Reizen in duitsland

28-11-2019 20:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond,

Ik wil in December een tripje naar duitseland plannen voor een aantal dagen. Ik reis alleen met het ov.

Nu wil ik sowieso naar Oberhausen en eventueel ook een dagje naar Essen. Ik kom er alleen niet uit wat het ov in Duitsland kost.

Iemand de tip voor een goede site zoals 9292? Zodat je kan zien wat jou reis kost.
DB.de, zowel voor treinen als bussen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
28-11-2019 20:31
Thanks! Als ik het goed begrijp kan ik voor 14 euro een dagkaart kopen en 6 euro een los ticket. Kan je dit net als in nl in de bus/station zelf kopen of moet je dit online bestellen?
bahn.de geeft alle informatie. Je kunt ook een kortingskaart op proef kopen. Je krijgt dan 25% korting op alle kaartjes gedurende 3 maanden.
https://www.bahn.de/p/view/bahncard/ueb ... card.shtml
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Belle73 schreef:
28-11-2019 20:31
bahn.de brengt u meteen naar de reisplanner.
ik weet niet of alle stadsbussen erop staan, maar wel de regionale bussen (is mijn ervaring).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Oberhausen kan al vanaf 50 euro retour of goedkoper als je op tijd boekt. Ik heb mijn retourtje toen gekocht via https://www.nsinternational.nl/

Vanaf daar kun je makkelijk de bus pakken naar Centro en dergelijke. Ik heb zelf toen geslapen bij een hotel tegenover Centro maar er zijn wellicht nog tig andere hotels.

Ik was er zelf 3 dagen en dat heeft me iets van 250-300 euro gekost maar dat was incl. een concertkaartje.
Kerstfeest1998 schreef:
28-11-2019 20:37
Thanks! Als ik het goed begrijp kan ik voor 14 euro een dagkaart kopen en 6 euro een los ticket. Kan je dit net als in nl in de bus/station zelf kopen of moet je dit online bestellen?
Geen idee. Ik weet wel dat je ook kaartjes in de DB app kan laden, misschien kun je dat even nakijken? En volgens mij is het zo dat je een goedkoper ticket kan kopen als je het traject met stoptreinen i.p.v. sneltreinen aflegt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb je al gekeken wat accommodatie kost nu je het zo laat boekt? In steden die populaire kerstmarkten hebben, kan dat aardig oplopen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven