Rome vraag

15-07-2011 16:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met het boeken van toegangstickets voor diverse grote museau/bezienswaardigheden in Rome ?

Ik zie zo her en der wat online mogelijkheden maar is dat wat ?

Wij gaan met ons gezin in augustus naar rome toe en willen dan 2 dagen een aantal grote bezienwaardigheden bezoeken (waaronder colosseaum en vaticaanstad).. En we willen liever geen uren in de rij staan.

is het dan slim om nu alvast te boeken voor een museum bezoek ? Of kan het prima ter plekke ?

Verder nog leuke tips waar je echt met je kind heen moet ?
In augustus zijn de Italianen met vakantie, is het smoorheet in de steden en is het daarom hartstikke rustig.

Tip: combitickets kan je ook halen bij de bezienswaardigheden zelf. Het Colosseum is vaak het drukst. Als je naar het Palatijn gaat is de rij vaak veel minder.

Veel plezier!
Het vaticaan is altijd mega druk elke ochtend... als je er voor 7 uur niet bent heeft het weinig zin in de rij te gaan staan
is dat zo.. zo rustig ? Ok.. nou dat scheelt dan weer , geldt dat ook voor vacticaan stad ?

Tja.. we zitten wel met de hitte een beetje.. we zijn op vakantie op ong. 2 uur afstand van rome dus dachten we een combi te doen.. maar hoe warm is warm .. de warmte is natuurlijk anders dan hier .. ach.. we houden het gewoon in de gaten en we gaan gewoon..

Bedankt alvast..
Bij palatijn/forum kan je combi tickets kopen incl. collosseum. Moest daar 1 minuut wachten. Rondleiding in vaticaanstad gedaan zodat je wat sneller naar binnen kon. Overig kan je gewoon makkelijk daar halen. Galleria Borghese zal je dan waarschijnlijk niet doen maar daar kan je het beste van te voren kaarten via internet bestellen. Vaak is deze volledig uitverkocht voor een aantal dagen.
in de zomer is het topdruk, het enige dat helpt is met een (veel te dure) guided tour mee, dan omzeil je een stukje rij
Hoe warm is warm... Heet! Wij zijn eind mei in Toscane geweest, onder andere naar Siena en Arezzo. Daar was het toen al rond de 35 graden overdag. In augustus is het nog warmer. Natuurlijk is het anders heet dan in Nederland (minder benauwd) maar het blijft natuurlijk wel heet.

Twee uur is trouwens best veel... Wij hebben het ook een paar keer zo gek gemaakt, vanuit Rome met de auto naar Napels, Pompeï en de Vesuvius. En vanuit Lido di Jesolo met de auto naar Verona... Elke keer zeiden we 'nooit meer!' Pas nu, met dochter van twee, doen we het ook echt niet meer. We blijven lekker dichtbij de plaats waar we vertoeven.

Mocht je het toch willen, zou ik zeker overwegen met de trein te gaan als dat kan: goede snelle verbindingen door heel Italië en airco in de treinen.
Meds, in de zomer ja. Juni, juli en september. Maar niet in augustus, dan zitten alle Romeinen aan het strand vanwege hun eigen vakantie.

Nog wat tips...Op 15 augustus is alles dicht vanwege Maria Hemelvaart. Op 14 augustus is de Sixtijnse Kapel ook dicht vanwege de voorbereidingen.

Overal in Rome zijn drinkwater tappunten. Ideaal. Flesje mee en goed bijvullen steeds!

O, en trek niet je witte schoentjes aan, wij zijn daar ook geweest toen het erg heet was (in juni) en het asfalt smolt gewoon vast aan je schoenen.
Hm.. Ik ben in verschillende perioden in Rome geweest en augustus is echt niet minder druk hoor. Er zijn dan ook gewoon heel veel mensen die op campings in de buurt of iets verder weg staan en een dag of meer naar Rome gaan.
we gaan of met een tentje op een camping in de buurt staan of met de trein, maar dan gaan we dus 2 x 1 dag.. want alles zien in 1 dag is niet haalbaar denk ik..

we zitten straks aan de kust op een kleine camping .. en het weer is daar nu al 35C+.. heerlijk ! We hebben al wat oudere kinderen en onze jongste (einstein type) verheugd zich enorm op al het moois wat ie daar hoopt te zien..

En witte schoentjes gaan niet mee .. je mag in vaticaanstad toch ook niet in je korte broek en hemdje in de musea ?
Nee klopt. Knieën en schouders moeten bedekt zijn, dat geldt voor alle kerken in Italië. Dus neem een grote doek mee, of een tuniek.

Alles in twee dagen zien is ook niet haalbaar... Je zal echt keuzes moeten maken. Wij zijn er twee weken geweest, en het was nog te kort. Alleen voor Vaticaanstad (de koepel, de Vaticaanse musea en de Sixtijnse Kapel) heb je al een dag nodig). En dan is er nog zoveel... Het Forum Romanum, Colosseum, Palatijn, Pantheon, Castel Sant Angelo, Piazza Navona, Campo Dei Fiori, Villa Borghese, Trevi Fontein, Santa Maria del Poppolo, Bocca Della Verita, de Spaanse Trappen, Catacomben, Trastevere en ga zo maar door... Dat kan nooit in die dagen.

Maak dus van te voren een keuze... Dan ben je niet teleurgesteld achteraf.
Poldervrouw in 2 dagen heb je ook nog niet alles gezien . Trein is erg handig vanuit Termini (eindstation) kan je heel goed de metro nemen naar waar je ook heen wilt in Rome.
Termini is trouwens erg crimineel... Let op je spullen dus.
we weten dat het neit lukt in 2 dagen, dus we kiezen er een paar die de kinderen het meest zullen aanspreken.. en dan gaan we later weer eens terug voor een meerdaagse city trip.. 1
Ben een paar keer in Rome geweest in verschillende jaargetijden. Bijv. in juli maar ook in september. Juli was bloedheet, dus augustus zal dat ook wel zijn. Maar we hebben het uitgehouden. Rustig aan doen en veel water drinken. Tussen de middag warm eten op een terrasje.

Als je maar kort in Rome bent zou ik proberen om het Colloseum en Forum Romanum sowieso te gaan bekijken.

Paar opmerkingen:

Bij de Bocca Della Verita ben je met 2 minuten uitgekeken en je mag in de rij staan. Tegenwoordig moet je betalen als je je hand in de mond van het beeld wil steken, en er gebeurt niks mee, dus ik zou dat overslaan. Het kerkje kan je in principe missen.

Spaanse Trappen zijn leuk om te zien, maar als de bloemen daar in bloei staan maak je de mooiste foto's. Volgens mij is dat mei of juni?

Anyway, bovenaan staan kunstenaars, is wel leuk dus, maar geen mega-must.

Trevi-fontein leuk om te bezoeken, is wel iets wat je in Rome zeker gezien moet hebben, maar aan de andere kant is het ook 'maar' een fontein waar je na 15 minuten weg weer weg kan gaan.

Het bezoeken van het Vaticaan is natuurlijk wel een aanrader. Het San Marco plein, de Sixtijnse kapel (kan je beter vroeg naartoe gaan, midden op de dag staat er mogelijk een lange rij), het Vaticaanmuseum...

En dan zijn je 2 dagen wel weer voorbij
http://www.romefreetour.com/

gratis tour, erg leuk, door studenten. Kan je meteen wat van je lijstje afstrepen
Wij zijn er ook geweest en hebben een tweedaags bus ticket voor een hop on hop off bus gekocht. Geen mega rijen gehad bij de grote attracties.

Let er wel op dat je kerken niet mag bezoeken met korte rok en hemdjes. Dus een linnen broek aan en vestje meenemen om er degelijk uit te kunnen zien.
Belachelijk dat je daar nu voor moet betalen, Dreamlogic! Was een paar jaar terug nog niet zo. Verder eens met wat je zegt. De Spaanse trappen zijn niet zo interessant, kan je beter iets anders kiezen (wel leuk: de winkelstraten daarom heen, maar daar heb je geen tijd voor).
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 15 juli 2011 @ 16:56:

Meds, in de zomer ja. Juni, juli en september. Maar niet in augustus, dan zitten alle Romeinen aan het strand vanwege hun eigen vakantie.

Nog wat tips...Op 15 augustus is alles dicht vanwege Maria Hemelvaart. Op 14 augustus is de Sixtijnse Kapel ook dicht vanwege de voorbereidingen.

Overal in Rome zijn drinkwater tappunten. Ideaal. Flesje mee en goed bijvullen steeds!

O, en trek niet je witte schoentjes aan, wij zijn daar ook geweest toen het erg heet was (in juni) en het asfalt smolt gewoon vast aan je schoenen.De laatste keer was ik in augustus en was het nog steeds retedruk, misschien zijn de Romeinen op vakantie (dus dan veel winkels dicht en leuke restaurants dicht) de toeristen komen gewoon keihard in de rij staan. Beste tijd is eigenlijk het vroege voorjaar of late najaar
In twee dagen kan je onmogelijk alles zien. Ik zou idd gaan voor colloseum en de fora (combi ticket kopen) en op de tweede dag vaticaan en vaticaanmusea
Okee, gewoon in maart of oktober gaan dus.

Al zal je altijd wel die Amerikanen en Japanners blijven houden die Europa doen in een week.
Ik vond het niet echt een must op ín het Colosseum geweest te zijn (persoonlijk). Wel in het Vaticaan. En écht even de Tevi fontein zien! Muntje erin gooien, want dan kom je er terug.

Heb je daar niet (net als bijvoorbeeld in Londen) zo'n dagtourbuskaartje, dat je langs alle hoogtepunten komt? Ik ben destijds vanuit Rimini hup, hup door Rome geweest met reisleiding. Poppetje gezien, kastje weer dicht, zeg maar.
Rome is echt de mooiste stad waar ik tot nu toe geweest ben!

De Bocca Della Veritas wilde ik supergraag zien (mede door Bassie en Adriaan), maar was nogal een tegenvaller.. Een kwartier in de rij staan om te betalen en dan snel foto nemen en wegwezen :S

Mij lijkt het een perfect idee om kaartjes via internet te boeken, dat scheelt wel veel in wachttijden! Ik heb het zelf trouwens vaker gedaan maar nog niet in Rome. Het nadeel is dat je soms ook een tijd moet opgeven. Vooral voor het Vaticaans museum zou ik het doen.

Verder stond er toen we bij de St. Pieter waren een meterslange rij, een lange slang helemaal om het plein heen naar de andere kant. Toen we vroegen hoe lang de mensen vooraan al in de rij hadden gestaan zeiden ze een kwartier. We zijn achteraan gaan staan en waren inderdaad heel snel binnen! Dus laat je niet te snel afschrikken!
Leuk! Ik lees ook even mee, gaan in augustus namelijk ook naar o.a. Rome, maar dan voor ongeveer 5 dagen.
5 dagen is beter. Vergeet Villa Borghese niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven