Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
Is dit je eerste keer NY? dan zou ik 3 volle dagen doen. Jammer dat je maar 1 volle dag in DC hebt, dat is echt vind ik een ondergewaardeerde stad. Je kan je daar gerust een aantal dagen goed vermaken.
Vanuit de Amerikaanse kant gaat er idd ook een boottocht.
In NY zou ik sowieso een metrokaart aanschaffen, dat is de snelste manier van reizen, zeker als je zo weinig tijd hebt.

Ben je eerder in Orlando geweest? ik vind het echt een vreselijk stad, ik zou daar nooit volle 8 dagen verblijven. Maar goed ik houd dan ook niet zo van pretparken.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
29-08-2018 15:56
Wat denken jullie: is 3 volle dagen nodig in New York of zou ik er aan 2 ook genoeg hebben?
We willen alleen echt de bekende highlights zien )moet nog uitzoeken welke pas daarbij het handigst is).
Wij zijn van het type “gezien, foto’s gemaakt en doorrrr”. Vinden een hopp-on-hopp-of bus dan ook heel handig hiervoor bijvoorbeeld, maar ik weet nog niet of ik die in NY ook wil doen hoor.
Waarom zo? Om te kunnen zeggen dat je er geweest bent?
Wij zijn er 6 dagen geweest en ik ben er nog lang niet uitgekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, is eerst keer New York. Maar ik neig zelf ook naar 3 volle dagen hoor.
Maar schaatsen op een plein staat niet op de planning hoor. En fietsen denk ik ook niet (thuis al een hekel aan, laat staan in een drukke stad met kids). Hooguit een sportwedstrijd lijkt me leuk, of musical maar hangt ook van de prijzen af.

En ik heb nu 2,5 dag Washington gepland hoor:
Dag 11: de middag in D.C. (na Chocolate World/Gettysburg)
Dag 12: volle dag
Dag 13: nog een redelijk volle dag en avondvlucht (ca. 17.00-18.00 uur ofzo?? ) naar Orlando

En we willen de tijd in Orlando ook afwisselen met een dag waarop niks gepland staat, of een middagje shoppen enzo. We zijn er ongeveer 8 volle dagen:
Dag pretpark-rust-waterpark-rust-pretpark-rust-Kellypark-waterpark.
Dan heb ik die dagen al vol!

Ik hoop dat we binnen niet al te lange tijd de data duidelijk hebben en er dan ook nog leuke ticketprijzen voorbij komen.
Nu zie ik alleen nog multiway-tickets AMS- NY en ORL-AMS voor ruim € 700,= p.p. en dan nog zonder de extra binnenlandse vlucht Washington - Orlando.
Nog niet echt aantrekkelijk dus...
Alle reacties Link kopieren
Nou, de vakantiedata zijn zo goed als zeker: verlofbriefje wordt deze week ingediend.

Maar nog geen tickets...ik word nog niet zo blij van de prijzen die ik zie... Vaak meer dan 1.000,= p.p. voor de drie vluchten. Vaak exclusief bagage. Of enorm lange overstaptijden van 6-8 uur, dat is dus ook niet de bedoeling.
En rechtsteeeks bij de vliegmaatschappij boeken is nóg duurder....balen.
Ik hoop eigenlijk toch wel rond de € 800,= p.p. uit te komen

Ik zoek dus:
19 juli : Amsterdam - New York (mag ook 18 juli zijn als dit voordeliger is).
31 juli : Washington - Orlando (rechtstreekse vlucht, ‘s middags/begin avond)
9 aug. : Orlando - Amsterdam (mag ook vanaf Tampa of Jacksonville zijn, geen Miami).

Inclusief bagage. Maximaal 1 overstap voor heen-/terugweg en beetje gunstige tijden.

Een overstap naar New York en naar Amsterdam terug is prima, mits het geen 6-8 uur duurt wat ik nu ook vind.
Maar het stukje Washington-Orlando heb ik toch wel graag rechtstreeks, is maar 2,5 uur vliegen dus een overstap is wel zonde dan. Maar als het niet anders gaat, tja...dan niet.
Heen-/terugvlucht boeken en een losse binnenlandse vlucht is ook een optie, maar levert volgens mij nog niet veel op.

Of andere websites waar je op meerdere bestemmingen kunt zoeken?
Ik kijk zelf regelmatig bij Skyscanner, WTC, BudgetAir, Cheaptickets, Kayak, Connexxions, Expedia, Vliegtickets.

Iemand nog tips of die zijn zoekkunsten erop los wil laten?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik een dagje of twee minder in Orlando doen en vanuit Niagara doorrijden naar of Toronto (afhankelijk van jaargetijde) of Dearborne en dan het Henry Ford Museum bezoeken. Dat is geen standaard museum. Kijk maar eens naar de website, ben je de hele dag zoet. Het rijden in die klassieke autos was echt geinig. Je zou dan via Pitsburgh kunnen rijden.

Wij hadden de New York pass. Als je het een beetje handig inplant kan je hier erg veel uithalen. Een aantal attracties zijn in de avond open en er zit een hop on hop off bustoer bij, evenals vrijheidsbeeld, empire state building, top of the rock, madame tussauds (geopend tot tien uur savonds dus kan je gewoon rustig door heen lopen na het avondeten), walking tour Little Italy of behind the scenes bij Radio Music Hall. Mochten er toevallig opnames plaats vinden kan je vaak gratis kaarten scoren. Zo zaten wij bij de halve finale van Americas Got Talent, gratis en voor niets na een backstage tour.

In Niagara heb je ook walkways naast de kolkende rivier, erg gaaf om een stukje mee te lopen en te genieten van de natuurkrachten en omgeving.

Als je wel alle dagen in Orlando wil blijven dan zou ik ook nog een dagje een auto huren om het Kennedy Space Center te bezoeken voor een dag. Ook superleuk voor kinderen.

Washington DC ben je echt wel anderhalve dag aan kwijt wil je wat van die stad zien. Monument(je kan naar boven), Ford theatre en het huis waar Lincoln is gestorven, Witte Huis, Capitol Hill waar je een tour kan krijgen en dan de Smithsonians etc... Er is zo veel te zien dus die dag vul je zo.

Qua pretpark vonden wij Universal Studios de leukste. Qua Disney, animal Kingdom

Edit: oeps beetje mosterd, maar misschien staat er nog iets in wat je leuk vind.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 16-10-2018 21:44
38.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ha Broodtrommel, dank voor je reactie. Ik ben nu echt op zoek naar tips voor betaalbare vliegtickets :-D

We zijn vorig jaar ook al in Florifa geweest en toen naar Kennedy Space Center geweest. En uiteraard gaan we een auto huren. Florida, met name een zalige villa met privézwembad, gamesroom, en de streek waar veel vermaak is, is zodanig goed bevallen dat we dus terug willen. En we willen dus een volle week daar hebben. Nu dan nu gecombineerd met een ander deel want de bekende rondreis door Florida hebben we dus al gedaan.
We zijn in totaal zo’n 2 dagen in Washington, dus dat lijkt ons prima om de highlights te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja twee dagen is prima voor DC. Had je al op de websites gekeken van de vliegmaatschappijen zelf omtrent de binnenlandse vluchten? Soms is het goedkoper om alles los van elkaar te boeken. Je hebt ook nog vakantiepiraten.nl en fly4free.com.

Had je al Manatees gespot tijdens je vorige trip? Anders kan je dat nog doen. Prachtig, meestal kan je ook met een fluisterboodje varen en in bepaalde delen zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vorig jaar geen manatees gespot, in Chrystal River bedoel je denk ik?
Die beesten hebben wij in Mexico ooit al es gezien, vond ik niet heel bijzonder.

Op de websites van diverse Airlines al gekeken, maar daar kom ik ook echt duur uit.

Ook alleen de heen-/terugvlucht boeken en apart de binnenlandse vlucht schiet nog niet op. Zit ook nog rond de 780,= p.p. met overstap, met niet eens goede tijden of een lange overstap. En de binnenlandse vlucht rechtstreeks is ca. 120,= p.p.
En dan nog bagage erbij á 50,= per rit (x 3 dus) dan zit ik in totaal al dik op de 1.050,= p.p.
Zou in de meivakantie die NY Washington combinatie doen en in de herfst naar Orlando. De combi die je nu wil maakt t extra duur vooral omdat je aan zomervakantie gebonden bent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man krijgt maar max 1 week vrij in de meivakantie en ik ga voor een week niet zo’n verre vlucht maken.
We willen echt drie weken in de zomer. Of nog een dagje extra eventueel.
mamaonbekend schreef:
17-10-2018 11:45
Mijn man krijgt maar max 1 week vrij in de meivakantie en ik ga voor een week niet zo’n verre vlucht maken.
We willen echt drie weken in de zomer. Of nog een dagje extra eventueel.
Ik was exact 1 jaar geleden in Orlando en dat scheelt enorm qua drukte in de pretparken. Universal was nog het meest rustige. De Amerikanen hebben volgens mij niet echt herfstvakantie.
Wat raar dat ze je man geen langere vakantie laten opnemen in het voorseizoen, dan zou hij in de zomer gewoon beschikbaar zijn. Of is het 'n bedrijf wat juist in de zomer op z'n gat ligt?
Ik zou er die lange vlucht juist voor over hebben om in een relatief rustige periode te kunnen reizen.
Wij hebben een deel van het noordelijke stuk van jullie reis vorig jaar gedaan. Boston, Lancaster, Ithaca, Washington DC en New York. Ik vond Lancaster heel erg leuk, maar moet eerlijk zeggen dat ik nog meer tijd heb doorgebracht in de Tanger outlet mall bij Lancaster dan bij de Amish. Je moet dan echt buiten Lancaster gaan rijden om een buggy te zien. Al zit er in Lancaster naast de Target wel een Amish farm (waar je uiteraard niet zomaar kan kijken) en kom je de Amish ook tegen in de Walmart. Er is daar ook een museum, daar mag je wel in. Wij zaten daar net buiten het stadje.

Ik denk dat je in New York aan drie dagen wel genoeg hebt. Ik schrik alleen een beetje van je budget. Wij waren voor deze rondreis (in mei) 9000 euro kwijt met 2 personen. Vooral New York en Washington DC zijn qua hotels niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-10-2018 11:53

Wat raar dat ze je man geen langere vakantie laten opnemen in het voorseizoen, dan zou hij in de zomer gewoon beschikbaar zijn. Of is het 'n bedrijf wat juist in de zomer op z'n gat ligt?
Ik zou er die lange vlucht juist voor over hebben om in een relatief rustige periode te kunnen reizen.
Dit. Bedrijf is deels gesloten in de zomervakantie. En medewerkers mogen daarnaast maar één week verlof elders opnemen. Echt balen, maar ja. Hadden we maar standaard 2 weken meivakantie, net als de kinderen , dan deed ik sommige dingen toch anders. Maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Wij slaan de Amish en Lancaster over. We kiezen ervoor om een dagje naar Hershey Park te gaan. Waterpark én achtbanen dus super voor onze kids.

Ik denk dat het budget wel redelijk haalbaar is hoor:
Tickets : ca. 3.400,=
Autohuur : ca. 1.300,=
Hotels : 2.100,=
Villa : 1.000,=
Eten/drinken: 2.000,=
NY City Pass : 400,= (6 dingen, weet ik nog niet zeker)
Walvistour : 145,=
Dag Universal Studio’s : 390,=
Dag Volcano Bay: 270:=
Boot Niagara : 60,=
Hershey Park: 180,=
Totaal: 11.250,= (als je het snel zegt is het niks :-) )

En Universal en Volvano Bay is ook niet zeker. Wel leuk om iets nieuws te doen, maar de 3-parken pas van Seaworld is aanzienlijk goedkoper, maar hebben we vorig jaar al gedaan. Keuzes....

Maar goed, het begint dus bij het scoren van goede vliegtickets !
Universal Studio's zéker combineren met Islands of Adventure! Da's de enige optie om alle HP-attracties te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Geen Harry Potter fans hier :-D

Omdat we ook daarvoor al naar Hershey Park gaan, vind ik (denk ik) 1 dag pretpark en 1 dag waterpark wel genoeg in die 8 (volle) dagen in Orlando.
Nadeel is wel dat ik dan losse dagtickets moet kopen, want meerdaagse passen zijn nog duurder.
En de 3 parken pas van Seaworld hebben we al gedaan, die was goed betaalbaar.
Nu wil ik wel naar een voor ons nieuw pretpark en waterpark maar volgens mij zit er nauwelijks verschil tussen de dagticket-prijzen toch?
Jammer dat je niet 1 dag Univerdal en 1 dag Volcano Bay kunt combineren, ik gen het nog niet gezien althans.
Iemand nog tips voor websites waar ik enkele dagtickets voordelig kan aanschaffen?
Als je maar 2 dagen pretparken gaat doen in Orlando, zou ik daar uberhaupt geen hele week blijven. Ik vond Crystal River heerlijk! En St. Augustine.
Alle reacties Link kopieren
Is juist heerlijk, de luxe en rust van een villa met eigen zwembad!
En er moet ook nog geshopt worden :-D , en een keer naar Celebration, dagje Kellypark, avondje naar Old Town, we kunnen nog een keer dag strand doen. Dan zijn die 8 dagen zo om !
Alle reacties Link kopieren
Waarom stel je je vragen niet op het Alles Amerika forum? Daar zitten veel mensen die volgens mij betere antwoorden kunnen geven op de vragen dan hier.
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met een “create your trip” via BA.com ? Dus vlucht en autohuur in één boeking?

Ik heb een optie staan bij een reisaanbieder voor alle vluchten (multicity + extra binnenlandse vlucht) met autohuur. Ik heb nog 1 dag om erover na te denken.

Nu kreeg ik dus echter een tip dat je op BA.com (British Airways) een “create you trip” kunt doen. Dus vluchten + autohuur. De binnenlandse vlucht zou ik dan apart moeten boeken, dat kan niet bij BA. Die kan ik dan los bij American Airlines (of United) boeken natuurlijk.

Maar deze optie zou dus wel ca. € 600-650 totaal schelen t.o.v. de optie bij de reisaanbieder.
Dus dat is best wat! Maar of ik alles zo op een Engelse website durf te boeken....kan heus wel wat Engels, maar om alle voorwaarden etc. goed te begrijpen.
Oja, en de terugvlucht naar van Orlando naar Amsterdam is ongunstiger via die constructie op BA.com namelijk met een overstap van 4 uur op Londen, dat is wel nadeel. Maar ja, voor een verschil van ca. 650,= ? Heenvlucht kan ik wel dezelfde vlucht boeken als van de reisaanbieder.

Ik zie dat BA.com dan samenwerkt met Avis. Zij zitten ook in centrum NY waar we de auto willen ophalen. En inleveren op Washington airport. Ik kon inderdaad ook dus voor de 2 verschillende trajecten de autohuur invullen. Is Avis ook een betrouwbare aanbieder?

Ben enorm in dubio: heb nog een dag die optie bij de reisaanbieder staan. Of gaan we het zelf doen ? Dan moeten we snel beslissen !

Bij de autohuur NY-WAS staat dit als voorwaarden:
rental price INCLUDES - Unlimited mileage, One Way Fee, Local Tax, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW)
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee May Apply
Important information

Dit zijn trouwens dan de vluchten:
Heenweg:
AMSTERDAM -DUBLIN 09:35 - 10:20. Klasse: Economy
DUBLIN - NEW YORK EWR 13:00 - 15:40. Klasse : World Traveller

Teugweg:
ORLANDO - GATWICK 17.35 - 6.55. Klasse : World Traveller
GATWICK - AMS 11.00 - 13.25. Klasse : Euro Traveller

About your price:
Taxes, fees and carrier charges for the flight journey are approximately €454.
The prices shown include at least one 23kg checked bag per passenger.
The prices shown are intended to help you choose your most appropriate journey. The exact total will be shown after you have selected your trip options and may be higher than the amount shown on this page.
Fees for additional/overweight bags may apply.

Vragen:
Waar moet ik eventueel specifiek op letten ?
Zijn er speciale voorwaarden, ook bij de autohuur? Ik wil 2x een minivan huren. Of is dat allemaal standaard en dus gewoon goed geregeld bij Avis.
Kan ik evt. na boeken ook al stoelen vastleggen? (Kon de reisaanbieder nl. wel).
Krijg je direct je etickets en boekingsnummer in de mail?
Krijg je een voucher van Avis per mail?

Ik ben nog even aan het zoeken wat de klassen betekenen.
Is Euro Traveller niet zónder bagage?
Maar onderaan het overzicht staat dus aan de zijkant “ Taxes, fees and carrier charges for the flight journey are approximately €454. The prices shown include at least one 23kg checked bag per passenger.”.

Is bagage dan wel echt op alle vluchten inbegrepen? Ik ben er een beetje door in verwarring.
Ik had gekeken of ik via Facebook Messenger een berichtje kan sturen naar British Airways, maar zij hebben geen Messenger, althans ik zie het niet. Wel apart voor zo’n grote maatschappij.
Ik wil wel zéker weten dat op alle vluchten, dus ook de overstap, koffers zijn inbegrepen.
Bij autohuur moet je je gewenste type selecteren voor de juiste prijs. Een suv is tenslotte duurder dan een standaard autootje. Ook is het aan te bevelen een verzekering te kiezen waarmee je je eigen risico afkoopt. Als je met 4 personen bent zou ik standaard of full size suv kiezen. Voor 2 personen is een midsize wel toereikend.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een minivan reserveren. Had eerst een Standard SUV bedacht, maar een minivan is toch makkelijker gezien de bagage.

Dit staat er bij de voorwaarden van de autohuur. Dit is voldoende toch?
Bij de autohuur NY-WAS staat dit als voorwaarden:
“rental price INCLUDES - Unlimited mileage, One Way Fee, Local Tax, Third Party Liability (TPL), Collision Damage Waiver (CDW)
Your rental price EXCLUDES - No Show Fee May Apply”.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je Universal en Volcano Bay in 1 dag of beiden 1 dag?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-10-2018 14:59
Waarom stel je je vragen niet op het Alles Amerika forum? Daar zitten veel mensen die volgens mij betere antwoorden kunnen geven op de vragen dan hier.
Ik herhaal mezelf maar even. Op dat andere forum word je denk ik beter geholpen dan hier. Al is het daar net zo min als hier een reisbureau.
Alle reacties Link kopieren
Doe ik ook hoor. Maar hier op viva forum zitten ook veel ervaren reizigers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven