Rotterdam met pubers

31-01-2020 07:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een best heftige periode gaan we met ons gezin (twee jongens 11 en 14 jaar) even er tussenuit. We hebben in de carnavalsvakantie in Rotterdam een overnachting bij de Stayokay geboekt, die zit in de kubuswoningen tegenover de markthal. Maar we willen wel wat te doen hebben, vooral voor de jongens.

Mijn conditie is op een laagtepunt op het moment, dus een hele intensieve activiteit gaat niet en kleine stukjes wandelen is geen probleem, maar een stadswandeling van 10 km trek ik ook niet :-$
Wat zijn leuke dingen om te doen?
Ik had zelf al bedacht om naar de Euromast te gaan, een rondvaart op de Spido. Een keer met de watertaxi en natuurlijk naar de markthal. De koopgoot is leuk voor een uurtje, maar winkelen met jongens is meestal maar voor korte duur.
Iemand nog een tip die ik nog niet had gevonden?
Maritiem museum?
maritiem museum, miniworld, fun forest en als lopen niet lukt kun ja natuurlijk ook met de tram door Rotterdam .
you go girl
https://www.dagjeweg.nl/tip/7504/Café-De-Ballentent

Eten bij de Ballentent
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ga met de watertaxi naar De ss Rotterdam.
Daar is van alles te doen. Ze geven leuke rondleidingen en je kunt wat gebruiken in het restaurant of (bij goed weer) op het achterdek.
Een rit met de blauwe tram is ook erg leuk.
Edit: vergeet de havens niet. Daar zijn rondvaarten voor. Vooral s'avonds is dat best indrukwekkend.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 08:14
18.60% gewijzigd
https://ssrotterdam.nl/ontdek/combinatietickets/

SS Rotterdam
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ken Rotterdam niet, maar op basis van je OP zou ik in de ochtend bv een rondvaart oid doen. Dan ergens lunchen en in de middag een escaperoom of VR-arcade oid. Misschien naar een leuke film of Gamestate, een arcade hal.

Als je niet zoveel kan lopen is het misschien handig om met ubers of ov te gaan reizen op die dag.

Je kan ze natuurlijk ook zelf vragen waar ze zin in hebben.
Gelukkig kun je in Rotterdam zo goed als overal komen met het OV, van noord tot zuid, van oost tot west.
De Markthal is op zich leuk, maar wordt inmiddels wel gekaapt door grote drommen toeristen. Ik zou er even doorheen lopen en dan alleen stroopwafels bij Van Vliet halen, die zijn goddelijk!

Van mini-world vraag ik me af of het leuk is voor pubers.. vind dat eerder voor kleuters (of zonderlinge oude mannetjes :$ ), maar het kan natuurlijk dat ze weg zijn van treinen.
Fun forest is leuk, maar niet (Heel) makkelijk bereikbaar als je conditie niet top is.

De SS Rotterdam is idd heel relaxed om te bezoeken. Man en pubers kunnen een rondleiding doen en jij kunt lekker uitpuffen op het achterdek of in een van de zalen. Soms hebben ze zelfs live muziek daar. Om uitgebreider te borrelen zou ik echter vervolgens de watertaxi pakken richting het begin van de Kaap (katendrecht), het Deliplein en de Fenix Food Factory, dat is gevarieerder en vind ik gezelliger. Aan het Deliplein zitten ook meerdere leuke restaurants voor ‘s avonds.
Maar ook aan de pannenkoekstraat -botersloot, vlakbij de markthal kun je lekker eten en borrelen.
Of je gaat juist naar de Witte de With, daar zit ook een mooie expositieruimte om te bezoeken. Of nog verder naar de Oude en nieuwe binnenweg.

Maritiem museum is inderdaad echt leuk! De off-shore experience is leuk om te doen daar, maar ook de Kunsthal heeft mooie tentoonstellingen nu. Zijn je pubers minder van de kunst dan kun je ook nog naar het natuurhistorisch museum of naar het nieuwe instituut.

Of je kunt naar de Euromast en naar Parqiet (wel alleen bij mooi weer want binnen is het best krap). Gelukkig is het Heerenhuys nu ook weer open. Met een beetje geluk is de Noorse Zeemanskerk open en kun je daar ook even naar binnen, maar van buiten is het al een bijzonder gebouw.
In de buurt (wel een stukje lopen en met de tram) zit het scheepvaartkwartier, daar is het Wereldmuseum erg mooi en ook daar weer verschillende borrelplekken en restaurants.

Er is echt genoeg te doen! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel☺️
Felidaes schreef:
31-01-2020 08:24
Ik ken Rotterdam niet, maar op basis van je OP zou ik in de ochtend bv een rondvaart oid doen. Dan ergens lunchen en in de middag een escaperoom of VR-arcade oid. Misschien naar een leuke film of Gamestate, een arcade hal.

Als je niet zoveel kan lopen is het misschien handig om met ubers of ov te gaan reizen op die dag.

Je kan ze natuurlijk ook zelf vragen waar ze zin in hebben.
Voor de inhoudelijke tip van de kenner ;-D
Dan zou ik JUMP XL aanraden! Kunnen ze wipe-out achtige dingen doen.
Rotterdame010 schreef:
31-01-2020 08:46
Voor de inhoudelijke tip van de kenner ;-D
Dan zou ik JUMP XL aanraden! Kunnen ze wipe-out achtige dingen doen.
Ha ha, meer op basis wat pubers misschien leuk vinden en daarop heb ik gegoogeld of het ook in Rotterdam is.

:-D
Rondvaart? https://www.spido.nl/

Oh Sorry, mosterd...
Euromast is inderdaad leuk, beneden zit een leuke brasserie, die is goedkoper dan bovenin en heeft lekkere taart. Wat voor pubers echt leuk is: tegenover de euromast ligt de lasergame in een boot (onder de waterlijn). Kunnen die jongens even lekker uitrazen terwijl jij even bijkomt (of mee doen). Wel reserveren!
En wat daar ook vlakbij zit: https://museumrotterdam.nl/tentoonstell ... m-40-45-nu
Vonden mijn kinderen van dezelfde leeftijd heel erg interessant!

Maritiem museum is genoemd, maar vind ik voor iets jongere kinderen.

Vlakbij de kubushuizen zit Vapiano, is bij mijn kinderen favoriet om te eten. Naast de markthal zit Little V, ook erg lekker (vietnamees). En dan even iets verderop de hoek om, een ijsje eten bij de IJssalon op de Meent (lekkerste ijs).

Op zaterdag heb je op de binnenrotte (naast de kubushuizen) de grote markt, weet niet of je kinderen zoiets leuk vinden? En de Laurenskerk tegenover de kubushuizen kun je op sommige dagen beklimmen, maar denk dat die nog niet open is als jullie er zijn.

Wat ook leuk kan zijn voor de jongens (terwijl jij even ergens koffie pakt): Kangoo Jumpen, zit onderaan de erasmusbrug.
Of gewoon naar een film in de bioscoop.

Bijzonder iets: de floating farm, elke vrijdag en zaterdag te bezoeken.
Felidaes schreef:
31-01-2020 08:52
Ha ha, meer op basis wat pubers misschien leuk vinden en daarop heb ik gegoogeld of het ook in Rotterdam is.

:-D
Ha ha, de kans daarop is natuurlijk vrij groot! Escaperooms zijn ook leuk! In mijn eigen stad ben ik maar een keer in een Escaperoom geweest, die was leuk, maar ik vond het niet een van de leukere die ik bezocht heb. Dus daar geen inhoudelijke tip, maar wat je allemaal noemt is idd allemaal mogelijk😃
En je kunt natuurlijk rondleiding door de Kuip doen, tenzij je uit Amsterdam komt :-)
Proefles skateboarden?
Heb je de auto bij je? Ga dan de laatste dag naar zee bij Scheveningen, of naar Ter Heijde voor een surfles bij Dreams.
Laat je man met de jongens juist wel een stuk gaan lopen en hun energie gebruiken ergens einde middag. Dan kan jij even slapen / rustig bijkomen en ben je er met het eten weer helemaal.

Veel plezier!
Ps. wij vonden eten en drinken in Hotel New York erg lekker en gezellig.
Er is echt genoeg te doen in Rotjeknor.
De markthal vond ik persoonlijk een drukke mierenhoop en niet veel bijzonders aan.
Ik zou zeker de SS Rotterdam meepakken en je jongens met hun vader de escaperoom laten doen daar. Je kunt naar de SS met de waterbus (vanaf de erasmusbrug, waar ook de spido gaat) of met bus 77 vanaf metrohalte rijnhaven. Er wordt vaak aangeraden om vanaf metrohalte wilhelminaplein over de kop van zuid naar katendrecht te lopen, wat idd een erg leuke route is (langs de foodhallen, hotel new york, fenixloodsen en deliplein) maar de SS ligt echt helemaal aan het einde van katendrecht en dat gaat voor jou te veel van het goede zijn.

Als het in hun interessegebied ligt is idd de floating farm aan de gustoweg erg leuk.

Het maritiem museum is echt een aanrader.

En de spido moet je sowieso doen, ik ken jouw pubers niet natuurlijk, maar misschien vinden ze zelfs de lange rondvaart wel leuk? Ik vind die echt geweldig, maar ben dan ook een beetje een nerd.

En nog wat events (weet niet of ik nou het goede weekend heb?)
20 t/m 22 feb Rundfunk in het oude luxor: https://www.uitagendarotterdam.nl/agend ... gstschrei/
22 feb Fossielendag: https://www.uitagendarotterdam.nl/agend ... sielendag/
In de Vierhavensstraat (west) zit sinds kort Zero Latency, een hal waar je kunt VR-gamen, misschien is dat iets? Misschien niet typisch Rotterdams, maar je bent daar vaak met een uurtje/1,5 uur wel klaar en dan kun jij even chillen. Ik ben ooit in een andere VR-hal in Rdam geweest en vond het echt heel leuk. Verderop achter Marconiplein heb je Weelde, daar kun je lekker zitten en wat drinken/eten en voor kinderen is het volgens mij ook leuk, die kunnen over het terrein struinen.
Bij droog weer zouden jij en je man beiden een snorfiets kunnen pakken die tegenwoordig overal in de stad staan. Jongens achterop en lekker touren door de stad.
Oh super al die tips! De SS Rotterdam komt zeker op het lijstje.
Het maritiem museum ga ik bekijken, maar ik las dat daar tot 10 april nog niet alles te bezichtigen is. Ik zie genoeg tips om een week te lunchen en dineren, dus ook dat komt helemaal goed!
De lasergame op een boot klinkt superleuk. En zo’n VR-hal zullen de jongens ook erg leuk vinden.

Jump XL en klimbossen hebben wij ook in de buurt, dus die slaan we even over.
De escaperoom in de SS Rotterdam had ik al gevonden, maar is vanaf 16 jaar.
De Kuip, tja we komen niet uit Amsterdam, maar uit Eindhoven dat is bijna net zo erg ;-)
We zijn er op donderdag en vrijdag, dus de floating farm zit er ook niet in helaas.

We gaan ons er vast en zeker goed vermaken!
Raiola schreef:
31-01-2020 09:46
In de Vierhavensstraat (west) zit sinds kort Zero Latency, een hal waar je kunt VR-gamen, misschien is dat iets? Misschien niet typisch Rotterdams, maar je bent daar vaak met een uurtje/1,5 uur wel klaar en dan kun jij even chillen. Ik ben ooit in een andere VR-hal in Rdam geweest en vond het echt heel leuk. Verderop achter Marconiplein heb je Weelde, daar kun je lekker zitten en wat drinken/eten en voor kinderen is het volgens mij ook leuk, die kunnen over het terrein struinen.
Weelde is leuk!
Ja he! Ik ben er meestal in de zomer, maar in de winter bij een vuurtje is ook zeker niet verkeerd :)
Op Katendrecht, naast Feniks Food Factory zit het Dutch Pinball museum, daar kun je voor een vaste prijs een bepaalde periode (bijv 1.5 uur) naar hartelust flipperen op allerlei flipperkasten vanaf 1965 tot nu. Aanrader!
aikidoka schreef:
31-01-2020 10:38
Op Katendrecht, naast Feniks Food Factory zit het Dutch Pinball museum, daar kun je voor een vaste prijs een bepaalde periode (bijv 1.5 uur) naar hartelust flipperen op allerlei flipperkasten vanaf 1965 tot nu. Aanrader!
ja dat is idd heel leuk! maar volgens mij verhuizen zij op dit moment tijdelijk naar de dubbelde palmboom in delfshaven vanwege de verbouwing van de loodsen. (en tot nu toe waren ze ook altijd gesloten op do en vr)
De Fenix Food Factory is dicht sinds deze week, ze moeten verplaatsen vanwege nieuwbouw. Pas half maart zijn ze op de nieuwe locatie weer open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven