Reis naar Midden Oosten

23-06-2025 18:29 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus heeft samen met haar dochter een reis geboekt naar Oman voor over 2 weken. Nu twijfelt ze of ze wel of niet zal gaan ivm de kwestie die nu gaande is met Iran.
Ze heeft zelf geen annuleringsverzekering. Wat zouden jullie doen in dit geval?
Over een paar weken kan alles helemaal anders zijn. Erger of beter.

Wat zou het alternatief zijn? Annuleren en heel ergens anders heen gaan?
Zou je zonder (al te veel) kosten kunnen omboeken bij dezelfde maatschappij/de alliantie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Persdottir123 schreef:
25-06-2025 16:05
Even aanhakend... zouden jullie nog wel op een reis gaan waarbij je in Dubai moet overstappen? Wij vertrekken over een paar weken richting ZO-Azie, met overstap in Dubai. Op dit moment gaan we niet annuleren, maar ik hoop (niet alleen vanwege onze vakantie natuurlijk) dat ze het daar in die regio ergens in de komende paar weken een beetje weten op te lossen. Ik heb al vliegangst en dat wordt er niet heel veel beter op bij de gedachte dat er daar raketten over en weer vliegen.
Ik absoluut niet. Maar die kans is wel vrij groot als je richting ZO-Azië gaat, ook als er vooraf geen tussenlanding of overstap is gepland.
Natuurlijk ga je wel naar Azië zoals de situatie nu is. Ken meerdere mensen die komende weken via Dubai of Doha vliegen en waarom niet?
Het is daar sinds dinsdag alweer business as usual.
girasole3 wijzigde dit bericht op 26-06-2025 19:10
30.10% gewijzigd
Ze heeft al ge-annuleert lees ik. Verstandig besluit.

Maar snap überhaupt niet waarom je naar Oman zou willen in de zomer. Dan is het echt bloedheet.
Persdottir123 schreef:
Even aanhakend... zouden jullie nog wel op een reis gaan waarbij je in Dubai moet overstappen? Wij vertrekken over een paar weken richting ZO-Azie, met overstap in Dubai. Op dit moment gaan we niet annuleren, maar ik hoop (niet alleen vanwege onze vakantie natuurlijk) dat ze het daar in die regio ergens in de komende paar weken een beetje weten op te lossen. Ik heb al vliegangst en dat wordt er niet heel veel beter op bij de gedachte dat er daar raketten over en weer vliegen.
Wij hetzelfde.
Ik vind het ook wel spannend. Tot nu toe niks gehoord van onze vliegmaatschappij dus het zal vooralsnog allemaal wel gewoon doorgaan. Maar ik denk er zeker wel aan.

Omboeken / annuleren kan niet kosteloos. Dus kost je veel geld waarschijnlijk.
En daarbij, onze maatschappij (Emirates) vliegt vrijwel voornamelijk op Azië dus of omboeken überhaupt zou kunnen weet ik ook niet, want veel bestemmingen die kant op hebben een overstap in Dubai/Doha oid.
Waarom zou je iets van je luchtvaartmaatschappij horen?
Wat ik al eerder schreef: vanaf dinsdag is het alweer business as usual.
Kijk ff op flightradar.
BosZonnebloemen schreef:
26-06-2025 18:49
Ze heeft al ge-annuleert lees ik. Verstandig besluit.

Maar snap überhaupt niet waarom je naar Oman zou willen in de zomer. Dan is het echt bloedheet.
Misschien gaat ze wel op een duikvakantie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Persdottir123 schreef:
Even aanhakend... zouden jullie nog wel op een reis gaan waarbij je in Dubai moet overstappen?
Ja, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
punthoofd schreef:
24-06-2025 12:57
Twee vrouwen. Twee westerse vrouwen. Naar een land in het midden-oosten. Waar vlakbij een oorlog woedt.
Is dit een serieuze vraag? o_o
Waarom zou je hier in godsnaam vrijwillig naartoe gaan? Met je kind nog wel.
Oman is echt een prachtig land met hele vriendelijke mensen. 3 weken daar rondgereisd met een vriendin en nooit onveilig gevoeld.

Al jaren lang politiek stabiel. Zoveel mensen gaan nog naar Turkije en Egypte. Oman is niet onveiliger.
>> Naar een land in het midden-oosten. Waar vlakbij een oorlog woedt.
>> Is dit een serieuze vraag? o_o

Dat is wel heel kort door de bocht. De afstand tussen Qatar en Muscat (Oman) is ongeveer 1000 km. Ter vergelijking: van Nederland naar Ukraine is ongeveer 1500.

Toen Rusland Ukraine binnenviel, waren er op het reistopic in Nederland vragen van amerikanen of ze nog wel naar Europa op vakantie durfden, nu daar oorlog is.
Wij vliegen 19 juli via Dubai naar Azië. Hoe de situatie nu is, gaan we gewoon. Ik kneep hem alleen even toen er bommen op Qatar vielen. Ooit vlogen we via Qatar naar Bali
Kennis van mij landde op Doha vanaf Denpasar afgelopen maandag. Toen werd luchthaven gesloten omdat Qatar geïnformeerd was over de aanval.
Uiteindelijk hebben ze een dag in Doha doorgebracht en zijn toen alsnog door gevlogen.

Mijn broer en zijn gezin vliegen volgende week vrijdag via Dubai.
Zoals al eerder geschreven is het daar weer business as usual.
Ik was in Doha de dag dat dat de amerikaanse basis daar werd gebombardeerd. Het was even stress omdat je niet wist wat er ging gebeuren maar na een paar uur wel duidelijk dat het verder rustig was en niks meer aan de hand. Op tv leek alles 10 keer erger dan in het echt. Ik zou dus ook wel op vakantie gaan.
Ik ga zelf ook in Augustus weer naar Doha, en dan in September weer en vakantie in Oman. Ik reis heel erg veel voor mn werk normaal en denk waarschijnlijk wat makkelijker over zulke dingen dan veel mensen.
punthoofd schreef:
24-06-2025 12:57
Twee vrouwen. Twee westerse vrouwen. Naar een land in het midden-oosten. Waar vlakbij een oorlog woedt.
Is dit een serieuze vraag? o_o
Waarom zou je hier in godsnaam vrijwillig naartoe gaan? Met je kind nog wel.
Mee eens. Naar zulke landen kun je beter niet gaan als vrouw(en) alleen. En dan daarbij ook nog een oorlogsdreiging. Ik vraag mij werkelijk af waarom ze juist voor dit land hebben gekozen.
Ik lees net dat ze de reis geannuleerd heeft, heel verstandig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven