Reis Noordoost-Amerika & Florida in 2019

13-07-2018 16:27 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar staat een verre reis weer op ons wensenlijstje. Waarschijnlijk wederom Amerika, dat vonden we allemaal een heel prettig land en goed zelf te bereizen.
We willen een deel van het noordoosten doen, en dan graag nog een 7-10 dagen weer relaxen in een villa in Orlando (zó goed bevallen!)

Na weer eens kletsen over wat iedereen zou willen zien (allen New York en villa Orlando, manlief Niagara Falls, de oudste walvistour en de jongste wil het Witte Huis zien), kom ik tot een volgende voorlopige route:

Dag 1: - aankomst New York
Dag 2: - New York
Dag 3: - New York
Dag 4: - New York
Dag 5: - Auto ophalen. naar Gloucester (400 km)
Dag 6: - Gloucester (Whale watching tour). En evt middagje strand.
Dag 7: - door naar Green Mountains (275 km). Evt daarna alvast stukje verder rijden
Dag 8: - Via Watkins Glen State Park naar Niagara Falls. (‘s avonds verlichte falls kijken)
Dag 9: - Niagara Falls (boottour)
Dag 10: - Stop bij Hersey’s Chocolate World en naar Lancaster (550 km)
Dag 11: - naar Amish gebied en door naar Washington (200 km)
Dag 12: - Washington
Dag 13: - Washington
Dag 14: - vlucht naar Orlando
Dag 15: - Orlando
Dag 16: - Orlando
Dag 17 : - Orlando
Dag 18: - Orlando
Dag 19: - Orlando
Dag 20: - Orlando
Dag 21: - Orlando
Dag 22:- terugvlucht
Dag 23: - thuis (zaterdag)

* op dag 9 na de boottocht Niagara is het misschien ook een optie om alvast stukje richting Lancaster te rijden ? Of heb ik daar nog een volle dag nodig? Of middagje zwembad?
* i.pv. via Amish/Lancaster zou ik ook nog via Shenandoah NP naar Washington kunnen rijden. Is dat een leuker plan?
* op dag 13 zou ik ook nog een vroege avondvlucht (rond 18.00-19.00 uur) al naar Orlando kunnen nemen. Dat scheelt weer een reisdag. Ik denk dat we Washington in 1,5-2 dagen wel gezien hebben. Bij de bekende bezienswaardigheden geweest zijn is voor ons voldoende. En airport DCA zit vlakbij, dus dan heb je nog tot bijv. 15.00 die dag in Washington en ben je die avond bijv. rond 23.00 uur in de villa. Dat is wel een lange dag, maar de volgende dag heb je dan niks.
* het rondje omdraaien en starten in Washington, eindigen in NY kan ook. Is dit om een of andere reden een beter plan?

Dagen en data liggen nog niet vast, dus wellicht kunnen we een dagje extra erbij vrij krijgen maar daar reken ik niet op.
Tips en adviezen welkom !!
Ook als iemand nog een leuke villa weet, met zwembad en ruim terras, jacuzzi, gamesroom en een beetje moderne inrichting voor ca. € 120,= p.n. houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
13-11-2018 22:13
Ik moet me nog es verdiepen in de pretparken. Zoveel keus he!
Maar 3-4 uur wachten voor een attractie, no way! En die fastpass zal wel weer niet gratis zijn en dan denk ik algauw laat maar. Niet zo’n dag nóg duurder maken als het niet hoeft.

Waarom denk je dat Gloucester 2 dagen te weinig is? Wij rijden vanuit NY daar naartoe. Is een uurtje of 4 rijden geloof ik. Eigenlijk naar Rockport want daar heb ik nu een hotel geboekt. Die dag hoeven we verder niks, alleen reizen en bij aankomst lekker naar het strand, beetje rondkijken, eten etc. En de volgende dag de walvissentour en verder niks. Kunnen we weer naar het strand ofzo. Lijkt me wel prima toch?
Nee ik bedoelde om vanaf Gloucester naar Niagara te gaan of andersom en dan via Canada. Dan is twee dagen te weinig om dingen goed te zien denk ik. Want wat heb je daarvoor ingecalculeerd dan? Gloucester zelf twee dagen is zat. Walvissentour is erg gaaf.

En heb je dat met die NY passen terug gelezen? Jullie zijn niet van het uitgebreid overal alles bezoeken zei je. Dan is juist die bus iets voor je. Hop foto en klaar, hoef je niet eens voor uit te stappen bij sommige plaatsen. De NY pass voor drie dagen valt heel goed te doen. Maar goed dan lees je maar even terug ;)

Daarom, qua parken zou ik toch voor Universal kiezen denk ik. Je hebt wel 1 dag per park nodig. Vooral The Mummy achtbaan is erg tof. Heel gaaf aangekleed, the world of Harry Potter is ook mooi in winterstijl. Heel surreal als je daar in je zomerkleding staat en de Kwik E Mart en Krusty Land van the Simpsons is ook leuk gedaan. Alleen al de buitenkant van alle attracties is een belevenis.

Animal Kingdom was ook wel leuk hoor, maar die wachtrijen voor het nieuwe gedeelte in het park zijn gewoon erg lang. In principe zit een fastpass bij je entree in. Maar dat zit er bij iedereen in. Dus je moet je online registreren en dan zo al je ticket claimen voor Flight of the Banshee, indien dat dan nog lukt. Het kan volgens mij 60 dagen van tevoren maar iedereen zal op dat moment boeken. Het is wel 1 van de meest toffe attracties waar ik ooit heb ingezeten. Top 5. Animal Kingdom is wel ons favoriete Disneypark van de vijf.

Jij weet waar je kinderen van houden en hoe oud ze zijn. Kijk gewoon online naar de parken en de attracties die ze bieden en vergelijk de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo bij de New York Pass, diegene waarbij je overal “gratis” naar binnen mag, dat je ook de rijen kunt skippen? Want ik kan me voorstellen dat dat in jullie geval ook echt wel wat waard is. Ik ben nu diverse keer in NY geweest, en heb op een keer na geen pas gedaan. Ik vind die pas een uitkomst, het is wel in een keer veel geld, maar je haalt het eruit als je de toeristische dingen doet. Ik vind het dan ook als minder geld verspilling voelen als ik ergens maar 5 minuten binnen ben, i.p.v. dat ik net 25 dollar entree heb betaald. Ja puur psychologisch natuurlijk ;)
Ook zit daar de hop on hop off bus al bij voor 1 dag. Wij kopen ook altijd een metrocard voor ik geloof 25 dollar voor een week. Ook al zijn we er geen volle week, makkelijk is het wel. Een kaartje, waarmee je onbeperkt in het ov kan stappen. NY is best groot om alles te lopen. En, het hele Subway systeem is echt al een attractie opzich!
Als je nog meer tips wil over NY, laat maar weten!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
13-11-2018 23:52
Chrissie !
Tip voor jou !

Ik heb zojuist mijn hotel in New York gewijzigd voor een superdeal!
Ik zit nu in The Gallivant Hotel in een Family suite, met 2 tweepersoonsbedden én een stapelbed. Dus de kids kunnen ook nog es apart slapen. Kamergrootte 35 m2, dus redelijk groot voor NY.
Echt zowat óp Times Square en dichtbij de metro’s.
Ik heb nu gekozen voor niet-annuleerbaar en zit er voor € 552,= (!!) voor 4 nachten (en komt nog € 113,= resort fee ter plaatse bij). Dus voor een mooie 665,= totaal zit ik in een hotel met betere ligging en € 335,= goedkoper !
Ik ga blij slapen ! (Lig normaal nooit zo laat op bed, maar dit wilde ik niet gokken tot morgen hahaha).
Wauw bizar goeie deal zeg!!! Lekker geregeld! Dus ik natuurlijk gelijk kijken want als ik wat kan besparen ben ik daar altijd voor in! Maar helaas, kost van 5 t/m 10 mei gewoon 287 euro per nacht. Maar thanks voor het doorgeven, lief dat je aan me denkt. ik blijf het zeker in de gaten houden en zal straks nog even reageren op de rest!
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
14-11-2018 06:10
Nee ik bedoelde om vanaf Gloucester naar Niagara te gaan of andersom en dan via Canada. Dan is twee dagen te weinig om dingen goed te zien denk ik. Want wat heb je daarvoor ingecalculeerd dan? Gloucester zelf twee dagen is zat. Walvissentour is erg gaaf.

En heb je dat met die NY passen terug gelezen? Jullie zijn niet van het uitgebreid overal alles bezoeken zei je. Dan is juist die bus iets voor je. Hop foto en klaar, hoef je niet eens voor uit te stappen bij sommige plaatsen. De NY pass voor drie dagen valt heel goed te doen. Maar goed dan lees je maar even terug ;)
Ik heb het teruggelezen hoor. Dit vertel je :”Wij hadden de New York pass. Als je het een beetje handig inplant kan je hier erg veel uithalen. Een aantal attracties zijn in de avond open en er zit een hop on hop off bustoer bij, evenals vrijheidsbeeld, empire state building, top of the rock, madame tussauds (geopend tot tien uur savonds dus kan je gewoon rustig door heen lopen na het avondeten), walking tour Little Italy of behind the scenes bij Radio Music Hall. Mochten er toevallig opnames plaats vinden kan je vaak gratis kaarten scoren. Zo zaten wij bij de halve finale van Americas Got Talent, gratis en voor niets na een backstage tour”.

Heb je nog meer gedaan naast deze dingen? Want ik tel er, niet om flauw te doen, nu ook 7. En dat kan ik dus ook met die Sightseeing Flexx Pass doen, maar dan goedkoper. En naar het Vrijheidsbeeld kun je met die gratis ferry, en dan houd ik er dus nog steeds 7 mogelijkheden over. En de hopp on hopp of bus zit daar ook bij in, dus die kan ik ook kiezen.
Maar ik weet het nog niet hoor, ik zie ook absoluut wel de voordelen van zo’n onbeperkte pas. Het gemak om toch nog even ergens een uurtje binnen te lopen als je er toch voorbij komt is ook wel fijn. Waar heb jij die New York Pass gekocht? Voor een goede aanbieding houd ik me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
motorbloemetje schreef:
14-11-2018 06:48
Is het niet zo bij de New York Pass, diegene waarbij je overal “gratis” naar binnen mag, dat je ook de rijen kunt skippen? Want ik kan me voorstellen dat dat in jullie geval ook echt wel wat waard is. Ik ben nu diverse keer in NY geweest, en heb op een keer na geen pas gedaan. Ik vind die pas een uitkomst, het is wel in een keer veel geld, maar je haalt het eruit als je de toeristische dingen doet. Ik vind het dan ook als minder geld verspilling voelen als ik ergens maar 5 minuten binnen ben, i.p.v. dat ik net 25 dollar entree heb betaald. Ja puur psychologisch natuurlijk ;)
Ook zit daar de hop on hop off bus al bij voor 1 dag. Wij kopen ook altijd een metrocard voor ik geloof 25 dollar voor een week. Ook al zijn we er geen volle week, makkelijk is het wel. Een kaartje, waarmee je onbeperkt in het ov kan stappen. NY is best groot om alles te lopen. En, het hele Subway systeem is echt al een attractie opzich!
Als je nog meer tips wil over NY, laat maar weten!
Ik heb gisteren de losse entrees opgezocht als ik dat via de officiële website (dus kassaprijs) zou betalen en dan is een Pass wel voordeliger ja. Plus makkelijker natuurlijk.
De metrocard moet ik me nog in verdiepen. Heb je die ook voor 3 of 5 dagen?
En tips altijd welkom! Welke attracties de moeite waard zijn, hoe kan ik ze het beste per dag indelen qua ligging etc. Brand los!
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
14-11-2018 07:11
Wauw bizar goeie deal zeg!!! Lekker geregeld! Dus ik natuurlijk gelijk kijken want als ik wat kan besparen ben ik daar altijd voor in! Maar helaas, kost van 5 t/m 10 mei gewoon 287 euro per nacht. Maar thanks voor het doorgeven, lief dat je aan me denkt. ik blijf het zeker in de gaten houden en zal straks nog even reageren op de rest!
Ah wat jammer ! Heb ook gekeken voor je maar inderdaad.
Ik kon het eigenlijk ook niet geloven voor die prijs.
Heb er gewoon slecht van geslapen ondanks dat ik zo blij was. Kon er gewoon niet over uit dat het nu zo’n stuntprijs was! Dat hotel stond op mijn lijstje van mogelijke opties maar met een prijs van normaal rond de 1.150,= (of 1.500,= annuleerbaar) viel ie toch af. Dan had ik al een behoorlijk goede prijs met Skyline Hotel.
Maar oh wat ben ik blij dat ik opgebleven ben. Mijn man zei nog of het niet morgen kon. Die baalde al dat ie even mee moest kijken. Geboekt is geboekt en klaar toch, waarom nu weer naar iets anders kijken? Maar toen ik zei wat we konden besparen t.o.v. het andere hotel én betere ligging, kwam ie toch wel even zitten hahaha. En nu is het gewoon weer erg duur! Dus die slapeloze nacht heb ik er wel voor over :-D .
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik weer, even de kinderen de deur uitgewerkt en ben zelf lekker vrij vandaag dus kan weer mooi even aan de vakantie denken. Ik heb 2 jongens van 11, nog niet echt aan het puberen dus die volgen ook nog gewoon wat ik zeg. Wat hier op het lijstje staat is inderdaad 911 memorial en het museum, Museum of National History (puur even binnenlopen om de dino te zien van Night at the museum haha), Intrepid (vinden jouw kids misschien ook wel gaaf), fietsen door central park, rondje Chinatown, tour door Madison Square Garden, Spyscape, een toren (of 2) en dus het vrijheidsbeeld. Die ferry naar Staten Island heb ik toen ik zelf in New York was gedaan en dat is ook leuk, maar ik vond het toen wel een beetje tegenvallen omdat je er best nog een heel stuk vanaf vaart. Maar leuk om te doen en het kost niks! Vandaar nu de wens om wel echt naar Liberty Island te gaan, maar dan kun je prima overslaan. Die deli is een beetje een geintje hier in huis, bekend van de film When Harry met Sally en daar hebben de kinderen helemaal niks mee, maar meer met de broodjes Pastrami die ze daar serveren.

Maar juist door die pas kom ik dan weer dingen tegen waarvan ik denk, hey dat is ook wel gaaf. Zoals die graffiti workshop en die speedboat tour. Ik neem denk ik wel de onbeperkte pas voor een paar dagen, puur om wat Motorbloemetje ook zegt, zo kan ik dus 5 minuten het museum in zonder dat ik baal wat het gekost heeft. Het is een heleboel geld, maar al die losse dingen krijg ik meer de kriebels van. Zo hoort het gewoon bij het vakantiebudget en hoef ik er daar dan niet meer naar om te kijken ipv elke keer die losse entree die er dan nog bijkomt. Want van te voren probeer ik me aan het budget te houden en alles goed uit te zoeken, maar als ik eenmaal op vakantie ben heb ik geen zin meer om op te letten wat ik uitgeef, nogal krom, ik weet het.

Maar net als met die kaartjes voor Universal, ik snap je wel, het is onwijs duur en je wilt nog meer doen, wat ook allemaal weer duur is. Dat is het enige nadeel van dit soort vakanties haha. Verder dan eens met broodtrommel, Animal Kingdom was ook ons favoriete Disneypark, alleen het nieuwe gedeelte ken ik dan niet. Maar Disney is ook duur. Ik zou alleen uit principe niet meer voor Seaworld kiezen, daar zijn we 6 jaar geleden nog wel geweest, maar net daarna kwam al die ophef en nu zou ik niet meer willen.

Maar met een dagje waterpark en alle andere dingen die je nog wil doen kom je je dagen toch ook wel door in Orlando? Of wil je wel echt nog een dagje pretpark? We hebben toen ook nog eens gekeken naar zo'n airboat tour in de buurt van Orlando. Dat hadden we ooit gedaan in de Everglades en toen las ik ergens dat je dat ook daar kunt doen, maar dat is er alleen nooit van gekomen toen.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-11-2018 08:38
Ah wat jammer ! Heb ook gekeken voor je maar inderdaad.
Ik kon het eigenlijk ook niet geloven voor die prijs.
Heb er gewoon slecht van geslapen ondanks dat ik zo blij was. Kon er gewoon niet over uit dat het nu zo’n stuntprijs was! Dat hotel stond op mijn lijstje van mogelijke opties maar met een prijs van normaal rond de 1.150,= (of 1.500,= annuleerbaar) viel ie toch af. Dan had ik al een behoorlijk goede prijs met Skyline Hotel.
Maar oh wat ben ik blij dat ik opgebleven ben. Mijn man zei nog of het niet morgen kon. Die baalde al dat ie even mee moest kijken. Geboekt is geboekt en klaar toch, waarom nu weer naar iets anders kijken? Maar toen ik zei wat we konden besparen t.o.v. het andere hotel én betere ligging, kwam ie toch wel even zitten hahaha. En nu is het gewoon weer erg duur! Dus die slapeloze nacht heb ik er wel voor over :-D .
Zou ik er zeker ook nog wel voor over hebben, goed geregeld! Soms moet je een beetje mazzel, toch weer een hele attractie bespaart zo. En wel heel fijn dat je dan gewoon makkelijk nog even terug kunt om even te relaxen en dan weer door. Dat ga ik nu als enige missen. Maar ik vind mijn hotel ook wel prima zo, boeit me nooit zo waar ik slaap eerlijk gezegd. Nou ja ik wil geen hostel boven een drugslab, maar je snapt me wel denk ik ;-)
Alle reacties Link kopieren
Intrepid zijn wij ook geweest maar wij hadden een week. Fietsen door Central park was leuk en met de metro naar Brooklyn en dan terug lopen over de brug. Hebben wij overdag gedaan maar dat moet als het donker is ook mooi zijn.

Je kan ook met een kabelbaan naar Governors Island, dat zou ik een volgende keer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had verder trouwens wat wandelingen uit 100% ( nu momo geloof ik)boekje aan elkaar geplakt. Kan je een logische route bedenken.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-11-2018 09:00
Intrepid zijn wij ook geweest maar wij hadden een week. Fietsen door Central park was leuk en met de metro naar Brooklyn en dan terug lopen over de brug. Hebben wij overdag gedaan maar dat moet als het donker is ook mooi zijn.

Je kan ook met een kabelbaan naar Governors Island, dat zou ik een volgende keer doen.
Ja, over de Brooklyn brug lopen is volgens mij ook iets wat erbij hoort, toch? En gratis....?

Lastig kiezen allemaal he.
Lijkt Intrepid niet op het Air & Space Museum in Washington ? Want die wil ik daar eigenlijk doen. En we zijn al naar Kennedy Space Center geweest, dus ook wat gezien.
En Madison Square Garden.. ik weet niet zo goed wat ik me daar bij moet voorstellen. Behalve een bekende evenementenhal en thuisbasis voor sportclubs. Maar is een dergelijke tour echt de moeite waard en leuk voor tieners die die sportclubs niks zeggen? Moeilijk. Is de Radio City Hall dan leuker?

Spyscape ken ik ook niet. Even heeel snel gekeken maar detective museum toch?

Zo’n speedboot door NY lijkt me dan wel weer erg gaaf. Dat is toch the Circle Line The Beast? Maar ik kijk er vast overheen op de site: https://www.sightseeingpass.com/en/new- ... 000a180511
Welke is dat dan? Want een gewone boottocht door NY of - nog leuker- met een speedboot lijkt me wel heel leuk, of bijv. om zoiets een avond te doen. Maar moet even goed kijken of zoiets erbij zit en welke boot dan.

Coney Island of Madame Tussauds is ook leuk.
Bij The New York Pass zit trouwens wél Empire State Building bij en bij die sightseeing Pass niet. Maar bij de eerste zit weer geen One World Observatory als ik het goed zie.

Dolfje, volgens mij heb ik zo’n boekje bij de bieb gehaald. Zal er nog eens doorheen kijken, maar op een of andere manier vind ik in zo’n boekje niet zo mijn weg ofzo.

De dagen in Orlando zijn zo gevuld ja. Maar een dagje pretpark en een dagje waterpark vinden we denk ik wel leuk om te doen. Maar dus geen meerdaagse pas. Denk ik. Zoals ik er nu tegenaan kijk.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-11-2018 08:26
Ik heb het teruggelezen hoor. Dit vertel je :”Wij hadden de New York pass. Als je het een beetje handig inplant kan je hier erg veel uithalen. Een aantal attracties zijn in de avond open en er zit een hop on hop off bustoer bij, evenals vrijheidsbeeld, empire state building, top of the rock, madame tussauds (geopend tot tien uur savonds dus kan je gewoon rustig door heen lopen na het avondeten), walking tour Little Italy of behind the scenes bij Radio Music Hall. Mochten er toevallig opnames plaats vinden kan je vaak gratis kaarten scoren. Zo zaten wij bij de halve finale van Americas Got Talent, gratis en voor niets na een backstage tour”.

Heb je nog meer gedaan naast deze dingen? Want ik tel er, niet om flauw te doen, nu ook 7. En dat kan ik dus ook met die Sightseeing Flexx Pass doen, maar dan goedkoper. En naar het Vrijheidsbeeld kun je met die gratis ferry, en dan houd ik er dus nog steeds 7 mogelijkheden over. En de hopp on hopp of bus zit daar ook bij in, dus die kan ik ook kiezen.
Maar ik weet het nog niet hoor, ik zie ook absoluut wel de voordelen van zo’n onbeperkte pas. Het gemak om toch nog even ergens een uurtje binnen te lopen als je er toch voorbij komt is ook wel fijn. Waar heb jij die New York Pass gekocht? Voor een goede aanbieding houd ik me aanbevolen!
Oh heel wat meer, drie walking tours maar ook een paar dingen die je nu niet meer met de pas kan doen. Ze hadden een SNL tentoonstelling met props ed. Erg leuk maar daar heb je niets aan. Je moet kijken wat jij leuk vind om te doen zoals bij backstage stadiontour (ook gedaan). Ik heb een paar voorbeelden gegeven van dingen die te doen zijn als voorbeeld. Vooral een aantal dingen die je nog in de avond of wat later op de dag kan doen om beter in te plannen. Ik heb andere interesses dan jij. Ik kan wel lang rondhangen op plekken om te genieten ipv foto hop en klaar. En dat bedoel ik niet vervelend, maar walking tours moeten je ding dan zijn :). Maar de Little Italy raad ik echt aan. Heel gevarieerd, ook filmsites etc.. En ja je kan de gratis ferry doen dat is geen probleem. Een gewone rondvaart om Manhattan heen met uitleg erbij heb je er dan niet bij. Vonden wij wel leuk als extra toevoeging en kost een uurtje tijd.

Die NY pass heeft overigens af en toe aanbiedingen dus ik zou het wel in de gaten houden. Kan je tientallen dollars pp schelen, alleen kwestie van tijdstip van boeken. Soms kan je ook nog kortingcodes googelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dan heb jij die pass er zeker uitgehaald. Leuk hoor. Ik lees op een site dat walking tours niet zo geschikt zijn voor kinderen van 12 jaar en jonger. Onze jongste is dan net 12 en zijn Engels is natuurlijk nihil. Dus of dat dan geschikt is?
Ik vind nu de goedkoopste prijs voor de New York Pass van $ 189,- p.p. volwassene en $ 149,- voor kinderen tot 12 jaar.
Is dit een goede prijs of nog betere aanbiedingen afwachten? Is er op Black Friday bijv. een actieprijs?

Trouwens: vanaf de walvistour in Rockport gaan we de volgende dag naar de Green Mountains National Forest. Stukje zuidkant doen denk ik. Ik weet niet zo goed wat ik daar kan verwachten, waar de ingangen zijn etc. Overnachting is voorlopig geboekt in Albany.
En dan de volgende dag naar Watkins Glen State Park, daar wil ik de Gorge Trail doen. Misschien onderweg eerst nog even zwemmen bij Robert H. Treman Park. Leuk naast een waterval in een meer met duikplanken. Afhankelijk van het weer die dag en hoeveel tijd dat we hebben. Overnachting voorlopig geboekt in Rochester.
En dan is het de volgende dag ca. 1,5 uur rijden naar de Niagara Falls.
Dus zo heb ik voorlopig het tussenstuk van Rockport naar Niagara ingevuld, maar suggesties welkom hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde deze, weet niet of het dezelfde is, want jouw link komt algemeen op de site uit https://www.sightseeingpass.com/en/new- ... sion-hours. Zo te lezen ga je ook dicht langs het vrijheidsbeeld, hoef je gelijk de Staten Island ferry ook niet meer te doen.

Mijn kinderen en man zijn dol op alles wat met sport te maken heeft, vandaar Madison Square garden, Radio Music Hall staat ook onder de opties hoor en misschien doe ik ze wel allebei.

Zo te lezen kun je Intrepid dan inderdaad wel overslaan, genoeg andere dingen die er op lijken.

Dit leek me ook wel leuk, https://www.sightseeingpass.com/en/new- ... sion-hours of deze https://www.sightseeingpass.com/en/new- ... sion-hours.

Coney Island denk ik dan weer over te slaan vanwege de afstand en dat er genoeg andere dingen te doen zijn. Wil ook gewoon nog tijd over hebben om de High Line te lopen, te niksen in Central Park, de Chelsea Market af te struinen enz.
Genoeg te doen! En ook gratis :-D
Alle reacties Link kopieren
Het vrijheidsbeeld is echt de moeite om even naar toe te gaan en die van binnen te zien, ook het eilandje zelf is mooi om de skyline van NY te zien.

@mama, hoeveel dagen is dat die prijs en welke pas precies? Anders is het moeilijk inschatten.

Wij hebben helemaal niets met sport, maar het was bij Madison Square Garden ontzettend leuk om de kleedkamers eens te zien en alle backstage foto's van artiesten die daar hebben opgetreden en op de tribune te zitten als dat ding helemaal leeg is.

Walking tour Little Italy kan je altijd proberen, ook voor een 12 jarige wel leuk. De anderen die we hebben genomen zou ik daarvoor dan weer niet aanraden. Vind je zoon het toch niet leuk pak je een restaurantje en ga je daar lekker een drankje nemen of iets eten. Toch heel anders dan de Italiaan hier en een leuke sfeer daar. Ik weet niet of je 12 jarige het leuk vindt om te zien waar spider man in een café heeft gezeten :) het fijne is als het niets is ga je op naar de volgende attractie.

Wij zijn ook naar de Intrepid gegaan, want ligt praktisch naast de boot naar ellis island. En het nationaal historisch museum ook. De entree, wow is zo mooi. We hebben een planetarium show gekeken en de dinos. Tien weer weg. Je hoeft dus niet perse te denken, nee we zullen dat ding doorgaan want kost veel geld als los entreekaartje of onderdeel van beperkte aantal attractiepas. Je cherrypickt en ziet op die manier alleen wat je leuk vind en veel meer. Wat Chrissiefur dus ook aangeeft klopt voor ons ook. Een aantal attracties staat zo dicht bij elkaar of je passeert het met de bus. Hup er even uit, kijkje nemen en weer verder.

Het handige is om dingen die in de avond kunnen dan ook in de avond te doen zoals Md Tussauds, Top of the Rock of Empire State Building. Check wanneer het donker wordt. Het ene kan je dan een keer echt in de avond doen met skyline en lichtjes en de andere (paar dagen) later bij licht in de avond bijv.

Wij hadden zelf de New York Pass. Ik denk dat we echt makkelijk vijf dingen per dag hebben gedaan als het al niet meer is.

Moma zijn we ook een half uurtje? geweest, vooral om het gebouw met die trap eens te zien. Onze musea zijn qua inhoud beter dus we waren er vrij snel doorheen. Monet en Van Gogh vinden we bijv wel leuk maar niet het niveau streepje op wit doek met lulverhaal is Kunst.

Even er uit bij 9/11 memoriam en kijkje nemen. En daar staat de Brooklyn Bridge ook. Maar je komt er ook overheen met de bus toer.

Oh en Intrepid is een vliegdekschip met gevechtsvliegtuigen. Heel wat anders dan het museum van Smithsonean die je noemde. Museum is ook aanrader en gelukkig gratis.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
14-11-2018 13:24
Het vrijheidsbeeld is echt de moeite om even naar toe te gaan en die van binnen te zien, ook het eilandje zelf is mooi om de skyline van NY te zien.

@mama, hoeveel dagen is dat die prijs en welke pas precies? Anders is het moeilijk inschatten.
Wat ik gezien heb als onbeperkte pas was The New York Pass.
3 dagen gebruiken voor $ 189,= volwassenen / $ 149,= kinderen.
Is dat een interessante prijs of moet het goedkoper kunnen?
(Vergelijkbare pas van Sightseeing Pass is voor 3 dagen $ 199,= volwassen / $ 149,50 kind).

broodtrommel schreef:
14-11-2018 13:24
Walking tour Little Italy kan je altijd proberen, ook voor een 12 jarige wel leuk. De anderen die we hebben genomen zou ik daarvoor dan weer niet aanraden. Vind je zoon het toch niet leuk pak je een restaurantje en ga je daar lekker een drankje nemen of iets eten. Het fijne is als het niets is ga je op naar de volgende attractie.
Dat is ook wel weer zo. Maar hoe gaat zo’n walking tour ? Is dat onder begeleiding van een gids? En kun je dan zo halverwege zeggen: ‘wij haken af’ ?

broodtrommel schreef:
14-11-2018 13:24
Wij zijn ook naar de Intrepid gegaan, want ligt praktisch naast de boot naar ellis island. En het nationaal historisch museum ook. De entree, wow is zo mooi. We hebben een planetarium show gekeken en de dinos.
Even er uit bij 9/11 memoriam en kijkje nemen. En daar staat de Brooklyn Bridge ook. Maar je komt er ook overheen met de bus toer.
Dat is handig om te weten, dat die dingen vlakbij elkaar liggen. Dat heb ik allemaal nog niet uitgezocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen pas gekocht maar het is alweer 8 jaar geleden. Wij hebben intrepid, top of the rock en Empire gewoon los gedaan. Wel een hop on hop of gedaan maar niet met de bus maar met de boot. Die vertrok naast de intrepid en dan een paar haltes pa Wallstreet en Dumbo Brooklyn https://www.nywatertaxi.com ( was toen maar $25 ofzo)
Dat was heerlijk met het mooie weer en toen zagen we goed het Vrijheidsbeeld. Zijn de eerste ronde blijven zitten en toen paar keer uitgestapt.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor zolang je het even meld anders denken ze dat een deel van de groep verdwaald is en lopen ze je te zoeken. En het is idd met een gids en die hebben vaak leuke tips qua restaurants enzo.

Wat je kan doen is bijv de eerste boot naar Ellis Island nemen, daarna de Intrepid doen en de bus pakken. Om vervolgens halverwege ergens uit te stappen om het volgende te bezoeken. Of je doet een rondje en bekijkt daarna Brooklyn Bridge en 9/11 memoriam. In de avond kan je dan weer top of the rock of Empire doen en eventueel md tussauds of iets anders wat er in de avond te doen is.

Rockefeller plaza (top of the rock) en backstage toer kan je er ook nemen. Dit ligt vlak bij Radio City music hall dus handig te combineren mocht je dat willen.

Evenals dat Madiso. Square Garden en Empire State building bij elkaar op paar minuten loopafstand zit. Als je het op die manier combineert kan je er veel uithalen
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
14-11-2018 15:47
Ja hoor zolang je het even meld anders denken ze dat een deel van de groep verdwaald is en lopen ze je te zoeken. En het is idd met een gids en die hebben vaak leuke tips qua restaurants enzo.

Wat je kan doen is bijv de eerste boot naar Ellis Island nemen, daarna de Intrepid doen en de bus pakken. Om vervolgens halverwege ergens uit te stappen om het volgende te bezoeken. Of je doet een rondje en bekijkt daarna Brooklyn Bridge en 9/11 memoriam. In de avond kan je dan weer top of the rock of Empire doen en eventueel md tussauds of iets anders wat er in de avond te doen is.

Is dit haalbaar op één dag ?

Rockefeller plaza (top of the rock) en backstage toer kan je er ook nemen. Dit ligt vlak bij Radio City music hall dus handig te combineren mocht je dat willen.

Evenals dat Madiso. Square Garden en Empire State building bij elkaar op paar minuten loopafstand zit. Als je het op die manier combineert kan je er veel uithalen
Handig zo! Is mijn opmerking haalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens wel een fijne site met veel tips:
https://www.newyork.nl
Alle reacties Link kopieren
Mama, dat is zeker haalbaar. Zo hebben wij namelijk ook een dag ingevuld en nergens gehaast. Zeker als je na gaat dat md tussauds tot een uur of tien is geopend en top of the rock en empire ook en die laatste tot middernacht.

Avondentertainment heb je dan ook meteen. Gewoon na het avondeten dat soort dingen doen. Mocht je naar het theater willen doe dat dan op een dag dat je geen pas hebt want er is zat te doen met de pas in de avonden.
Alle reacties Link kopieren
Waren jullie niet moe sávonds? Wij lagen volgens mij echt voor 21:30 /22.00 alweer in bed door de jetlag. Liepen wel om 7 uur weer buiten. Vorig jaar in Boston ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even een andere keer uitgebreider met tips, ben nu op vakantie en op een laptop gaat het toch makkelijker ;)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-11-2018 23:58
Waren jullie niet moe sávonds? Wij lagen volgens mij echt voor 21:30 /22.00 alweer in bed door de jetlag. Liepen wel om 7 uur weer buiten. Vorig jaar in Boston ook weer.
Nee niet echt. Ik had meer af en toe even een inkakker overdag en daar kan je niet aan toegeven anders wordt die hele vakantie niks meer. Bak koffie erin en we gingen weer. En je kan natuurlijk eerst een dagje acclimatiseren mocht je dat nodig zijn. Volgens mij zit TO er meer dan drie dagen.

Maar je bent wel heel vroeg wakker idd dus totaal niet erg om even rustig en op tijd in de ochtend klaar te staan voordat de grote meute komt. Scheelt ook al heel veel tijd en hoofden lopen. Maar de bus begint al om 8 uur en de eerste ferry al om half 9 ish.

Stel, je pakt de erste boot rond 8 en bent om tien uur weer van Ellis Island af. Als je de kroon niet in gaat redt je dat makkelijk. Dan de Intrepid die er naast ligt een uurtje. Je neemt lunch (voor of na Intrepid, iig wanneer je honger hebt). Dan neem je een bustoer, even lekker zitten en gewoon kijken. Na dat rondje dan is het 2/3? Uur tegen de tijd dat je bij Brooklyn Bridge bent. Je stapt daar uit en gaat naar 9/11 memoriam. Met de pas mag je naar binnen, je loopt eventueel naar de Brooklyn Bridge om een kijkje te nemen en je kan ook naar World Observatory daar (afhankelijk van je pas). Dan is het dus rond half vijf. Je kan de bus weer pakken of je pakt nu de metro. Je gaat eten en daarna naar Tussauds of empire of.. En je kan natuurlijk ook kiezen voor madison sq als tussenactiviteit of war dan ook. Maar valt dus prima te doen


Wij gingen meestal rond een uur of negen terug. Maar zij zitten vlak bij Times Square. Je bent zo in het hotel. Stel je eet om een uur of vijf/zes tot zeven bij de attractie in de buurt. Na een uurtje of anderhalf heb je md tussauds meestal wel gezien, of Empire of? etc. Ben je gewoon voor negenen weer op je hotelkamer als je dat wilt en de lichten uit. En wil je dat niet kan je EN En doen :)
Alle reacties Link kopieren
Wij landen om 21.00 uur ‘s avonds dus voordat je bij het hotel bent is het 2 uur verder denk ik zo. Dus die dag doe je niets.
Dan hebben we drie volle dagen.

Ik lees idd overal dat het verstandig is om ‘s ochtends vroeg naar het Vrijheidsbeeld te gaan. Je bent toch vroeg wakker en dan is het minder druk.
Ik vind je programma heel vol, maar misschien wel haalbaar. Maar we hebben ook twee kinderen bij ons en we zullen de eerste dag toch nog wel moe zijn denk ik.
Maar Vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge en 9/11 memoriam en eventueel nog One World combineren op een dag moet wel haalbaar zijn als dat daar allemaal in de buurt ligt. Maar dan is het wel later dan half vijf denk ik.
8.00 - ontbijt en reistijd ?
9.00 - 11.00 uur Vrijheidsbeeld
Pauze, koffie oid
12.00 - 15.00 uur bustour ? Geen idee. Lunchen nog. Uitstappen Brooklyn bridge.
15.00 - 16.00 uur Brooklyn rondlopen
16.30 - 18.30 uur 9/11 Memorial en museum. Lees dat je ca. 2 uur kwijt bent daar
18.30 - 19.30 uur dineren
Reistijd naar One World
20.00 ...............evt. One World in het donker kijken? Of terug naar Times Square
En dan zal de energie echt wel op zijn denk ik.

En misschien is dit al een te volle dag ? Ik weet het niet, lastig.

En dan nog plannen voor dag 2 en 3....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven