rajasthan/india met Shoestring

18-07-2010 16:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit erover te denken om met Shoestring naar India (Rajasthan) te gaan. Wie heeft dit al gedaan en wat is jou ervaring?
Wel naar Rajastan, niet met shoestring, jaren geleden al
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In Rajasthan zijn veel mooie plekken, echter ook prima zelfstandig te bereizen, ik zou dit nooit met een groep/organisatie doen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik vind het gezelliger om met een groep te gaan, al ben ik mij bewust dat er ook mensen in de groep zitten die je minder liggen.

Ik ben nog een beetje bangig voor de cultuurshock en het mogelijk ziek worden....dus dat is nog even een twijfelpunt.
Wat betreft de cultuurverschillen; waar ben je dan bang voor precies? En het ziek zijn, tja, kan niet beloven dat dat niet gebeurt... (valt nauwelijks te vermijden kan ik concluderen na meerdere keren in India te zijn geweest en echt mijn uiterste best te hebben gedaan op te passen )

Maar desondanks; als je een groep leuk vindt, dan zie ik weinig redenen om niet te gaan. India is ontzettend indrukwekkend.
Ik geloof dat ik zelfs ijs heb gegeten in India, zonder ziek te worden,soms heb je geluk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb deze reis gemaakt met Shoestring, al wel weer wat jaren terug. Het is me prima bevallen, we hadden ook een hele leuke groep maar dat moet je natuurlijk treffen. Ik geloof dat het maximum aantal deelnemers (destijds in ieder geval) 24 is, dus de kans is heel klein dat er helemaal geen leuke mensen in de groep zitten. Ziek ben ik niet geweest, maar kan altijd gebeuren natuurlijk. Gewoon een beetje opletten wat je eet, uitkijken met salade die wellicht in kraanwater gewassen is, maar uitsluiten kun je het niet (maar dat kun je nergens). Wat betreft de cultuurshock, ik heb er geen last van gehad. Ik vond India geweldig.
Ik ga dit najaar met Shoestring op reis, combi India en Nepal. Heb de Rajastan-reis ook gezien,maar heb Nepal erbij om de variatie.

En wat de groep betreft, vaak met ca. 24 personen, daar zit altijd wel iemand bij waarmee je overweg kan!
Shoestring is een goeie organistatie naar mijn mening,heb daar hele goeie ervaringen mee. Ben nooit die kant op geweest dus kan je dat niet aanraden, die kant trekt me ook niet. Maar zou je wel aanraden om lekker met een georganiseerde reis te gaan, is zo handig hoef je nergens meer aan te denken.
Een vriendin van mij heeft de reis India en Nepal vorig jaar gemaakt met Shoestring. Zij vond het een mooie reis, wel ziek geweest in India. Mooie dingen gezien zei ze, maar ook een erg hectisch land. Ik zou lekker gaan als ik jou was, ieder zo zijn eigen ervaring. En Shoestring is prima, heb er zelf ook mee gereisd.
Hey allemaal,

Ik zit zelf ook te denken om te gaan reizen naar India en/of Nepal met Shoestring.

Vamonos, welke combi ga je maken? De "pn a shoestring variant" of de "avontuurlijk variant"?

Ik zit namelijk zelf aan die laatste te denken,

Groetjes Daphne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven