Ruimbagage KLM, wat kost dat?

11-09-2019 22:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe duur extra ruimbagage bij KLM is? Ik kan het nergens vinden of lees dat ik het kan zien als ik inlog op 'mijnreis' als ik al heb geboekt. Maar ik wil het dus weten voordat ik ga boeken. Weer ergens las ik dat het vanaf 50 euro enkele reis is, maar 'vanaf' kan dus ook wel 100 euro zijn. Het gaat over een reis van Amsterdam naar Taipei.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Op de KLM site kan je precies zien wat de vlucht kost met alle bijkomende kosten zonder eerst definitief te boeken.

Ik heb 4 weken geleden met KLM intercontinentaal gevlogen en daar was de bagage gelukkig nog inbegrepen (vorig jaar al geboekt) maar we wilden met zijn vieren naast elkaar zitten en daar mochten we nog even 16 euro pp enkele reis voor aftikken dus dat loopt wel in de papieren als je met een gezin gaat.
mevrouwiglesias schreef:
12-09-2019 10:08
Je bedoelt dat je zelden met ruimbagage reist? Anders snap ik er helemaal niks van.
Oeps! Ja, ik bedoelde ruimbagage.
Stuur ze een tweetje of facebookberichtje. Ze antwoorden super snel.
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
12-09-2019 10:24
Op de KLM site kan je precies zien wat de vlucht kost met alle bijkomende kosten zonder eerst definitief te boeken.

Ik heb 4 weken geleden met KLM intercontinentaal gevlogen en daar was de bagage gelukkig nog inbegrepen (vorig jaar al geboekt) maar we wilden met zijn vieren naast elkaar zitten en daar mochten we nog even 16 euro pp enkele reis voor aftikken dus dat loopt wel in de papieren als je met een gezin gaat.
vorig jaar waren er ook al light tickets hoor.. Ik heb vorig jaar tickets geboekt voor juni dit jaar en ook daar al bagage moeten bijbetalen .. Geen ramp want dat weet je tegenwoordig en ik heb gelukkig status dus kost het minder of niets.. maar ik calculeer het tegenwoordig in bij het boeken van een reis.. stoel en bagage. Verre reis is toch al duur.. Dus.. die 100 euro (bagage en stoelen) zal mij jeuken. Ik heb geen zin in gedoe met wat wel of niet mee kan en ik wil graag op bepaalde plek zitten.. dus dan betaal ik ervoor.
In 2017 was dat al met die stoelbijbetaling. Toen had ik heen met Delta waar alles nog inbegrepen was en bij KLM kon ik idd aftikken voor mijn gewenste gangpad stoel.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-09-2019 11:23
vorig jaar waren er ook al light tickets hoor.. Ik heb vorig jaar tickets geboekt voor juni dit jaar en ook daar al bagage moeten bijbetalen .. Geen ramp want dat weet je tegenwoordig en ik heb gelukkig status dus kost het minder of niets.. maar ik calculeer het tegenwoordig in bij het boeken van een reis.. stoel en bagage. Verre reis is toch al duur.. Dus.. die 100 euro (bagage en stoelen) zal mij jeuken. Ik heb geen zin in gedoe met wat wel of niet mee kan en ik wil graag op bepaalde plek zitten.. dus dan betaal ik ervoor.

Eens. Ik ben blij dat er goedkopere tickets zijn voor het geval je alleen met handbagage reist. Die extra 100 euro voor ruimbagage en stoelselectie calculeer ik dan ook alvast in.

Ik heb ook goede ervaringen met rechtstreeks bij de airline boeken. De enige uitzondering die ik daarvoor nog maak is voor pakketreizen. Sites als CheapTickets vallen voor mij nooit beduidend goedkoper uit. De laatste keer minder dan € 1 en dan boek ik liever rechtstreeks bij de airline.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Eigenlijk zouden de zoekmachines er op voorzien moeten zijn dat je kunt instellen dat je gewoon een basiskoffer (20-23 kilo) mee wil nemen en je stoel zelf wil kunnen vastleggen. Dan krijg je gewoon gelijk een realistische prijs te zien.
Je kan dit aanvinken op de site van CheapTickets. Dan krijg je enkel de prijzen met ruimbagage te zien. Staat in de linkerkolom met een rood valiesje en groen valiesje.
Kameelperd schreef:
12-09-2019 10:24
Op de KLM site kan je precies zien wat de vlucht kost met alle bijkomende kosten zonder eerst definitief te boeken.

Ik heb 4 weken geleden met KLM intercontinentaal gevlogen en daar was de bagage gelukkig nog inbegrepen (vorig jaar al geboekt) maar we wilden met zijn vieren naast elkaar zitten en daar mochten we nog even 16 euro pp enkele reis voor aftikken dus dat loopt wel in de papieren als je met een gezin gaat.
Maar dan zoek je alleen bij KLM. Hoe weet je dan op welke maatschappijen je nog meer moet zoeken? Ik ben echt een vliegn00b namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
12-09-2019 12:08
Maar dan zoek je alleen bij KLM. Hoe weet je dan op welke maatschappijen je nog meer moet zoeken? Ik ben echt een vliegn00b namelijk.

Dan zou ik eerst vluchten zoeken op Skyscanner. Dan zie je welke mogelijkheden er zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
12-09-2019 12:53
Dan zou ik eerst vluchten zoeken op Skyscanner. Dan zie je welke mogelijkheden er zijn.
AH en dan bij de maatschappijen zelf kijken. Maar krijg je dan ook alle overstapmogelijkheden te zien?
Skyscanner inderdaad. Ja, alle opties kun je filteren. Daarna wordt je doorgelinkt naar óf de maatschappij, of het platform dat het ticket voor die prijs aanbiedt.
Alle reacties Link kopieren
tix kan je ook zoeken met bagage
momodo idem
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
12-09-2019 12:08
Maar dan zoek je alleen bij KLM. Hoe weet je dan op welke maatschappijen je nog meer moet zoeken? Ik ben echt een vliegn00b namelijk.

je kent toch wel de grote spelers ? Ik zoek vaak eerst via skyscanner en consorten, en dan boek ik rechtstreeks die vlucht die ik vond, behalve als ik al weet met wie ik wil vliegen, ik heb zo mijn voorkeuren

Ik vlieg niet met Aeroflot of Ukraine airline en in principe niet low cost intercontinentaal , geen zin in skere zooi 10-12 uur..

klm
British Airways
Lufthansa
Air France
Cathay Pacific
Emirates
Quatar
Ethiad
Finnair
Turkisch Airlines
Singapore airlines
United airlines
Delta Airlines
China Southern
etc
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-09-2019 11:45
Eigenlijk zouden de zoekmachines er op voorzien moeten zijn dat je kunt instellen dat je gewoon een basiskoffer (20-23 kilo) mee wil nemen en je stoel zelf wil kunnen vastleggen. Dan krijg je gewoon gelijk een realistische prijs te zien.
die zijn er ook.. maar dan nog moet je het even goed checken, al vaak zat gezien dat het niet correct was (boek veel voor mijn partner zakelijkj)
poldervrouw schreef:
12-09-2019 13:48
je kent toch wel de grote spelers ?
Neuh, zoals ik al schreef vlieg ik niet vaak.
Suðri schreef:
12-09-2019 12:08
Maar dan zoek je alleen bij KLM. Hoe weet je dan op welke maatschappijen je nog meer moet zoeken? Ik ben echt een vliegn00b namelijk.
In ons geval was KLM de enige die naar deze bestemming vloog zonder 3x overstappen dus dat was makkelijk. Ik begin meestal op WTC of Cheaptickets en kijk wie het voordeligst de bestemming aanbiedt. Soms snap ik er geen bal van, in de meivakantie 2 tickets naar Canada geboekt voor 400 p.p. retour, heen met Air Canada en terug net Brussels Airlines via WTC. Ik kon ze alleen op hun site vinden voor 400 euro en overal waren ze bij het dubbele. 100x gecheckt of ik toch écht een retour had geboekt :proud:

Overigens zat er een koffer van 23kg inbegrepen in de prijs.
Kameelperd schreef:
12-09-2019 14:29
In ons geval was KLM de enige die naar deze bestemming vloog zonder 3x overstappen dus dat was makkelijk. Ik begin meestal op WTC of Cheaptickets en kijk wie het voordeligst de bestemming aanbiedt. Soms snap ik er geen bal van, in de meivakantie 2 tickets naar Canada geboekt voor 400 p.p. retour, heen met Air Canada en terug net Brussels Airlines via WTC. Ik kon ze alleen op hun site vinden voor 400 euro en overal waren ze bij het dubbele. 100x gecheckt of ik toch écht een retour had geboekt :proud:

Overigens zat er een koffer van 23kg inbegrepen in de prijs.
Dat is mijn grootste angst, dat ik dan verkeerd boek en er geen adder maar een python in het gras blijkt te zitten en ik alleen in het ruim mee mag oid.
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
12-09-2019 14:29
In ons geval was KLM de enige die naar deze bestemming vloog zonder 3x overstappen dus dat was makkelijk. Ik begin meestal op WTC of Cheaptickets en kijk wie het voordeligst de bestemming aanbiedt. Soms snap ik er geen bal van, in de meivakantie 2 tickets naar Canada geboekt voor 400 p.p. retour, heen met Air Canada en terug net Brussels Airlines via WTC. Ik kon ze alleen op hun site vinden voor 400 euro en overal waren ze bij het dubbele. 100x gecheckt of ik toch écht een retour had geboekt :proud:

Overigens zat er een koffer van 23kg inbegrepen in de prijs.
Ik heb dat ook wel eens gehad, dat een vliegreis met Emirates op Cheaptickets echt veel goedkoper was. Op de site van Emirates zelf scheelde het enkele honderden euro's. Gewoon via Cheaptickets geboekt, alles goed gegaan.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Nitflex schreef:
12-09-2019 01:52
Nee, maar TO boekt via Cheaptickets, en blijkbaar zitten daar tickets zonder ruimbagage tussen en wordt er aangegeven dat je die na het boeken bij Cheaptickets bij KLM los moet bijboeken.

Dus kan TO nu nog niets bij KLM aanvinken om te zien wat het verschil is.
.
Dus je koopt een ticket op cheaptickets, waar je überhaupt geen ruimbagage bij kan boeken en als je ruimbagage wil dan moet je dat later apart boeken bij KLM voor een willekeurige prijs?
tu1nhek schreef:
12-09-2019 19:37
.
Dus je koopt een ticket op cheaptickets, waar je überhaupt geen ruimbagage bij kan boeken en als je ruimbagage wil dan moet je dat later apart boeken bij KLM voor een willekeurige prijs?
En dat is de strekking van dit topic in een notendop. TO wil dus weten wat uiteindelijk goedkoper is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven