schengenvisum 2 jaar geldig?

05-10-2016 21:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zojuist zijn 2e schengen visum gekregen. De eerste was geldig voor 180 dagen, waarvan hij 90 dagen in het schengengebied mocht blijven. Nu heeft zijn visum een geldigheidsduur van 2 jaar. Betekent dit eenmalig 90 dagen in 2 jaar of elke 180 dagen 90 dagen toegang tot de schengenzone? Ik krijg er via google geen duidelijk antwoord op, wie weet hier meer over?
Je vraag stellen op de site/het contactformulier van de Rijksoverheid. Mijn ervaring is dat je daar snel antwoord krijgt van de instantie die er over gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Miss hier staat er meer op de website van de IND? Anders morgen even bellen....
Voor zover ik weet is dat 3 maanden bezoek per half jaar gedurende twee jaar. Is hij vaker in Europa geweest dat hij nu ineens een visum voor 2 jaar krijgt?
Ja, hij had eerder een normaal schengen visum (180 dagen geldig, waarvan 90 dagen binnen de schengenzone doorgebracht mochten worden). Zijn laatste keer op bezoek was in juni, zouden die dagen meetellen voor 90 dagen binnen 180 dagen? Morgen maar even de ind bellen lijkt me een goed plan!
......
anoniem_290911 wijzigde dit bericht op 06-10-2016 00:22
Reden: Verkeerde informatie:-)
% gewijzigd
Het is zoals Muni het zegt! En IND kan je zeker een antwoord geven op jouw vraag hoor!
Muni dit is een nieuwe variant van het schengenvisa. Je hebt hem van 45 dagen 90 en dan tegenwoordig die van 2 jaar. Toevallig van de week bezig geweest met de immigratie hier in duitsland in verband met wat problemen van mijn Filipijnse bemanningsleden. Voor mij ook een verrassing en denk dat veel mensen hier niet vanaf weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven