Rotterdam met pubers
vrijdag 31 januari 2020 om 07:49
Na een best heftige periode gaan we met ons gezin (twee jongens 11 en 14 jaar) even er tussenuit. We hebben in de carnavalsvakantie in Rotterdam een overnachting bij de Stayokay geboekt, die zit in de kubuswoningen tegenover de markthal. Maar we willen wel wat te doen hebben, vooral voor de jongens.
Mijn conditie is op een laagtepunt op het moment, dus een hele intensieve activiteit gaat niet en kleine stukjes wandelen is geen probleem, maar een stadswandeling van 10 km trek ik ook niet
Wat zijn leuke dingen om te doen?
Ik had zelf al bedacht om naar de Euromast te gaan, een rondvaart op de Spido. Een keer met de watertaxi en natuurlijk naar de markthal. De koopgoot is leuk voor een uurtje, maar winkelen met jongens is meestal maar voor korte duur.
Iemand nog een tip die ik nog niet had gevonden?
Mijn conditie is op een laagtepunt op het moment, dus een hele intensieve activiteit gaat niet en kleine stukjes wandelen is geen probleem, maar een stadswandeling van 10 km trek ik ook niet
Wat zijn leuke dingen om te doen?
Ik had zelf al bedacht om naar de Euromast te gaan, een rondvaart op de Spido. Een keer met de watertaxi en natuurlijk naar de markthal. De koopgoot is leuk voor een uurtje, maar winkelen met jongens is meestal maar voor korte duur.
Iemand nog een tip die ik nog niet had gevonden?
vrijdag 31 januari 2020 om 15:03
Hier vonden/vinden ze op die leeftijd de pannenkoekenboot nog erg leuk.
De watertaxi is ook erg leuk. De koopgoot daar vermaak je je echt geen uur hoor, het enige waarom het bekend is omdat we het de koopgoot noemen ipv de officiële naam maar het is letterlijk een goot met winkels. Tegenwoordig matige winkels die zou ik eerlijk gezegd overslaan, er staat overigens wel een heel leuk Rotterdams bordje die linkt aan de verschrikkelijk vreemde trappen die je af moet.
Hotel nieuw York is leuk maar de SS Rotterdam ook.
De markthal kan je even doorheen lopen maar ik denk niet dat je zoons dat echt heel bijzonder vinden. Soms kan je er wel gratis wat dingen proeven. Als volwassene vind ik het wel leuk maar voor pubers ik denk wat matig.
Euromast is ook leuk en mooi te combineren met de pannenkoekenboot.
De watertaxi is ook erg leuk. De koopgoot daar vermaak je je echt geen uur hoor, het enige waarom het bekend is omdat we het de koopgoot noemen ipv de officiële naam maar het is letterlijk een goot met winkels. Tegenwoordig matige winkels die zou ik eerlijk gezegd overslaan, er staat overigens wel een heel leuk Rotterdams bordje die linkt aan de verschrikkelijk vreemde trappen die je af moet.
De markthal kan je even doorheen lopen maar ik denk niet dat je zoons dat echt heel bijzonder vinden. Soms kan je er wel gratis wat dingen proeven. Als volwassene vind ik het wel leuk maar voor pubers ik denk wat matig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 31 januari 2020 om 22:29
Goede Tip. Ik zal het in de gaten houden.Rudolftherednosereindeer schreef: ↑31-01-2020 18:02Kijk ook even op social deals. Pannenkoekenboot, spido en euromast hebben paar verschillende acties
zaterdag 1 februari 2020 om 00:21
Over de markthal: er is een roltrap naar beneden en daar is op de muren een tijdtrap opgenomen. Het straatniveau door de eeuwen heen. Op de ondergrondse verdiepingen (in de garage) zijn vitrines met archeologische vondsten die zijn gedaan tijdens de aanleg van de marktplaats. Ik vind het leuk
maar weet dat ik hier een beetje een nerd in ben.
zaterdag 1 februari 2020 om 02:27
Flipperkastmuseum
Mijn jongens vonden het leuk.
Euromast altijd leuk.
Lekker eten bij
http://www.hotelbazar.nl/nl/restaurant-bazar-rotterdam/
Euromast altijd leuk.
Lekker eten bij
http://www.hotelbazar.nl/nl/restaurant-bazar-rotterdam/
anoniem_644d786e61fba wijzigde dit bericht op 03-02-2020 00:14
9.20% gewijzigd
maandag 3 februari 2020 om 00:14
Welk bordje bedoel je? Dat zegt me even niksIBIopviva schreef: ↑31-01-2020 15:03Hier vonden/vinden ze op die leeftijd de pannenkoekenboot nog erg leuk.
maandag 3 februari 2020 om 00:21
Ik vind dat ook erg leuk!! Vooral omdat iedereen Rdam als zo’n moderne stad ziet, die voor de tweede Wereldoorlog niet lijkt te hebben bestaan (tegenwoordig dan toch) en dan zie je opeens eeuwen aan Rotterdamse geschiedenis!MarijeMarije schreef: ↑01-02-2020 00:21Over de markthal: er is een roltrap naar beneden en daar is op de muren een tijdtrap opgenomen. Het straatniveau door de eeuwen heen. Op de ondergrondse verdiepingen (in de garage) zijn vitrines met archeologische vondsten die zijn gedaan tijdens de aanleg van de marktplaats. Ik vind het leukmaar weet dat ik hier een beetje een nerd in ben.
Mijn Amsterdamse familie kwam laatst voor het eerst bij ons in Kralingen en toen zeiden ze: ‘Het lijkt net op Amsterdam. We dachten dat alles juist nieuw was.’ Uhhm, nee, Rotterdam bestaat al heel wat eeuwen en gelukkig is niet de hele stad verwoest!
On topic: ga bij het beeld van Zadkine kijken, is erg mooi. Dan ben je vlakbij het Maritiem museum en hun buitengedeelte (het havenmuseum). Je kunt daar allerlei schepen van binnen bekijken, is leuk. Ook een leuk schip om te bezoeken daar vlakbij is Vessel11, een oud Brits vuurtorenschip, dat nu als pub fungeert en regelmatig concerten en andere evenementen host.
maandag 3 februari 2020 om 00:24
klassieker!!2018anoniem schreef: ↑01-02-2020 02:27Flipperkastmuseum
Euromast altijd leuk.
Lekker eten bij https://www.hotelbazar.nl/nl/restaurant ... rotterdam/