Rondreis Amerika

22-01-2015 09:08 32 berichten
Man en ik zijn al tijden aan het dromen van de rondreis, maar we willen even weten of het financieel haalbaar is dit jaar, en of dat ons plan wel haalbaar is in de 3 weken vakantie die we maximaal op mogen nemen...

Plan:

- Vliegen naar California (SF of LA) huurauto, liefst een leuke amerikaan, wat highlights van San Francisco en LA zien, Grand canyon, Death Valley, Yosemite Park en ons favoriet Redwood Forests. Vriendin woont in Fresno die willen we zeker ook bezoeken/meeten.

- Man houdt erg van autorijden en ziet ons vervolgens road trippen naar de andere kant van het land... ik dacht zelf dat dit misschien te veel tijd kost. Road trippen is wel ons favo bezigheid, niet te veel plannen niets boeken, Lonely planet op schoot en gaan! Hij wil heel graag de route 66 natuurlijk, maar die zit niet echt in de buurt van onze andere plannen geloof ik...

- We houden van natuur maar niet van uren wandelen, qua hotels wisselen we vaak af, het hoeft niet superdeluxe, maar tussendoor een dagje relaxen in een spa is ook lekker. We houden heel erg van authentiek! Man vind het ook leuk om hotels/restaurants/wegen te bezoeken die in bekende films voorkomen, zo hebben we in Schotland een hele Skyfall route gereden.

- Man wil heel graag naar Sea world in Orlando... vertel me alsjeblieft dat daar niets aan is... Of vinden jullie Florida geweldig?

- vrienden bezoeken in Pittsburgh, Avon en Grand Rapids

- New York bezoeken, highlights en dan langs de hudson river rijden.

- terugvlucht vanaf NYC of Chicago... wat goedkoper is...

waarschijnlijk willen we veel en veel te veel in een keer, maar we horen graag wat jullie ervaringen en tips zijn, en een budget hiervoor....

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 weken een rondreis gemaakt door west Amerika, dan leg je al flinke afstanden af. Fantastische reis vond ik het. Wat kosten betreft heb ik geen idee, was met m'n ouders.

Om nog naar Florida en daarna naar Chigaco of NYC te gaan, lijkt me veeelste veel kilometers en heel veel country side waar niet zo veel aan is

Ik zou keuzes maken
Wij gaan het eerste punt van jouw plan doen en daar trekken we vier weken voor uit. We reizen wel met kinderen, dus we blijven regelmatig een extra nachtje op dezelfde plek. Iets meer zien dan wij gaan zien moet dus wel kunnen, maar je hele lijst is onmogelijk. Misschien van New York naar Florida en de westkust een andere keer doen?
Ik kan hier heel kort over zijn: dit kan niet in 3 weken. Dan zit je écht alleen maar in de auto en zie je niks. En zelfs dan wordt het krap. Waarom zo'n gigantisch land in 1x willen doen? Je doet toch ook niet heel Europa of Azië in 3 weken..?

Mijn tip: kijk eens naar de afstanden tussen de plaatsen op GoogleMaps. De tijden die daar aangegeven worden kloppen redelijk en tel daar nog even al je pitstops bij op.

Ik zou beginnen in Californië en omgeving. Zelfs daar moet je kiezen wat je wilt zien als je MAAR 3 weken hebt..
Oh ja, de kosten: tickets ruim 1000 euro p.p., auto huur + tanken 2000 dollar, overnachting heb je zelf in de hand, kan van heel goedkoop tot heel duur. Wij gaan alleen naar de betere hotels en een paar resorts, dus dat tikt aardig aan. En dan natuurlijk naar Disney enzo. In totaal wordt het.....duur
Goede tip van Zebrini, zo hebben wij ook onze reis gepland. Alles in google maps gezet, afstanden gemeten. Gekeken wat we per dag kunnen halen en dan hotels zoeken. Eerst overal 1 nachtje gepland, toen gekeken hoeveel dagen we over hadden en die verspreid over de reis extra ingepland. We hebben alles al geboekt, maar kunnen alles kosteloos annuleren. Door extra dagen in te bouwen, zijn we nog een beetje flexibel. Kan me voorstellen dat je niet alles vast wilt leggen, maar meet het uit en zorg in ieder geval dat je voor de eerste nacht vast iets geregeld hebt.
Leuke plannen, maar in 3 weken is dit niet haalbaar.

Ik ga over een maand of 2 voor de 12e keer naar Amerika en zelfs nu heb ik nog lang niet alles gezien.

Als je alleen voor Seaworld naar Florida wilt dan zou ik dat zeker niet doen. Ik vond Seaworld niet echt bijzonder.....

Bovendien, als je in de buurt van LA bent dan kun je net zo goed Seaworld San Diego bezoeken.

Rondje SFO, Yosemite, Sequoia, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce en Grand Canyon is echt prachtig! En geloof me; je rijdt dan echt wel veel kilometers hoor

Succes met plannen
Duur heb je helemaal zelf in de hand daar. Wij hebben zo'n 8000 euro uitgegeven aan alles: tickets, autohuur, eten, kampeerspullen en alles wat er bij kwam kijken. Dit was voor 1 maand en inclusief 4 dagen New York City (waar we alleen al 1000 euro kwijt waren). Maar dus veel gekampeerd en goedkope hotels en motels.
Dit lukt je nooit in 3 weken, is echt gekkenwerk. Daar heb je 3 maanden voor nodig. Kies voor het Westen óf het Oosten, niet voor beide gebieden in 3 weken.

Alleen over een rondreis in het westen (zonder Yellowstone) hebben wij 3 weken gedaan.

Met 3 rondreizen van 3 weken hebben we het westen nu grotendeelS gezien. Je wilt toch wel eens in een mooi gebied ergens rondkijken en niet om zes uur 's avonds ergens aankomen en om 9 uur de volgende ochtend weer de auto in moeten omdat je anders je volgende bestemming niet haalt ?

Het scheelt als je bijv naar San Francisco vliegt als aankomstplaats en vanaf een andere plaats terug vliegt. Dan kun je een groter gebied zien.

Neem eens een paar uitgestippelde reizen uit een reisgids als voorbeeld. En zelfs die vonden wij te "druk". 1 overnachting in Yosemite of 1 in Las Vegas bijv. is voor ons veel te kort.

Tip: kijk eens op www.allesamerika.com Op dat forum geven ze goede tips.
Ja idd de prijs heb je zelf in de hand.Wij houden van goede hotels en betalen daar ook voor. We zijn voor onze komende vakantie (18 dagen) alleen al aan tickets, hotels en auto ca 7500euro kwijt. Dan komt alles daar er nog bij....
Oh wat leuk gelijk al die reacties! ik krijg al helemaal zin om vanalles op googlemaps te meten..

denk je dat we Californië in twee weken kunnen doen, en dan vliegen naar NYC en dan daar nog een weekje... meer haalbaar?

Dat was mijn eerste idee, maar man droomt graag door :D

En budget veel snap ik... de spaarpot zit rond de ¤ 8.000,-, zit je dan krap of is dat goed te doen?

We willen ons als we daar eenmaal zijn natuurlijk niet te veel zorgen maken over geld!
Goede tips hierboven!

Ik wil je aanraden om ook een keer op het allesamerika forum te kijken. Heel actief forum met veel kennis. Ze geven daar echt goede tips! Staan ook veel routesuggesties op!
Is de vraag serieus??

Van SF naar NY is het ongeveer 3000 mijl, dat is minstens 230km per dag rijden. En dan nog alles zien en doen, omwegen (Chicago, Orlando).... no way dat je dat gaat redden.
Wij gaan het rondje dat Judiths noemt doen en leggen ongeveer 5000 kilometer af geloof ik.

Bij ons wordt het vooral duur omdat we met z'n vieren gaan. Maar gaan we met z'n vieren vier weken in een stacaravan op een luxe camping aan de Cote d'Azur zitten, dan zijn we ook veel geld kwijt.
haha misschien had ik dat rijden tussendoor even moeten nuanceren, dat is het romantische idee van manlief, die ziet noooooit problemen en zeker niet qua tijd. Mijn plan was inclusief binnenlandse vlucht!
ik zie hier bijvoorbeeld iets van een 19daagse reis, oost en west... (zou dan alleen Philly en DC niet doen)

http://www.fox.nl/rondreizen/verenigde- ... informatie

heeft iemand daar misschien ervaring mee? of moet ik verhuizen naar het Amerika forum? ik vind jullie juist altijd zo fijn
quote:rosekapje schreef op 22 januari 2015 @ 09:36:

Oh wat leuk gelijk al die reacties! ik krijg al helemaal zin om vanalles op googlemaps te meten..

denk je dat we Californië in twee weken kunnen doen, en dan vliegen naar NYC en dan daar nog een weekje... meer haalbaar?

En budget veel snap ik... de spaarpot zit rond de ¤ 8.000,-, zit je dan krap of is dat goed te doen?

We willen ons als we daar eenmaal zijn natuurlijk niet te veel zorgen maken over geld!

als je je beperkt tot Californie lukt dat wel in twee weken. Maar dan mis je Utah, Las Vegas, de Grand Canyon en Monument Valley.. En Utah vind ik eigenlijk met stip het mooiste. SF is geweldig, Yosemite ook, Death Valley mooi om gezien te hebben, maar dat is het voor mij.

LA vond ik erg tegenvallen. Bryce Canyon, Zion NP, Arches NPin Utah super-de-super. En de Grand Canyon, tja, om naar de VS te vliegen zonder de GC gezien te hebben....jammer.
quote:rosekapje schreef op 22 januari 2015 @ 11:06:

ik zie hier bijvoorbeeld iets van een 19daagse reis, oost en west... (zou dan alleen Philly en DC niet doen)

http://www.fox.nl/rondreizen/verenigde- ... informatie

heeft iemand daar misschien ervaring mee? of moet ik verhuizen naar het Amerika forum? ik vind jullie juist altijd zo fijn

Dit is niet alleen Californie.

Wat ik al eerder opmerkte, voor mij een véél te gehaast programma. 4 uur in SF, 1 nacht in Yosemite. Wil je niet eens ergens een winkel in of een wandeling maken? Zomaar ergens op een rots zitten en genieten van het uitzicht? en wij zijn écht geen geoefende wandelaars. Maar zelfs voor een wandeling van 2 uur heb je geen tijd in dit programma van Fox.
quote:rosekapje schreef op 22 januari 2015 @ 09:36:

Bovenstaande wat jij suggereerd heb ik gedaan met mijn ouders, maar andersom:

Wij vlogen naar NY, daar 4/5 dagen, daarna vliegen naar SF en vanaf daar een circel gereden in 2 weken (LA- Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Yosimete misschien niet in deze volgorde haha) terug naar SF en naar huis.

Persoonlijk vond ik de circel aan de West coast nog wel een beetje gehaast, vooral rond de Grand Canyon en Yosimete daar hadden we nu nauwelijks tijd om een wandeling te doen, want bleven maar 1 dag. LA vond ik dan bijna weer geen drol aan en had ik wel zo doorheen willen rijden en weer door, dus bedenk goed waar je langer wilt blijven en welke activiteiten je belamgrijk vind!
hmmm... LA van t lijstje halen...?

We gaan er dit weekend eens voor zitten, we hebben al een grote kaart en de Lonely Planet, dan kunnen we eens kijken wat we allemaal willen doen!

Dat we alle plannen in een reis proberen te stoppen heeft er mee te maken dat we hopen volgend jaar een kindje te mogen krijgen, en man deze reis kindloos wil doen zodat je zo vrij mogelijk bent (land of freedom toch...)

maar dan hadden we ook lievere bazen moeten hebben die zeiden : ach joh neem maar lekker 3 maanden vrij! en die hebben we niet

oh en dat Fox was maar een google-hit op een oost&west combinatie, niet dat ik die exacte reis zou willen nadoen...

ik vind het me wel lastig voor te stellen, amerika is zo groot, alle steden zoveel groter dan de onze... alle NPs mega.... wij kunnen al 6 dagen in de drunense duinen lopen en telkens een nieuw stukje ontdekken hahaha... je gaat nu toch gauw voor de highlights!
Ik snap de bedoeling, maar ik raad je toch aan om te kiezen tussen Oost en West.

wie zegt dat je er nooit meer zult komen als je kinderen hebt?

Met kleine kinderen is een rondreis in de VS trouwens goed te doen. Hebben vrienden van ons een paar keer gedaan.

Wat dat betreft is de VS zeker "the land of the free"". Heel kindvriendelijk.
quote:rosekapje schreef op 22 januari 2015 @ 15:16:

hmmm... LA van t lijstje halen...?

We gaan er dit weekend eens voor zitten, we hebben al een grote kaart en de Lonely Planet, dan kunnen we eens kijken wat we allemaal willen doen!

Dat we alle plannen in een reis proberen te stoppen heeft er mee te maken dat we hopen volgend jaar een kindje te mogen krijgen, en man deze reis kindloos wil doen zodat je zo vrij mogelijk bent (land of freedom toch...)

maar dan hadden we ook lievere bazen moeten hebben die zeiden : ach joh neem maar lekker 3 maanden vrij! en die hebben we niet

oh en dat Fox was maar een google-hit op een oost&west combinatie, niet dat ik die exacte reis zou willen nadoen...

ik vind het me wel lastig voor te stellen, amerika is zo groot, alle steden zoveel groter dan de onze... alle NPs mega.... wij kunnen al 6 dagen in de drunense duinen lopen en telkens een nieuw stukje ontdekken hahaha... je gaat nu toch gauw voor de highlights!

Nou nee dat laatste zou ik dus niet doen, we pakken altijd een beperkt stuk en kijken de volgende reis wel weer wat we dan doen. Wij haten teveel rijden om alles te willen zien, go with the flow vinden wij veel fijner reizen. Paar dagen trekken, en als je het ergens leuk vind ook de vrijheid hebben om daar wat langer te blijven. Dat zie ik nergens in jouw plannen terug... en dan wordt een reis wel heel erg een moetje en vermoeiend.

Kun je om te beginnen niet 4 weken vrij regelen?
Wat je man wil is sowieso onmogelijk, dan moet je 3 maanden gaan. Het voorbeeld van Fox vind ik ook niks, veel te gehaast. Wij zijn dit jaar voor het eerst geweest met pubers, voor ons was het er niet van gekomen voordat we kinderen kregen, maar het was waanzinnig leuk met pubers, dus geen zorgen. Wij hebben 19 dagen zuidwesten gedaan en toen nog 4 dagen ofzo NY. Dat laatste had ik echt spijt van, had ik liever ook nog in het zuidwesten gespendeerd, maar ik had ook een echtgenoot die per se naar NY wilde.

Misschien kun je de vakantie oprekken naar 3,5 week? Wij zijn op een vrijdag vertrokken en op een maandag 3,5 week later weer in NL geland. Dat geeft al wat extra speling. Dan zou ik in jullie geval kiezen voor 4 dagen NY of Washington of Chicago of Niagara watervallen (en dus niet allemaal) en dan naar het Zuidwesten, dan heb je een compromis met je man. Doe het niet zoals wij op het eind, dan ben je een hele dag kwijt, ivm het tijdverschil. En inderdaad, kijk op het forum van Alles Amerika. Je hoeft niet gelijk te posten, je kunt ook de antwoorden op andermans vragen lezen, dat is al heel verhelderend.
quote:spectral schreef op 22 januari 2015 @ 15:32:

[...]

Nou nee dat laatste zou ik dus niet doen, we pakken altijd een beperkt stuk en kijken de volgende reis wel weer wat we dan doen. Wij haten teveel rijden om alles te willen zien, go with the flow vinden wij veel fijner reizen. Paar dagen trekken, en als je het ergens leuk vind ook de vrijheid hebben om daar wat langer te blijven. Dat zie ik nergens in jouw plannen terug... en dan wordt een reis wel heel erg een moetje en vermoeiend.

Kun je om te beginnen niet 4 weken vrij regelen?

Precies zoals wij het doen! Alleen de vluchten, de auto en een hotel in de aankomstplaats regelen, en een globale route in ons hoofd. zo heb je de vrijheid om ergens langer te blijven als het bevalt. En dat bleek tot nu toe altijd zo te zijn!

Dan maar een park overslaan en voor de volgende keer bewaren.
uhm... dat staat toch ook in ons verhaal... normaal gesproken plannen we niets en gaan we gewoon maar rijden... maar we zullen nu toch wel vluchten moeten boeken :D

hoe we het in andere landen deden was gewoon lonely planet pakken in de ochtend, wat zit er in in de buurt, dit, ok, daarheen, klaar? wat zit er verder? tijd om te eten? gaan we eten, tijd om te slapen? hotelletje zoeken...

we zijn zo geprogrammeerd zeg maar... we zijn in 2014 16 keer op weg gegaan (Tomtom op snelweg vermijden!) naar Haarlem voor een leuke city trip, en zijn daar pas afgelopen weekend voor het eerst aangekomen :D wij stranden altijd als we een bordje zien, een leuke plaatsnaam, een rommelmarkt, een feesttent... hahaha

maar omdat we nu al zo veel ideeën hebben bij amerika, en dan over het hele enorme land, dacht ik dat het toch handig is om dit wat meer uit te zoeken, voordat je dalijk in Dallas bent en de volgende dag je retourvlucht NYC-AMS moet halen...

en helaas mogen we allebei echt niet langer dan 3 weken aan een stuk vrij... ik kan natuurlijk wel ontslag nemen :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven