Rijden naar Spanje juli 2025

08-07-2025 10:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We zouden morgenochtend vertrekken op vakantie naar Spanje en een overnachting doen in Perpignan.
Nu is er op het nieuws dat er verschillende wegen zijn afgesloten richting Spanje ivm de bosbranden
Wie is er onderweg of net aangekomen en kan me iets meer vertellen over de huidige situatie ?
Onze zoon is net gisteren terug gereden van spanje naar nederland. Ik zag op google maps ook ernstige waarschuwing, heb van hem niets gehoord, heeft er 13 uur over gedaan (heel netjes gezien de ca 1300 km)
ANWB Europa even volgen op X voor updates, omleidingen, etc.
@Marieke , fijn dat hij dan nu weer veilig thuis is , 13 uur is zeker netjes, ik zag filmpjes van mensen die uren vast stonden op de snelweg was wel iets wat gespannen
@star ga eens kijken ,bedankt voor de tip die kende ik nog niet
Marieke schreef:
08-07-2025 11:02
Onze zoon is net gisteren terug gereden van spanje naar nederland. Ik zag op google maps ook ernstige waarschuwing, heb van hem niets gehoord, heeft er 13 uur over gedaan (heel netjes gezien de ca 1300 km)
Ligt er natuurlijk ook aan welke route hij gereden heeft ;-).

Dit lijkt een actuele pagina:
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buit ... uid-europa
De snelweg naar Spanje is weer open. Alleen bij Tarragona is nog een bosbrand die niet onder controle is.
@irregular mag ik vragen waar je dat hebt gezien ♡
Google maps geeft nog steeds melding aan
Ook op de site van ANWB staat dat weg naar het Spaande grens weer open is. Er kan nog wel vertraging voorkomen.

Overzicht actuele bosbranden vind je hier
https://www.bosbrandeneuropa.nl/bosbran ... frankrijk/
https://www.bosbrandeneuropa.nl/bosbran ... -aanwezig/
Empanada1 schreef:
08-07-2025 12:07
@irregular mag ik vragen waar je dat hebt gezien ♡
Google maps geeft nog steeds melding aan
Wordt al de hele dag op het nieuws gemeld en ook door de anwb.
Toevallig net gehoord dat kennissen die maandagochtend met een touringcar richting Spanje zijn vertrokken vanochtend in de file voor de grens stonden met minstens 5 uur vertraging. Misschien inmiddels wel opgelost maar zo was de situatie vanochtend.
@PoesMinoes poeh 5 uur , goed om te weten om op tijd wat extra water mee te nemen en naar het toilet te gaan
Het brandt nog steeds. Het heeft de hele dag ook hard gewaaid. De wegen zijn open, maar het vuur is nu ook aan de andere kant van de Ebro. Het is daar een lastig te bestrijden natuurgebied. En door de wind. Ik woon er meer dan 250 km vanaf en het stonk hier vanmorgen verschrikkelijk. Ik dacht dat er brand dichtbij was. De lucht is nu wat schoner, maar het stinkt nog.
@redhead , verschrikkelijk voor de mensen die daar wonen en alles verliezen .
En de brandweermannen die dag en nacht in touw zijn

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven