoord was een stap in de goede richting.
Ik heb net ook even gegoogeld. Mexico is een dure bestemming, voor 2 weken met 2 volwassenen en een kind zit je snel boven de 4500 euro, zelfs in februari.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven