Ruimbagage KLM, wat kost dat?

11-09-2019 22:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe duur extra ruimbagage bij KLM is? Ik kan het nergens vinden of lees dat ik het kan zien als ik inlog op 'mijnreis' als ik al heb geboekt. Maar ik wil het dus weten voordat ik ga boeken. Weer ergens las ik dat het vanaf 50 euro enkele reis is, maar 'vanaf' kan dus ook wel 100 euro zijn. Het gaat over een reis van Amsterdam naar Taipei.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 23:39
Dat kan dus niet bij Cheaptickets. Daar moet je eerst boeken zonder ruimbagage en dan kun je daarna op de site van de KLM je ruimbagage bij boeken.
Tja, da’s vervelend.
veensteker schreef:
11-09-2019 23:42
Je kan op de KLM site gewoon een vlucht selecteren op een bepaalde datum en tijd, als je dan verder gaat kan je kiezen voor light, standaard en flex. Als je standaard kiest zie je gelijk hoeveel duurder je ticket wordt. Bij mij was dat 130 euro geloof ik. Vorig jaar maar 80 of 100 euro.

Ik kies nooit voor flex omdat dat veel te duur is. Je kan het verschil dus zien als je kiest voor standaard in de totaalprijs.
TO boekt niet rechtstreeks bij KLM, daar zit ‘m de kneep. En blijkbaar kun je dan niet meteen een Standard inclusief bagage boeken.

Edit: oh, dat kan wel, dan moet je een Plus/Compleet-ticket nemen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 23:52
5.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry, niet goed gelezen dat het over een reis naar Taipei ging. Als ik ‘m even toevoeg in mijn KLM app en daarna probeer bagage bij te boeken geeft tie aan dat het €50 per koffer per vlucht kost.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-09-2019 23:47
TO boekt niet rechtstreeks bij KLM, daar zit ‘m de kneep. En blijkbaar kun je dan niet meteen een Standard inclusief bagage boeken.
Precies dat. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Welterusten.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 23:25
Jammer. Ik wil niet eerst mijn ticket moeten boeken om er dan pas achter te komen hoeveel extra ruimbagage kost.
.
Dat kan je toch zien tijdens het boeken? Want je moet het toch een keer aanvinken als je het wil, dan kan je altijd op dat moment afhaken.

Ik heb laatst bij KLM geboekt en ruimbagage kostte €80,-
Dus dan zie je dat het weer anders is dan diegene boven mij bij wie het €50 kostte.
tu1nhek schreef:
12-09-2019 00:41
.
Dat kan je toch zien tijdens het boeken? Want je moet het toch een keer aanvinken als je het wil, dan kan je altijd op dat moment afhaken.

Ik heb laatst bij KLM geboekt en ruimbagage kostte €80,-
Dus dan zie je dat het weer anders is dan diegene boven mij bij wie het €50 kostte.
Nee, maar TO boekt via Cheaptickets, en blijkbaar zitten daar tickets zonder ruimbagage tussen en wordt er aangegeven dat je die na het boeken bij Cheaptickets bij KLM los moet bijboeken.

Dus kan TO nu nog niets bij KLM aanvinken om te zien wat het verschil is.
Alle reacties Link kopieren
Zit er veel prijsverschil tussen boeken via CheapTickets en rechtstreeks bij KLM zelf als er geen ruimbagage bij zit?

Ik heb het voor mijn vluchten eens gecheckt en dat verschil is minder dan een euro door de hogere boekingskosten van CheapTickets.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nitflex schreef:
11-09-2019 22:46
Net even een willekeurige vlucht naar Taipei gecheckt op KLM, ruimbagage tot 23 kilo was inbegrepen. Is meestal zo met intercontinentaal.
KLM heeft tegenwoordig ook een budgettarief waar je nog bagage en stoelkeuze bij moet betalen.
redbulletje schreef:
12-09-2019 07:31
KLM heeft tegenwoordig ook een budgettarief waar je nog bagage en stoelkeuze bij moet betalen.
Ja, de Light-optie. Maar het is natuurlijk logisch dat je met een light ticket zonder bagage en daarna los bijgeboekte nagegeven duurder uit bent dan meteen inclusief bagage boeken. Anders is er toch geen incentive om het duurdere pakket te boeken?

Maar het probleem is dat TO niet via KLM boekt, maar via Cheaptickets en die bieden blijkbaar tickets zonder bagage, die je dan later zelf bij KLM moet bijboeken. Ja, Cheaptickets is ook niet gek, die halen mensen binnen met een lage totaalprijs.

TO moet gewoon even KLM bellen en vragen waar ze op uit zou komen voor deze vlucht.
Ik vind het pauperig staan van onze 'koninklijke' maatschappij om te stunten met budgetprijzen. Als je normaal op KLM zocht was bagage en stoel al inbegrepen. Nu bedienen ze zich van goedkope onrealistische lokkertjes zoals budgetmaatschappijen dat doen.
redbulletje schreef:
12-09-2019 07:39
Ik vind het pauperig staan van onze 'koninklijke' maatschappij om te stunten met budgetprijzen. Als je normaal op KLM zocht was bagage en stoel al inbegrepen. Nu bedienen ze zich van goedkope onrealistische lokkertjes zoals budgetmaatschappijen dat doen.
Aan de andere kant; ik reis zakelijk veel intercontinentaal en zelden met handbagage ruimbagage. Waarom zou ik eigenlijk moeten betalen voor de hele bagage-mikmak waar ik geen gebruik van maak? Nou ja, werk betaalt, dus op zich maakt het mij niet uit natuurlijk. Overigens doen alle maatschappijen dit nu, ook bijvoorbeeld British Airways.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 10:34
Reden: Bedoelde ruimbagage
1.34% gewijzigd
redbulletje schreef:
12-09-2019 07:39
Ik vind het pauperig staan van onze 'koninklijke' maatschappij om te stunten met budgetprijzen. Als je normaal op KLM zocht was bagage en stoel al inbegrepen. Nu bedienen ze zich van goedkope onrealistische lokkertjes zoals budgetmaatschappijen dat doen.
Ik ook. Voelt wen soort van naaierig. Trouwens ook gewoon op de site van KLM volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
11-09-2019 23:39
Dat kan dus niet bij Cheaptickets. Daar moet je eerst boeken zonder ruimbagage en dan kun je daarna op de site van de KLM je ruimbagage bij boeken.
En daarom dus gewoon rechtstreeks boeken.
Alle reacties Link kopieren
KLM doet alleen maar mee aan de vraag. Er zijn steeds meer mensen die zonder ruim bagage vliegen. Ook intercontinentaal.

Ticketklasse hoger is vaak goedkoper dan light met bagage

En het lijkt goedkoper via een broker. Maar onderaan de streep 9 van de 10 keer duurder dan rechtstreeks boeken en bij problemen is de broker niet vooruit te branden.

En als je dan toch een dure reis gaat maken , wat maken die paar tientjes nou uit
Alle reacties Link kopieren
Waarom boek je eigenlijk via cheap tickets? Daar is het doorgaans niet goedkoper - daar zit ook een verdienmodel achter. Ook zijn er dan weer de algemene voorwaarden van die organisatie (ook) van toepassing. Ik weet ook niet of je dan je flying blue nummer kunt toevoegen om Miles te sparen. KLM heeft trouwens een hele vlotte whatsapp klantenservice waar je dit soort vragen kunt stellen.
luiwammes schreef:
12-09-2019 08:30
Waarom boek je eigenlijk via cheap tickets? Daar is het doorgaans niet goedkoper - daar zit ook een verdienmodel achter. Ook zijn er dan weer de algemene voorwaarden van die organisatie (ook) van toepassing. Ik weet ook niet of je dan je flying blue nummer kunt toevoegen om Miles te sparen. KLM heeft trouwens een hele vlotte whatsapp klantenservice waar je dit soort vragen kunt stellen.
Je kunt altijd achteraf je Flying Blue nummer toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
het prijsverschil tussen een light ticket en klasse hoger is 80 euro. En als je FB status hebt krijg je korting, dat start bij 10 euro. Dus... Het is niet zo moeilijk hoor.. op klm site kan je heel goed zien wat het kost itt cheaptickets.. Dat staat altijd mooi verstopt.. En service en broker is een combinatie die niet altijd samengaat..
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
12-09-2019 07:57
Ik ook. Voelt wen soort van naaierig. Trouwens ook gewoon op de site van KLM volgens mij.
Er is vraag naar.. het is niet ongebruikelijk.. Zelfs Emirates heeft een klasse waarin er geen bagage zit.. Die kom je weinig tegen maar is er wel.
poldervrouw schreef:
12-09-2019 08:50
Er is vraag naar.. het is niet ongebruikelijk.. Zelfs Emirates heeft een klasse waarin er geen bagage zit.. Die kom je weinig tegen maar is er wel.
Dat begrijp ik, maar verandert niets aan het naaierige gevoel ;)
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-09-2019 08:50
Er is vraag naar.. het is niet ongebruikelijk.. Zelfs Emirates heeft een klasse waarin er geen bagage zit.. Die kom je weinig tegen maar is er wel.
Vind het ook niet zo gek. Op die manier kun je prijzen vergelijken tussen airlines ex additionele kosten, anders moet je steeds checken wat er wel en niet bij zit. Daarnaast: hoe meer bagage, hoe meer gewicht en gewicht is uitstoot. Mensen nemen vaak veel te veel bagage mee.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-09-2019 07:39
Ik vind het pauperig staan van onze 'koninklijke' maatschappij om te stunten met budgetprijzen. Als je normaal op KLM zocht was bagage en stoel al inbegrepen. Nu bedienen ze zich van goedkope onrealistische lokkertjes zoals budgetmaatschappijen dat doen.
Dat is inderdaad de reden heb ik inmiddels al gelezen. Ik haat dat soort lokkertjes.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-09-2019 07:51
Aan de andere kant; ik reis zakelijk veel intercontinentaal en zelden met handbagage. Waarom zou ik eigenlijk moeten betalen voor de hele bagage-mikmak waar ik geen gebruik van maak? Nou ja, werk betaalt, dus op zich maakt het mij niet uit natuurlijk. Overigens doen alle maatschappijen dit nu, ook bijvoorbeeld British Airways.
Je bedoelt dat je zelden met ruimbagage reist? Anders snap ik er helemaal niks van.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-09-2019 08:19
KLM doet alleen maar mee aan de vraag. Er zijn steeds meer mensen die zonder ruim bagage vliegen. Ook intercontinentaal.

Ticketklasse hoger is vaak goedkoper dan light met bagage

En het lijkt goedkoper via een broker. Maar onderaan de streep 9 van de 10 keer duurder dan rechtstreeks boeken en bij problemen is de broker niet vooruit te branden.

En als je dan toch een dure reis gaat maken , wat maken die paar tientjes nou uit
1. Is dat zo? Of is het om te kunnen concurreren met de budgetmaatschappijen?

2. Tsja, als blijkt dat ruimbagage 80 euro enkele reis kost (hier al ergens genoemd) en retour dus 160 vind ik dat wel iets om over na te denken. Dat geld besteed ik tijdens mijn reis dan liever aan iets anders.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
12-09-2019 10:04
Dat is inderdaad de reden heb ik inmiddels al gelezen. Ik haat dat soort lokkertjes.
Alle maatschappijen doen dit..niet alleen KLM.. En brokers maken daar handig gebruik van.. Die lokken met lage prijs naar hun site.. dan komt er nog van alles bij .. en ben je uiteindelijk beter af door rechtstreeks te boeken. Als er gedonder is, geeft KLM niet thuis als je via via boekt..

KLM is heel duidelijk in het boekingsproces, alle prijzen zijn vanaf en je kunt zien bij de boeking wat het kost, 0 flexibiliteit en alleen maar handbagage is goedkoopst, meer flexibiliteit en bagage is 50-80 euro duurder en wil je aller erop en eran en kunnen omboeken, annuleren etc.. dan duurste tarief..

Stoelen betaal je ook voor.. er is bijna geen maatschappij meer die dit gratis doet bij goedkoopste ticket.

Tja.. je betaalt voor wat je wil.. wil je voor dubbeltje op eerste rang, dan niet miepen.. wil je meer, dan betalen maar..
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
12-09-2019 10:11
1. Is dat zo? Of is het om te kunnen concurreren met de budgetmaatschappijen?

2. Tsja, als blijkt dat ruimbagage 80 euro enkele reis kost (hier al ergens genoemd) en retour dus 160 vind ik dat wel iets om over na te denken. Dat geld besteed ik tijdens mijn reis dan liever aan iets anders.
HEt is niet enkele reis.. Ik heb net gekeken voor je.. het kost op het retour 80 euro extra zonder status)

En als je naar Taipei wil, dan is EVA air ook goede optie.. daar heb je wel bagage incl. altijd.. ook bij basic economy.. hele fijne maatschappij !

voorbeeld
1 oktober - 31 oktober. rechtstreekse vlucht.

klm light ticket 720 euro
klm standard (dus met bagage, zonder stoel) 800 euro.

Dus 80 euro RETOUR

Eva air , zelfde data, tussenstop bangkok

retour goedkoopste klasse 670 euro..

Dus.. misschien beter zoeken en lezen..

En budgetmaatschappijen intercontinentaal zijn Aeroflot, Ukraine airlines en soms de chinezen.. Aeroflut is gedoe.. overstap moskou en heel vaak bagage die achterblijft en als je pech hebt oude toestellen (al zijn ze druk bezig met vernieuwen vloot), service is sowieso niet best. Ukraine airlines zou ik echt nooit mee vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven